Aprilia Rs 125 vaiko Honda cbr 125??

Jaakobin painia käydään.

Haluaisin kommenttii, että kumpi noista kannattaisi ostaa. Eli asioita johon kiinnitän huomiota:

1. Huippunopeus ja kiihtyvyys
2. Cebari 4-tahti ja Aprilia 2-tahti, eli kumpi parempi?
3. Kummassa enemmän huoltokuluja?
4. Kummassa leveämmät renkaat? Olen kuullut, että cebarissa on kapeat renkaat.
5. Kumpi siistimmän näköinen. Apriliassa ärsyttää rumat valot. Cebarissa siistimmät. Kummassa tehokkaammat?
6. Kumpi isomman kokoinen? Onko Cebari paljonkin Apriliaa pienempi?
7. jälleenmyyntiarvo? viimevuoden Cebareita näyttää olevan myynnissä jo vähän yli 3000 euroon.
8. Kummassa paremmat äänet? Olen kuulluut että 2-tahti vehkeissä aika kamalat äänet. Kuinkas on?

Tässä olisi liuta minulle tärkeitä kysymyksiä.
Ei kaikkiin ole pakko vastata. :)

69

19222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHan sama

      Jossä oot jotain oikeesti ostamassa niin mene koeajamaan ekaks noi pyörät. :D

    • cbr

      Lue eräs moottoripyörälehti,joka teki juuri piikkisistä testin.

      • adasfd

        Eli mikäs on tuon lehden nimi, joka teki piikeistä testin?


    • Kake

      Kyseisen lehden nimi on Bike.

      1.A1-tehoisina varmaan aika samantasoisia kulkemaan ja kiihtymään, tosin uuden Biken mukaan CBR on paljonkin ärhäkämpi ja mukavampi, mutta jotenkin epäilyttää. Täystehoisena tietenkin RS on huomattavasti nopeampi kiihtymään ja huippujakin kerää runsaasti enemmän.

      2. Mahdotonta vastata, kun syntyy tappelu kuitenkin, mutta kummassakin on hyvät ja huonot puolensa.

      3. Luultavasti RS:ssä hieman enemmän huoltokuluja ainakin moottorin osalta koska Cebarin nelarikone taitaa olla aika pomminvarma vähäisen teholukeman takia.

      4. Onko tämä sitten suurikin kysymys pyörää ostettaessa? :D RS:ssä on kyllä vakiona leveämmät renkaat.

      5. Kauneus on katsojan silmissä. Omasta mielestäni kyllä RS on enemmän moottoripyörän näkönen jos CBR:ään vertaa, mutta kummatkin ihan näppärän näköisiä pelejä. Valotehoista ei ole tietoa, mutta eipä kevareiden tuikut yleensä mitään kovin tehokkaita ole.

      6. RS on huomattavasti CBR:ää isomman kokoinen, mutta silti ketterä.

      7. Rässistä pyydetään kyllä nykyäänkin aika kovia hintoja :/

      8. No mitkä sitten on ne hyvät äänet? :D RS:ssä on 2-vinguttimen äänet ja cebarissa nelaripadan äänet.

      Mutta joo, käyppäs ensin kaupoissa kattelemassa noita pyöriä ja mahdollisesti koeajamassakin. Katso toki myös muitakin piikkikyykkyjä, kuten uutta Derbin GPR:ää tai Cagiva Mitoa.

      • tietooo...

        Eli saako Cagivaa uutena?
        Jos saa niin mistä?


      • Kake
        tietooo... kirjoitti:

        Eli saako Cagivaa uutena?
        Jos saa niin mistä?

        No miksei sais? Muutama vuosi sittenhän Cagivan tehtaalla oli joo vähän toimitusongelmia, mutta minun tietääkseni ne ovat unohtuneet jo pari vuotta sitten. Cagivaa taitaa saada ainakin Mp-racingiltä.


      • Ihan sama
        Kake kirjoitti:

        No miksei sais? Muutama vuosi sittenhän Cagivan tehtaalla oli joo vähän toimitusongelmia, mutta minun tietääkseni ne ovat unohtuneet jo pari vuotta sitten. Cagivaa taitaa saada ainakin Mp-racingiltä.

        http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=3037


      • aaaaaaaaa
        Ihan sama kirjoitti:

        http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=3037

        joo eli kummastki kokemust löytyy rs vaan yli tuplaten enemmä :) ja voin kertoo et en ottais enää cebarii takas... vakioina varmaa aika lail saman tehosii mut rs saa paljo enemmä tehoo irti... rs leveemmät renkaat, paremmat valot, jälleenmyynti arvo isompi mut kyl siit saa maksaakki enemmä... suosittelisin rs:sää


      • apila mies

    • omistaja

      1. Huippunopeus ja kiihtyvyys
      **Honda CBR hakkaa A1 tehoisen Aprilia RS:sän huipuissa ja kiihtyvyydessä mennentullen mutta Honda CBR:ällä ei ole mitään jakoa täysitehoisen Aprilian kanssa.**

      2. Cebari 4-tahti ja Aprilia 2-tahti, eli kumpi parempi?
      **Nelitahti voittaa aina 2tahdin väännössä ja se syö vähemmän bensaa kuin 2t eikä haise. 2 tahtisesta saa kuitenkin reilusti enemmän tehoa irti kuin nelarista.**

      3. Kummassa enemmän huoltokuluja? Takuuhuollot samanhintaisia.
      **Jälkeen päin Apriliaan joutuu laittamaan enemmän rahaa kuin honda CBR:ään.**

      4. Kummassa leveämmät renkaat? Olen kuullut, että cebarissa on kapeat renkaat.
      ** Hondassa on todella kapeat vanteet sekä renkaat. Apriliassa taas on leveämmät ja muutnekin paremman näköiset renkaat ja vanteet**

      5. Kumpi siistimmän näköinen. Apriliassa ärsyttää rumat valot. Cebarissa siistimmät. Kummassa tehokkaammat?
      **Hondan valot ovat keulan kokoon nähden rumat. Ne eivät sovi oikeastaan siihen ollenkaan. Apriliassa puolestaan on minusta paremman näköiset ja tehokkaammat valot. Muutenkin Honda on erittäin pikkuisen näköinen hiekkalaatikolla työnnettävän virvdelin näköinen. Honda häviää ulkonäön puolesta Aprilialle todella todella paljon. Oikeastaan CBR on luonnossa ruma ja pieni.**

      6. Kumpi isomman kokoinen? Onko Cebari paljonkin Apriliaa pienempi?
      **Honda on todella pienen ja lelun näköinen Aprilian vieressä**

      7. jälleenmyyntiarvo? viimevuoden Cebareita näyttää olevan myynnissä jo vähän yli 3000 euroon.
      **Molempien pyörien hinnat laskevat suhteessa saman verran**

      8. Kummassa paremmat äänet? Olen kuulluut että 2-tahti vehkeissä aika kamalat äänet. Kuinkas on?
      **kuristetuissa 2 tahdeissa on huonot äänet mutta silti paremmat kuin nelarien hyrinät. Täysitehoisen 2t Aprilian äänet ovat erittäin erittäin paljon paremman kuuloiset kuin Hondan.**

      • hahahahhaha88

        ensinnäkin (TT) 2-tahti vääntää 4-tahtista paremmin, mutta 2-tahdissa vääntö tulee vain piikkinä. 4-tahti vääntää alakierroksilla paremmin. Eli ei 4-tahti aina voita väännöissä :D
        toiseksi A1-tehoinen Aprilia Rs 125 voittaa A1-tehoisen Honda Cbr:n viivoissa ja huipuissa. Kaverin cbr ja mun aprilia rs viivoilla, ja mä vein, että turha väittää vastaan.


      • Cebarikuski (ex)

        Ei a1 cebari paljo mitää hakkaa, huiput on todella vaivalla 120 ja moottoritelle kiihdyttäminen on aika perseestä...


      • nyk. cebarikuski
        Cebarikuski (ex) kirjoitti:

        Ei a1 cebari paljo mitää hakkaa, huiput on todella vaivalla 120 ja moottoritelle kiihdyttäminen on aika perseestä...

        Oma cbr, vakio, -08, kulkee gpsiin 138 ja kiihtyy moottoritiellekkin hyvin.


      • mr.papi
        nyk. cebarikuski kirjoitti:

        Oma cbr, vakio, -08, kulkee gpsiin 138 ja kiihtyy moottoritiellekkin hyvin.

        Turha tulla sanomaan, että kevari kulkee 138km/h, oli se sitten 4t tai 2t. Varsinkin 4t ei mene lähellekkään tuota. CBR kulkee juuri ja juuri 110km/h sen oman mittarin mukaan. Veljellä on CBR, jossa 170cc sylinteri muut vaadittavat hilut ja taitaa juuri ja juuri kulkea sen 130km/h. Kiihtyvyyttä se kylläkin tuo lisää.


      • cebarimies
        mr.papi kirjoitti:

        Turha tulla sanomaan, että kevari kulkee 138km/h, oli se sitten 4t tai 2t. Varsinkin 4t ei mene lähellekkään tuota. CBR kulkee juuri ja juuri 110km/h sen oman mittarin mukaan. Veljellä on CBR, jossa 170cc sylinteri muut vaadittavat hilut ja taitaa juuri ja juuri kulkea sen 130km/h. Kiihtyvyyttä se kylläkin tuo lisää.

        Et taida itse omistaa cebaria? Mulla kanssa 2008 cebari ja kulkenut parhaillaan 135km/h mittariin, joka on todellisuudessakin hieman yli 120km/h.
        Riippuu välityksistä, tien pinnan karkeudesta, rengaspaineista yms. Optimitilanne 20astetta lämmintä vakiovälitykset, uusi asfaltti motarilla ja 2,5-3 bar paineet


      • mr.papi
        cebarimies kirjoitti:

        Et taida itse omistaa cebaria? Mulla kanssa 2008 cebari ja kulkenut parhaillaan 135km/h mittariin, joka on todellisuudessakin hieman yli 120km/h.
        Riippuu välityksistä, tien pinnan karkeudesta, rengaspaineista yms. Optimitilanne 20astetta lämmintä vakiovälitykset, uusi asfaltti motarilla ja 2,5-3 bar paineet

        En omista, ei ole edes ajokorttia. Mutta kuten jo sanoin, niin veljellä on kyseinen ajopeli ja sitä olen testannut. On turhaa puhua mittarinopeuksista tarkkaa nopeutta mitattaessa, varsinkaan kevytmoottoripyörissä ja muissa ajoneuvoissa jotka eivät ole suunniteltu suuriin nopeuksiin. Ja myöskään gps ei kykene kertomaan tarkkaa nopeutta, vaan huippunopeus mitataan tutkalla.

        Tuossa Hondassa on jo valmiiksi ihan sopivat välitykset, niitä pidentämällä tai lyhentämällä ei saa lisää nopeutta. Tuosta tien pinnan karkeudesta, se ei vaikuta huippunopeuteen oleellisesti, ellei verrata kynnöspeltoa pinnoitettuun tiehen. Ja rengaspaineidenkin vaikutus on ihan olematon, ellei lähtökohtana ole tyhjät renkaat. Normaaleilla rengaspaineilla saavutetaan ihan yhtä suuri nopeus. Optimaalinen lämpötila on mahdollisimman kylmä. Mitä kylmempää ilma on, sitä tiheämpää se on. Toisinsanottuna kylmä ilma sisältää enemmän happea ja näin ollen nopeuttaa palamista ja lisää huipputehoa.


      • apikkkka
        mr.papi kirjoitti:

        Turha tulla sanomaan, että kevari kulkee 138km/h, oli se sitten 4t tai 2t. Varsinkin 4t ei mene lähellekkään tuota. CBR kulkee juuri ja juuri 110km/h sen oman mittarin mukaan. Veljellä on CBR, jossa 170cc sylinteri muut vaadittavat hilut ja taitaa juuri ja juuri kulkea sen 130km/h. Kiihtyvyyttä se kylläkin tuo lisää.

        Ite omistan rässän ja on tt... huippuja oon sillä keränny 165km/h gepsiin. Joten turha väittää ettei kevarit kule yli satasta...:D ja välit todellakin vaikuttaa vauhtiin...


    • Ricky

      aprilia rs 125 on paljon parempi kun honda cbr.... tehoo ja kulkee enemmän yms... !

      • einäinsanon

        ja kuulostaa kuin mopolta. cbr 125r kuulostaa prätkältä vielä kun laittaa teharin ni äänet on semmosseet et kuuluu toiselle puolelle kaupunkii. aprilias o semmoset mopoäänet ja teharil niistä tulee viel säälittävämmät. Ei tämmösen tasosil "mopoil" kannattas mitään nopeuksia kattoo kun ei ne muutenkaan mihkään kulje. Kaupungissa molemmat kulkee ihan tarpeeks.


      • aprilia rs124tt
        einäinsanon kirjoitti:

        ja kuulostaa kuin mopolta. cbr 125r kuulostaa prätkältä vielä kun laittaa teharin ni äänet on semmosseet et kuuluu toiselle puolelle kaupunkii. aprilias o semmoset mopoäänet ja teharil niistä tulee viel säälittävämmät. Ei tämmösen tasosil "mopoil" kannattas mitään nopeuksia kattoo kun ei ne muutenkaan mihkään kulje. Kaupungissa molemmat kulkee ihan tarpeeks.

        kyllähän tuon cebarin kuulee ennenku näkyy mutta sitten kun se vihdoin näkyy niin on naurussa pidättelemistä kun näkee millane rutkutin se oikeasti on. näyttää pyörältä mistä lähtee ääntä , tehotkin tosiaan sitä luokkaa. ja vielä kaikenlisäksi RUMA KU PETOLINNUN PERSE


      • eQuu
        einäinsanon kirjoitti:

        ja kuulostaa kuin mopolta. cbr 125r kuulostaa prätkältä vielä kun laittaa teharin ni äänet on semmosseet et kuuluu toiselle puolelle kaupunkii. aprilias o semmoset mopoäänet ja teharil niistä tulee viel säälittävämmät. Ei tämmösen tasosil "mopoil" kannattas mitään nopeuksia kattoo kun ei ne muutenkaan mihkään kulje. Kaupungissa molemmat kulkee ihan tarpeeks.

        ""Ei tämmösen tasosil "mopoil" kannattas mitään nopeuksia kattoo kun ei ne muutenkaan mihkään kulje.
        Kaupungissa molemmat kulkee ihan tarpeeks.""

        mitä sä selität jätkä?
        ei kulje mihinkään? kyl täystehonen RS menee sen 170 km/h. luulis riittävän ku 150 km/h saa jo kaikki maholliset ripsut ja rapsut ja kortin hyllylle yms. Ja kaupungissa kulkee pyöräki tarpeeks kovaa saati sitten oikea mopo. Enkä sanois et CBR äänet kuulostaa prätkältä, lähinnä mummon vanhalta imurilta, sellaset on hurinat. Kaverin CBR:stä ei kuule ääniä ennenkö on vähintää 20m päässä (EN VALEHTELE)


      • jep jep
        einäinsanon kirjoitti:

        ja kuulostaa kuin mopolta. cbr 125r kuulostaa prätkältä vielä kun laittaa teharin ni äänet on semmosseet et kuuluu toiselle puolelle kaupunkii. aprilias o semmoset mopoäänet ja teharil niistä tulee viel säälittävämmät. Ei tämmösen tasosil "mopoil" kannattas mitään nopeuksia kattoo kun ei ne muutenkaan mihkään kulje. Kaupungissa molemmat kulkee ihan tarpeeks.

        niinpä ku laittaa teharin kiinni niin kuulostaa joltki ***** samurailta tosi prätkä ääni :D


    • Are

      Itselläni oli cbr 7000 kilometriin saakka kunnes romutin sen ja meni lunastukseen... Kaveri jäi vakio rs:llään mun vakio cbr:lle vaikka mulla oli pikkuveli kyydissä. Sitä luullaan, että cebari on aivan luumu vehje ku siinä on 4-t moottori, mutta kumman ärhäkästi se kiihtyy ja ittellä oli huiput reilu 140 km/h =) Ajovalot siinä on tosi tehokkaat ja vaikka kapeet renkaan siinä onkin, niin monta kertaa kanttasin niin että osu kengänkärki maahan... Hinta cbr:ssä ei oo paha. Ja äänistä sen verran, että cbr kuulostaa moottoripyörältä enemmän kun rs.
      Ja huollot menee 1000 huollon jälkeen 4000 kilometrin välein cbr:ssä... ja ainut mitkä mulla meni rikki, niin polttimot meni, kun olin ajanu vähän yli 6000 kilometriä

      • Tietoja

        Jos aiot vakiona pitää niin osta ehdottomasti cbr. Ja muutenkin enää ei ole 2-tahtipelin ostaminen kovin järkevää hirveitten bensanhintojen vuoksi. Mutta jos erityisesti nautit vauhdin hurmasta niin sitten rs voi olla parempi.

        Mutta aika huvittavaa tietoa noista äänistä, 2-tahtisissa on aika naurettavat äänet, vaikka olisivatkin kovat ne on sellasta vingutusta. Nelarissa taas on helvetin upeet möreät röpötykset, ainakin ku on vähän modannut putkea.

        Cbr on hirvittävän pieni tai se itseasiassa ei ole mutta se näyttää todella pieneltä, muutenkin RS voittaa ulkonäön suhteen. Ja tuota en usko ikinä että CBR menee oikeeta nopeutta 140,ehkäpä 120-125 on sen oikea huippunopeus. Siltikin se jätättää vakio rs:än koska se on vakiona täysi luumu melkeinpä.


      • tietoja
        Tietoja kirjoitti:

        Jos aiot vakiona pitää niin osta ehdottomasti cbr. Ja muutenkin enää ei ole 2-tahtipelin ostaminen kovin järkevää hirveitten bensanhintojen vuoksi. Mutta jos erityisesti nautit vauhdin hurmasta niin sitten rs voi olla parempi.

        Mutta aika huvittavaa tietoa noista äänistä, 2-tahtisissa on aika naurettavat äänet, vaikka olisivatkin kovat ne on sellasta vingutusta. Nelarissa taas on helvetin upeet möreät röpötykset, ainakin ku on vähän modannut putkea.

        Cbr on hirvittävän pieni tai se itseasiassa ei ole mutta se näyttää todella pieneltä, muutenkin RS voittaa ulkonäön suhteen. Ja tuota en usko ikinä että CBR menee oikeeta nopeutta 140,ehkäpä 120-125 on sen oikea huippunopeus. Siltikin se jätättää vakio rs:än koska se on vakiona täysi luumu melkeinpä.

        Jos on varaa niin osta hyosung comet. Sen hienommaksi ei oikein kyykky muutu ja tehoa löytyy ruiskun ansiosta enemmän kuin cbr:stä.


      • meiti pojkkarna
        tietoja kirjoitti:

        Jos on varaa niin osta hyosung comet. Sen hienommaksi ei oikein kyykky muutu ja tehoa löytyy ruiskun ansiosta enemmän kuin cbr:stä.

        tos yllä mainitus kevaris on kylläki 2x26mm mikunin kaasaria


      • ruiskuu
        meiti pojkkarna kirjoitti:

        tos yllä mainitus kevaris on kylläki 2x26mm mikunin kaasaria

        ei siinä ruiskua ole todellakaan, mut hemmetin isot kaasarit silti, ja huom vielä kahdet ku useinhan noissa on vaan yks kaasari, tollanen cometti olis kyl mukava peli


      • Comettaja
        tietoja kirjoitti:

        Jos on varaa niin osta hyosung comet. Sen hienommaksi ei oikein kyykky muutu ja tehoa löytyy ruiskun ansiosta enemmän kuin cbr:stä.

        ja pyörät tosiaan pitää näyttää pyörältä eikä hongkongmuovipaskalta kuten Honda CBR:rärärä ja Yammun uusin "kulkee kokosuku takapakkarilla".


      • 000002
        ruiskuu kirjoitti:

        ei siinä ruiskua ole todellakaan, mut hemmetin isot kaasarit silti, ja huom vielä kahdet ku useinhan noissa on vaan yks kaasari, tollanen cometti olis kyl mukava peli

        uusissa cbr:ssä on DI ruiskukone.


      • on scheissea
        Comettaja kirjoitti:

        ja pyörät tosiaan pitää näyttää pyörältä eikä hongkongmuovipaskalta kuten Honda CBR:rärärä ja Yammun uusin "kulkee kokosuku takapakkarilla".

        Nyt kyllä tuli tässä päivän naurut, jos hyosung comet ei ole hongkongmuovipaska niin mikä sitte.. honda on ruma mutta yamaha on kunnon pyörä kyllä, ja muuten pesee viivoilta mennen tullen cometin nimimerkillä olen todistanut tapahtumaa.
        Itselläni on aprilia rs 09


      • trolol!?

        eipä mene muuten vakiona 140


      • cbr kusee...

        paskan vitut sun cbr meni vakiona 140.... se menee vakiona hikisesti 120.... :D aprilia menee vakiona sen max 135... aprilia on parempi kiihtymään niin vakiona kuin viritettynä cbr ON laiska vaikka laittaisit tehoputken... se tehoputki ei nelareissa auta mitään... kun taas 2t aprilian saa kulkeman helposti 170... sitä paitsi cbr kiihtyy 14-21 sekkaa satasee :DD kun taas aprilia vakiona sen 7-11 :P JA kyllä vituttaa ajaa cbr renkailla 140 ku ne on joku 6 cm kapeet :DD


    • Rölli

      Riippuu ihan mistä tykkää, mutta jos ei aio virittää niin CBR, jos taas välttämättä haluaa kakstahdin mutta ei virittää kannattaa ostaa derbi (oma a1 nude hakkasi a1 CBR:än viivoissa) jos taas aikoo virittää niin sitten RS. Noiden äänien kauneus taas on kuulijan korvissa, ite tykkään oman 2-t:n äänistä. Kannattaa käydä koeajamassa koska sitten sen tietää. Olisiko ollu Bike-lehdessä aika osuvasti sanottu että "pyörä on hyvä jos se tuottaa käyttäjälleen iloa" ja koeajamalla sen saa tietää. Pakko vielä sanoa että yleinen mielipide on että CBR on ruma kuin rullatuoli ja valitettavasti on pakko jakaa se mielipide.

    • Tero

      Kannattaa ajatella asiaa myös siitä näkökulmasta, miten paljon enemmän menee rahaa koko projektin varrella arvonalennukseen jos ostat piikin hintaluokasta 6 ke sen sijaan että ostat piikin hintaluokasta 2...4 ke. Piikin käyttöaika on monilla se 2 pakollista kautta, ja sen jälkeen etsitään isoa pyörää. Halvemman piikin valinnasta yli jääneellä parin tonnin lisäköntällä saa käytettyjen isojen pyörien markkinoilla huikeasti enemmän vastinetta kuin upottamalla se tuplahintaiseen piikkiin.

      On tietysti jonkinlainen tosiasia se, että Honda teki strategisen mokan tekemällä CBR:stä niin pienen ja kapean oloisen. Siitä voi pienellä sosiaalisen paineen ohjaamalla mielikuvituksella nähdä vivahteita mopomaailmasta, josta yritetään piikin myötä kaikin voimin ja rahoin päästä eroon. Jos Yamaha tekisi piikin, joka näyttäisi päällepäin TZR50:ltä ja maksaisi korkeintaan tonnin enemmän kuin CBR, olisi Hondalla ja monella muullakin valmistajalla pikku pössiksen paikka.

      Mutta se tosiasia ei siitä miksikään muutu, että Honda on loistava peli siihen mihin se on tehty, eli moottoripyörällä ajamisen harjoitteluun. Sillä kun jaksaa painaa ratapäivillä aamusta iltaan, niin eipä lyhyen ikänsä kaduilla ajanut pysy mukana kuin puoli kierrosta, jos sitäkään. Se on jotain aitoa kun osaa ja on valmis tekemään töitä sen eteen.

      Ja lopuksi, CBR ei ole mikään harmaa järkivalinnan ruumiillistuma. "Tein järkevän valinnan kun ostin CBR:n". My ass, ostin CBR:n koska sillä on niin pirun kiva ajaa!!

    • rsjacbr

      no mihi käyttöö? cbr:n ajoasento on kaupunki ajossa parempi ku rs:n, mut sit rs o maantieajos parempi.
      2 tahti vai 4 tahti? kaverilla oli 2-tahti mito(sama jätkä tehny motot.net:in sivut, tos se mito: http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/624) nii se joutu jo ekan kesän jälkee putsaan kaikkee mömmöö ulos parin kk:n välein, ja ku pyörä oli tukos huiput 110km/h (norm. 160km/h). nelitahtia ei tartte huoltaa läheskää nii usein. cbr o halvempi. ei kulje ehkä yhtä kovaa mut mikä sit on tärkeintä.. päätä ite :)

    • Cbr

      Terve! Mulla on cbr ja olen tykännyt siitä, mutta sitten nuihin sinun kysymyksiin...
      Cbr kulkee vakiona noin 130km/h, vakio aprilia kuilkee noin saman verran, mutta viritetyn aprilian saa kulkemaan 170km/h, TM:än vertailussa vakio Cbr kiihtyi paremmin kuin vakio aprilia, mutta viri- aprlia kiihtyy paremmin. No omasta mielestä 4-tahti on parempi; eiu haise, hyvät äänet ja pienet polttoainekulut, 2-tahti haisee ja kuluttaa enemmän, mutta sen saa myös kulkemaan. Apriliat, etenkin viritetyt ei kestä, cbr:ssä on 4 vuoden täys takuu. Eli 4-tahti on huoltovapaampi. Aprilian renkaat on paljpon leveämmät, mutta hondaankin voi vaihtaa leveämmät. No Aprilia on isomman naäköinen, Cbr on aika kapea, Cbr:än takavalo on paljon siistimpi kuin apriliassa, tehokkuuksista en tiedä, mutta kummankin valoilla pärjää. Se 3000 euroa on aika lähelllä. Ehdottomasti Cbr:ssä on paremmat äänet! Aprilia kyllä näyttää isolta, mutta kun sen laittaa käyntiin, niin kuullostaa mopolta!!! Toivottavasti on apua.

      • Nimetön

        kerros mullekki mistä oot hommannu vakio separin joka menee 130...repee
        mun autokoululla on iha uus separi ja se näyttää mittarii mootoritiellä korkeintaa 110 km/h
        ja sitte vielä tota en usko että cbr vie räsän viivoilla vakiona


      • ceepari
        Nimetön kirjoitti:

        kerros mullekki mistä oot hommannu vakio separin joka menee 130...repee
        mun autokoululla on iha uus separi ja se näyttää mittarii mootoritiellä korkeintaa 110 km/h
        ja sitte vielä tota en usko että cbr vie räsän viivoilla vakiona

        Mittariin menee 130, oikeeta vähän vaille 120 km/h. Ja cbr alkaa kulkea vasta 2000km jälkeen ko kone notkistuu. Ja lueppa Tekniikan maailman testi 2006 vuoden keväältä, VAKIO aprilia hävisi kiihtyvyydessä ja kulussa ceparille ja monelle muulle. Oma pyörä meni kaverin vakioaprilian kans tasoihin.


      • hneri

        HAH näytä mulle 125 vakio cbr joka menee 130 XDDDD Mulla on itellä tt-rs ja oikeestaan kotarit vie ainoastaan viivassa. Kulkee 160km/h. ostakaa kaikki pls nelari piikki nii kyllästytte 1000 km kohalla. voin sanoa että 250cc ylöspäin vasta nelari alkaa olla hyvä, ei yhtään aikaisemmin eikä myöhemmin. Cbr on ruma ja laiska paska voin vannoa että cbr on luumuimpia a1 kevareita mitä on.


      • Börje.B
        Nimetön kirjoitti:

        kerros mullekki mistä oot hommannu vakio separin joka menee 130...repee
        mun autokoululla on iha uus separi ja se näyttää mittarii mootoritiellä korkeintaa 110 km/h
        ja sitte vielä tota en usko että cbr vie räsän viivoilla vakiona

        Joo toi on iha totta mä vedin mopol separin kans viivoi ja ei meinannu pärjätä (mopon huiput95 km/h) toi on täyttä puppuu et cbr menis 130 se menee korkeintaa 110 ja sit viel mittariheitto nii ehk jotai 100km/h ja vaik väitetää et räsäs olis mopo äänet en kyl yhdy tohon aprilia rs125 08 ja kaukana moposta kyllä :D mut se sit riippuu tykkääks separin chopperi pulputuksest vai vähä spporttisemmast äänest. Rs ja cbr viivoil koitettu on kumpiki vakioi eikä separi voinu mittää.


    • hyväsellanen

      kannattais eka edes oppia ajamaan..osta halpa pv vaikka.

      ku et näköjään tiedä edes mikä on 2 tahti

      • -molly-

        Itse olen tyttö ja ajanut sekä cbr.llä ja rs.llä
        Se on kyllä totta että 2-tahti haisee pahalle. vie paljon bensaa ja pitää öljyn kanssa läträtä toisin kuin nelarin. Henk. koht suosikki on rs koska cbr on siitä nuiva että itse en saanut cbr.n mittariin hädin tuskin 100 km/h vaikka pyörällä ajettu yli 5000 km vaikka moottorin olisi pitänytkin ns "notkistua" Eli vakiona omasta mielestä laiska paska. Ja cbr.ssä on myös se huono puoli että sitä on hankala virittää, koska cbr.n ei suomessa ole suuttimia jonka takia pitää aina porata isommaksi ja muutenkin täältä löytyy aika vähän osia. Äänet on kuitenkin ihan ok, mutta esim liikenne valoissa ei kuule onko pyörä käynnissä vai ei
        Toisin kuin aprilia rs on nyt minulla ja voin sanoa että yli voimainen suosikki. Kiihtyy todella hyvin vaikka oli sisäänajossa ja hakkasi cbr.n mennen tullen. huiput ovat n. 120 luokkaa tällä hetkellä. Ajo asennolle plussaa rs.ssä toisin kuin cbr on niin pysty että itsellä rasittui olkapäät siinä. 2-tahti kyllä haisee ja kuluttaa mutta ei äänetkään mitkään hirveät ole. ainakin kuulee onko pyörä käynnissä. Mitoakin olen kokeillut ja voin sanoa että aivan kamala ajaa koska pyörä on niin massiivinen ja hidas ns.


    • omistan

      olen omistanut rs:än ja nyt omistan sepon, mielestäni cbr on parempi koska se kiihtyy paljon paremmin vakiona entä räsä ja kulkee jonkin verran luempaa vakiona, tietysti räsä kulkee ja kiihtyy kovempaa jos ottaa ns kurit pois, räsäsä ilmeni aika paljon vikoja kuten koneen kiinni leikkaaminen, rsäsä pitää laittaa jalat inhottavan koukkuun ja sen syystä alkaa polvetkin rasittua, rs vie enemmän bensaa kuin cbr ja kyllä hajustakin voi sen jälkeen päätellä että on ajanut 2tahtisella, cbr ei haise vain suorastaan tuoksuu koska hajua ei ilmene, ei tarvitse vaihtaa vaatteita mennessään jollekkin kylään koska ei tule hajua, cbräsä on paljon paremmat äänet, itselläni ei ole ilmenny minkäänlaisia vikoja sepossani ja kilometrejä on tullut jo 28000,rsään piti lisätä jatkuasti öljyjä eikä uskaltanut lähtä kovinkaan pitkille matkoille koska siinä oli vähänkinväliä jnt ongelmaa, mäntiä piti vaihtaa,kone jumitti ei käynyt hyvin. itse pidän ehdottomasti CBRän puolta mut mikäs siinä jos haluaa ikuisen vian nii osta rssä, cbräsä on niin pomminvarma kone että ei tuu vikoja löytymään vaan aina on huoletonta ajoa eikä tarvitse miettiä että millonhan tämä leviää koska se ei varmasti leviä, kannatan CBR!!!!!!!!!!!

      • hugala

        jos oot niin vammanen ettei polvet taitu 45 asteen kulmaa ni osta cbr.. eihä sitä 2 tahti hajua impattavaks ole tarkotettu.. se tuo tunnelmaa.. muijatkin tietää että sul on joku menopeli.. jos ei oo munaa pistää TT räsää ni sit cbr.. molemmat ihan jees näkösiää. hondan miinus on renkaat ja takapää.onhan 2 tahissakin kone isomman rempankohteena mut jos on joku pissis ettei uskalla 2 tahti öljyyn koskee ni voi voi heikosti menee. jos 4 tahti on voimaa ni 2 tahti on ylivoimaa.. jos ostat cbr.. ni jos kesällä samalla tiellä ajellaa ni takavaloja voin vilkutella..


      • HOBO :D

        Se kone leikkaa kiinni jos ei laita kunnolist öljyy ja huudattaa konetta ja cbr ei saleee viel viivas en usko millää. ja rs än ajo asento on paljon parempi ja sporttisempi tietty jos haluu enduro tyylisen ajoasennon nii separi on valintasi.


    • aprilia ois noist pa

      osta yamaha yzf 125 ja leo vince ni on sulle äänet ja on ison kokonen ja tehokas cbr on ruma

    • Aprilia omistaja :D

      Aprilia vie mennen tullen hondan viivas ja kiihtyvuudes ja huipuis. 2-tahti vai 4-tahti riippuu ihan kuskin mieltymyksistä ja käyttö tarkotuksista ja miektymksistä aprilan 2-tahti kone on paljon äkäsempi ja ilosempi ja ääni on mun mielestä paljon parempi kuin separin chopperimainen pulputus. 2-tahdissahan ain on vähän enemmän kuluja mutta ei toi ero kauheen iso oo jokatapauksessa huolossa pitää käyttää ja rahaa palaa. Aprilia on paljon parempi ajaa koska kone vääntää ja kulkee ja renkaatkin on asialliset niillä voi kunnolla kaartaa :D separin pyörän renkailla en lähtsi paljoo kaartelee. Jos oot yli 180 niiku mä nii separi on aikas pieni se on melkee mopo koossa apriliahan on yks isompi kokosista kevareista mut jos 4-tahdin haluut nii osta yamaha yzfr-125 paljon hienompi ja pirteempiku separi. Aprilian hinta säilyy iha yhtä lailla ku separinki mut separii voi olla vaikeempi myydä koska myynnissä on suht paljon noita suuren suosion vuoksi (myydyin moottoripyörä 2009) Jos ajaa haluut iha vapaa ajallaki osta Aprilia et tuu katumaan.

      • ilomanni

        Mul on vaa kokemust tost räsäst, joten en puhu cebarin ajo- ominaisuuksist, muutakun kaverin puheitten perusteel. Eli räsä on todellaki vakiotehois aivan hirvee ajettava, ja cebari on tehtykki siihe 8,6kw, joten en tii kui hyvä sil on ajaa, mut ruisku on ni kaipa se sit on iha mukava, Räsän kun pistää tt:ks ni räsän äänet on iha ku isonki moottoripyörä äänet, ja kakstahti tuoksuu ei haise(käyttäjän mielipide), ja joku sano et 2-tahdit on pommei, ni joo onha ne jos se saa liikaa ilmaa vitusti liia vähä bensaa ja öljyn syöttö on minimaalline, ni tottakai se leikkaa, mut oikeen huolettu räsä kestää iha matkaajoaki.
        leikkaa cbr:ki kii, jos et öljyi vaihtele. Sit menopuolest, kaveri sano, ku se ajo kyyrys motaril cebaril, ni se meni hikisee sata, et jos jonku cbr menee 130, ni joo myötätuulee jonku venäjäläise reka imus(niis ei rajottimii toisinku suomalaisis) ja alamäkee, puhukaa sit siit tasasel suoranopeudest. rs menee tt:nä kakspäälki 140 vastatuulee, vakio se ei oo koskaa ollukkaa ni ei oo siit kokemust.
        Ja sit auta armias ne cbr:än fillarikumit, eihä niil voi ees varmaa ajaa ku tärisee jo 60 vauhdis, apikas on moottoripyörä kumit ja niil voi ajellakki. Mut nää on vaa mun mielipiteit, ja must räsä on vaa parempi. sit ku ylitetää 600cc nelari, ni sit puhutaa tehokkaast ja hyväst nelarist


    • TyhjÖ.

      Kyllä se CBR enemmän vakiona kulkee kun sen 100km/h. Se on ihan kuljettajastakin kiinni, pitää olla malttia. CBR:llä täytyy ajaa 5 vaihteella sinne kierroslukemille mistä alkaa se punanen kohta ja sit vaihtaa kutoselle. Muuten kutosesta ei oo mitään hyötyä vauhissa jos et veä vitosel sinne punaselle asti ja sit vast vaiha pykälää suuremmaks.

      • dfsffsd

        CBR... Ei kannata ostaa. Ruma kuin mikä, ja tehoa ei löydy edes pulkan vetämiseen. Nimim. kokemusta on.

        Jos nyt välttämättä nelaria haluaa, Yamaha WR125 olisi melko varteenotettava vaihtoehto.


      • blaaablaa
        dfsffsd kirjoitti:

        CBR... Ei kannata ostaa. Ruma kuin mikä, ja tehoa ei löydy edes pulkan vetämiseen. Nimim. kokemusta on.

        Jos nyt välttämättä nelaria haluaa, Yamaha WR125 olisi melko varteenotettava vaihtoehto.

        RS tehokas? TT RS hävis vakio husselle viivassa niin että tuntu, ja muutenki näyttää laivalta myöskin äänet on naurettavat ~ viritetyn mopon tasoa


      • eQuu
        blaaablaa kirjoitti:

        RS tehokas? TT RS hävis vakio husselle viivassa niin että tuntu, ja muutenki näyttää laivalta myöskin äänet on naurettavat ~ viritetyn mopon tasoa

        se on ihan vittu mihin vertaa, kyl se RS on tehokas ku verrataan CBR:ään mistä tässä just puhutaan jos osaisit lukea otsikon. vakio husse tehokas? TT husse hävis just TT KTM 125:lle viivas niin että tuntu.

        vakio husse ei muuten vie TT räsää viivas on kokeiltu, TT husseki voittaa hikisesti.

        ja vitut miltää laivalta näytä vaan oikeelta kyykyltä mikä se onki.


    • apriliacbr

      1. Huippunopeus ja kiihtyvyys

      Jos kovaa huippunopeutta ja kiihtyvyyttä haalit, kannattaa suoraan katseet siirtää 2-t puoleen.

      2. Cebari 4-tahti ja Aprilia 2-tahti, eli kumpi parempi?

      Miten kukin tykkää.. 4-t Männänvaihtoväli 50-100tkm(?) Cebaris oisko joku 70tkm. 2-t ~10-15tkm (katupyörät) riippuen ajosta.

      3. Kummassa enemmän huoltokuluja?

      4-t ei tarvitse vaihtaa mäntiä / miettiä edes koneremonttia, mutta 4-t pitää venttiileitä säätää (ei paha homma).

      5. Kumpi siistimmän näköinen.

      Minun mielestäni Aprilia on siistimmän ja sporttisemman näköinen.

      8. Kummassa paremmat äänet? Olen kuulluut että 2-tahti vehkeissä aika kamalat äänet. Kuinkas on?

      Tottakai nelarissa on kisasemmat äänet. ^^

      • moorje

        jos tahdot näppärän käytännön pyörän jossa on pieni bensan kulutus, muttei niin komea ulkomuoto, niin osta cbr.

        jos tahdot ärhäkän, ison ja hienon pyörän joka tuntuukin moottoripyörältä, ja jossa bensankulutus on vähän suurempi ym. huoltokulut, osta aprilia rs.

        CBR= pizzamopo
        RS=moottoripyörä


      • Kevariharrastaja
        moorje kirjoitti:

        jos tahdot näppärän käytännön pyörän jossa on pieni bensan kulutus, muttei niin komea ulkomuoto, niin osta cbr.

        jos tahdot ärhäkän, ison ja hienon pyörän joka tuntuukin moottoripyörältä, ja jossa bensankulutus on vähän suurempi ym. huoltokulut, osta aprilia rs.

        CBR= pizzamopo
        RS=moottoripyörä

        Kiihtyvyydessä Cbr jää räsälle, mutta huippuja ottaa saman verran. itsellä CBR kulkee 120-130 (gbs nopeutta)

        Huolloissa yms CBR huomattavasti halvempi. kuluttaa 3-4l 100l/km ja huoltoa ei oikee ollenkaa. siis mitään öljyn ja tulpanvaihtoa kummempaa (nämäkin vain 4-8 tkm välein)

        Räsässä taas männänvaihdot yms on aika kalliita (varsinkin, jos teettää liikkeessä)

        Räsä on kyllä paremman näkönen pyörä...

        Äänet on Cebarissa paremmat.

        Hinta pyörissä tippuu aikalailla samassa suhteessa ostohintoihinsa nähden.

        Jos haluat pomminvarman ja nelariksi tehokkaan piikin halvoilla vakuutuksilla ja ylläpitokuluilla, valitse CBR. On myös mukava matka-ajossa.

        Jos haluat tehokkaan pyörän, osta TT rs. Ei läheskään yhtä lepposa ajaa matkaa.


      • tahvo
        moorje kirjoitti:

        jos tahdot näppärän käytännön pyörän jossa on pieni bensan kulutus, muttei niin komea ulkomuoto, niin osta cbr.

        jos tahdot ärhäkän, ison ja hienon pyörän joka tuntuukin moottoripyörältä, ja jossa bensankulutus on vähän suurempi ym. huoltokulut, osta aprilia rs.

        CBR= pizzamopo
        RS=moottoripyörä

        mutsis on pizzamopo -.-


    • aprilliii

      1. Huippunopeus ja kiihtyvyys

      Apriliassa paljon enemmän tehoa TT:nä niin kiihtyy aivan mukavasti ja huiput n. 160 tt:nä. Cebari nelarina luumumpi kulkee n. 120.

      2. Cebari 4-tahti ja Aprilia 2-tahti, eli kumpi parempi?

      2T enemmän tehoa ja mukavuutta sekä paljon rahanmenoa ja huoltoa kun taas 4T on paljon huoltovapaampi ja varmatoiminen mutta ei niin paljon tehoa.

      3. Kummassa enemmän huoltokuluja?

      Apriliassa koska on 2t : vie bensaa,2t öljyä ja mäntä pitää vaihtaa 15tkm kohalla.

      5. Kumpi siistimmän näköinen.

      Mielipide kysymys, imo Aprilia hienompi

      8. Kummassa paremmat äänet? Olen kuulluut että 2-tahti vehkeissä aika kamalat äänet. Kuinkas on?

      Aprilia Rs 125 Arrowin putkella lähtee kyl upeat äänet mun mielest :)

    • Peacemaker

      Tässä on nyt tää perusongelma. Nää "teinit" tulee tänne haukkumaan toisiensa pyöriä. Sanottakoon nyt suoraan, että olin aluksi ostamassa RS:ää. Tuli nyt kuitenkin ostettua CBR. Siihen loppupäätökseen tulin koska halusin luotettavan ja kestävän koneen (ei sillä etteikö RS: 2tahti kone kestäisi) ja pidän muutenkin 4tahdin lempeistä äänistä. Totta on ettei se 125cc 4tahti ole mikään tykki, mutta jos yhtään arvostat sellasta perus ajamista ja vauhti/teho ei ole sulle kaikki kaikessa nii osta CBR. Itselläni se kulkee sen 110-115 km/h ja riittää minulle ihan hyvin. Muistattehan, että missään suomessa et saa ajaa yli 120km/h laillisesti. Jos pidät 2tahtisista, nopeista pyöristä ja raha ei ole ongelma nii osta RS. Tarkoitan siis, että ainakin nykyään nuo RS maksaa aika lailla enemmän kuin CBR. Siinä toinen syy miksi ostin CBR:n koska ei yksinkertaisesti ole rahaa ja pappa betalar inte. CBR myös syö vähemmän kuin osa mopoista joten säästät rahaa. Mielestäni RS näyttää ehkä vähän maukkaammalta mutta ei CBR mikään kauhistus ole. Kauneus katsojan silmissä. CBR renkaat on kyllä tosi kapeat, ehkä samankokoiset kuin minun polkupyörässä :D Mutta ei se ole ainakaan minulla menoa haitannut. Eli siis suoraan sanottuna nämä pyörät ovat kummatkin hyviä omilla tavoillaan. Molemmat kelpaisi ainakin minulle. Jos vielä yhteenveto niistä äänistä niin sanoisin, että kyykkymoottoripyörän tulisi minun mielestä olla 4tahti varsinkin isoimmissa pyörissä mutta kyllä tuo 2tahti kelpaa. 125cc:hän on siis moottoripyörä joten turha ruveta itkemään, että CBR äänet ovat ihan mopoja. 125cc kertoo siitä jo ihan tarpeeksi. 4tahdissa äänet ovat mukavan alhaiset ja möreät kun taas 2tahdissa ne ovat kimeät ja jokseenkin ärhäkän kuuloiset. Mutta turha täällä on mopopoikien ruveta uhmaamaan, että ei se kevari kulje mihinkään. Sanonpa vaan, että itse ainakin mopoaikoina omistin vakiomopon ja siitä siirtyminen tohon CBR oli ihan tarpeeksi iso vaihdos.

    • Sandman^^

      1. Aprilia rs on nopeempi ja kiihtyy nopeemmin
      2. 2-tahti on parempi
      3. Kuluista ei tietoa
      4. Cebaris on ohuet renkaat eli leveemmät on apriliassa
      5. Aprilia on siistimpi. valoista en tiedä.
      6. Aprilia on isompi kun honda
      7. Aprilia on kai halvempi en oo oikein varma
      8. Mun mielestä 2-tahdeista lähtee parempi ääni

      Olen kuullut monta kertaa että honda cbr on laiska

    • kiitän

      Lyhyesti sanottuna: Jos tykkäät hurjastella ja olet valmis huoltamaan sitä mukaan:Aprilia RS

      Jos taas perusajo on mieleen eikä ulkonäöllä niin paljon väliä sekä vähemmän huoltotöitä:Honda CBR

    • aprillia silliä

      itselläni on twin turbo busa ja pakko kai se nyt on myöntää että kun otettiin räsän kanssa viivat niin räsähän sen nyt kyllä pääsi viemään, näin käy joskus. kannatan räsää osat eivät maksa mitään kulutus pienenpi kuin separissa ja muutenkin räsä on paljon seksikkäämpi kuin tuo seppo. vein kerran nuoruudessani vakio mankillakin ton separin viivoilla, että tässä voi nyt pohtia haluaako mielummin tämän teiden ritarin (rs) vai hovinarrin (cbr). tehkää siis omat päätöksenne!!

    • mopo auto bomber

      mullakin on mopo auto ja oon jättäny twin turbo busan(ghost riderin 500hp) viivoissa useesti ja vein vauhtikeulassaki

    • ijomkl,ökojoöl

      vien kaikki kävelemällä viivois, vitut päähäänne ja pakene vuorille

    • oolengeii

      kaikkihan täällä vaan suosii sitä omaa kemmuaan. Itellä cbr ja kulkee n. 115-120 ja jättää kyllä kiihdytyksessä rs:sän. Ja mitä ulkonäköön tulee nii vanhat rs:sät kauheita laivoja mutta uudet ihan näppärän näkösiä vehkeitä. Mutta ei voi kyllä kukaan kiistää ettei hondan 4t mylly kestäis paremmin kuin RS:sän 2t motti. RS kyllä isommat tehot vireillä mutta itse päädyin hondaan. molemmat ihan hyviä vehkeitä.

    • apriliars125

      Moottorin kestävyys on hyvinpaljon kiinni siitä kuinka sitä käytetään ja huolletaan, ja sitten mitä noihin viivohin tulee niin siinäkin taas kuskista kiinni, joku kokematon kuljettaja aprilialla ja kokenut kuljettaja sebarilla niin kyllä tämä kokenut kuljettaja vie. Mutta jos samantasoiset kuskit nii räsä vie.

    • Juuh...

      Minulla CBR on tallissa ja kaverin räsästä kokeillu. Kyllä, räsä on tykimpi, vie minun cebarin viivalla, räsä on tt:nä tehokas peli, mutta kuten aikaisemmin todettu, cebari soveltuu hyvin kaupunkiin ja maantielle sellasiin 60-80 km/h vauhteihin. Viritys on nelareihin kallista eikä tehoa saa lähes muuten kun pytyn vaihdolla. Huippuja kerännyt mittariin 115 km/h. Olen 193 ja cbr tuntuu hiukka pieneltä jos pleksin alle kumartuu. Räsä on sopivampi isommille kuskeille. Bensankulutus vakiona sama molemmissa, mutta tt räsä alkaa imemään bensaa jo aika tavalla. Mielestäni cebari on paremman näköinen mutta kauneus on katsojan silmissä. Cebarissa on ohuemmat renkaat, suoraan polkupyörästä, mutta toimii moottoritielläkin. Omassa cebarissa kiinni yoshimuran tehari ja äänet on kyllä erittäin mukavan kuuloset verrattuna vakiopulputukseen. Räsä on ihan mukavan kuuloinen mutta kyllä se 4t mörinä vie voiton :) cbr on hyvä pyörä mutta jos nyt olisin hankkimassa niin tehon puute on kyllä melkonen niin saattaispa se räsän puolelle kallistua.

    • seppo

      Jos ajaa paljon pitkää matkaa päivittäin niin cbr ja jos haluaa tehoo ja nopeutta niin mielummin räsä (jos on rahaa maksaa bensoista, öljyistä ja huolloista).
      Täällä porukka vaan itkee et "cbr ei kulje kun 100 ja on luumuin kevari" ja paskat, se riippuu aika paljon kuskista paljonko sen saa kulkemaan ja cebariahan saa huudattaa ihan kunnolla joka vaihteella että saa sen 120km/h nopeuden (mittariin joku 135) Cbr:llä on hyvä ajaa seuraavat 2 vuotta ja sitte isompaa pyörää vaan kehiin :)

    • cbr on polku pyörä

      joo kyl kummassaki hyvät ja huanot pualet mut jos alan ammattilainen sanois nii se ei voi sanoo cbr mitää muita hyvii puolii ku et pieni bensan kulutus ja et on pitkät huoltovälit.... ne äänetkään ei TODELLAKAAN kuulosta miltään prätkältä vaan pikemminkin RUOHONLEIKKURILTA.... ! JA sen ulkonäkö on aivan karsee koska näyttää ihan polkupyörältä johon on laitettu muovi katteet... Ja sitä ei muute voi iha helpolla virittää ellei ala konetta/kaasareita vaihtamaan ja se ei kulje vakiona yli 120 varmasti. ja se tehari josta moni on puhunut niin tuo 0.5hp korkeintaan tehoo kun taas rs se tuo tt setin kanssa sen 15hp .. nykyajan rs on erittäin hiano ja vakiona taloudellinen mutta tt.nä voi hörppii vähä enempi mut ei se nii nuukaa oo jos käy esin töissä. ja tosiaan jokainen vakio 2-t piikki on luumu et siit ei kannata kiistella mut tt:nä kaukana siitä.. ja noista rs äänistä niin kuulostaa enemmänki tt:nä kisapiikiltä jossa möreähköt äänet kuin vinkuvalta mopolta sillä olen joutunut niitä kuuntelee

      2-tahti teiden mahti

    • K0mm3nt0ija

      1.Aprilia
      2.Ei voi vastata ilman että tullee kaikille tuttu tappelu
      3.Aprilia
      4.Aprilia
      5.En osaa vastata
      6.Aprilia
      7.En ole varma
      8.Riippuu kuuntelijasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe