Rahankeräys työpaikoilla

Kyllästynyt

Työpaikallani täyttää joku jatkuvast 30,40 tai 50 tai tai jollain on nimipäivä,aina pakko antaa vähintään 1€ keräykseen,samoin jos itse täytän olen sitten tämän kukkapuskan saatuani velvollinen tarjoamaan vähintään kakkua,alkaa kyllästyttää!

13

5543

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sara

Tuttu juttu, ja työyhteisö on niin iso ettei kaikkia joille kerätään rahaa ei edes tunne, mut ei osaa tai siis kehtaa sanoo ei.

• tukkusutija

meidän isossa virastossa eilen sijoittelin eri osastojen kahvihuoneiden pöydille rahankeräyspurkkeja. kyljessä lappu, että sutijaisen läksiäisiin.

ja eipä kestänyt puoltakaan päivää, kun purnukat olivat täynnänsä brysselin ruplia.

kyllä minusta rahan keräys on ihanaa.

• Remmari

Kyllähän tuollainen olisikin ärsyttävää!

Minun työpaikallani firma tarjoaa kakkua syntymäpäivänä, en minä. Minulle ei ole koskaan edes tullut mieleen tarjota kakkua työtovereilleni. Firmalla on rahaa paljon enemmän kuin minulla, ja isot täytekakut maksavat monta kymmentä euroa.

Tämä on tietysti yrityskulttuurikysymys. Onneksi minun firmassani on tämmöinen kulttuuri.

Kyllä meillä on tapana tuoda namia, jos käy ulkomailla, mutta jos ei tuo, niin kukaan ei kiinnitä siihen huomiota.

• Nainen

Taas kun osastopäällikkö täytti 50 kerättiin 5€/henkilö,samalla sai kirjoittaa nimensä korttiin,auta armias jollei nimeäsi olisi siellä,silloin saisit kaikki pahimmat työt ja huonoimmat loma-ajat joten pakko osallistua

• sara

...Et voi olla osallistumasta, se on tavallaan pakko jos meinaat työyhteisössä olla tasavertainen. Silloin ei katsota onko rahaa laittaa viikonvälein pomon, työkaverin tai kissanristiäisiin muutaman euron. On se niin väärin, minua muistettiin aina nimipäivä, syntymäpäivä, lomalle lähtö, lomalta paluu ym. ym.
        Mutta metsä vastaa niinkui sinne huudetaan. Olit köyhä tai et mutta pullakahvit pitää tarjota muistajille eli plus miinus miinus miinus nolla.

• Setä

Kieltäydyn antamasta jos en tunne koko henkilöä,itse olen lähettänyt meilin kaikille työpaikallani etten halua mitään keräystä tai huomionosoitusta syntymäpäivänäni,täytän lähiaikoina ja aion olla merkkipäivänäni matkoilla!

• Olemme avanneet tilin johon jokainen on tehnyt verkkopankissaan automaattisen tilisiirron kerran kuukaudessa 3 euroa. Sieltä sitten maksetaan kukat, syntymäpäivälahjat, läksiäislahjat ym... Ihan hyvin on toiminut.

• Setä

Tai ainakin parempi,tosin mielestäni ei kenenkään merkkipäiviä tarvitsisi huomioida jollei henkilö itse sitä nimenomaan toivo

• Setä kirjoitti:

Tai ainakin parempi,tosin mielestäni ei kenenkään merkkipäiviä tarvitsisi huomioida jollei henkilö itse sitä nimenomaan toivo

Meillä kysytään aina lupa 50-v ja 60-v täyttäviltä voidaanko merkkipäiviä juhlia. Ja kun lupa saadaan, ostetaan lahja ja kukat. Työnantaja muistaa omalta taholtaan myös.

Sitten on näitä läksiäisiä, naimisiin meneviä, vauvan saaneita ym. joita muistetaan.

Onhan se suoraan sanoen aika rumba, mutta tuo helpottaa kun on tili, ei tarvii aina kiertää keräämässä rahaa.

• Setä
        Mariet kirjoitti:

Meillä kysytään aina lupa 50-v ja 60-v täyttäviltä voidaanko merkkipäiviä juhlia. Ja kun lupa saadaan, ostetaan lahja ja kukat. Työnantaja muistaa omalta taholtaan myös.

Sitten on näitä läksiäisiä, naimisiin meneviä, vauvan saaneita ym. joita muistetaan.

Onhan se suoraan sanoen aika rumba, mutta tuo helpottaa kun on tili, ei tarvii aina kiertää keräämässä rahaa.

Eikä tarvitse myöskään siinä vaiheessa ottaa kantaa haluaako osallistua lahjaan vai ei koska se on jo etukäten rahastettu!

• Setä kirjoitti:

Eikä tarvitse myöskään siinä vaiheessa ottaa kantaa haluaako osallistua lahjaan vai ei koska se on jo etukäten rahastettu!

Eipä siinä paljon enää tuossa vaiheessa pullikoida vastaan, vaikka jonkun vähemmän mukavan työkaverin tai esimiehen lahjaan ei haluaisikaan osallistua :)).
        On kuitenkin onni että meillä on hyvä yhteishenki työpaikalla.

• Setä
        Mariet kirjoitti:

Eipä siinä paljon enää tuossa vaiheessa pullikoida vastaan, vaikka jonkun vähemmän mukavan työkaverin tai esimiehen lahjaan ei haluaisikaan osallistua :)).
        On kuitenkin onni että meillä on hyvä yhteishenki työpaikalla.

Alkaa vain olla hieman liiankin miesvoittoista ja jutut sen mukaiset!

• sinkku55

vain lapsen syntymän vuoksi ja kun täyttää 50 tai 60 vuotta,ei koskaan nimipäivän kunniaksi.
      Vuosia kun täyttää talo tarjoo kunnon täytekakku kahvit ja vielä talon puolesta saa kunnon lahjan tai lahjakortin kultaliikkeeseen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe