Jousten vaihto

E30 -84

Edellinen omistaja laittanut madallusjouset. Haluaisin vaihtaa vakiot takaisin. Puslat vois vaihtaa samalla. Minkähanlainen homma on? Tarviikohan erikoisavaimia etujousten ja etupuslien vaihdossa? Autonosturi ois.

7

2135

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bemuiini

Tarvit ainakin jousen puristimet. Ne saa ehkä 10:llä. Iskarin pään saa irti hylsyllä jota pitää
      kiinni putkitongeilla jolloin kuusiokoloavaimella
      voi pitää kiinni hylsyn reiästä.
      Puslia en ole vaihtanut.Alfamerin kirjan mukaan
      vaikeaa, mutta eiköhän siitäkin selviä jos harrastusta riittää. Voihan ne viedä korjaamoonkin irroitettavaksi.

• pro

kannattaa ostaa pallonivelen ulosvedin. En ole varma totteleeko ko. työkalu tuota nimeä, mutta on sellaisen kaksi piikkisen haarukan näköinen kampe. Tarvitset sitä jousen vaihdossa ainakin alapallonivelen/raidetangon irroitukseen. Itse tuhrasin kerran ilman tuota työkalua palloniveliä irti ja seurauksena oli raidetangon pallonivelen kierteiden hajoaminen. Kalu maksaa siinä 10 eeroa.

• 320TouringE30

Alatukivarsien puslien vaihtoon olen itse käyttänyt isoa vasaraa ja tiskinpesuainetta.
      Oikeistaan pitäis prässätä paikalleen mutta menee myös lekalla.

• @sentaja

Itelläni ei o kokemusta jousien vaihdosta, mutta kaverilla on e30 jossa oli edessä rälläkkämadalletut jouset ja se vaihtaa aina katsatukseen vakio jouset, että saa leimasta läpi ja taas rälläkkä jouset takasin kun on leima saatu. Jousien vaihto on kuulemma yllättävän helppo homma.

• E30 -84

Kuluuko sillä eturenkaat sisäreunasta? Vai onko se jotenkin korjannu camberin muutoksen? Mulla kuluttaa ihan sileeksi siitä sisäreunasta, muuosa renkaasta ihan kuin uutena. Madallus vetää camberit pieleen, siten että renkaiden yläosat on lähempänä.

• Anonyymi
        E30 -84 kirjoitti:

Kuluuko sillä eturenkaat sisäreunasta? Vai onko se jotenkin korjannu camberin muutoksen? Mulla kuluttaa ihan sileeksi siitä sisäreunasta, muuosa renkaasta ihan kuin uutena. Madallus vetää camberit pieleen, siten että renkaiden yläosat on lähempänä.

Varmaan säädättänyt pyöränkulmat kohdalleen madallusjousien kanssa, ja se yks päivä katsastukseen ajelee pyöränkulmat vituillaan orkkisjousilla. Ei paljoa kerkeä sillä matkaa (tod.näk) kulumaan

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      133
      1795
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      233
      894
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      144
      871
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      36
      792
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      75
      780
    6. 55
      741
    7. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      737
    8. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      85
      661
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      65
      641
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      561
    Aihe