Han moo don uusi harrastaja

ko???

Elikkäs...olen 24v tyttönen enkä ole muutamaan vuoteen harrastanut muuta kun lenkkeilyä koirien kera. Judossa pääsin oranssiin vyöhön asti, kunnes "vaihdoin" miehisempään lajiin elikkäs vapaapainiin.Sen lopetamisesta on nyt parisen vuotta.Kaverin mukana olen nyt aloittamassa han moo doota, mutta vähän jännittää, kun en tiedä mitä laji tuo tullessaan...judossa kun on heitot, lukot ja kuristukset ja painissa voi on suht samat eri variaatioilla, mutta onko han moo dossa kuinka paljon lyöntejä ja potkuja? Onko vanhoista taidoista hyötyä alkeiskurssilla esim?
kelpaako judoki harjoitusasuksi?

34

9107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tumppu1st

      ...kaikki oppimasi edistää oppimistasi. Et tule kohtaamaan ylitsepääsemättömiä hankaluuksia valitsemassasi lajissa.

      Jos haasteita kaipaat todenteolla, niin teknisesti vaativampiakin lajeja löytyy...

      -T

      • no...

        itse olen enemmän judon tyyppisen lajien "edustaja". sillä kysyinkin että onko se kuinka lyönti-potku-laji?! käytetäänkö esim. ottelussa heittoja, pystynkö niitä oppeja käyttämään hyväkseni? ukemit menee ja muut flik flak sarjat, ehkä hieman kömpelömmin kun ennen, mutta hallitsen ne silti ;)no ehkä se selviää sitten ensi viikolla..luulin meneväni kaverin kanssa näytökseen mutta ei, suoraan reeneihin =) tässä iässä mun on vaikea lähteä vieraalla paikkakunnalla harrastamaan, varsinkin kun on jo jokunen vuosi mennyt edellisistä kunnon reeneistä...


      • tumppu1st
        no... kirjoitti:

        itse olen enemmän judon tyyppisen lajien "edustaja". sillä kysyinkin että onko se kuinka lyönti-potku-laji?! käytetäänkö esim. ottelussa heittoja, pystynkö niitä oppeja käyttämään hyväkseni? ukemit menee ja muut flik flak sarjat, ehkä hieman kömpelömmin kun ennen, mutta hallitsen ne silti ;)no ehkä se selviää sitten ensi viikolla..luulin meneväni kaverin kanssa näytökseen mutta ei, suoraan reeneihin =) tässä iässä mun on vaikea lähteä vieraalla paikkakunnalla harrastamaan, varsinkin kun on jo jokunen vuosi mennyt edellisistä kunnon reeneistä...

        ...tai haluaisit harrastella? Jos juoksukuntoa ja jotain heilumista haluat helppojen vyökokeissa etenemisten suhteen(=väljä lompakko), niin valitse han moo do. Jos oikeasti haluat pärjätä, niin valitse joku muu...

        -T


      • tumppu1st
        tumppu1st kirjoitti:

        ...tai haluaisit harrastella? Jos juoksukuntoa ja jotain heilumista haluat helppojen vyökokeissa etenemisten suhteen(=väljä lompakko), niin valitse han moo do. Jos oikeasti haluat pärjätä, niin valitse joku muu...

        -T

        ...antaa tulla vastinetta HMD-tietäjiltä...

        -T


      • aaa
        tumppu1st kirjoitti:

        ...antaa tulla vastinetta HMD-tietäjiltä...

        -T

        ihan miten vaan haluat asian ilmaista.. mutta mainitseppa yksikin teknisesti vaikeempi laji kun hanmoodo. et taida asiasta juuri mitään tietää


      • kenttis
        aaa kirjoitti:

        ihan miten vaan haluat asian ilmaista.. mutta mainitseppa yksikin teknisesti vaikeempi laji kun hanmoodo. et taida asiasta juuri mitään tietää

        Art Wushu. Teeppä perässä.


      • painija
        kenttis kirjoitti:

        Art Wushu. Teeppä perässä.

        Kenttis kysymys oli taistelu lajeista
        eikä temppuilu akrobatiasta...


      • mononen
        tumppu1st kirjoitti:

        ...antaa tulla vastinetta HMD-tietäjiltä...

        -T

        Mikä olet arvostelemaan lajia ja mitä ite reenaat,toivottavasti et mitään tolla asenteella.


      • nekogeri
        aaa kirjoitti:

        ihan miten vaan haluat asian ilmaista.. mutta mainitseppa yksikin teknisesti vaikeempi laji kun hanmoodo. et taida asiasta juuri mitään tietää

        "mutta mainitseppa yksikin teknisesti vaikeempi laji kun hanmoodo."

        Teknisen vaikeuden vertaaminen on vähän hankalaa koska mitään tekniikkaa ei käytännössä oikein voi suorittaa täydellisesti joten vaikka lajissa olisi vain yksi tekniikka niin silti se voisi olla pirun vaativa teknisesti koska suoritusta saa hioa todella kauan ennenkuin se on täydellinen. Nyrkkeilyssäkin kestää kuulemma keskimäärin neljä vuotta ennenkuin ne oppii kunnolla lyömään..

        Joten jos ajatellaan asiaa lajin oman osaamisen mittarin kannalta, eli kuinka hyvin suoritukset pitää osata että pääsee etenemään vyöarvoissa niin taidan tietää montakin lajia joka on teknisesti vaativampi kuin hanmoodo.


      • tumppu1st
        mononen kirjoitti:

        Mikä olet arvostelemaan lajia ja mitä ite reenaat,toivottavasti et mitään tolla asenteella.

        ...jonka vyökoevaatmuksiin ei kuulu maratonin juoksu, meillä ei tarvitse kyykätä kolmea tuhatta kertaa. Taitaa olla siis ihan luusereiden laji.

        Ai niin: meillä vyökokeista ei pääse rahalla vaan osaamalla. Meillä ei myöskään ole vyön suorittamisen edellytyksenä leireille osallistuminen.

        Taidan siis harrastaa ihan surkeaa lajia, voi minua :(

        -T


      • mononen
        tumppu1st kirjoitti:

        ...jonka vyökoevaatmuksiin ei kuulu maratonin juoksu, meillä ei tarvitse kyykätä kolmea tuhatta kertaa. Taitaa olla siis ihan luusereiden laji.

        Ai niin: meillä vyökokeista ei pääse rahalla vaan osaamalla. Meillä ei myöskään ole vyön suorittamisen edellytyksenä leireille osallistuminen.

        Taidan siis harrastaa ihan surkeaa lajia, voi minua :(

        -T

        BJJ/NHB veikkaan, kaljupää ja paljon tatskoja.


      • Opettele lukemaan
        tumppu1st kirjoitti:

        ...jonka vyökoevaatmuksiin ei kuulu maratonin juoksu, meillä ei tarvitse kyykätä kolmea tuhatta kertaa. Taitaa olla siis ihan luusereiden laji.

        Ai niin: meillä vyökokeista ei pääse rahalla vaan osaamalla. Meillä ei myöskään ole vyön suorittamisen edellytyksenä leireille osallistuminen.

        Taidan siis harrastaa ihan surkeaa lajia, voi minua :(

        -T

        mononen ei sanonnut mitään lajistasi vaan sanoi
        asenteesi olevan perseestä ja toivoi, että
        mikään laji ei joudu sietämään riveissään
        kaltaistasi luuseria...

        Itse harrastan jääkiekkoa ja aloitin juuri judon...


      • Fenris
        painija kirjoitti:

        Kenttis kysymys oli taistelu lajeista
        eikä temppuilu akrobatiasta...

        se hanmoodo sitten asiaan liittyy? Sehän on justiin tuota temppuakrobatiaa


      • painija
        Fenris kirjoitti:

        se hanmoodo sitten asiaan liittyy? Sehän on justiin tuota temppuakrobatiaa

        Hyppiikö neki seiniä pitkin voltteja auton yli
        pelti miekka kädessä?


      • dkfi
        Fenris kirjoitti:

        se hanmoodo sitten asiaan liittyy? Sehän on justiin tuota temppuakrobatiaa

        Toisessa topicissa Fenris oli niin kovaa jätkää, kun luuli tietävänsä kaiken HMD:stä. Miksi sitten esität täällä idiootteja kysymyksiäsi?


      • Mr Garrison
        dkfi kirjoitti:

        Toisessa topicissa Fenris oli niin kovaa jätkää, kun luuli tietävänsä kaiken HMD:stä. Miksi sitten esität täällä idiootteja kysymyksiäsi?

        Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä ihmisiä.


      • Fenris
        dkfi kirjoitti:

        Toisessa topicissa Fenris oli niin kovaa jätkää, kun luuli tietävänsä kaiken HMD:stä. Miksi sitten esität täällä idiootteja kysymyksiäsi?

