Lihavat naimisissa useammin kuin hoikat

Suomi24toimitus

Lihavat suomalaisnaiset ovat useammin naimisissa kuin hoikat, paljastaa Helsingin yliopiston ja Tanskan kansanterveyslaitoksen yhteistutkimus. Tanskassa asia on päin vastoin, lihavat naiset elävät usein naimattomina.

Tutkimus toi selvästi esiin, että lihavuus liittyy molemmissa maissa alhaiseen koulutustasoon. Suomalaiset ovat keskimäärin tanskalaisia pulleampia.

Lue uutinen tutkimuksesta MTV3:n uutisista:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2005/09/393012

Mitä tutkimuksella on ajettu takaa? Lihoavatko suomalaisnaiset avioliitossa, vai ovatko suomalaismiehet vähemmän kranttuja kuin tanskalaisveljensä?

105

30025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eksä

      kyllä se niin vaan on että kun ollaan vakiinnuttu ja lapsiakin alkaa pukkaamaan niin kyllä se suomalaisnainen lihoo ja läskistyy !... ja laiskistuu! koettu on olin 14 vuotta saman miehen kanssa ja kiinnostus omaan ulkonäköön lopahti jossain vaiheessa. Miehen kanssa tuli vietettyä paljon sipsi ja video-iltoja ja lapset toivat oman lisänsä ylikiloihin. jouluna päätin että on aika jatkaa yksikseen ja hops ilman ponnisteluja 15 kiloa haihtui kuin tuhka tuuleen. huomasin vasta itse kesällä kun tuli aika hakea kesävaatteet varastosta niin en voinut niitä enää käyttää kun eivät housut ja hameet pysyneet päällä ! miellyttävä yllätys ja saman olen huomannut eronneissa ystävissäni. Suomalainen mies on kranttu mutta liian laiska hankkimaan uutta vaimoa kun vanha rapistuu, onhan niitä halukkaita kakskymppisiä tyttöjä tuolla tarjolla ihan pieneen seikkailuunkin ! Karkeaa ehkä mutta niin totta...

      • smeissel

        on´kiusallinen kun ottaa takaapäin -


      • mutta mistä
        smeissel kirjoitti:

        on´kiusallinen kun ottaa takaapäin -

        ... se loppujen lopuksi johtuu? Ei kai sinulla vaan varustuksenasi ole sellainen "nysä" jolla ei yletä? Heh! Mutta ainahan se on naisen vika jos miehellä on niin pieni pili ettei sillä yletä ja kaikenlisäksi läskimaha piilottaa sen viimeisenkin :)


      • laiha
        mutta mistä kirjoitti:

        ... se loppujen lopuksi johtuu? Ei kai sinulla vaan varustuksenasi ole sellainen "nysä" jolla ei yletä? Heh! Mutta ainahan se on naisen vika jos miehellä on niin pieni pili ettei sillä yletä ja kaikenlisäksi läskimaha piilottaa sen viimeisenkin :)

        Kyllä naisella pitää olla niin tiukka tavara, että pienikin vehje tuntuu. Mulla ainakin on.


    • jaakkokulta

      lienee tähän syynä eli miehillä ei ole varaa valita koska naimisiinmeno ikäisiä miehiä on n. 60 000 enemmän kuin naisia. Tämä jos mikä kaihertaa miehen mieltä. Joutuu tyytymään kaikenmailman läskiperseisiin kun ei muutakaan saa ja usein ei saa ketään. Valtiovallan olisi otettava huolekseen sukupuolijakauman korjaaminen niin että kaikille miehille riittäisi edes yksi nainen. Asiahan olisi helppo hoitaa esim. sallimalla maahanmuutto (pakolaiseksi tuleminen) vain naisilta.

      • eksä

        toi oli aika hyvä ! Mutta ei ne naiset aina oo niin läskejä silloin kun mennään naimisiin vaan ne kilot tulee siinä äijän naamaa kattellessa! Tähän ei ilmeisesti oo otettu miehiä mukaan tähän tutkimukseen, koska aikamoisia palleroita siltäkin suunnalta löytyy... ja onhan niitä thaimaalaisia täällä jo nytkin, miehet ovat nähneet sen verran vaivaa että ovat itse hakeneet mutta kyllä nekin vaan liitossa lihoo, ulkomaalaisetkin... ja nopeemmin, nähty on !


      • laiheliini
        eksä kirjoitti:

        toi oli aika hyvä ! Mutta ei ne naiset aina oo niin läskejä silloin kun mennään naimisiin vaan ne kilot tulee siinä äijän naamaa kattellessa! Tähän ei ilmeisesti oo otettu miehiä mukaan tähän tutkimukseen, koska aikamoisia palleroita siltäkin suunnalta löytyy... ja onhan niitä thaimaalaisia täällä jo nytkin, miehet ovat nähneet sen verran vaivaa että ovat itse hakeneet mutta kyllä nekin vaan liitossa lihoo, ulkomaalaisetkin... ja nopeemmin, nähty on !

        olet minulle tuttu nainen ja aina tulet olemaan tukeva sen tiedän jo kokemuksesta ja kun luin noita juttuja niin voi olla että vaimot on hoikkia ja miehet lihavia ja on miehiä jotka ei pidä lihavista naisista lainkaan.he mutta hauskaa luettavaa tää teidän kirjoitus täällä.


      • minähhh

        Sehän se ratkaisu olisikin, että jokainen suomalainen mies saisi oman pienen kaksikymppisen thaihuora-kotiorjansa, joka tarvittaessa pukee vaikka sukat aamuisin jalkaan, jos ei itse jaksa. Näin saamme sitten maamme miehetkin lihoamaan ja laiskistumaan vielä entisestään \o/ \o/


      • tästä??
        minähhh kirjoitti:

        Sehän se ratkaisu olisikin, että jokainen suomalainen mies saisi oman pienen kaksikymppisen thaihuora-kotiorjansa, joka tarvittaessa pukee vaikka sukat aamuisin jalkaan, jos ei itse jaksa. Näin saamme sitten maamme miehetkin lihoamaan ja laiskistumaan vielä entisestään \o/ \o/

        "Näin saamme sitten maamme miehetkin lihoamaan ja laiskistumaan..."

        Tästä voinee vetää johtopäätöksen, että maamme naiset jo ovat lihavia ja laiskoja. Jotta miehet saadaan samaan kuntoon, joudutaan tänne tuottamaan nuoria thaityttöjä???

        Saavatko em. tytöt jossain vaiheessa suomalaisen naisen oikeudet, siis tulla lihaviksi ja laiskoiksi, esim x palvelusvuoden jälkeen?


      • voi.
        eksä kirjoitti:

        toi oli aika hyvä ! Mutta ei ne naiset aina oo niin läskejä silloin kun mennään naimisiin vaan ne kilot tulee siinä äijän naamaa kattellessa! Tähän ei ilmeisesti oo otettu miehiä mukaan tähän tutkimukseen, koska aikamoisia palleroita siltäkin suunnalta löytyy... ja onhan niitä thaimaalaisia täällä jo nytkin, miehet ovat nähneet sen verran vaivaa että ovat itse hakeneet mutta kyllä nekin vaan liitossa lihoo, ulkomaalaisetkin... ja nopeemmin, nähty on !

        käydä toisinpäin.Ite olin hoikka nuormies kun menin naimiisiin, vaimo on pyöreähkö.Itselläni tullut lisää kiloja, ja vaimolta hävinnyt.No nyt alalamme näyttää "normaaleilta" suomalaisilta pareilta.


      • minähhh
        tästä?? kirjoitti:

        "Näin saamme sitten maamme miehetkin lihoamaan ja laiskistumaan..."

        Tästä voinee vetää johtopäätöksen, että maamme naiset jo ovat lihavia ja laiskoja. Jotta miehet saadaan samaan kuntoon, joudutaan tänne tuottamaan nuoria thaityttöjä???

        Saavatko em. tytöt jossain vaiheessa suomalaisen naisen oikeudet, siis tulla lihaviksi ja laiskoiksi, esim x palvelusvuoden jälkeen?

        tsik, hyvä kun huomasit tuon. Tuosta viestisi lainauksesta näköjään jäi uupumaan yksi sana, 'edelleen' siis.

        Ja niin, suomalaisen naisen oikeudet. Hmm... olen kyllä ollut hieman huomaavinani, että eivät nämä suomalaiset miehetkään mitenkään varsinaisia adoniksia ole, ainakaan nämä kolmekymppiä ylittäneet perheelliset, nuorista miehistä sentään löytyy vielä komistuksia, mikä on tietenkin ihan hyvä asia ;)


      • niin varmaan

        peräkammarin pojilla pohjoisessa on vaikeaa kun kaikki naiset valuvat eteläsuomeen. syynä opiskelu ja työt. täällä helsingissä naisia on enemmän joka ikäluokassa kuin miehiä, joten valinnanvaraa on. Homoja täällä on kanssa helvetisti, joten nekin voi laskea luvusta pois koska niiltä jää paljon "käyttämättömiä" eukkoja. Tulkaa pääkaupunkiseudulle, niin ei tarvi itkeä ettei ole valinnanvaraa.


      • ...ei...

        käy! Se olisi askel kohti tasa-arvoa, ja se ei feministeille sovi.


      • Miss kitty
        eksä kirjoitti:

        toi oli aika hyvä ! Mutta ei ne naiset aina oo niin läskejä silloin kun mennään naimisiin vaan ne kilot tulee siinä äijän naamaa kattellessa! Tähän ei ilmeisesti oo otettu miehiä mukaan tähän tutkimukseen, koska aikamoisia palleroita siltäkin suunnalta löytyy... ja onhan niitä thaimaalaisia täällä jo nytkin, miehet ovat nähneet sen verran vaivaa että ovat itse hakeneet mutta kyllä nekin vaan liitossa lihoo, ulkomaalaisetkin... ja nopeemmin, nähty on !

        Terve! Joo tää on kyllä kummllista että aina naisia syyllistetään tästä ylipainosta mutta kun kattellee tuolla noita läskimahasia ukkoja niin eipähän ole niissäkään hurraamista joten pointti on tämä molemmissa sukupuolissa on laihoja/lihavia/luurankoja

        Ja mitä tähän laihuuden ihannointiin tulee niin voipi olla että seuraavaa sukupolvea ei kohta enään tule kun nuoret tytöt/pojat laihduttaa itsensä olemattomiin vain sen takia että se näytää hyvältä.

        Heillä ei ole ilmeisesti tietoa että ne mallit jotka heiluvat kansien kuvissa eivät ole oikeita immeisiä he ovat illuusioita jotta lehdet myisivät paremmin.

        Heillä on VIRHEENSÄ ihossa ja ja muualla mutta ne häivytetään tietokoneen avulla joten ei sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • Armas
        Miss kitty kirjoitti:

        Terve! Joo tää on kyllä kummllista että aina naisia syyllistetään tästä ylipainosta mutta kun kattellee tuolla noita läskimahasia ukkoja niin eipähän ole niissäkään hurraamista joten pointti on tämä molemmissa sukupuolissa on laihoja/lihavia/luurankoja

        Ja mitä tähän laihuuden ihannointiin tulee niin voipi olla että seuraavaa sukupolvea ei kohta enään tule kun nuoret tytöt/pojat laihduttaa itsensä olemattomiin vain sen takia että se näytää hyvältä.

        Heillä ei ole ilmeisesti tietoa että ne mallit jotka heiluvat kansien kuvissa eivät ole oikeita immeisiä he ovat illuusioita jotta lehdet myisivät paremmin.

        Heillä on VIRHEENSÄ ihossa ja ja muualla mutta ne häivytetään tietokoneen avulla joten ei sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        "Ja mitä tähän laihuuden ihannointiin tulee niin voipi olla että seuraavaa sukupolvea ei kohta enään tule kun nuoret tytöt/pojat laihduttaa itsensä olemattomiin vain sen takia että se näytää hyvältä"

        Ei pelkoa. Läski on ikuista ja nuoriso senkun vaan läskistyy.


    • ei lihava

      Ehkä naimisissa olevien suomalaisnaisten lihavuus johtuu siitä että he syövät suruunsa kun ovat puhumattomien suomalaismiesten vaimoja.

      Suomessa naimattoman naisen rahat ei riitä ruokaan.

      • pulleahko vaimo

        Ehkä naimattomat ovat laihoja, koska jakavat "rasiaansa" kaikille raukkismiehille. Eivätkä siis kelpaa kunnon miehille vaimoksi ja lapsien äideiksi käytöksensä takia!?! Näin luulen.


      • Kikkare_
        pulleahko vaimo kirjoitti:

        Ehkä naimattomat ovat laihoja, koska jakavat "rasiaansa" kaikille raukkismiehille. Eivätkä siis kelpaa kunnon miehille vaimoksi ja lapsien äideiksi käytöksensä takia!?! Näin luulen.

        Älä ota enempää


      • Kikkare_

        Onko pää kipeä?


    • hmmm

      Turha puhua naisista kun vielä suurempi osa suomalaistia miehistä on ylipainoisia.

      • aurinko

        tässä keskustelussa puhutaan pullukka naisista ei miehistä tee oma keskustelu miehille jos haluat heidän lihavuudesta keskustella kiitos!


      • ...
        aurinko kirjoitti:

        tässä keskustelussa puhutaan pullukka naisista ei miehistä tee oma keskustelu miehille jos haluat heidän lihavuudesta keskustella kiitos!

        suomAlaiset eikä suomelaiset!


      • laiheliini

        siinä tuli oikeat sanat mutta pitää otaa myös se huomioon että vaikka mies on lihava ja tukeva niin ei sen tarvii tykätä lihavasta naisesta millään lailla.


    • selventäjä

      Naimisissa on vara lihoa, sinkkuna naisen pitää pysyä kunnossa, että kelpaisi miehille. Ei kait se sen vaikeampi yhtälö ole.

      • Toutch

        Suomalaiset naiset ovat muutenkin lihavahkoja
        nuoresta pitäen, lihovat vaan vanhetessaan lisää.
        Naimattomat naiset pitävät itsestään enemmän huolta ja elävät terveellisemmin.


    • lukija...

      Kun sinkkunainen tulee illalla kotiin, hän katsoo jääkaappiin ja toteaa prkl ja menee nukkumaan. Kun rouvashenkilö tule kotiin, hän katsoo makuuhuoneeseen ja toteaa prkl ja menee jääkaapille. Ilmankos lihottaa.

    • meritursas

      Miksi naimisissa olevat naiset ovat lihavampia kuin naimattomat?

      Kun naimaton nainen tulee kotiin, hän katsoo jääkaappiin ja menee sänkyyn. Sitä vastoin kun naimisissa oleva nainen tulee kotiin, katsoo hän sänkyyn ja menee jääkaapille...

      Itse asiassa mielenkiintoinen tutkimus. Olisi mukavaa jos vastaava tutkimus tehtäisiin miehistä, sillä kuten jo edellä todettiin ovat miehet Suomessa useammin ylipainoisia kuin naiset. Taitaisi vain tulla aika rankka sukupuolisyrjintä esille moisessa tutkimuksessa, joten tuskin sitä koskaan kukaan uskaltaa tekemään...

      Toteaa onnellisesti naimisissa oleva, hyvän työpaikan ja koulutustason omaava lihava nainen

      • kokenut

        Lihava tai laiha, mutta te ootte pellejä!


      • Hummeri and hummeri
        kokenut kirjoitti:

        Lihava tai laiha, mutta te ootte pellejä!

        Olen täysin samaa mieltä.


      • Edustaja

        Mikähän mahtaa olla tämä koulutustasosi? Jos kerran haluat itsesi mainostaa, niin älä jätä sitä puolitiehen.


    • vaimoni

      Oman suppean empiirisen tutkimuksen perusteella voin sanoa, että naimisiin mentäessä ollaan hoikkia. Meidän tapauksessa N 54 kg, 175 cm , M 82 kg, 183 cm ja molemmat treenattuja.

      Kahdeksan avioliittovuoden ja kahden lapsen jälkeen N 120 kg, M 100 kg.

      Sitten alkoivat nuo läskit molemmin puolin nyppimään siihen malliin, että painoa on alettu pudottamaan puolin ja toisin tulos tai ulos periaatteella. Tällä hetkellä ollaan tilanteessa N 104 kg, M 80 kg.

      Ensi kesänä olemme toivottavasti molemmat normaalimitoissa.

      • ???

        Tarkoittiko tuo että jos vaimosi ei laihdu niin otat eron??


    • Jani

      Kaikkea sitä selviää, kun riittävän syväluotaavaa tutkimusta tehdään. Semmoinen tässä vaan pompsahtaa mieleen, että pitäisikö minun lähteä Tanskaan riiuureissulle, jos siellä kerran on paljon lihavia sinkkunaisia!? =)

      ...tanskan kieli vaan on niin omituinen, pitää kai alkaa harjoittelemaan. Sgueeii afton, hvor må du...

      • Tärkeää

        Eikös se ole kaikkein tärkeintä minkälainen ihminen sieltä läskien sisältä tai ilman läskiä löytyy !!
        Niin naisissa kuin miheissäkin .
        Sillä kokemusta on että komean tai kauniin ulkokuoren alta voi löytyä todellinen törkymöykky ,ja taas päinvastoin .


      • Jani
        Tärkeää kirjoitti:

        Eikös se ole kaikkein tärkeintä minkälainen ihminen sieltä läskien sisältä tai ilman läskiä löytyy !!
        Niin naisissa kuin miheissäkin .
        Sillä kokemusta on että komean tai kauniin ulkokuoren alta voi löytyä todellinen törkymöykky ,ja taas päinvastoin .

        Tietysti näinhän se on. Ei kai ihmissuhdetta voi ylläpitää, jos kumppani on silkkoa silkkaa sisältä.


    • Samoilija

      En ole tutkimusta lukenut, mutta olisikohan iällä jotain merkitystä? Onko ikää vakioitu tutkimuksessa? Painolla kun on tapana nousta vuosien saatossa vaikka liikuntaa harrastaisi paljonkin. Esim. itse olen kolmekymppinen mies ja painoa on sellaiset 8 kiloa enemmän kuin 10 vuotta sitten. Silti pituuden ja painon erotus on vielä selvästi yli 100.

      Useammat 30-vuotiaat on naimisissa kuin 20-vuotiaat. Useammat 40-vuotiaat on naimisissa kuin 30-vuotiaat jne. Olisikohan tässä tärkein selitys? Mikäli ikävakioimisen jälkeenkin tulos on edelleen, että sinkut ovat naimisissa olevia hoikempia, niin voi alkaa miettiä muita selityksiä, kuten esim. että perheellinen ei ehdi ja jaksa liikkua niin paljon kuin naimaton.

    • kauris

      Eikös tutkimus todista sen, että tanskalaiset naiset ovat lihavia jo nuorena -> eivät pääse naimisiin, mutta suomalaisnaiset lihovat avioliitossa -> ovat päässeet naimisiin, jos nyt
      päästä sanaa voi käyttää. Naiset niin kuin miehetkin lihovat avioliitossa.Säännölliset elämäntavat, ruokailut ym. ja naisilla lapsien teon jälkeen jää ylim. kiloja, joita ei tarvitse miettiä, kun on jo mies. Kun on sinkkuna on pysyttävä skarppina, jos aikoo saada suht. ok. näköisen ja toimeentulevan miehen ja että voi vielä valita itselleen mieleisen.

    • Äijä 85 kg

      Hoikat naiset ovat lihaviin verrattuna niin paljon täynnä itseään että heille kelpaavia miehiä on tosi vähän. Ja kun nämä hoikat naiset vanhenevat ja läskiä ja selluliittia alkaa muodostua niin sitten kelpaa äijä kuin äijä, ei enää vaaditakaan chippendale-ulkonäköä.

      • ukkorahja

        Koppavia tai ei. Hoikilla on varaa valita sen verran läskistä kansaa suomalaiset ovat - sekä miehet että naiset.


    • lihavia

      Jostain luin tutkimuksesta, että huonossa avioliitossa elävät naiset ovat keskimääräistä lihavempia.

      Olisiko niin, että suomalaiset naiset elävät keskimääräistä huonommissa avioliitoissa ja ovat siksi lihavia?

    • Anni

      Vale, emävale, tilasto.

      Nyt tätä yli 10 v sitten tehtyä tutkimusta esitellään mediassa suurena totuutena eikä kukaan kysy
      - miten kohderyhmä on valittu, mikä on ikäjakauma ja miksi haastateltuja on Suomessa enemmän?
      - onko haastattelut tehty henkilökohtaisesti vai ovatko vastaajat täyttäneet itse lomakkeet kotona?
      - onko kyselyn tarkoituksena ollut selvittää ensisijaisesti naisten yhteiskunnallista asemaa versus painoindeksi, vai jotain ihan muuta?
      - miksi kyselyn tulos julkistetaan vasta nyt? Onko syynä Esko Ahon pulinat vai Ylen liikuntakampanjat vai jokin muu?
      - miksi vastaavaa kyselyä ei ole tehty miehille?
      - onko alhainen koulutustaso lihavuuden syy vai seuraus, vai päinvastoin vai onko kyseessä loppujen lopuksi kaksi tekijää, joilla ei ole yhteyttä keskenään, sama pätee siviilisäätyyn.
      - loogisesti pääteltynä on päivänselvää, että huonolla palkalla ei ostella riittävän monipuolista ruokaa, itselle laatuaikaa kuntosali- ym. rahakkaita harrastuksia varten eikä suomalaisten naisten kellossa riitä tunteja uran, perheen, harrastusten (lasten) lisäksi oman fyysisen hyvinvoinnin ylläpitoon.

      Ajatellaan välillä omillakin aivoilla.

    • tutteli

      Olen itse törmännyt suomalaiseen tutkimukseen, jonka mukaan aviopari lihoo yhteensä 25 kiloa ensimmäisen avioliittovuoden aikana.

      Tämä on aika itsestään selvä juttu. Kun nainen on saanut metsästettyä miehen itselleen ja päässyt, ei tarvitse enää välittää ulkonäöstä, koska oma asema on turvattu. Tämä lienee pettymys miehelle, joka on kuvitellut mennneensä naimisiin hoikan ja itsestään huolehtivan naisen kanssa. Eri asia sitten on, miten naista ei itseään häiritse yhtään oma ylipainonsa. Ei ole kiva olla ruma ja läski.

      • asiaa

        En oikein ymmärrä myöskään tätä lihavuuden puolustelua..ei varmasti ole kivaa olla läski.kaikki arkipäivän rutiinit vaikeutuu, hengästyy helposti,jne. ja lihavuushan on suurimmalla osalla ihmisistä valinta.joskus tietoinen joskus ei.suomessa lihavia ihmisiä on aivan liikaa.lihavuus johtaa usein myös mentaalipuolen ongelmiin, itsetunto-ongelmiin ym.,varsinkin naisilla,joten eiköhän lopeteta tämä lihavuuden ihannointi myös Suomessa.


      • Normaalipainoinen
        asiaa kirjoitti:

        En oikein ymmärrä myöskään tätä lihavuuden puolustelua..ei varmasti ole kivaa olla läski.kaikki arkipäivän rutiinit vaikeutuu, hengästyy helposti,jne. ja lihavuushan on suurimmalla osalla ihmisistä valinta.joskus tietoinen joskus ei.suomessa lihavia ihmisiä on aivan liikaa.lihavuus johtaa usein myös mentaalipuolen ongelmiin, itsetunto-ongelmiin ym.,varsinkin naisilla,joten eiköhän lopeteta tämä lihavuuden ihannointi myös Suomessa.

        En usko, että kukaan haluaa olla todella lihava, mutta haukkuminenkaan ei ole asiallista, vaan valistus ylipainon seurauksista. Minua haukuttiin koulussa läskiksi, vaikka olin normaalipainoinen. Laihduin lisää ja näin aina itseni lihavana peilistä. Nyt olen mielestäni aika sopiva. Äidit lihovat varmaan siksi, ettei heillä ole aikaa itselleen. Hoikkuuskaan ei ole tae terveyteen. Tällä hetkellä viisi hoikkaa tuttavaani sairastaa rintasyöpää. Ihminen on kokonaisuus, muutkin asiat ihmisen elämässä vaikuttavat terveydentilaan. Ollaan suvaitsevaisia, eikä tuomita.


      • Anonyymi

        Tässä törmää kysymykseen, onko läskillä lainkaan aivotoiminta, vai onko se jäänyt kehittymättä kun solut ovat kaikki ohjautuneet kontroiloimattomaan ahmimiseen


    • ööqow

      Nainen kun saa sormuksen sormeen niin 90% varmasti perse leviää 30 senttiä seuraavien vuosien aikana.

      Eihän siinä vielä mitään jos muuten yhteiselo sujuu, mutta valitettavan moni näyttää sietävän toista vaan olosuhteiden pakosta. Mieluummin vietetään aikaa ystävien kanssa kuin sen elämänkumppanin.

      • potaatti

        minusta oli rumasti sanottu tuo! monen peppu ei leviä koko avioliiton aikana yhtään mihinkään. Esimerkkinä oma äitini. Ja sitäpaitsi on ihan luonnollista, että iän (50 ) myötä kehon rakenne muuttuu.


      • jos on sama henkilö
        potaatti kirjoitti:

        minusta oli rumasti sanottu tuo! monen peppu ei leviä koko avioliiton aikana yhtään mihinkään. Esimerkkinä oma äitini. Ja sitäpaitsi on ihan luonnollista, että iän (50 ) myötä kehon rakenne muuttuu.

        kyseessä on kakara, joka luulee sinkkuutensa johtuvan laihuudestaan. se vaan on niin, että elämänkumppania valitessa ratkaisevat eri tekijät kuin satunnaista seksinnälkää tyydytettäessä


      • täti

        Siskon poikanikin meni joku vuosi sitten naimisiin. Olin häissä, morsian oli kaunis, kuten sulhanen komea. Tänä kesänä näin pariskunnan: järkytyin ihan. Jos en tietäisi, niin luulisin että naiseen on iskenyt jokin sairaus. Hän oli ainakin 20kg lihavampi, ei yhtään meikkiä ja pukeutumistyylikin oli jostain hippilästä.


      • Nimetön
        täti kirjoitti:

        Siskon poikanikin meni joku vuosi sitten naimisiin. Olin häissä, morsian oli kaunis, kuten sulhanen komea. Tänä kesänä näin pariskunnan: järkytyin ihan. Jos en tietäisi, niin luulisin että naiseen on iskenyt jokin sairaus. Hän oli ainakin 20kg lihavampi, ei yhtään meikkiä ja pukeutumistyylikin oli jostain hippilästä.

        Entäs se siskon poika, oliko pysynyt timmissä kunnossa? Samaa ruokaa (pizzaa, eineksiä, hampurilaisia, shipsejä, suklaata) ja juomaa (olutta, siideriä) ne kuitenkin vetävät sohvalla istuessaan ja telkkaria katsoessaan...Vai onko tullut perheenlisäystä ja rouva ei pääse lenkille, kun mies ei viitsi omista harrastuksistaan luopua ja vahtia lasta kotona sen ajan?


      • potaatti
        jos on sama henkilö kirjoitti:

        kyseessä on kakara, joka luulee sinkkuutensa johtuvan laihuudestaan. se vaan on niin, että elämänkumppania valitessa ratkaisevat eri tekijät kuin satunnaista seksinnälkää tyydytettäessä

        en ole sinkku. Ihmettelen vain sitä miten isot ihmiset ovat niin "sitoutujatyyppejä". Olen seurustellut jo monta vuotta saman miehen kanssa, mutta se "lopullinen sitoutuminen" uupuu. Ei se nyt varmaankaan johdu normaalipainosta, van luonteesta ja siihen viittasin aikaisemminkin "neuroottisuutena". Laihat/normaalipainoiset taitavat olla vähän kriittisempiä, uskoisin. Ainakin näin on omassa kaveripiirissä.
        Niinhän sitä laulussa lauletaan että "lihavat on lepposia, ei ne keksi kepposia, kun on runsaslihainen, niin on iloinen"


      • täti terävä
        Nimetön kirjoitti:

        Entäs se siskon poika, oliko pysynyt timmissä kunnossa? Samaa ruokaa (pizzaa, eineksiä, hampurilaisia, shipsejä, suklaata) ja juomaa (olutta, siideriä) ne kuitenkin vetävät sohvalla istuessaan ja telkkaria katsoessaan...Vai onko tullut perheenlisäystä ja rouva ei pääse lenkille, kun mies ei viitsi omista harrastuksistaan luopua ja vahtia lasta kotona sen ajan?

        Tuskinpa nuo mitään sipsi-linjaa pitävät, sen verran älykkäitä. Eipä ollut siskonpoika muuttunut lihavampaan suuntaan, ihan oli timmi.

        Totta kyllä: lapsi, 3v,....hieman provosoin, mutta silti kyllä totta sekin, että järkytyin kuinka totaalisesti nainen oli muuttunut. Paitsi kiloiltaan, myös kaikelta olemukseltaan. Ei oikein sex appealia näkynyt. Toivon mukaan liitto kestää.


      • ei 30 cm

        Ei ne välit siitä senttimitasta ole kiinni. Ihan hassua edes puhua avioliiton onnistumisesta ja lihavuudesta yhtäaikaa.
        Sentapaiset asiat ei liity toisiinsa. Lihavuus ei ole avioliiton onnen este. Itse olen vähän alipainoinen, eikä tämä avioliitto niin hyvin mene.


    • potaatti

      Olen aina kattellut tuolla ulkosalla liikkuessani että kaiken maailman näköisillä ja isokokoisilla ihmisillä on tasan tarkkan se sormus sormessaan. Aina mietin että miten tuokin on miehen saanut. Kai me hoikat ollaan sitten niin neuroottisia tai jotain.... :)

      t. yxsormuksetonlaiheliini

      • naitu kukkakeppi

        ei se painosta ole kiinni vaan korvien välistä... jos siis kyse on naimisiinmenosta eikä naimisesta. kuulostat aika kakaralta


      • minä
        naitu kukkakeppi kirjoitti:

        ei se painosta ole kiinni vaan korvien välistä... jos siis kyse on naimisiinmenosta eikä naimisesta. kuulostat aika kakaralta

        Niin että ehkäpä ne naiset lihoo helpommin kun synnyttävät! keho muuttuu,ei siitä niin helposti vaan palauduta! niin ja jos se naisen lihavuus häiritsee niin voihan sitä mennä lenkille yhdessä ja pitää hauskaa ulkonakin.
        kyllä noita jätkiä näkee,kulkeevat raskaana olevan vaimonsa kanssa niin miettii kumpikohan noista on raskaana,sellaiset köllit miehiltäkin löytyy


      • hoikka nainen

        Eikö sinulla muuta tekemistä ole kuin miettiä tollasia asioita.
        Taitaa olla vikaa korvien välissä.


    • n28

      Huono ihmissuhde tuhosi omanarvontuntoni, en välittänyt enää itsestäni. Miehen mielestä hänenpubi-iltansa oli tärkeämpi kuin minun kävelylenkkini jne.
      Eron jälkeen en heti jaksanut hoitaa itseäni, kun oli 2 pientä lasta täysin minun hoidettavanani.
      2 vuotta sitten aloitin laihdutuksen ja pudotin painoa 23 kg. Tällä hetkellä pidän tiukkaa kunto-ohjelmaa itselleni ja hyötyliikuntaa kertyy. Syömisissä en ole niin tarkka, kohtuudella herkkuja...
      Saan takaisin muodokkaan vartaloni vähitellen...
      Mutta en usko, että se auttaa miehen löytämisessä.

      • n28

        En viitsi katsella itseäni peilistä. Ja mielialakin pysyy parempana, kun kuntoilee.
        Ja loppujen lopuksi naiset on niitä pahimpia arvostelijoita!


    • Rehevä Nainen

      Itse olen tällänen pieni pyöreä nainen!!!Ihan samanlaisia meki ollaan yhtä lailla kun hoikat naiset!!Itse olen ilonen,eronnut 3 lapsen onnellinen äiti!!

      Ihan hullua tehä kaikenlaisia tutkimuksia!!!Jos en kelpaa tälläsenä kelleen.Enkä kyllä kenenkään miehen takia ala painoa pudottaan!Ihan itseni takia pelkästään!!!

      • Pieni Pyöreä

        Olet oikeassa!!!Kaikista tärkeintä on se mitä ihminen on sisältä eikä päältä!!!Monesti vaan on niin että jos ulkonen olemus on naisella ja miehellä liipattu täysin niin sisältä ovatkin sitte täyttä "kakkaa" mutta ei tämä kaikkiin silti päde!!


    • Keijo

      Onko niin että miehet naivat läskejä naisia (helppoja?) vai onko niin että ne kantturat alkavat oitis lihoa heti avioon päästyään??

      • leijonaNa-leijonille

        Sinulta se asia taitaa jäädä ratkaisematta . Itse en ainakaan noin typerää miestä ottaisi vaikka kuinka kauniissa paketissa tarjottaisiin . Kumpi on tärkeämpi , lahja vai paketti ?


      • iiiiiiisooooo iiiiiiitaaa

        Suomalaisilla miehillä niin ottavat pyöreän,kun pysyy paremmin kotona.Ennen ottivat köyhän,kun oli talvet kengitä ja kesät tiineenä ,pysyi myös himassa.


      • Jeesjees
        leijonaNa-leijonille kirjoitti:

        Sinulta se asia taitaa jäädä ratkaisematta . Itse en ainakaan noin typerää miestä ottaisi vaikka kuinka kauniissa paketissa tarjottaisiin . Kumpi on tärkeämpi , lahja vai paketti ?

        En edes huolisi.


      • Normaalipainoinen
        Jeesjees kirjoitti:

        En edes huolisi.

        Sinun ei tarvitsekaan huolia, sillä minulla on ihana mies ja suloiset lapset. Ne, jotka eivät hyväksy toisia sellaisenaan, eivät ole tyytyväisiä itseensäkään. Ainoastaan terveydelliset seuraukset ylipainosta ovat syy, miksi pitää laihduttaa, ei ulkonäkö.


    • Urpo Jorma

      Vihdoin saatiin tutkittua tietoa siitä, mikä on ollut yleisessä tiedossa. Kyllä jokainen jolla on silmät päässä näkee, kuinka pulskia suomalaiset naiset on. Nythän on niin, että suomalaiset neidot alkavat olla tuhdissa kunnossa jo nuorena. Kesällä hämmästyin taas sitä kuinka paljon hyllyviä vatsoja tursusi lantiofarkkujen kauluksesta. Takalistotkin on leiveitä kuin mitä.

      Mutta varsinaisen lihotuskuurin suomalaiset emännät aloittavat parisuhteessa ja avioliitossa. Sen näkee omassa lähipiirissäkin niin selvästi. Ei siellä kovin monta normaalipainoista näy muutaman avioliittovuoden jälkeen. Lasten teon jälkeen useimmat naiset päästävät itsensä lihoamaan todella paljon. Kun katsoo tuolla nuoria äityliinejä, jotka lastenrattaita työntelee niin kyllä näkyy, että ruoka on maistunut. Ilmeisesti ei enää huvita paljon pinkottaa, kun on jo oma kulta kotna.

      Luulen, että rehevät naiset ovat kuitenkin monien suomalaismiesten mieleen. Itsekin tykkään kun omassa emännässä on mistä tarttua kiinni. Kyllä niitä kiloja omalla kullannupullenikin kertyi heti seurustelun vakiinnuttua. Odotan mielenkiinnolla miten tulevaisuudessa lasten teko vaikuttaa oman kullan muotoihin. Jos äitiinsä tulee niin ei kyllä perse vanhoihin housuihin enää tule mahtumaan. Eipä se mitään. Onpahan enemmän rakastettavaa...

      • moottorivene

        Heh heh... taas joku ylensyönyt läskiperseäijä haukkuu naisia läskeiksi.
        Kyllähän kansanterveydellinen tosiasia on se, että miehissä niitä ylipainoisia on enemmän. Tämän kun vielä saisi taottua miesten päähän.


      • Kiril
        moottorivene kirjoitti:

        Heh heh... taas joku ylensyönyt läskiperseäijä haukkuu naisia läskeiksi.
        Kyllähän kansanterveydellinen tosiasia on se, että miehissä niitä ylipainoisia on enemmän. Tämän kun vielä saisi taottua miesten päähän.

        Tilastojen mukaan 60% miehistä on ylipainoisia. Naisista 49%. Eli miehenä se minun on tunnustettava.


      • hälläväliä
        Kiril kirjoitti:

        Tilastojen mukaan 60% miehistä on ylipainoisia. Naisista 49%. Eli miehenä se minun on tunnustettava.

        Tilasto perustunee painoindeksin perusteella tehtyihin mittauksiin. Painoindeksi on miehillä ja naisilla sama eli jos 170 cm pitkä mies/nainen painaa 75 kg, hän on indeksin mukaan normaalipainoinen rajoissa. Miehet ovat kuitenkin pääsääntöisesti raskasrakenteisempia, joten saman painoindeksin omaava nainen on yleensä pyöreämpi kuin mies. 170cm/75kg mies saattaa hyvinkin näyttää normaalipainoiselta, mutta monesta vastaavat mitat omaavasta naisesta ei voi sanoa samaa. Mutta miksi tehdä asiasta suurta numeroa. Mitä elämässä tekee, on oma valinta.


      • Urpo Jorma
        moottorivene kirjoitti:

        Heh heh... taas joku ylensyönyt läskiperseäijä haukkuu naisia läskeiksi.
        Kyllähän kansanterveydellinen tosiasia on se, että miehissä niitä ylipainoisia on enemmän. Tämän kun vielä saisi taottua miesten päähän.

        Tiedän kyllä tilastot. Kiitos vaan muistuttamisesta. Tilastollisesti miehet ovat lihavampia. Nyt oli kuitenkin puhe siitä, että naiset lihoavat parisuhteessa/avioliitossa. Tilastot osoittavat myös sen, että erityisesti naiset pulskistuvat parisuhteessa. Lihoaminen jatkuu avioliitossa ja pääsee kukkaan lasten tekemisen jälkeen. Siinä vaiheessa suomalaiset ovat todella tuhdissa kunnossa. Ei ole mikään harvinaisuus, että äityli on kerännyt 20 kiloa (ja enemmänkin) lihaa luittensa ympärille. Lihoaminen jatkuu lasten pullauttimisen jälkeenkin, kun äityli puputtaa lasten ylijääneet ruuat massuunsa. Sitten on hyvä olla, kun perse on kasvatettu metrin levyiseksi.

        Huomautin kirjoituksessani sen tosiasian, että nuorten naisten pulskistuminen on sekin lisääntynyt. Sen näkee jo katukuvassa. Näitä pullukoita näkee erityisesti Mäkkärissä ja pitsabuffeteissa, jossa syödään niin, että napa vaan rutisee. Taikinavatsat tursuvat ja perseet on mahtavan kokoisia. Samoin jatkuva limusiiderien kittaaminen (jotka on paljon lihottavampia kuin olut tai viina) paisuttaa suomalaisia nuoria naisia. Kyllä tällä dietillä saadaan perse leviämään. Hirvittää ajatella minkälaisia jättimammoja näistä tytöistä tulee vanhempana. Tuleeko suomalaisista naisista samanlaisia valtavia emäntiä mitä varsinkin Jenkeissä näkee koko ajan.


      • tikku
        Urpo Jorma kirjoitti:

        Tiedän kyllä tilastot. Kiitos vaan muistuttamisesta. Tilastollisesti miehet ovat lihavampia. Nyt oli kuitenkin puhe siitä, että naiset lihoavat parisuhteessa/avioliitossa. Tilastot osoittavat myös sen, että erityisesti naiset pulskistuvat parisuhteessa. Lihoaminen jatkuu avioliitossa ja pääsee kukkaan lasten tekemisen jälkeen. Siinä vaiheessa suomalaiset ovat todella tuhdissa kunnossa. Ei ole mikään harvinaisuus, että äityli on kerännyt 20 kiloa (ja enemmänkin) lihaa luittensa ympärille. Lihoaminen jatkuu lasten pullauttimisen jälkeenkin, kun äityli puputtaa lasten ylijääneet ruuat massuunsa. Sitten on hyvä olla, kun perse on kasvatettu metrin levyiseksi.

        Huomautin kirjoituksessani sen tosiasian, että nuorten naisten pulskistuminen on sekin lisääntynyt. Sen näkee jo katukuvassa. Näitä pullukoita näkee erityisesti Mäkkärissä ja pitsabuffeteissa, jossa syödään niin, että napa vaan rutisee. Taikinavatsat tursuvat ja perseet on mahtavan kokoisia. Samoin jatkuva limusiiderien kittaaminen (jotka on paljon lihottavampia kuin olut tai viina) paisuttaa suomalaisia nuoria naisia. Kyllä tällä dietillä saadaan perse leviämään. Hirvittää ajatella minkälaisia jättimammoja näistä tytöistä tulee vanhempana. Tuleeko suomalaisista naisista samanlaisia valtavia emäntiä mitä varsinkin Jenkeissä näkee koko ajan.

        Sivuhuomautus: Sulla on kumma asenne naisia kohtaan. Kovin olet keskittynyt tiettyihin mittoihin....liikkuuko päässäsi mitään muuta?


      • Urpo Jorma
        tikku kirjoitti:

        Sivuhuomautus: Sulla on kumma asenne naisia kohtaan. Kovin olet keskittynyt tiettyihin mittoihin....liikkuuko päässäsi mitään muuta?

        Katsoppa mistä otsikon mukaan tässä ketjussa puhutaan.


      • upposi
        Urpo Jorma kirjoitti:

        Tiedän kyllä tilastot. Kiitos vaan muistuttamisesta. Tilastollisesti miehet ovat lihavampia. Nyt oli kuitenkin puhe siitä, että naiset lihoavat parisuhteessa/avioliitossa. Tilastot osoittavat myös sen, että erityisesti naiset pulskistuvat parisuhteessa. Lihoaminen jatkuu avioliitossa ja pääsee kukkaan lasten tekemisen jälkeen. Siinä vaiheessa suomalaiset ovat todella tuhdissa kunnossa. Ei ole mikään harvinaisuus, että äityli on kerännyt 20 kiloa (ja enemmänkin) lihaa luittensa ympärille. Lihoaminen jatkuu lasten pullauttimisen jälkeenkin, kun äityli puputtaa lasten ylijääneet ruuat massuunsa. Sitten on hyvä olla, kun perse on kasvatettu metrin levyiseksi.

        Huomautin kirjoituksessani sen tosiasian, että nuorten naisten pulskistuminen on sekin lisääntynyt. Sen näkee jo katukuvassa. Näitä pullukoita näkee erityisesti Mäkkärissä ja pitsabuffeteissa, jossa syödään niin, että napa vaan rutisee. Taikinavatsat tursuvat ja perseet on mahtavan kokoisia. Samoin jatkuva limusiiderien kittaaminen (jotka on paljon lihottavampia kuin olut tai viina) paisuttaa suomalaisia nuoria naisia. Kyllä tällä dietillä saadaan perse leviämään. Hirvittää ajatella minkälaisia jättimammoja näistä tytöistä tulee vanhempana. Tuleeko suomalaisista naisista samanlaisia valtavia emäntiä mitä varsinkin Jenkeissä näkee koko ajan.

        Auts!

        Tällä hetkellä normaalipainoisena, mutta seurustelun alkuaikoina ja lasten jälkeen kiloja saaneena tunnistan itseni. Omakohtaisen kokemuksen perusteella tässä joitakin syitä nuorten naisten lihomiseen:
        - e-pillerit
        - muutetaan pois kotoa, ei jakseta/viitsitä kokata itselle terveellisiä aterioita, vaan napostellaan opiskelun/töiden jälkeen kaikkea "pientä"
        - mässäillään karkeilla, ostellaan isoja pakkauksia ja syödään kaikki kerralla. Perustellaan sitä hormoneilla ja mielialan kohottamisella.
        - siideri
        - noutoateriat (helppoa ruokaa) pizzat, hampurilaiset
        - telkkari, netti ym paikallaanharrastettavat joutoasiat niiden ääressä napostelu (popparit, sipsit, karkit...)

        Sitten ne mammakilot...Raskausaikana liikkuminen vähentyy, mutta ruokahalu pysyy ennallaan. Imetysaikana ruokahalut ovat mahtavat eikä silloin laihdutus ole ensimmäisenä asiana mielessä. Tuloksena on 5-10 ylimääräistä kiloa. Mies yleensä ei tingi menoistaan, jotta äiti pääsisi suositusten mukaisesti liikuntaharrastusten pariin. Yhden lapsen jälkeen voi palautua timmiin kuntoon, mutta jos vauva saa sisaruksia, niin kilomäärät tuplaantuvat. Kun äiti on elänyt lasten ehdoilla 1-5 vuotta, niin kiinnostus omaan ulkonäköön on jäänyt taka-alalle. Osa mammoista saa kiloista pysyvän elämänkumppanin, joista ei lukuisista yrityksistä enää eroon pääse.

        Neljän lapsen äitinä ja kesän aikana kahden viimeisimmän raskauden ylijäämäkiloista eroon päässeenä paheksun äitien syyllistämistä. Eipä ole miehet ensimmäisenä hankkimassa äidille vapaa-aikaa, lastenkaitsijaa ja kotiapua, vaan siellä sohvalla röhnöttävät ja odottavat passaamista. Autoon kyllä paasataan rahaa, mutta ei vaimon hyvinvointiin! Nuoret naiset sen sijaan voisivat katsoa peiliin. Ei ole todellakaan kiva katsoa vatsamakkaroita, itse sentään häpeän omiani enkä ikimaailmassa esittelisi niitä julkisilla paikoilla.


      • Seppo.Susi
        hälläväliä kirjoitti:

        Tilasto perustunee painoindeksin perusteella tehtyihin mittauksiin. Painoindeksi on miehillä ja naisilla sama eli jos 170 cm pitkä mies/nainen painaa 75 kg, hän on indeksin mukaan normaalipainoinen rajoissa. Miehet ovat kuitenkin pääsääntöisesti raskasrakenteisempia, joten saman painoindeksin omaava nainen on yleensä pyöreämpi kuin mies. 170cm/75kg mies saattaa hyvinkin näyttää normaalipainoiselta, mutta monesta vastaavat mitat omaavasta naisesta ei voi sanoa samaa. Mutta miksi tehdä asiasta suurta numeroa. Mitä elämässä tekee, on oma valinta.

        "Mitä elämässä tekee, on oma valinta."
        Mutta ei saisi olla. Epäterveelliset elämäntavat kuluttavat kansantaloutta oli kyseessä sitten tupakoinnista, juopottelusta, lihavuudesta ja muista johtuvat sairaudet, joita sitten verorahoista hoidetaan. Miettikääs sitä.


      • pallero
        Seppo.Susi kirjoitti:

        "Mitä elämässä tekee, on oma valinta."
        Mutta ei saisi olla. Epäterveelliset elämäntavat kuluttavat kansantaloutta oli kyseessä sitten tupakoinnista, juopottelusta, lihavuudesta ja muista johtuvat sairaudet, joita sitten verorahoista hoidetaan. Miettikääs sitä.

        .....mutta kyllä siinä nyt vähän eri sarjoissa painitaan kun verrataan alkoholistien ja narkkareiden aiheuttamia kuluja ylipainoisten aiheuttamiin . Vasta oli uutisissa että tehohoidon tarvitsijoista melkein puolet tarvitsee sitä alkoholista johtuen . En oikein jaksa uskoa että lihavan perhe joutuu muutenkaan kärsimään yhtä paljon kuin juopon tai narkkarin . Juoppoja ja narkkareita joudutaan muutenkin tukemaan yhteiskunnan varoin . Asumiskulut ym. Katkaisuhoidot eivät kai myöskään ole halpoja ja suurimmalle osalle ne ovat vain kuntoutusjakso ennen seuraavaa juhlakautta . Ihan hyvä asia että lihavuusongelma on nostettu esille ja esim. terveellisten elintarvikkeiden hinnan alennus on hyvä ja kannatettava ajatus . Turha kuitenkaan innostua liioittelemaan uhkaavan läskipommin vaaroja ! Lihavat ovat omalta osaltaan aina pitäneet tätä yhteiskuntaa pystyssä . Mitähän mieltä muuten kaikki tällä palstalla lihavia tyhmiksi nimittävät ovat sitten jos Ahtisaari saa nobelin : ) Varmaankin väittävät että poikkeus vahvistaa säännöt.......


      • Anonyymi
        moottorivene kirjoitti:

        Heh heh... taas joku ylensyönyt läskiperseäijä haukkuu naisia läskeiksi.
        Kyllähän kansanterveydellinen tosiasia on se, että miehissä niitä ylipainoisia on enemmän. Tämän kun vielä saisi taottua miesten päähän.

        Lylleröitä riittää, naisissa ja miehissä, mutta säälittäviä katseltavia jokatapauksessa


    • yksimiäs

      Aihe mietitytti sen verran että listasin omia lähimpiä tuttavapariskuntia 13 kpl:tta ja arvioin heidän muutoksensa.

      Tulos (lihonnut selvästi enemmän suhteen aikana):
      nainen   7/13
      mies   1/13
      molemmat   3/13
      ei kumpikaan   2/13

      Oma suhteeni ei ole mukana, mutta ihan vaan vahvistaakseni tulosta -itse painan kilontarkkuudella saman verran kuin suhteen alussa, kun taas puolisoni on tasaiseen tahtiin lisännyt omaansa.

      Ja ihan vaan sivuhuomautuksena: Kukaan ei ollut suhteen alussa mitenkään silmämääräisesti ylipainoinen.

      I rest my case.

      • Urpo Jorma

        Kyllä ihan sama suunta on omassa lähipiirissä. Ei siihen mitään kummenpaa tutkimusta kaivata. Naiset paisuvat kuin pullataikinat avioliitossa ja lasten teon jälkeen jos ei perse ole levinnyt vähintään 50 %, niin ei kuulu klubiin. Kyllä suomalaisista naisista näkyy, että ruoka maistuu!

        Joku ravitsemustutkija tarjosi lehdessä oman reseptinsä naisten paisumiselle. Äidit syövät pilttiensä ruokalautaselle jääneet ruuat! No, ei ole ihme, jos äidin pylly on leveä kuin seitsemän leivän uuni, kun tunkee itseensä oman ruokansa lisäksi pienokaisten annoksista ylijääneet pöperöt. Haloo! Kannattaisiko miettiä onko tuollaisessa takapuolen kasvatuksessa mitään tolkkua. Kannattaisko vähän miettiä edes siinä vaiheessa, kun housut ei enää mene kiinni läskin tursuillessa joka paikassa? Ilmeisesti siinä vaiheessa vaihdetaan screcth-housuihin, jotka jalassa äityli voi paisua rauhassa eikä tunnu missään.


    • miuku

      Eikö Suomi24:n toimitus osaa suomen kieltä? "LIHOAVATKO suomalaisnaiset..." Tiedoksi toimitukselle, naiset eivät LIHOA vaan LIHOVAT.

      • Pullanainen

        Minulla on selitys siihen, miksi suomalaiset pulleat naiset menevät kuin kuumille kiville = suomalaisille miehille rouvaksi.

        Suomalainen pullea nainen leipoo useammin pullaa, kuin tanskalainen kanssasisarensa. Pullahan on tunnetusti miehille vastustamaton leivonnainen. Suomalainen mies haistaa naisen jälkeensä jättämän pullantuoksuvanan, ja seuraa sitä huumaantuneena. Mies hyökkää pullanaisen kimppuun ja vie hänet kotiinsa pullaa leipomaan. Näin syntyvät suomalaisten suhteet, pullan perässähän suomalaismiehet ovat. Eivätkä muun perässä, vaikka joku saattaisi toisin väittää.

        Lihavalla naisella on hyvät pullageenit, jotka lapset saattavat hyvinkin periä Laihoilla tanskalaisnaisilla sitävastoin ei ole pullageenejä, vaan kasvisgeenit.


    • minähhh

      Tämäkin keskustelu sitten näköjään mennyt siihen, että miehekkeet kilpailevat siitä, kuka keksii mahdollisimman rumalla tavalla kuvata naista \o/

      • Pehmoinen

        Niinpä. Miten se aina ajautuukin siihen..?! Ei oo eka keskustelu täällä. Ehkä miehillä on jotain itsetuntovaikeuksia, kun noin haukkuvat? Tai sitten eivät raukat saa puolisoa mistään itselleen, niin pitää haukkua kaikki naiset.

        No ihan sama oikeastaan minulle. Mikä tärkeintä, oma mies on onneksi hyvä tyyppi, eikä rutise turhista, joten kaikkia miehiä ei kannattane tässä kohdassa yleistää. :)


    • äijä

      Ovat liian kranttuja miehen suhteen eivätkä siksi ole naimisissa. Lihavalle naiselle kelpaa tavallinen jössikkä.

      • pikkumaisuudet

        ja ajatelkaapa tätä lihavuusasiaa hieman laajemmasta näkökulmasta. Kysymyshän on esimerkiksi kansanterveydellisesti tarkasteltuna vakavasta sairaudesta, jonka tuottama lasku/terveysvaikutukset on verrattavissa alkoholismin tai minkä tahansa itsetuotetun sairauden vaikutuksiin. juotko pullon kossua tai syöt sipsipussin päivässä; vaikutukset ovat laajasti katsottuna pitkällä tähtäimellä lähes yhtä tuhoisat.mutta on paljon hyväksytympää syödä sipsipussi päivässä. Näillä kahdella addiktiolla on yksi selkeä ero: kossun juomista on hyvin vaikea lopettaa, ylensyöminen ei niinkään ja silti maamme on pullollaan epäesteettistä, sairauksia ja kuolemaa aiheuttavaa ihraa. Kysymyshän on asenteista loppujen lopuksi. Maamme ylisuvaitseva, individualistis-feministinen ilmapiiri antaa kaikille mahdollisuuden näyttää miltä haluaa ja syödä niin paljon epäterveellistä sontaa että napa paukkuu. Ei ole tarpeen vertailla sukupuolien läskijakaumaa, vaan tunnustaa se tosiasia, että ihra tappaa, vaikuttaa negatiivisesti kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja on lisäksi epäesteettistä.
        -Pasi


      • Laiha nainen

        Olen silti naimisissa, mutta oma äijäni laihuudestani huolimatta on enemmän kiinnostunut sohvasta, tv:stä, tietokoneesta ja kaikesta muusta kuin minusta.


      • valintoja täynnä!
        Laiha nainen kirjoitti:

        Olen silti naimisissa, mutta oma äijäni laihuudestani huolimatta on enemmän kiinnostunut sohvasta, tv:stä, tietokoneesta ja kaikesta muusta kuin minusta.

        Jatka eloa jossain muualla! Onnea!!


    • selväpeli

      Kyllähän sitä työssäkäyvällä on enemmän varaa ostaa hiilihydraattia ja rasvasoosia kaupasta jotta maha kasvaa. Samalla sinkkuopiskelijat ja muut sinkut keskittyvät aistimaailman heikkouksiin (biletys, egon pönkittäminen, kuntosaliegostelu, ihannepaino, deittailu).

      Ketäpä varten sitä täytyisi olla hyvännäköinen sitten kun on löytänyt sen oman kullan ?

    • Mies24

      Mikäs tämä ihannepaino juttu sitten oikein on ?

      Naiset varsinkin tuntuvat nuorena pitävän itsestään selvyytenä että eivät syö kuin anorektisen vähän ja polttavat tupakkaa ja keskittyvät päihteiden ja biletyksen syvään maailmaan. Tähän tietysti kuuluvat toistuvat irtosuhteet ja näiden välinen tunnehäiriö.
      Ulkonäkökeskeisyys puhuu joka paikassa kun nyk. ei suostuta edes ylipainoiselle antamaan työpaikkaa kun kauniimpi nainen saa sen pelkällä ulkokuorellaan (tämä juttu on tutkittu juttu). Ihmisellä on taipumus tulla riippuvaiseksi mistä tahansa asiasta ja syöminen on sellainen asia mistä voi tulla riippuvaiseksi ja varsinkin työttömällä ihmiselle lihomisen riski on paljon suurempi kuin esim. opiskelevalle.

      Jääkaappisyndroomasta kannattaa kokeilla päästä irti. Minä suosittelisin opiskelemista tai työntekoa. Opiskelu kuitenkin mielestäni on henkisesti terveempi vaihtoehto pysyä fyysisesti hyvässä kunnossa varsinkin jos puhutaan siitä alasta mikä oikeasti kiinnostaa.

      • että se siitä

        Tutkittu juttu ei ole se, että kauniimpi nainen saa työpaikan pelkällä ulkokuorellaan. Tutkittu juttu sen sijaan on se, että koulutetummat naiset ovat hoikempia ja terveystietoisempia kuin lihavat.


      • täti moonika
        että se siitä kirjoitti:

        Tutkittu juttu ei ole se, että kauniimpi nainen saa työpaikan pelkällä ulkokuorellaan. Tutkittu juttu sen sijaan on se, että koulutetummat naiset ovat hoikempia ja terveystietoisempia kuin lihavat.

        Sen koulutetumpaa ei ole kuin minä, ja olen nainen jolla on 30 kg ylipainoa. Joten revi siitä...


    • äitejä

      Lihavat tuulipukuihin pukeutuvat naiset ovat hyviä äitejä. Vauvat tarvitsevat ravintoa ja sitä semmoisista saa.

    • Dr. WATSON

      Raskaus nostaa naisen painoa keskimäärin 12 kg. Veikkaisin (tosin en tiedä varmasti), että kaikilla eivät kilot täysin palaudu. Eli lapsellisilla voisi olla lapsettomia enemmän painoa noin keskimäärin. Tämä on taas löyhästi yhteydessä siviilisäätyyn. On enemmän yksinäisiä lapsettomia naisia kuin aviossa eläviä lapsettomia. Olisiko tämä sekoittava tekijä?

    • katsokaa nyt

      Eihän se ole mikään ihme? Suomalaiset naiset on lihavia suurin osa, jos joku harva hoikka onkin naimisissa niin totta hitossa läskejä rouvia on enemmän koska niitä on muutenkin enemmistö suomen naisista? Älkäää nyt jaksako pohtia liian vaikeita.

    • ***

      Ilmeisesti nälänhätään, sotiin, ilmastomuutoksiin ja energiapulaan ym. vähäpätöisempiin ongelmiin on löydetty ratkaisumallit.
      Tämähän se sitten taas oli yksi tärkeimmistä tutkimuksista joka oli aivan pakko tehdä.
      Elämänlaatu parani taas huomattavasti, tuskin olisin pystynyt ilman tätä tutkimusta elämään.

      • Hande

        Kaikenlaisia lähes nollatutkimuksia sitä tehdäänkin ja tuloksista sitten nousee kauhea älämölö. Tärkeämpiin asioihin ei sitten panosteta kirveelläkään. Onhan toki Nykäsen Masan fileeraushetket ja salarakkaiden lailusessiot tms. paljon tärkeämpiä kuin lasten ja vanhusten hyvinvointi, työllisyys, terveys jne...
        Tälläkin hetkellä taas pari pimeää hemmoa varmaankin ryöstelee ja hakkaa ihmisiä Helsingissä, mutta ne Iken tekstiviestithän ne kauheita oli ;-)

        Muualla maailmassa ihan sama homma. Clintonin pasuunan soittelu herätti ilmeisesti pahempaa närää kuin Bushin minne hyökätään seuraavaksi-pakkomielle... Ja jenkin äänesti ko. hemmon vielä uudestaa presidentiksi :-(

        Moni suomalainen pähkäilee taas jonkin ajan kuluttua ketä pitäisi äänestää. No sehän on helppoa, se oma suosikki kun sattuu olemaan niin perkuleen suloinen ja seksikäs :-) Mitä väliä siitä että työttömyys lisääntyy, samalla töissä pitäisi käydä pidempää, kaikki kallistuu (asunnot, bensa jne...). Pitäisi nyt ihmisten tulla järkiinsä ja vaihtaa kaikki edustuspelle pois!

        No tulihan hiukan avauduttua....

        PS. Vaikka en haluaiskaan mainostaa, niin saattaapi Soini saada protestiääneni...


    • Jokunen

      No, naimisiin asti en ole kerennyt, mutta sen jälkeen kun pariuduin tuon avomieheni kanssa, niin olen ollut laihemmassa kunnossa kuin sinkkuna ollessa. Yksin asuessa sitä kai jotenkin haki lohtua seuran ja seksin puutteeseen napostelemalla sipsejä ym. Sitten kun tuli mies kuvioihin, niin ruokahalu kaikkosi ja energiaakin paloi.. hmm... =D Tällä hetkellä energiaa palaa lähinnä lasta paimentaessa, eikä edes ehdi tai jaksa aina itse syödä. :/

    • toisiaan

      Oikein hävettää teidän kirjoittajien puolesta. Aivan uskomatonta että te muka olette aikuisia.

      Se lihavuus ei ole kenenkään muun syy kuin oman itsensä. Läski ei tarvitse olla jos ei halua.

      Naiset, lopettakaa se miesten syyllistäminen siihen että olette läskejä. Ja miehet, teille aivan sama juttu.

      Läskejä löytyy molemmista sukupuolista eikä se ole vastakkaisen sukupuolen syytä että on lihottu. Syyttäkää itseänne ja menkää lenkille!

      Hemmetin idiootit...

    • NtiSähläri

      Että kumpaakoha sukupuolta oli ns. tutkimuksen tekijä vai olikoha nyt sukupuolta olleskaan???
      Ja jos lihavuus tekee keskitasoa tyhmemmäx!? Ni meil o iha väärät immeiset päättämäs meiän valtion asioista ja toimimas lääkäreinä ja nykysin poliiseinakin...Salarakas Fingeroos pitäs näide ihanteide mukaan olla maan ykkösaivot ja ylimmäl pallil ja mun pitäs olla vähintään meidän kunnanjohtaja =))

    • Sopusuhtainen

      Aika ***vetin säälittävä tämmönen touhu, että ihmiset miettii kumpi on parempi, laiha vai läski. Ihmisiä ne kaikki on. Ja pitäs olla onnellinen että yleinen luulo, että ''läskit ei miestä saa'' osoittautuu vääräks. Ulkokuori voi sitä paitsi pettää, eikä ulkokuorella ole edes väliä. Miettikää vähän mitä suustanne päästätte saatanan pinnalliset paskat.

      • *pieni pyöreä nainen*

        Olen täysin samaa mieltä sinun kanssa!!!Puhut asiaa ja vielä täyttä asiaa!!!Lihavat on aivan samanlaisia kun laihatki!!Tämä sinun kannanotto vois lopettaa tämän keskustelun koska olet 100 % oikeessa!!!Hyvää jatkoa sulle :)


      • Anonyymi
        *pieni pyöreä nainen* kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä sinun kanssa!!!Puhut asiaa ja vielä täyttä asiaa!!!Lihavat on aivan samanlaisia kun laihatki!!Tämä sinun kannanotto vois lopettaa tämän keskustelun koska olet 100 % oikeessa!!!Hyvää jatkoa sulle :)

        Läskit ovat yleensä tyhmempiä kuin laihat!


    • onnellinen paksukainen

      taas rinnastetaan läskit ja seks. haluttavuus yms. ei ulkkonäkö ole elämän tärkein asia, eikä lihavuus tarkoita rumuutta. lihavakin voi olla kaunis ja itseensä tyytyväinen. minunkin mieheni hyväksyy minut tällaisena kuin olen (20 kg liikaa) eikä ole koskaan kehottanut laihtumaan. naisessa pitää ólla lihaa, kuikelot ovat karmeita hänen mielestään, ja monen muunkin miehen mielestä.
      tässä mennään taas siihen jenkkilästä tulleesseen valtavirtaan jonka mukaan kaikkien on oltava langanlaihoja jos haluavat tulla hyväksytyiksi ja lihavat on ällöjä, tahdottomia velttoja paskoja, joita on halveksittava. eli rasismia puhtaimmillaan. antakaa ihmisten olla sellaisia kun ovat, omahan on asiansa.

    • Anonyymi

      Hyi, lihavia yäk! Haisevatkin, ei maistu lihavan piiras. :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe