Jalokärhön väri omituinen

kärhöfani

Jalokärhöni kukat pitäisivät olla väriltään tumman lilat. Kärhöni on kukkinut kahtena kesänä mutta kukat ovat hyvin vaalean lilat, mistä tämä johtuu?

4

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

...lienee että kärhösi on eri lajiketta kuin luulit. On aika yleistä että puutarhamyymälässä menee nimikelaput sekaisin.

• kukkia

ostin keväällä muutaman kärhön tarjouksesta, olen odottanut koko kesän ja nyt ne kukkivat, toisen piti olla valkoinen mutta tulikin tumman punaisia kukkia. Uskon kylläkin siihen nimilappusekoitukseen.

• että saa ostaa ensi kesänäkin

Myös minulle kävi näin .Kyllä ne jo ketjun alussa sekoittuu ( vai onkohan se jo tarkoituskin)oli lappu niin tiukassa ympärillä.Luulin saavani jakmaniin mutta president tuossa vaan kukkii yhdessä aiemmin hankkimani kanssa .Kukat ovat komeita 15 sm halkaisijalta, ja pisimmät versot kolmimetrisiä

• himskatti

Juu kyllä turhan usein saa jotain aivan muuta kun oli tarkoitus, minulla pitäisi olla kerrottu valkoinen kärhö, vaan on yksinkertainen vaaleansininen. "Valkoisen" päivänliljan kävin vaihtamassa parikin kertaa (kaivoin maasta ylös ja vein takaisin) enkä siltikään saanut valkoista. Valkoisena ostamani pioni on myöskin melko punainen, se varsinkin ottaa päähän, kun meni istutuksesta pari vuotta ennenkuin kukki, jos nyt vaihdan oikeasti valkoiseen menee taas mahdollisesti vuosia hukkaan. Metsästin vuosia sitten valkoista rhodoa ja luulin löytäneenikin, vaan seuraavana keväänä paljastui ihan tavalliseksi vaaleanpunaiseksi.

Ja sekin vielä, että monista alkuperäisväristä kasveista jalostetut (tai muuten vaan harvinaisemmat) valkoiset on huomattavasti kalliimpia kuin ne tavalliset värit, esim tuo rhodo maksoi 3 kertaa enemmän.

Samoten innostuin keväällä ostamaan erikoisen kaksivärisen/raidallisen ahkeraliisan siemeniä, vaikka ei kotona tilat olekaan ihan esikasvatukseen soveltuvat, kalliita olivat, ja kun kesä tuli ja puhkesivat kukkaan olivat jokaikinen ihan tavallisia joka marketin pihalla myytäviä vaaleanpunaisia.

Ja kaikki nämä "väärät" olen ostanut normaalihintaisina (ei siis mistään alekorista)ihan tunnetuista isoista puutarhamyymälöistä, joten ei voi vedota edes pieniin epämääräisiin torikojuihin tms. Joten eiköhän aleta kaikki vaatimaan parempaa palvelua puutarhamyymälöistäkin ja palauteta takaisin nuo väärät kasvit, onhan tuotteessa tuolloin selkeä virhe, ehkäpä ryhtyisivät hieman tarkemmiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2850
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      31
      2473
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2229
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1850
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1686
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      103
      1624
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      308
      1539
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      134
      1438
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1436
    Aihe