        ...kaiva sanakirja esille ja katso sieltä mitä tarkoittaa retorinen kysymys.


      • -----------------
        painija kirjoitti:

        Kenttis kysymys oli taistelu lajeista
        eikä temppuilu akrobatiasta...

        art wushuhan ON taistelulaji, mutta on paljon akrobatiaa.


    • ekana asiallisena

      Han Moo Dossa on paljon potkuja ja lyöntejä.
      Se on potku painotteinen, mutta monipuolinen laji.
      Lyöntien monipuolisuus on seura kohtaista.

      Alkeiskurssille eniten auttaa jos aikasempi
      kokemus helpottaa uuden oppimista. (keskittyminen)

      Judosta ja painista on ottelussa hyötyä.
      Kisoissa heitot sallitaan yli 2vuotta
      harrastaneilla ja mustanvyön sarjassa mattopaini.

      Judokiin kelpaaminen harjoitus asuksi on seurasta
      riippuva asia. Judo pukuun tutustuneena en sitä
      suosittele, koska se on raskas pysty treeniin.
      (Esim. ottelu liikuminen, potkiminen...)

      • =o)

        kun edes yhden asiallisen vastauksen sain!!!
        Ajattelin lähinnä judokin housut ottaa käyttöön, takkihan tosiaan on aika raskas.Täytyy ekoissa reeneissä kysyä ja tokihan sielä kerrotaan paras harjoitusasu.


      • hahhahhaa
        =o) kirjoitti:

        kun edes yhden asiallisen vastauksen sain!!!
        Ajattelin lähinnä judokin housut ottaa käyttöön, takkihan tosiaan on aika raskas.Täytyy ekoissa reeneissä kysyä ja tokihan sielä kerrotaan paras harjoitusasu.

        No ei todellakaan kannata noin hienoja lajeja kuin judo ja paini mihinkään HMD:hen vaihtaa. Vai mustalla vyöllä saa sitten vähän painia. :D:D:D:D:D


      • mononen
        hahhahhaa kirjoitti:

        No ei todellakaan kannata noin hienoja lajeja kuin judo ja paini mihinkään HMD:hen vaihtaa. Vai mustalla vyöllä saa sitten vähän painia. :D:D:D:D:D

        Mustienvöiden otteluun kuuluu mattopaini ja saa sielä enemmänkin painia mikäli taitoa löytyy.Ja löytyyhän sitä täältä pohojanmaalta notta terve.Ja luulekko sinä ,että harrastajat kulukevat laput silimillä,ja eivät huomaa mitä ympärillä tapahtuu.Voihan sitä oppia hakea lajin ulukopuoleltakin ja niin tehäänkin.


      • =0)
        mononen kirjoitti:

        Mustienvöiden otteluun kuuluu mattopaini ja saa sielä enemmänkin painia mikäli taitoa löytyy.Ja löytyyhän sitä täältä pohojanmaalta notta terve.Ja luulekko sinä ,että harrastajat kulukevat laput silimillä,ja eivät huomaa mitä ympärillä tapahtuu.Voihan sitä oppia hakea lajin ulukopuoleltakin ja niin tehäänkin.

        varmasti tosiaan sitä mattopainia ja heittoja harjoitellaan, vai lyödäänkö 2 v harrastanut kylmiltään matolle kisoissa että heitähän ny =D

        Saa ny nähä kuinka "ura" urkenee...

        Ikävää että tää keskustelu meni tämmötteeks "mun laji on parempi kun sun laji ja sä oot huono ja mä oon paras" inttämiseksi...oottekos jotain keskenkasvuisia? =) mä kun en ollut sellaista vailla, vaan tietoa, oikeeta tietoa..


      • linkkivinkki2
        =0) kirjoitti:

        varmasti tosiaan sitä mattopainia ja heittoja harjoitellaan, vai lyödäänkö 2 v harrastanut kylmiltään matolle kisoissa että heitähän ny =D

        Saa ny nähä kuinka "ura" urkenee...

        Ikävää että tää keskustelu meni tämmötteeks "mun laji on parempi kun sun laji ja sä oot huono ja mä oon paras" inttämiseksi...oottekos jotain keskenkasvuisia? =) mä kun en ollut sellaista vailla, vaan tietoa, oikeeta tietoa..

        No, se oikea tieto kuuluu, että HMD:tä harrastavat lähinnä lapset ja teinit. Harjoituksissa suuri paino on kestävyyden ja kestävyysvoiman kehittämisellä, jostain syystä. Eli punnerretaan paljon ja kyykätään satoja, jopa tuhansia kertoja (sic!). Laji on vahvasti korealaislajivaikutteinen, mutta lisäksi Young Suk on ottanut siihen mukaan paljon käsienvääntelytemppuja aikidon tyyliin ja kivoja kungfuasentoja. Laji varmaankin kuihtuu, kun YS päättää jonain päivänä lampsia toisaalle.

        Täällä jotain juttua historiasta ja eräistä omituisuuksista:

        http://kamppailu.net/keskustelu/viewtopic.php?t=870&start=0

        Kuka muuten tietää, miksi Young Suk on vaihtanut nimensä, vai onko tuo "taiteilijanimi"? Hänhän on oikeasti Hwang, tämän taekwondon Suomeen tuojan veli.


      • www
        linkkivinkki2 kirjoitti:

        No, se oikea tieto kuuluu, että HMD:tä harrastavat lähinnä lapset ja teinit. Harjoituksissa suuri paino on kestävyyden ja kestävyysvoiman kehittämisellä, jostain syystä. Eli punnerretaan paljon ja kyykätään satoja, jopa tuhansia kertoja (sic!). Laji on vahvasti korealaislajivaikutteinen, mutta lisäksi Young Suk on ottanut siihen mukaan paljon käsienvääntelytemppuja aikidon tyyliin ja kivoja kungfuasentoja. Laji varmaankin kuihtuu, kun YS päättää jonain päivänä lampsia toisaalle.

        Täällä jotain juttua historiasta ja eräistä omituisuuksista:

        http://kamppailu.net/keskustelu/viewtopic.php?t=870&start=0

        Kuka muuten tietää, miksi Young Suk on vaihtanut nimensä, vai onko tuo "taiteilijanimi"? Hänhän on oikeasti Hwang, tämän taekwondon Suomeen tuojan veli.

        "No, se oikea tieto kuuluu, että HMD:tä
        harrastavat lähinnä lapset ja teinit."

        Värivöissä on kyllä paljon teinejä, mutta
        lapsia ei ole kuin junnukursseilla.
        Laji ei ole lasten tarha niin kuin annoit olettaa.

        "Harjoituksissa suuri paino on kestävyyden ja
        kestävyysvoiman kehittämisellä, jostain syystä.
        Eli punnerretaan paljon ja kyykätään satoja,
        jopa tuhansia kertoja (sic!)."

        Harjoituksissa ei kyykätä tuhansia.
        Taidat viitata mustan vyön kokeisiin ja niitä
        ei ihan normaali treeniksi voi sanoa.

        HMD:ssä opetellaan tekemään kaikki mahdollisimman
        ekologisesti eli punnerruksessa opetellaan
        käyttämään kokoajan vähemmän voimaa.
        Tällöin toistojen määrää lisääntyy.

        "käsienvääntelytemppuja aikidon tyyliin ja kivoja
        kungfuasentoja. Laji varmaankin kuihtuu, kun YS
        päättää jonain päivänä lampsia toisaalle."

        Käsien vääntelyt taitaa olla enimmäkseen HJMS:sta.
        Asentoja on vain perus ottelu asento mikä on
        nyrkkeilyn ja TaeKwonDo asennon välistä.
        Sen lisäksi on ase tekniikoissa korealaisista
        lajeista kotoisin olevat asennot.

        "Laji varmaankin kuihtuu, kun YS päättää jonain
        päivänä lampsia toisaalle."

        Ei taida sitä päivää näkyä...
        Laji leviää ja kehittyy jatkuvasti.

        "Kuka muuten tietää, miksi Young Suk on vaihtanut
        nimensä, vai onko tuo "taiteilijanimi"?
        Hänhän on oikeasti Hwang, tämän taekwondon Suomeen
        tuojan veli."

        Korean kulttuuriin paremmin perehtyneet voisivat
        auttaa enemmän, mutta käsittääkseni Koreassa ei
        ole mitenkään outoa vaihtaa nimeään.

        En ymmärrä miksi sillä olisi mitään väliä kun
        Young Suk ei ole kuitenkaan henkilöllisyyttä
        vaihtanut vaan hänen toinen nimi (Yoon Soon Hwang)
        on myös yleisesti tiedossa.


        Kaikille yleisesti seuraava itsestään selvyys eli
        parhaiten tietoa saa menemällä treeneihin kokeilemaan ja kyselemään...


      • opastaja
        linkkivinkki2 kirjoitti:

        No, se oikea tieto kuuluu, että HMD:tä harrastavat lähinnä lapset ja teinit. Harjoituksissa suuri paino on kestävyyden ja kestävyysvoiman kehittämisellä, jostain syystä. Eli punnerretaan paljon ja kyykätään satoja, jopa tuhansia kertoja (sic!). Laji on vahvasti korealaislajivaikutteinen, mutta lisäksi Young Suk on ottanut siihen mukaan paljon käsienvääntelytemppuja aikidon tyyliin ja kivoja kungfuasentoja. Laji varmaankin kuihtuu, kun YS päättää jonain päivänä lampsia toisaalle.

        Täällä jotain juttua historiasta ja eräistä omituisuuksista:

        http://kamppailu.net/keskustelu/viewtopic.php?t=870&start=0

        Kuka muuten tietää, miksi Young Suk on vaihtanut nimensä, vai onko tuo "taiteilijanimi"? Hänhän on oikeasti Hwang, tämän taekwondon Suomeen tuojan veli.

        Itse vedän treenejä muutamissa seuroissa ja en ole nähnyt kun 3 lasta, teinejä n.10(enemmänkin saisi olla) ja 18-45 paljon. :) tkd karate jne. niitä lapsia ja teinejä näkyy. haittaako se jotenkin jos lapset ja teinit harrastaa jotain muutakin, kun jalkapalloa jne?... lihas kunto liikkeissä haetaan sitä että tehdään oman kunnon mukaan luvut ovat viitteellisiä jos teet liikkeen oikein saat tuhat kyykkyä, samalla katsotaan ihmisen henkistä rajaa koska sata on semmoinen luku esim. jos ylität sen jaksat tehdä enemmänkin eikö, vai pysähdytkö sadan askeleen päästä kun ei jaksa kävellä? ihminen on oppinut kävelemään oikein sen takia pystyy kävellä paljon enemmän. samaa haetaan kunto liikkeisiin ja vähemmällä energialla jaksaa tehdä pidempää, ymmärrättekö?
        matsissa kannattaa olla hyvässä kunnossa kun huonossa koska aika nopeasti kuitenkin väsyy jos aktiivisesti hyökkää ja liikkuu… jos ette ymmärrä lajia tai pitäkö niin älkää, mutta älkää viitsikö musta maalata lajeja jos teidän oma ymmärrys ei riitä, koska ihmiset tykkää eri lajeista ja ihmisiä riittää tässä maailmassa harrastamaan teidänkin lajia. Ja itse olen harrastanut noin 5 lajia enkä kuitenkaan mene foorumista toiseen ja haistata paskoja ketkä niitä harrastaa. kaikki lajit ovat hyviä mutta yksilöt osaavat sählätä helposti maineen kun maineen. menkää itseenne ja miettikää... tietenkin on vähän huonompia seuroja kieltämättä...
        enkä sano nyt vain sinulle vaan yleisesti, ok?


      • Minä
        opastaja kirjoitti:

        Itse vedän treenejä muutamissa seuroissa ja en ole nähnyt kun 3 lasta, teinejä n.10(enemmänkin saisi olla) ja 18-45 paljon. :) tkd karate jne. niitä lapsia ja teinejä näkyy. haittaako se jotenkin jos lapset ja teinit harrastaa jotain muutakin, kun jalkapalloa jne?... lihas kunto liikkeissä haetaan sitä että tehdään oman kunnon mukaan luvut ovat viitteellisiä jos teet liikkeen oikein saat tuhat kyykkyä, samalla katsotaan ihmisen henkistä rajaa koska sata on semmoinen luku esim. jos ylität sen jaksat tehdä enemmänkin eikö, vai pysähdytkö sadan askeleen päästä kun ei jaksa kävellä? ihminen on oppinut kävelemään oikein sen takia pystyy kävellä paljon enemmän. samaa haetaan kunto liikkeisiin ja vähemmällä energialla jaksaa tehdä pidempää, ymmärrättekö?
        matsissa kannattaa olla hyvässä kunnossa kun huonossa koska aika nopeasti kuitenkin väsyy jos aktiivisesti hyökkää ja liikkuu… jos ette ymmärrä lajia tai pitäkö niin älkää, mutta älkää viitsikö musta maalata lajeja jos teidän oma ymmärrys ei riitä, koska ihmiset tykkää eri lajeista ja ihmisiä riittää tässä maailmassa harrastamaan teidänkin lajia. Ja itse olen harrastanut noin 5 lajia enkä kuitenkaan mene foorumista toiseen ja haistata paskoja ketkä niitä harrastaa. kaikki lajit ovat hyviä mutta yksilöt osaavat sählätä helposti maineen kun maineen. menkää itseenne ja miettikää... tietenkin on vähän huonompia seuroja kieltämättä...
        enkä sano nyt vain sinulle vaan yleisesti, ok?

