Onko tietoa miten konepellin äänieriste vaikuttaa auton sisämeluun, vai vaikuttaako mitenkään? Voisi olettaa että hieman vaimentaa, mutta onko kukaan kokeillut käytännössä mitä vaikutusta on? Jos kokemuksia A4:n kanssa niin aina parempi ;-)
Äänieriste konepellissä
8
5280
Vastaukset
- juuso
kaikissa diisseleissä on tuommoinen eriste konepellin sisäpuolella (kaiketi kovemman käyntiäänen takia)
- A4 1.8
Jep, se on tiedossa, ja siksi kysynkin tätä, kun suunnittelen sellaisen hommaamista omaan bensa vehkeeseen. Eli auttaako tuo eriste sisämeluun? (Ei se melu nykyäänkään iso ole jos joku tätä kysymystä ihmettelee mutta aina parempi jos olis hiljaisempi)
- k_m_k
A4 1.8 kirjoitti:
Jep, se on tiedossa, ja siksi kysynkin tätä, kun suunnittelen sellaisen hommaamista omaan bensa vehkeeseen. Eli auttaako tuo eriste sisämeluun? (Ei se melu nykyäänkään iso ole jos joku tätä kysymystä ihmettelee mutta aina parempi jos olis hiljaisempi)
Laitoin omaani -98 1.8t:en kys. eristeen viime kesänä. Mielestäni ero on melko pieni. Kyllä sen huomaa, mutta mikäli ajaessa kuuntelee musiikkia niin tuskin enää merkitystä. Paremman tuloksen saa esim. vaihtamalla rengasmerkkiä ...
Eriste sama kuin dieseleissä ja V6:issa. Menee heittämällä paikoilleen, muista tilata myös orkkiskiinnikkeet (about 12 kpl).
- GolfVar
Sama vika Golfissa, bensavehkeistä ei tuota äänieristettä löydy. Vähentänee erityisesti tyhjäkäynnillä / hiljaisessa nopeudessa esiintyvää moottorimelua? Onko VAG-konsernin merkkiliikkeet ainoa paikka, josta kannattaa kysellä hintoja yms?
- 1.8t
Edelliseen autoni konepeltiin liimailin "folio"-pintaista superloonia tasaisiin kohtiin. Vaikutus oli aika pieni ja kuten tässä joku mainitsikin suurin hyöty näyttäytyi tyhjäkäynnillä.
Nykyään uusissa autoissa näyttää olevan joko muoviset kopat koneen päällä tai huopa konepellissä, joten jotain hyötyä näistä lienee.
Yleensäottaen tehtaan äänieristyksen paranteleminen on "turhaa hommaa". Tässä tapauksessa eristeessä on luultavasti säästelty, koska saavutettu hyöty olisi pieni. Kuitenkin itse ajattelin turhamaisuuttani tuollaisen pahvin laittaa. Paljonkohan maksaa?
Kummallista, että aikanaan esim. 406 ja a4:n oli äänenpainetasoltaan samanlaisia = hiljaisia. Uuden a4:n meteliä on tehtaan mukaan vähennetty 3db ja silti se olisi joidenkin mielestä meluisa? - A4 1.8
Minulla on Audi A4 1.8 dieselin äänieriste konepellissä ja kyl se vaikuttaa jonkun verran
- GolfVar
Mistä hankit ja paljonko A4:n huovalle kertyi hintaa? Täytynee tilata vastaava diesel-Golfin huopa, muttei välttämättä Stockmannin kautta...
- quattro
Kokemuksia on 1.8T mallista, jossa vaikuttaa melko paljonkin. Itse sain tilattua Merteilistä (www.merteil.fi) ja hintaa oli n. 500 markkaa. Asennus helppoa ja osa oli alkuperäinen. Saksasta joutui tosin tilaamaan ja pari viikoa odottamaan.
Joka tapauksessa ehdottomasti hintansa arvoinen hankinta, mutta en ole varma saako tuolta uudempiin Audeihin ko eristettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865