Venereitti Velkua/Teersalo - Merimasku on kuin nainen: kaunis ja kurvikas.
Se on vilkkaasti liikennöity ja siellä liikkuu runsaasti kaikenlaisia meren ystäviä kanooteista ja soutuveneistä aina komeimpiin purjeveneisiin.
Kosolti on myös nopeakulkuisia suuria veneitä.
Ihme ettei siellä ole sattunut onnettomuuksia. Pitääkö pahan sellaisen sattua ennenkuin viranomaisiet heräävät.
Ohitusten ja kohtaamisten peräaallot ovat vaarallisia.
Nopeusrajoitus on välttämätön siellä eikä siihen riitä se 10 solmun pätkä lossin molemminpuolin.
Lukekaapa merenkulkupiirin Herrat Virkamiehet vesilain 14 pykälä!
Millainen johto - sellainen virasto!
Haloo Merenkulkupiiri - Herätkää!!!
7
1267
Vastaukset
- ss48
Olen samaa mieltä. Nopeusrajoitus on kuitenkin 10 km/h eikä 10 solmua.
Toisaalta nämä pelkät nopeusrajoitukset eivät poista vaaroja, sillä on monia veneitä, joiden peräaallot kasvavat kohtuuttomiksi, kun nopeutta pudotetaan. Onhan toki selvää, että meriteiden säännöt kieltävät vaaran aiheuttamisen muille, joten tarvitaanko aina jotakin kylttiä, jolla määrätään uudelleen jo määrätty asia. Nopeusrajoitusta parempi kyltti olisi ehkä tämä alltojen muodostamisen kieltävä kyltti.
Reitti on todella hnakala, koska sitä käyttää niin monenlaiset veneet (ja veneilijät). - jono
Väylä osuus on kaunis, mutta ei sen vaarallisempi kuin muutkaan väylät. Olen itse kulkenut tuota väylää 40 vuotta ja asun sen varrella. Väylällä ei soudeta (paitsi Suvisoutujen aikaan), enkä ole siellä kanootteja nähnyt. Sitäpaitsi ne eivät kuulu väylälle, molemmille riittää vettä muualla väylän varrella. Väylällä on muuta lyhyt kapeikko (viitta portti) ja Teersalon puoleisessa päässä n.300 m kapeampi väyläosuus. Tietääkseni osuudella ei ole koskaan tapahtunut vahinkoja ja hyvä merimiestapa antaa tilaa väylän kapeikoissa. Väylä osuus ei tarvitse lisää rajoituksia. Kalastajat olivat aikoinaa n 35 vuotta sitten hakemassa osuudelle Kirkkosalmi-Vaivio 10 km rajoitusta ja olisivat nyt valmiita luopumaan siitä, koska he liikkuvat nopeilla veneillä ja rajoitus haittaa siksi elinkeinon harjoittamista.
- Epätietoinen
Jotenkin tuntuu, että merenkulkuviranomaisen tehtävänä on vain vahvistaa jonkun muun hakema nopeusrajoitus. Hakijana voi olla kunta tai yksityinen maa/vesialueen omistaja, jonka edun kannalta nopeusrajoitus on välttämätön. Mikä on sitten merenkulkuviranomaisen itsensä vevollisuus tarttua asiaan, jos todetaan paljon onnettomuuksia jollain väylänosuudella. Ei merenkulkupiiri niitä rekisteröi eikä saa aina tietoonsa, vaan poliisi on ensisijassa se viranomainen, jonka tulee huomata nämä epäkohdat ja raportoida niistä. Eli jos haluaa vaikuttaa asiaan, on syytä kääntyä kyseisen kunnan puoleen. Tietenkin merenkulkupiirikin vastaa yksityisen henkilön kysymykseen siitä, mitä asiassa tulisi tehdä.
- Lainselaaja
Selasinpa pikaisesti Vesilain läpi Finlex:issa. Laissa on monta lukua, ja siten myös monta 14§:ää. Yhdessäkään niistä ei puhuta merenkulkuviranomaisesta eikä nopeusrajoituksista. Hankippa itsellesi parempi lukutaito ja mieti muutenkin hieman pidempään ennenkuin ryhdyt kirjoittamaan. Tyhmyys ja asenteellisuus paistaa muuten liian pian läpi.
- Jestas
Eikö näillä palstoilla voi mitenkään asiallisesti keskustella. Aina joku fiksu keksii sorkittavaa toisten viesteistä. Pitää olla todella kaheli, kun tähänkin alkuperäiseen viestiin vastaa niin kuin ”lainselaaja” vastaa. Vastauksella ei ole mitään tekemistä Merimasku – Teersaloväylän kanssa. Yrittää raukka vain esittää suurta tietämystään, mutta esitys onkin tyhmyytensä ylistys.
Jos halutaan keskustella jonkin väylän turvallisuudesta, niin ei siinä kannata lakipykäliä kaivella ja yrittää kaikin tavoin etsiä, mitä virheitä kysymyksestä voisi löytää. On todella helppo löytää virheitä toisten tekemisistä, mutta malka on kuitenkin omassa silmässä. - joo
Jestas kirjoitti:
Eikö näillä palstoilla voi mitenkään asiallisesti keskustella. Aina joku fiksu keksii sorkittavaa toisten viesteistä. Pitää olla todella kaheli, kun tähänkin alkuperäiseen viestiin vastaa niin kuin ”lainselaaja” vastaa. Vastauksella ei ole mitään tekemistä Merimasku – Teersaloväylän kanssa. Yrittää raukka vain esittää suurta tietämystään, mutta esitys onkin tyhmyytensä ylistys.
Jos halutaan keskustella jonkin väylän turvallisuudesta, niin ei siinä kannata lakipykäliä kaivella ja yrittää kaikin tavoin etsiä, mitä virheitä kysymyksestä voisi löytää. On todella helppo löytää virheitä toisten tekemisistä, mutta malka on kuitenkin omassa silmässä.vielä helpompaa on keksiä aiheettomlla ja näennäisillä mutu perusteilla, kaikenmaailman rajoituksia muille kanssakulkijoille, sekä perusteita niille. Eläköön Suomi kieltojen ja rajoitusten luvattu maa!
- Lainselaaja
Jestas kirjoitti:
Eikö näillä palstoilla voi mitenkään asiallisesti keskustella. Aina joku fiksu keksii sorkittavaa toisten viesteistä. Pitää olla todella kaheli, kun tähänkin alkuperäiseen viestiin vastaa niin kuin ”lainselaaja” vastaa. Vastauksella ei ole mitään tekemistä Merimasku – Teersaloväylän kanssa. Yrittää raukka vain esittää suurta tietämystään, mutta esitys onkin tyhmyytensä ylistys.
Jos halutaan keskustella jonkin väylän turvallisuudesta, niin ei siinä kannata lakipykäliä kaivella ja yrittää kaikin tavoin etsiä, mitä virheitä kysymyksestä voisi löytää. On todella helppo löytää virheitä toisten tekemisistä, mutta malka on kuitenkin omassa silmässä.Olen vaan sitä mieltä, että jos noin näkyvästi jo otsikossa viitataan merenkulkuviranomaisen suuntaan ja tekstissä jopa kehotetaan viranomaista lukemaan nimettyjä lakipykäliä, ja sitten pykälät ovat ihan jotain muuta, niin on siinä kirjoittelussa jotain vikaa.
Siinä olen samaa mieltä, että tällä palstalla ei ole kunnon keskustelua. Olen sellaista vähän yritellyt herätellä, mutta olenpa joutunut totemaan, että mielipiteet ja kannanotot ihan mistä tahansa, kartoista, merenkulun turvallisuustekijöistä, GPS:n käytöstä tai viranomaisten roolista, jopa meriteiden sääntöjen tietämyksestä ovat niin kaukana todellisesta reaalimaailmasta, ettei kannata. Toivottavasti saamani kuva ei todellakaan ole totuus veneilijöiden tietotasosta. Lupaan kuitenkin lakata kiusaamasta teitä kannanotoillani. Enpä tiedä mitä toivottaisin; 20-luvun sakalaisten lentäjien tapaan "hals- und beibruch"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233