        Kerrankin henkilö jolla on kokemusta asiasta ennen kun alkaa höpöttämään!


    • sparrailija

      Hanmoodoo on monipuolinen ja kehittävä laji. Jos kuitenkin pidät enemmän ns. urheilupainotteisista lajeista on taekwondo tai esim. karate parempia lajeja. Nämä ovat mailmanlaajuisesti tunnettuja/arvostettuja kilpalajeja. Jos haluat olla lajin huippu eliittiä et todellankaan ole sitä jos omaat hanmoodoon suomenmestaruuden, jonka voi saavuttaa melkein kuka Urpo tahansa. Itse olen ollut katsomassa Hmd kansallisia (En ymmärrä mistä nimi tulee kun ei ole ku suomalaisia kilpailijoita) kuitenkin taso matseissa ei ole kovin hyvä. Eli jos etsit kivaa harrastusta Hanmoodoo on todella sitä monipuolisine juttuineen, mutta jos tavoittelet kunnianhimoisesti kilpailu uraa et pääse tavoitteeseesi hanmoodoossa!!!

      • Hekka

        Kyllä Hanmoodo harrastaja voi saavutta myös kansainvälistä menestystä. Monia mestaruuksia on saavutettu HJMS maailmanmestaruus kisoissa suomeen. Niin ja Hanmoodo leviää kulovalkean tavoin myös euroopassa eli eiköhän jonain päivänä voida juhlia suomalaista Hanmoodon Olymppia voittajaa.


      • urpo
        Hekka kirjoitti:

        Kyllä Hanmoodo harrastaja voi saavutta myös kansainvälistä menestystä. Monia mestaruuksia on saavutettu HJMS maailmanmestaruus kisoissa suomeen. Niin ja Hanmoodo leviää kulovalkean tavoin myös euroopassa eli eiköhän jonain päivänä voida juhlia suomalaista Hanmoodon Olymppia voittajaa.

        Ei voida odottaa olympiavoittajia tässä lajissa jota pääasiallisesti vain ja ainoastaan Suomessa harrastetaan.Yhtä todennäköisesti voimme odottaa pesäpallon olymppiavoittoa Suomeen.


      • Hekka
        urpo kirjoitti:

        Ei voida odottaa olympiavoittajia tässä lajissa jota pääasiallisesti vain ja ainoastaan Suomessa harrastetaan.Yhtä todennäköisesti voimme odottaa pesäpallon olymppiavoittoa Suomeen.

        Ja kyllä Hanmoodoa harrastetaan monissa muissakin maissa kuin suomessa. Enkä pitäisi mahdottomana HJMS seurojen kääntymistä Hanmoodoksi, sen verran selvää jälkeä on MM-kisoissa tullut.


      • sparrailija
        Hekka kirjoitti:

        Kyllä Hanmoodo harrastaja voi saavutta myös kansainvälistä menestystä. Monia mestaruuksia on saavutettu HJMS maailmanmestaruus kisoissa suomeen. Niin ja Hanmoodo leviää kulovalkean tavoin myös euroopassa eli eiköhän jonain päivänä voida juhlia suomalaista Hanmoodon Olymppia voittajaa.

        Mailmanmestaruus hjms:ssa ei todellakaan ole vielä mikään temppu. Harrastajien, sekä lajin huippujen määrä on todella pieni verrattuna esim. taekwondoon.


      • hihhihhii

        "urheilupainotteisista lajeista on taekwondo tai esim. karate parempia lajeja. Nämä ovat mailmanlaajuisesti tunnettuja/arvostettuja kilpalajeja."

        Tihihihi...!


    • putte

      judo ja sen´sellaiset nöpö nassukka painit ovat perseestä kannattaisko vaihtaa karateen vauhdikasta raaempaa kun mikään paini. shukokai tyylisuunta on parhain karatesta siinä haetaan pisteiden lisäksi voimaa potkuihin ja lyönteihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe