Rauhoittavat lääkkeet

Lääkemies

Mitä rauhoittavia syötte ja miten tomivat? Millaisia annoksia? Olisiko joku hyvä lääke joka ei koukuta?
Itse otan yötä vasten joko 1.5-2mg xanoria tai
40mg tenoxia. Voisivatko muut näitä lääkkeitä syöneet kertoa että millaisilla annoksilla pelasitte ja kuinka kauan?
Tuo xanor koukuttaa ainakin tosi pahasti ja tenoxia sain vasta... Haluaisin löytää rauhoittavan lääkkeen joka ei koukuttaisi, mutta veisi pusertavan ahdistuksen rintakehästä. Liekö sellaista sitten onkaan ...? :/

67

51780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2345

      zoloft mielialalääke ahistukseen..

    • Lääkemies

      Niin kyse oli nyt rauhoittavista ja zoloft ei lukeudu niihin. Olen itse syönyt noin vuoden kutakin -> cipramil, citalopram ja cipralex.
      Nyt olen vaihtanut zoloftiin juuri äskettäin. Mutta siis laittakaapa nyt näistä keskushermostoa rauhoittavista lääkkeistä.

    • ei koukuta

      Eikö sinulla ole laisinkaan peruslääkettä panikkiisi? Eli esim. jotain SSRI-lääkettä?
      Itselläni on Cipralex,olen todennut sen parhaimmaksi.
      Ei pelkällä bentzolla (xanor ym) pitkälle pötkitä.

      • Lääkemies

        Jos vaivaudut lukemaan nuo ylemmät viestit :P
        Tottakai on...


    • 2345

      rauhoittavat koukuttavat! Ei kannata ottaa niitä ollenkaan...pää menee sekasin vaan...
      Zoloft auttaa ajan kanssa.

      • Lääkemies

        Toivon sitä todella.


      • pamiaaa
        Lääkemies kirjoitti:

        Toivon sitä todella.

        heips. mulla auttaa diapam ja sitä otan iltaisin ahdistukseen 2-5 mg ja tullut siihen tulokseen että jos tolla annoksella ahdistus edes vähän lievittyy niin sitten sitä käytän. lääkäri sanoi kanssa ettei se nyt vakavaa ole pienellä annoksella eikä välttämättä jää koukkuun. mulle kanssa sitä xanoria on määrätty mutta sitä vähän kammoan kun tuntuu että hirveesti siitä puhutaan että se on pahin riippuvuuden kannalta.no tsemppiä sulle ja tosiaan puntariin kumpi on kamalampaa paha ahdistus jatkuvasti vai pieni annos rauhottavaa ja edes vähän parempi olo. voimia.


      • tyttö19v
        pamiaaa kirjoitti:

        heips. mulla auttaa diapam ja sitä otan iltaisin ahdistukseen 2-5 mg ja tullut siihen tulokseen että jos tolla annoksella ahdistus edes vähän lievittyy niin sitten sitä käytän. lääkäri sanoi kanssa ettei se nyt vakavaa ole pienellä annoksella eikä välttämättä jää koukkuun. mulle kanssa sitä xanoria on määrätty mutta sitä vähän kammoan kun tuntuu että hirveesti siitä puhutaan että se on pahin riippuvuuden kannalta.no tsemppiä sulle ja tosiaan puntariin kumpi on kamalampaa paha ahdistus jatkuvasti vai pieni annos rauhottavaa ja edes vähän parempi olo. voimia.

        ALPROX!!!! Helpottaa oireita, mutta ei aiheuta pohnäistä tai muuten lääkehuuruista oloa (paitsi ensimmäisen viikon aikana)
        Auttaa nukahtaan ja jaksaan muutenkin!!!


      • mieti tarkkaan

        Voin kertoa että 100 mg et ole voinut ottaa Xanoria!!!!!!! Luulisi sinunkin miettivän mitä kirjoitat tänne......ja tosiaankin xanoria ei saa MISTÄ - MILLOINKIN!!! Täällä kirjoittavat ihmiset jotka tosiaan ovat huolissaan lääkkiden käytöstä ja elämä on tosi kovaa ahdistusten ym .paniikkioireiden kanssa....eikä tosiaan ole leikin asia noiden lääkkeiden kanssa.... ja kun kukaan ihminen ei niitä huvikseen ota ellei ole pakko.


      • jurppii
        pamiaaa kirjoitti:

        heips. mulla auttaa diapam ja sitä otan iltaisin ahdistukseen 2-5 mg ja tullut siihen tulokseen että jos tolla annoksella ahdistus edes vähän lievittyy niin sitten sitä käytän. lääkäri sanoi kanssa ettei se nyt vakavaa ole pienellä annoksella eikä välttämättä jää koukkuun. mulle kanssa sitä xanoria on määrätty mutta sitä vähän kammoan kun tuntuu että hirveesti siitä puhutaan että se on pahin riippuvuuden kannalta.no tsemppiä sulle ja tosiaan puntariin kumpi on kamalampaa paha ahdistus jatkuvasti vai pieni annos rauhottavaa ja edes vähän parempi olo. voimia.

        Ja mahdollisimman pieni määrä 5-7,5mg/pv. Vaikka tuntuukin että on tottunut jo tuohon ja juurji ja juuri jotenkuten auttaa, on parempi ettei suurenna kuitenkaan annosta. Yhtenä päivänä tuli kokeiltua vain 2,5 mg ja heti se vaikutti uneen huonontavasti ja ahdistus lisääntyi. Tuntuisi sii että olis jäänyt koukkuun tuohon loppuelämäks. Kunpa pääsisikin tuota eroon joskus, sillä voi tulla tilanne eteen ettei lääkäri enää halua kirjoittaa sitä.


      • ei toiminu

        taistelin zoloftin kans niin kauan että vedin jo maksimimäärää ö olikoha se 200 vai mitä lie eikä toiminu ollenkaan. yks lekuri sitte keksi että jätetää se pois ja lyyää suoraa xanor depot eikä mitää muuta. se autto heti ja kolmise vuotta sillä nyt menty. välillä pitkiä taukoja ollu eikä minkäälaista viekkaria tuntunu ikinä.
        vaikia täälä neuvoa mitää ku monet lääkket toimii toiselle tosi hyvin mutta toisella voi vaan pahentaa. ite kokeillu noin 7 eri lääkettä ennen xanoria


      • dkjkrhg

        Minä sain Zoloft lääkkeestä kamalia sivuvaikutuksia oli kuin pahana krapula päivänä olo.
        Kärsin viikon sitten oli pakko luopua lääkkeestä. Oireet hiki virtasi,oksetti, huippasi, sydän pompotti, levoton olo.


    • ahdistus

      itse olen syönyt noin puoltoista kuukautta oxaminia, kun ahdistus oli tosi sietämätöntä aamusta iltaan ja yöt rauhattomia ja jatkuvia painajaisia. sitä määrättiin 1 tapletti kolmesti päivässä, mutta en ole ottanut kuin yhden päivässä ja se on saanut päiväni käyntiin. sain onneksi vielä varsinaisen lääkkeen citalopramin, jota syönyt nyt vajaan kuukauden ja nyt alkaa tuntuu siltä et elämä voittaa. oon sairastanut tätä 8 vuotta, mut viimeiset puolivuotta ollu tosi pahaa aikaa, jota yritin sitten alkoholilla lievittää, mut toisin kävi. Loppujen lopux en pystynyt lähtee mihinkään ilman rohkasu ryyppyy, ellei ollut aivan pakko=( pikku hiljaa lääkkeet alko vaikuttaa ja nyt pystyn jo käymään pienemmissä kaupoissa ja lenkillä...pikku hiljaa tuo reviiri tuntuu kasvavan ja itse varmuus kasvavan. Itselläni tuo lääke oxamin on siis auttanut, mutta väsyttänyt. Kun olen ottanut sen aamulla niin jos kokoajan ei oo tekemist ja on kotosalla niin väsymys painaa tos 16.00 maissa niin pahasti et on pakko nukkuu päikkärit. Eilen oli eka päivä etten ottanut tuota lääkettä enkä tarvinutkaan ja jaksoin valvoa ilta myöhään asti ja sain käytyä lenkillä ja muutamassa kaupassa ostoksilla...illalla oli päivästä ihan voittaja olo=)

      • juttu!!

        haha niin sitä pitää.
        toi rohkasee muitaki paljon mm. mua.
        ja liikunta on hyvä juttu!
        krapula vetää täs vaivassa takapakkia sikana.
        lopetin sen puuhastelun kans 4kk sitte.
        tsemppiä!!!!!


    • tepi123456

      niin lopeta ihmeessä xanossin käyttö jos olet pitkän aikaa käyttäny sitä niin lopeta se porrattain ja vaihda se mielummin diapam 10mg xanor ei ole sopinu minulle aineskaan olen tulltu siitä akressiiviseksi ja tenoxit on hyviä niillä saa nukuttua aika hyvin muta parempi sillä saa nukutta on myös dormigum 7.5-15mg olen itse käyttäny rauhottavia lääkkeitä 16 vuotiaasta asti jotenka noin 14 vuotta minun vanha tuttu kun hän käytti xanoria monta vuotta ja sitten lääkäri lopetti kirjottamasta hänelle niitä niin hänen maailma hajosi ja teki itsarin jotenka neuvon sua lopettamaan xanorin käytön pikku hiljaa ja tiiät varmaan että mitään bentso lääkkeitä ei saa lopettaa missään nimessä heti vaan pikku hiljaa puhun sulle kokemuksesta niin kuin äsken sanoin olen käyttäny noin 14 vuotta bentsoja joten mulla on kokemusta 14 vuotta niistä en tunne sua mutta pyydän sua että lopeta ne xanorit pikku hiljaa niistä tulee kaikista pahimmat vierotus oireet olen itse uskovainen ja rukoilen että voit lopettaa ne xanorit koska ne vääristää ihmisen mieltä tosi paljon

      • xanor resepti

        Hei!
        Minulla oma kokemukseni yli 5 vuotta olen syönyt pelkästään xanoria 0,25 3 - 4 x pv:ssä tarvittaessa.. Minun mielestäni paras lääke...silloin alkuun sain Tenoxia sitä en voinut ottaa edes puolikasta lääkärin määräämästä määrästä..olisiko ollut 10 mg....Minulle tuli kyllä uni mutta se nukkuminen ei ollut "normaalia"......ja aamulla outo olo puoleen päivään asti...Minulle sopinut hyvin xanor....Jokainen ihminen tosin erilainen...minulle ei kyllä muut lääkkeet sopineet olo ei ollut koskaan normaali...muissa lääkkeissä.

        Toivottavasti löydät oikean lääkityksen..Hyvää kesän jatkoa....


      • vapina
        xanor resepti kirjoitti:

        Hei!
        Minulla oma kokemukseni yli 5 vuotta olen syönyt pelkästään xanoria 0,25 3 - 4 x pv:ssä tarvittaessa.. Minun mielestäni paras lääke...silloin alkuun sain Tenoxia sitä en voinut ottaa edes puolikasta lääkärin määräämästä määrästä..olisiko ollut 10 mg....Minulle tuli kyllä uni mutta se nukkuminen ei ollut "normaalia"......ja aamulla outo olo puoleen päivään asti...Minulle sopinut hyvin xanor....Jokainen ihminen tosin erilainen...minulle ei kyllä muut lääkkeet sopineet olo ei ollut koskaan normaali...muissa lääkkeissä.

        Toivottavasti löydät oikean lääkityksen..Hyvää kesän jatkoa....

        Minua on n.15 vuotta vaivannut kahvikuppineuroosi.Kahvipöytään en voi mennä ennenkuin olen ottanut 4mg Xanoria.Luulen että olen kokeillut jo kaikki ns.vaihtoehdot,koska laskin kerran kokeilleeni kaikki bentsot ja puhumattakaan näistä nykypäivän vaihtoehdoista.Olen mies 35v.


      • suuri määrä
        vapina kirjoitti:

        Minua on n.15 vuotta vaivannut kahvikuppineuroosi.Kahvipöytään en voi mennä ennenkuin olen ottanut 4mg Xanoria.Luulen että olen kokeillut jo kaikki ns.vaihtoehdot,koska laskin kerran kokeilleeni kaikki bentsot ja puhumattakaan näistä nykypäivän vaihtoehdoista.Olen mies 35v.

        Melko suuri on annoksesi aamulla....


      • Minulla myös
        vapina kirjoitti:

        Minua on n.15 vuotta vaivannut kahvikuppineuroosi.Kahvipöytään en voi mennä ennenkuin olen ottanut 4mg Xanoria.Luulen että olen kokeillut jo kaikki ns.vaihtoehdot,koska laskin kerran kokeilleeni kaikki bentsot ja puhumattakaan näistä nykypäivän vaihtoehdoista.Olen mies 35v.

        mulla.

        Otan Xanoria 2Mg niin pääsen eroon kahvikuppineuroosista.

        Olen 40-vuotias mies.


      • Teehetki ullakolla
        vapina kirjoitti:

        Minua on n.15 vuotta vaivannut kahvikuppineuroosi.Kahvipöytään en voi mennä ennenkuin olen ottanut 4mg Xanoria.Luulen että olen kokeillut jo kaikki ns.vaihtoehdot,koska laskin kerran kokeilleeni kaikki bentsot ja puhumattakaan näistä nykypäivän vaihtoehdoista.Olen mies 35v.

        Meiksi etsi yksityiseltä puolelta psykoligin. Kannatti maksaa. Ei tarvitse enää syödä lääkkeitä. Sopivan lääkärin eteen kannattaa nähdä vaivaa.


      • Anonyymi

        Olisiko paikallaan opetella oikeinkirjoitus?


    • ousiro

      itse olen käyttänyt tenoxia, alotin 20mg, seuraavana yönä ei enää auttanut ja jouduin nostaan, sen jälkeen lääkäri ei sitä määrännyt minulle enää.

    • jaazaa

      Alproxia (0,25Mg) käytän 1-3 tablettia vrk:dessa, en kuitenkaan joka päivä, ei koukuta ainakaan minua, toisinaan, lomillani pystyn olemaan helposti ilman lääkettä koko loma-ajan, töissä pitää käyttää kun työpaineet on niin kovat.

      Alproxia olen käyttänyt noin 12-vuotta.

      Ainakin mun tapauksessani kun pitää annostuksen mahdollisimman pienenä, auttaa.

      • jklhjhkj

        Alproxista on on ollut paras apu paniikkiin. Ei mikään SSRI-lääke tai muu rauhoittava ole antanut helpotusta oireisiin. Itse syönyt kyseistä lääkettä 7 vuotta ja lääkkeen tarve vaan vähentynyt. Työpäivinä 0,25mg, vapailla voi olla ilman.

        Alproxista puhutaan niin pahana ja koukuttavana, mutta niinkuin psykiatrini sanoi, että hyvin tehokas paniikkioireisiin ja ei pidä lääkkeen syömistä pahana.

        Ymmärrän kuitenkin, että lääkkeellä huono maine, koska sitä käytetään paljon väärin eli viihdekäyttöön.


      • jaazaa
        jklhjhkj kirjoitti:

        Alproxista on on ollut paras apu paniikkiin. Ei mikään SSRI-lääke tai muu rauhoittava ole antanut helpotusta oireisiin. Itse syönyt kyseistä lääkettä 7 vuotta ja lääkkeen tarve vaan vähentynyt. Työpäivinä 0,25mg, vapailla voi olla ilman.

        Alproxista puhutaan niin pahana ja koukuttavana, mutta niinkuin psykiatrini sanoi, että hyvin tehokas paniikkioireisiin ja ei pidä lääkkeen syömistä pahana.

        Ymmärrän kuitenkin, että lääkkeellä huono maine, koska sitä käytetään paljon väärin eli viihdekäyttöön.

        sanoi mulle että toisia koukuttaa, toisia ei.

        Minulla myös käyttö vähentynyt.

        Noita Ssri-lääkkeitä tuli kokeiltua kaikki mahdolliset, sain niistä pahoja haittavaikutuksia, ei sopinut yksikään niistä mulle. Niitä "kauppasi" lähinnä terveyskeskuslääkärit, joilla tuntui omasta mielestään olevan aina parempaa tietoa asiasta kuin psykiatrian erikoislääkäreillä.

        Samoin, myös minä voin vapaapäivisin olla ilman mutta rankka työ vaatii että kyseistä lääkettä pitää käyttää, ei tosin sitäkään aina jatkuvasti, vaan vain "tarvittaessa".


      • jklhjhk
        jaazaa kirjoitti:

        sanoi mulle että toisia koukuttaa, toisia ei.

        Minulla myös käyttö vähentynyt.

        Noita Ssri-lääkkeitä tuli kokeiltua kaikki mahdolliset, sain niistä pahoja haittavaikutuksia, ei sopinut yksikään niistä mulle. Niitä "kauppasi" lähinnä terveyskeskuslääkärit, joilla tuntui omasta mielestään olevan aina parempaa tietoa asiasta kuin psykiatrian erikoislääkäreillä.

        Samoin, myös minä voin vapaapäivisin olla ilman mutta rankka työ vaatii että kyseistä lääkettä pitää käyttää, ei tosin sitäkään aina jatkuvasti, vaan vain "tarvittaessa".

        Minulla ssri-lääkkeistä tullut myös paljon sivuvaikutuksia ja viimeisintä niistä lopettaessa tuli pahemmat paniikit kuin ennen lääkitystä. Olen kokeillut cipramilia, efexoria, seroxatia ja cipralexia, mikään ei auttanut paniikkiin niinkuin alprox. Kyseiset lääkkeet tekivät ainoastaan tasapaksun ja tunnekylmän olotilan. Ei tuntunut mikään missään. Ymmärrän, että joku voi saada apua noista masennukseen, mutta itselläni ei sellaista kuitenkaan ole.

        Mutta jokaisen sairaus on yksilöllinen ja ei kaikille toimi samat lääkkeet. Itse onnellinen siitä, että pääsin kelan kustantamaan terapiaan, josta ollut iso hyöty minulle.


      • jaazaa
        jklhjhk kirjoitti:

        Minulla ssri-lääkkeistä tullut myös paljon sivuvaikutuksia ja viimeisintä niistä lopettaessa tuli pahemmat paniikit kuin ennen lääkitystä. Olen kokeillut cipramilia, efexoria, seroxatia ja cipralexia, mikään ei auttanut paniikkiin niinkuin alprox. Kyseiset lääkkeet tekivät ainoastaan tasapaksun ja tunnekylmän olotilan. Ei tuntunut mikään missään. Ymmärrän, että joku voi saada apua noista masennukseen, mutta itselläni ei sellaista kuitenkaan ole.

        Mutta jokaisen sairaus on yksilöllinen ja ei kaikille toimi samat lääkkeet. Itse onnellinen siitä, että pääsin kelan kustantamaan terapiaan, josta ollut iso hyöty minulle.

        oli minulle pahin ja Seroxat oli aivan hirvittävä lääke. Cipramilia käytin myös, kammottavin kokemuksin.

        Mulla oli siinä mielessä erittäin hyvä tuuri että olen saanut todella ymmärtäväisen psykiatrian erikoislääkärin, joka osaa lukea minua kuin avointa kirjaa, ja tietty noissa bentsojen käytössä on tärkeää se että käyttö on kuitenkin niin pientä, koska silloin lääkkeen käytöstä voidaan saavuttaa maksimaalinen hyöty.

        Terapiasta koin minulla olevan hyötyä mutta ei riittävästi, kun henkisesti raskaan työn paineet iskivät, ei ollut muuta mahdollisuutta kun kajota bentsoihin.


      • pnkhrh
        jaazaa kirjoitti:

        oli minulle pahin ja Seroxat oli aivan hirvittävä lääke. Cipramilia käytin myös, kammottavin kokemuksin.

        Mulla oli siinä mielessä erittäin hyvä tuuri että olen saanut todella ymmärtäväisen psykiatrian erikoislääkärin, joka osaa lukea minua kuin avointa kirjaa, ja tietty noissa bentsojen käytössä on tärkeää se että käyttö on kuitenkin niin pientä, koska silloin lääkkeen käytöstä voidaan saavuttaa maksimaalinen hyöty.

        Terapiasta koin minulla olevan hyötyä mutta ei riittävästi, kun henkisesti raskaan työn paineet iskivät, ei ollut muuta mahdollisuutta kun kajota bentsoihin.

        mitä oireita sinulle tuli cipralexista? Itsellä siitä ei ollut hyötyä, mutta lopetusoireet aivan hirveät ja jatkuvat vieläkin. Ruokahaluttomuutta, pahoivointia, päänsärkyä, paniikkia jne. Lääkkeestä tuli pahempi paniikki, mitä ikinä ennen lääkettä on ollut.


      • jaazaa
        pnkhrh kirjoitti:

        mitä oireita sinulle tuli cipralexista? Itsellä siitä ei ollut hyötyä, mutta lopetusoireet aivan hirveät ja jatkuvat vieläkin. Ruokahaluttomuutta, pahoivointia, päänsärkyä, paniikkia jne. Lääkkeestä tuli pahempi paniikki, mitä ikinä ennen lääkettä on ollut.

        sellaiset että mitään ei jaksanut tehdä, ei kertakaikkiaan mitään, se vei kaikenlaisen kiinnostuksen kaikkiin asioihin, päässä pyörimistä oli ja olo oli sanalla sanoen tyhjä. Ei sopinut todellakaan minulle.

        Lopetusoireet oli järjetön huimaus, päänsärky ja sitä jatkui todella pitkään. Myös paniikkihäiriöt kävivät kovina.


      • pnkh
        jaazaa kirjoitti:

        sellaiset että mitään ei jaksanut tehdä, ei kertakaikkiaan mitään, se vei kaikenlaisen kiinnostuksen kaikkiin asioihin, päässä pyörimistä oli ja olo oli sanalla sanoen tyhjä. Ei sopinut todellakaan minulle.

        Lopetusoireet oli järjetön huimaus, päänsärky ja sitä jatkui todella pitkään. Myös paniikkihäiriöt kävivät kovina.

        minulla annostus lääkkeessä vain 5mg ja todella hitaasti sitä lopettelin ja silti olo aivan järjetön. cipramilin lopetus oli todella vaivatonta tähän verrattuna. mut kai nämä oireet pitää kestää. miten kauan kesti et ne meni sulta kokonaan ohi?

        olen jo alkanut miettimään et olenko sairastunut johonkin aikaisempaa pahempaan ahdistuneisuuteen vai onko tämä vaan lopetusoiretta.


      • jaazaa
        pnkh kirjoitti:

        minulla annostus lääkkeessä vain 5mg ja todella hitaasti sitä lopettelin ja silti olo aivan järjetön. cipramilin lopetus oli todella vaivatonta tähän verrattuna. mut kai nämä oireet pitää kestää. miten kauan kesti et ne meni sulta kokonaan ohi?

        olen jo alkanut miettimään et olenko sairastunut johonkin aikaisempaa pahempaan ahdistuneisuuteen vai onko tämä vaan lopetusoiretta.

        kun vaivat meni ohi.

        Mullakin annostus oli vain 5Mg, mutta silti lääkkeestä tuli niin pahat haittavaikutukset.

        Musta tuntuu että nuo sun oireesi on niitä lopetusoireita.


      • pnkhr
        jaazaa kirjoitti:

        kun vaivat meni ohi.

        Mullakin annostus oli vain 5Mg, mutta silti lääkkeestä tuli niin pahat haittavaikutukset.

        Musta tuntuu että nuo sun oireesi on niitä lopetusoireita.

        taidan siirtää lopetusta vähän myöhemmäksi ja aloittaa vaikka 2,5mg annoksella uudestaan..en jaksaa kökkiä kesää neljän seinän sisällä paniikista kärsien, haluan töihin ja ulos..harmittaa todella paljon kun olen ikinä tollasen lääkkeen aloittanut :/


      • otan kun kuohuu
        jklhjhkj kirjoitti:

        Alproxista on on ollut paras apu paniikkiin. Ei mikään SSRI-lääke tai muu rauhoittava ole antanut helpotusta oireisiin. Itse syönyt kyseistä lääkettä 7 vuotta ja lääkkeen tarve vaan vähentynyt. Työpäivinä 0,25mg, vapailla voi olla ilman.

        Alproxista puhutaan niin pahana ja koukuttavana, mutta niinkuin psykiatrini sanoi, että hyvin tehokas paniikkioireisiin ja ei pidä lääkkeen syömistä pahana.

        Ymmärrän kuitenkin, että lääkkeellä huono maine, koska sitä käytetään paljon väärin eli viihdekäyttöön.

        Sama tarina, Alprox on toimii mulla. Otan sillon kun tuntuu että pää ja kroppa räjähtää stressistä ja vitutuksesta ja ahistuksesta. Olen ottamatta kun pysyy nuppi rauhallisempana ja paineet pienempinä. Ite ja ympäristö voi silloin paremmin.

        Olen jatkuvasti puntaroinut "huonossa" omassa tunnossa että onko tämä vahingollisempaa kropalle ja nupille kuin mahti adrenaliini pumppu kropassa ja stressitila, joka joka ei nupista vain käskemällä lähde. Sitä voi kuka vaan puun takaa jeesustella että "voi kauheeta" mutta oma "mahti stressin" reaktioni on sellainen, että "jäädyn" paikalleni ilman Alprox nappia sillon kun sitä tarvii. Joskus on koittanu diapamia ja jotain muita, mutta niistä menee vaan nuppi sekaseks ja sumusex. Kerran kokeilin masari lääkettä mutta 3 napin jälkeen se jäi siihen.

        En vedä röökiä, juon viinaa sillon tällön ja liikaa, mutta aina kohtuullisesti kerrallaan, urheilen sillon kun jaksan ja painan duunia minkä jaksan.

        Minun valistumaton arvioni on, että mahti stressiin kuolee nopeemmin ja yleisemmin kun "kiukku" nappiin sillon tällön kun sitä todella tarvii.

        Tietysti tota pitää tarkkailla ja olla varovainen kuten elämässä yleeensäkin ja melkein kaikessa ja lopux kuollaan kaikki kumminkin.

        Järki vaan päässä elämässä niin kauan kun sitä on jäjellä. Molempia..


      • Riippuvuus huolettaa
        jaazaa kirjoitti:

        oli minulle pahin ja Seroxat oli aivan hirvittävä lääke. Cipramilia käytin myös, kammottavin kokemuksin.

        Mulla oli siinä mielessä erittäin hyvä tuuri että olen saanut todella ymmärtäväisen psykiatrian erikoislääkärin, joka osaa lukea minua kuin avointa kirjaa, ja tietty noissa bentsojen käytössä on tärkeää se että käyttö on kuitenkin niin pientä, koska silloin lääkkeen käytöstä voidaan saavuttaa maksimaalinen hyöty.

        Terapiasta koin minulla olevan hyötyä mutta ei riittävästi, kun henkisesti raskaan työn paineet iskivät, ei ollut muuta mahdollisuutta kun kajota bentsoihin.

        Aloitin Ciplalexin käytön n. 3kk sitten. Alkuun meni hyvin, mutta nyt olen tarvinnut rauhoittavaa lisäksi aika paljon. Opamoxia olen käyttänyt. Nyt pelottaa, että olenko näistä riippuvainen loppu ikäni? Opamoxista haluaisin kokonaan eroon!


      • ei enää opamoksia
        Riippuvuus huolettaa kirjoitti:

        Aloitin Ciplalexin käytön n. 3kk sitten. Alkuun meni hyvin, mutta nyt olen tarvinnut rauhoittavaa lisäksi aika paljon. Opamoxia olen käyttänyt. Nyt pelottaa, että olenko näistä riippuvainen loppu ikäni? Opamoxista haluaisin kokonaan eroon!

        Opamoxin lopettaminen oli minulle yllättävän helppoa. Käytin useita vuosia, lopetin vähitellen.
        Lopulta otin vain puolikkaan päivässä, kunnes en tarvinnut sitäkään. Edes vieroitusoireita ei tullut.


    • ¨¨¨¨¨''

      kerran kyseessä on jokin psykiatrinen lääke.Rauhoittavat ja masennuslääkkeet koukuttavat kaikki.Se on todettu ja varma juttu!!!!!

    • Rauhoittavalle

      Olen kuullut että rauhoittaville on vaikea saada reseptiä nykyään. Onko näin?
      Ite tällä hetkellä teen sellaista työtä ja vietän sellaista elämää, että en tarvitsisi rauhoittavaa kuin pahimpiin sosiaalisin tilanteisiin (häät, sukujuhlat yms). Eli tällä hetkellä menee siinä mielessä hyvin. Sain propralia, mutta kun sen kanssa ei voi liikkua tarmokkaasti ja tekee vähän "humalaisen" olon. Tällä hetkellä en tosiaan tarvitsisi rauhoittavaa ku varalle, mikäli noita suuria juhlia, pahimpia kyläreissuja jne ilmaantuu.

      • psykiatrille

        luulen että jos kerrot lääkärillesi keneltä olet saanut tämän Propralinkin niin hän varmaan kirjoittaa sinulle myös "rauhoittavan" rinnalle....
        Ja voit sanalla kertoa tuon "humalaisen olon" Propralista.


      • Rika85

        En tiedä miten muualla, mutta tässä kylässä tk-lääkärit ei muuta tunnu tekevän kun kirjoittaa rauhoittavia! Ei sekään ihan oikealta tunnu kun koko ajan kuulee, että oli tilanne mikä vaan, niin määrätään nappeja nappeja... Kun pääsin paniikkini kanssa lääkäriin niin se mulkku huusi mulle että tapat ittes tolla hyperventiloinnilla, määräs oxaminit, eikä puhettaka muusta hoidosta! En oo...


      • Rika85
        Rika85 kirjoitti:

        En tiedä miten muualla, mutta tässä kylässä tk-lääkärit ei muuta tunnu tekevän kun kirjoittaa rauhoittavia! Ei sekään ihan oikealta tunnu kun koko ajan kuulee, että oli tilanne mikä vaan, niin määrätään nappeja nappeja... Kun pääsin paniikkini kanssa lääkäriin niin se mulkku huusi mulle että tapat ittes tolla hyperventiloinnilla, määräs oxaminit, eikä puhettaka muusta hoidosta! En oo...

        Syönyt ja tiedän että mun pitäis mennä jollekin toiselle lääkärille, joka osais asiansa. Tuskin tästä vaivasta pelkillä lääkkeillä pääsisin eroon. Mutta kai siitäki joku pelko jäi perseeseen että seuraavaki lääkäri pitää hulluna, huutaa ja määrää lääkkeitä joita en kuitenka aio syödä...


      • Eri vaihtoehdot
        Rika85 kirjoitti:

        Syönyt ja tiedän että mun pitäis mennä jollekin toiselle lääkärille, joka osais asiansa. Tuskin tästä vaivasta pelkillä lääkkeillä pääsisin eroon. Mutta kai siitäki joku pelko jäi perseeseen että seuraavaki lääkäri pitää hulluna, huutaa ja määrää lääkkeitä joita en kuitenka aio syödä...

        valtaosalle avun, bentsoja kannattaa käyttää niin vähän kuin mahdollista ja ssri-lääkkeet on huonoja koska ne aiheuttavat elämää hankaloittavia haittavaikutuksia. Tämä mun mielipiteeni.

        Mulla menee paniikkihäiriöön ym. stressi- ja ahdistustiloihin 0,5Mg joka toinen vuorokausi ja lääke auttanut vuosia, niin ja lääke on Xanor. Mulla meni ssri-lääkkeistä koko elimistö paskaksi, käytin niitä joitakin vuosia kun oli arvauslääkäreiden mukaan pakko kokeilla kun ne mukamas oli parempia kuin bentsot.

        Ja jos taas haluat saada ammattiapua, älä mene yleislääkäreille vaan suoraan psykiatrian erikoislääkärille, ja muista avata suusi, rohkeasti ja kertoa eri mielipiteistä sairautesi ja lääkityksen suhteen!!!


      • kun löytää

        oikean lääkärin ja kertoo rohkeasti mikä on homman nimi.


      • Puuh.
        psykiatrille kirjoitti:

        luulen että jos kerrot lääkärillesi keneltä olet saanut tämän Propralinkin niin hän varmaan kirjoittaa sinulle myös "rauhoittavan" rinnalle....
        Ja voit sanalla kertoa tuon "humalaisen olon" Propralista.

        miks te sitten menette lääkäriin,jos tiiättä et rauhottavia kirjoittavat?Menkää homeopaatille tai hypnoosihoitoon.


      • angel_enkeli87
        kun löytää kirjoitti:

        oikean lääkärin ja kertoo rohkeasti mikä on homman nimi.

        Voiko tramalia 50mg käyttää rauhoitukseen ja siten "unen tuloon" ? olen n.50kg nuori nainen äiti ihminen.jouduin keväällä käyttämään tramalia melkein joka päivä n.14vuorokautta kovaan kipuun.huomasin myös samalla että tamä ns.rauhoittaa mieltä ja vie ahistusta pois ja sain myös nukuttua paremmin.


      • lääke
        angel_enkeli87 kirjoitti:

        Voiko tramalia 50mg käyttää rauhoitukseen ja siten "unen tuloon" ? olen n.50kg nuori nainen äiti ihminen.jouduin keväällä käyttämään tramalia melkein joka päivä n.14vuorokautta kovaan kipuun.huomasin myös samalla että tamä ns.rauhoittaa mieltä ja vie ahistusta pois ja sain myös nukuttua paremmin.

        Minulla myös selkäkipuun määrätty Tramal... En koskaan voisi ottaa Tramalia enää minulle tuo lääke melkein vei tajun kankaalle. Liian voimakas.
        Sinuna pyytäisin mielummin jotain miedompaa rauhoittavaa nukahtamisvaikeuksiin. Nuo unilääkkeet myös eivät hyviä.
        Tietysti ihmiset reagoivat niin eri tavoin.


      • ööööhh...
        lääke kirjoitti:

        Minulla myös selkäkipuun määrätty Tramal... En koskaan voisi ottaa Tramalia enää minulle tuo lääke melkein vei tajun kankaalle. Liian voimakas.
        Sinuna pyytäisin mielummin jotain miedompaa rauhoittavaa nukahtamisvaikeuksiin. Nuo unilääkkeet myös eivät hyviä.
        Tietysti ihmiset reagoivat niin eri tavoin.

        asia olla enää vuoden kuluttua ajankohtainen kysyjälle....


    • Fensyklidiini

      Mun mielest toi tenox pistää väsyneen olon eli alkaa nukuttaa vaikka keskellä päivää siksi suosittelen mielummin xanoreita tai rivatrileja..

    • P-päivää

      Voi että,kamala.Nyt keksin hyvään keinon hallita stressia,Lopetan työt.koulu jaan työttömäksi ja sen myötä olen iloisempi ja otan rennosti) Paskat.Ei se sitä parane.Ei minä tiedä mitä minä teen.Mulla on aikusten ADHD,kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ahdisteneisuushäiriö) Ja kaikki lisäksi olen ulkomalainen.Voinko olla parempaa?)))
      Tsempia Teille kaikkille.

      • 435645345345

        voi toki... ala kasvattamaan tiukkaa budia niin helpottaa. Saadaampahan vielä yleisemmäksi tämä ilmiö, niin ihmiset huomaa, ettei se olekaan niin vakavaa.


    • DIIPA2

      Mua kuumottaa kävellä jossain tuol kaupungilla ku tuntuu et kaikki ohikulkijat kattoo ja sit kuumottaa tyylii nousta junast ulos... ja keskutelupalstoillekki kirjottaminen on vähä sillai ärsyttävää ku kelaan et ihmiset vaa vittuilee ja koulussaki on vähä vaikeet en tykkää kävellä siel yksi, ni mitäköhän tää on ja auttasko joku lääke tähän? ja saako ihan tavalliselta lääkäriltä noit edellämainittuja lääkkeitä jos on tarvis?

    • maria1984

      Itse käytän luontaistuotetta,että pystyn rentoutumaan ja kyllä minä rauhoitunkin samalla. Tuote,jota käytän ja joka on ainakin minua auttanut paniikkiin on AntiStress. Vaikka siihen jäisi koukkuun,se on silti turvallinen. Aina,kun menen jonnekin,otan mukaan sitä. Minulle on ollut parempi se imeskeltävä kuin se,joka otetaan nesteen kera.

      Suosittelen!

    • xanax1

      Xanoria 3mg/vrk, ja tenoxia 20mg/vrk on respas. Xanor on ainakin mulla paras bentso paniikkihäiriöön, ja on toiminut jo pitkään tuolla samalla annostuksella. Tenox taas ei tahdo toimia enää kunnolla, eli turha ottaa joka yö. Valvonki aina välillä ja otan useamman napin kerralla, jotta saan unta.

      • HunttiPuntti

        Xanor annoksesi on todella suuri, tiesitkö, että 0,5mg xanoria vastaa 10mg diapamia??? Eli syöt 60mg diapam annosta nyt päivässä. Tämä sinulle määrätään jos lähdet vieroitukseen xanorista. Koita itse vetää annosta alaspäin niin pian kuin mahdollista!!! Tiedän vieroituksesta todella paljon kokemusteni pohjalta ja se ei ole mukavaa...


    • Viherpeippo

      Marisätkä ja sauna!

    • HunttiPuntti

      Kerron nyt omien kokemusten pohjalta. Liki 20 vuotta kaikkia oireitani hoidettiin vahvoilla bentsoilla ja muulla, mikään asia ei korjaantunut tänä aikana, koska en saanut mitään tunnepohjaa keskusteltaviin asioihin ja traumoihin joita olin kokenut. Nyt olen saanut vieroitettua itseni kaikista aineista, esim . Rivatrilin vieroitus kesti avohoidon puolella liki 1,5 vuotta. Olen myös saanut pois kaikki vahvat kipulääkkeetkin, joita en enää tarvinnut kuin syntyneen riippuvuuden vuoksi. Voin sanoa, että harmitti kyllä kun noinkin kauan elämästä meni jollain tapaa hukkaankin, mutta haluan lähinnä rohkaista tällä teitä, että lääkkeet ei teidän ongelmia poista, ainoastaan siirtää niitä. Kaiken joutuu kohtaamaan kun pää selviää noista, mutta silloin juuri se terapia avuksi, omaiset ja ystävät. Laittakaa ihmeessä viestiä tulemaan ketjun jatkeeksi jos haluatte kuulla lisää!!! Ketään en tietenkään tuomitse mistään asiasta, mutta sanon todellakin, ettette varmasti 40-kymppisenä halua elää elämää niin, että sen määrittää reseptien uusimispäivä, saati sitten paniikki, kun lääkkeet on loppu!!!

    • HunttiPuntti

      Muistakaa ystävät rakkaat se asia, että näitä rauhoittavia lääkkeitä teille ei määrää kukaan maailman tappiin asti, vaan joudutte niistä jokatapauksessa joskus luopumaan. Hienosti toimivat kyllä todellisessa hädässä, mutta yli 2 viikon säännöllinen käyttö ja sitten ei enää seinään lopeteta. Ja näitä lääkkeitä on olemassa satoja, joilla nuo pystyy korvaamaan eikä ikinä tarvitse pelätä vieroitusoireita, jotka ovat todellakin hengenvaarallisia. Kerron kyllä lisää jos haluatte.

      • yxvoan

        "mutta yli 2 viikon säännöllinen käyttö ja sitten ei enää seinään lopeteta. "

        Aikamoista yleistämistä koko tekstisi, minä lopetin seinään Rivatrilit 0-5-1mg pv. Käytin n. 5kk, tosin viikonloppuisin en ottanut. Entä kertoisitko ne sadat eri lääkkeet joilla pamit pystyy korvaamaan? Et kai suosittele masennuslääkkeitä tms.?

        Itseäni rauhoitti kun pääsin eroon määräaikaisesta työstäni jossa joutui kohtaamaan paljon Homo Erectukseja.


    • paniikkihäiriö111

      Nuo toimii mulla hyvin masennukseen / ahdistukseen / maniaan. Venla aamulla ja muut illalla.

      150-225 mg venlafaxin
      7.5 mg mirtatsapin
      25 mg ketipinor
      1 mg risperdal

    • nääonhyviä

      Maapähkinöitä ja vettä. Ainoa haittapuoli tuntuu olevan se, että vatsa reagoi siten, että on hätä usein.
      Maapähkinät ei tarvitse reseptiä, mutta sitä voi kysyä joltakin tutulta jos se suostuu olemaan valelääkäri vähän aikaa.

    • pikkumummo

      Minulla alkoi paniikkikohtaukset 28vuotiaana ja ne olivat tosi rajuja,siitä lähtien olen syönyt jotakin lääkettä niihin ja ahdistukseen. Olen nyt 68v ja en tosiaankaan haluaisi loppuelämääni kärsiä mistään elämääni rajoittavasta sairaudesta. Turha sanoa, että pitää lopettaa lääkitys, koska tulee riippuvaiseksi siitä.enköhän ole jo riippuvainen !!! Mutta entä sitten, oloni on hyvä ja en käytä lääkettä väärin !! Ihmettelen nuoria tk-lääkäreitä, jotka haluavat lopettaa lääkityksen tuosta syystä, enköhän itse tiedä mitä teen ja onko lääkäreillä edes oikeutta lopettaa itse määräämiään lääkkeitä, kai potilaallakin on omat oikeutensa !!

      • ei_vakinimmaria

        Miksi mummottelet itseäsi? Olet ehkä jonkun mummo eli isoäiti, mutta mitä se liittyy lääkitykseesi?

        Uudessa Voi Hyvin -lehdessä oli juttua siitä, mitä kaikkea ikääntyneemmät voivat tehdä. Siellä oli esim. nainen, joka harrasti skeittailua ja graffitia ja teki tohtorinväitöskirjaa. Ikää oli vähän vajaat 70.

        Siirry yksityiselle puolelle. Tosin sielläkin voi tulla vastaan pönttöpää lääkäri. Mitä olen lukenut näitä juttuja, niin julkinen puoli näyttää saaneen päähänsä viime vuosina, ettei Xanoria voi kenellekään määrätä. Ei potilaalla luonnollisestikaan ole mitään "oikeutta" lääkkeeseen. Mutta joskus lääkitys voi olla tarkoituksenmukaista. Minun lääkärini on sanonut, että noin 70 ikävuoden jälkeen voi tulla haittoja, esim. huimausta ja kaatuilua. Siis voi tulla. Mutta mistä sitäkään tietää, tuleeko. Itse ainakin olen nykyään huomattavasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin sanotaan vaikka noin viisikymppisenä, mikä luonnollisestikin vaikuttaa moneen asiaan. Se skeittinainenkin näytti varsin hyväkuntoiselta. Itse en lähtisi tuommoista lajia harrastamaan, mutta yhtä ja toista muuta kyllä.


    • Anonyymi

      Voiko rauhottavissa urheilla pystytkö joku kertoo jos tietää oikeesti? ✌🏼

    • Anonyymi

      Minulla on paniikkihäiriöön xsanor 1mg depot päivässä ja propral 3 kertaa 40mg propra. Olen käyttänyt näitä useita vuosia, ne riittää töissä käymiseen, mutta kyläilyä en voi tehdä. Jos tiedän esim. työpaikalla olisi seuraavana päivänä jokin tiedotustilaisuus tai jonkun 50 vuotis kakkukahvit, yö on painajaismainen en pysty kunnolla keskittymään töihin vaan tämä asia jännittää aivan kamalasti. Olen käynyt kymmrniä kertoja psygologin juttusilla. mutta ei ole mitään vaikutusta. Minulla on myös kahvikuppineuroosi sekä yleinen ahdistuneisuushäiriö, joista tämä jälkimmäinen saattaa tulla milloin vain ilman mitään syytä. Elämä on yhtä helvettiä.

    • Anonyymi

      L-teaniini, luontaistuote. Rauhoittaa tehokkaasti. Jätin Diapamin pois, olin käyttänyt sitä muutaman kerran viikossa 5 mg. Otan yleensä ennen nukkumaanmenoa ja aamulla. Annoskoko voi olla enemmänkin kuin mitä suositellaan, sillä isoistakaan annoksista ei ole haittaa. Vierotusoireita ei tule eikä riippuvuutta.

      https://hymy.fi/terveys-hymy/teaniini-torjuu-stressia-ja-ahdistusta/
      "Teaniini on vapaa aminohappo, jota esiintyy luonnossa nykytietämyksen mukaan eniten teepensaan lehdissä. Teaniinin sisältämät ainesosat säätelevät elimistömme keskushermoston välittäjäaineiden, kuten keskushermoston ylikiihtyneisyyttä alentavan GABA:n (gamma-aminobutyyrihappo), serotoniin ja dopamiinin tasoja."
      "Ihmisen aivoaaltoja voidaan mitata EEG-mittauksella. Aivotoimintaa on tutkittu 30–40 minuuttia teaniinin antamisen jälkeen, ja on havaittu, että pikku hiljaa aivoaaltojen muoto muuttuu. Kun ihminen on stressaantunut, hänellä on paljon beeta-aaltoja, mutta niiden määrä alkaa teaniinin myötä vähentyä, jolloin ne muuttuvat suotuisiksi alfa-aalloiksi."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe