niin haluisin vaan tietäää miten niitä viljellään!!
miten sipuleita viljellään?
2
983
Vastaukset
- tahtoo kans tietää
Mä tiedä kyllä, että kaupasta ostetaan istukassipuleita ja tökätään ne maahan, mutta mulla on joskus jäänyt sipuli maahan ja sitte se on seuraavana kesänä kukkinut. Nyt olen etsinyt tietoa, miten siemenistä saa sipuleita: kylvetäänkö keväällä vai syksyllä? Nostetaanko talveksi ylös? Elikkä miten ne istukkaat viljellään?
- ultsi79
Tavallisin viljelysipuli on istukas- eli kepasipuli. Sipuli istutetana aikaisin keväällä siten, että puolet pikkuisesta istukkaasta jää maanpinnalle. Sipuli korjataan, kun puolet naateista on kaatunut maahan. Sadonkorjuu aika on ennen syyskylmiä. Naatteja ei heti irroiteta sipulista, vaan sipulien annetaan kuivahtaa 25-35 asteessa kunnes kaulaosa on kuivunut ns. umpeen. Kuivuneista sipuleista naatit kierretään irti ja sipulit varastoidaan viileässä ja kuivassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082625
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,981849Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171631Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141495Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2781362Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita461194- 471126
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875