Mahakivut, rv 10+0

Lil Susie

Moips siskot =)

Eli menossa kymmenes viikko, ja toissapäivänä alkoivat kummalliset kivut mahassa, ihan niinkun just kohdussa, tuntuu sellaselta kun joku puristais äkkiä tai jtn. Aikaisemmin on ollu vaan särkymäistä kipua, joten huolestuttaa vähän =/ Vuotoa ei oo ollu, ja sikiön sydän sykki kaks viikkoa sitte ultrassa. Mutta eilen kipuja tuli tosi usein, olin vielä töissä, ja heti rupesi huolettaa paljon. Oon kuullu että tietynlaiset kivut kuuluu kohdun kasvamiseen, mutta kun nää ei oo lähelläkään nivusia (ne kohdun ligamentithan on just nivusiin kiinnittyny) ja välillä pistelee, mutta enimmäkseen sillee sattuu, pahastikin välillä, mutta vain puol sekuntia. Eli ne ei siis kestä kun hetken aina, mutta joskus jopa vaikka oon lepoasennossa ym. Eli ei ees liikkuessa.

Pahoinvointi ei kyllä oo mihinkään menny.

Kertokaas kokemuksianne, onko huolta?

4

11407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+1

Joe ei ole verenvuotoa, niin tuskinpa mitään vakavampaa. Ja jos kipu ei ole kovaa yhtäjaksoista kipua. Tosiaan jos verenvuotoa alkaa tulemaan kipujen yhteydessä, niin on aika mennä lääkäriin. Kohdun kasvukivut voivat olla melko koviakin. Minulla tuli eilen täyteen 11 viikkoa, ja minullakin juuri viikko sitten alkoivat kohdun kasvukipuja tulemaan enemmän, välillä sattuu enemmänkin. Sikiöhän alkaa nyt kasvaa pituutta nopeaan tahtiin, koska on muuten jo muodostunut valmiiksi kynsien- ja hampaiden aiheita myöten, joten eiköhän sen luulisi tuntuvankin vatsassa...Itse olen ainakin tuntenut kohdun pyöristyneen melkoisesti viime viikon aikana.

• Hile

Lyhyet vihlaisut, pistot ja sen tyyppiset kivut, jotka kestää vain ihan hetken, viittaavat kyllä normaaleihin kasvukipuihin. Niitä ei ainakaan mulla tuntunut nivusissa, vaan vatsassa molemmin puolin, lähinnä alavatsassa, mutta joskus ylempänäkin. Supistukset ovat pidempikestoisia ja keskenmenoon littyvien kipujen pitäisi olla kovia ja jatkuvia, näin olen ymmärtänyt.

• Lil Susie

...kiitoksia molemmille, ootte hieman rauhoittanut mun oloa. Toivottavasti on normaalia, että ne vihlaisukivut yms. voi jatkua päiviäkin, nytkin vielä vihloo välillä, ei tekis mieli mennä duuniin =/ Lauantaina oli todella raskasta olla töissä. Mutta, lisää kommenttia vaan!

• tahos

...tulee kipuja ja veristä vuotoa samaan aikaan. tai on kipuja joiden kanssa et yksinkertaisesti pysty olemaan edes kotona. voin sanoa, että kaikenlaisia vihlaisuja, nipistelyjä, jomotuksia ja vaikka mitä tulee kyllä koko raskauden ajan ja loppua kohti vaan pahenee. Kannustavaa juu, mutta yritän vain sanoa, että raskauteen kuuluu jos jonkinsortin kipuja, myös tosi koviakin :) Sen jaksaa hyvin kun tietää mikä ne aiheuttaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      942
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe