Astrassani on aiemmin ollut kitkarenkaat,elikkäs suht hiljainen talvikeleillä.Nyt olis aika uusia renkaat,ja suunnittelin kitkojen(pitovaikeuksia) korvaamista nastarenkailla.Melutaso varmaankin nousee paljon nastojen myötä.Kertokaas,millaisilla ajatte,ja mitkä olis suht hiljaiset.
"nastarenkaat"
4
727
Vastaukset
- Astra
Itse vaihdoin omaan Astraani viime talveksi Hakkapeliitta nelosien tilalle Hakkapeliitta RSI kitkat. Syynä oli liian kova nastamelu jo kävelyvauhdista alkaen (rengasäänethän on muutenkin yksi Astran suurimpia heikkouksia).
Auto oli miellyttävän hiljainen ajella ja kertaakaan en liukkauden takia ongelmiin joutunut. Omassa autossani apua oli myös vakiona olevasta luistonestosta. - DTI:sti
Ultra Grip 500. Hinta/pito/melu suhde aika kohdallaan.
- tulossa/tullut
uusi Winterviking 2 kitkan ja nastarenkaan sekoitus!
- NastaaMelua
Nastaterenkaiden käytön vuoksi tiet joudutaan pinnoittamaan karkeasta sepelistä valmistetulla asfalttimassalla. Näin renkaisiin siirtyy rankka perusmelu. Nastat poistavat vaimentavan bitumikerroksen nopeasti uudenkin tien pinnoitteesta lisäten rengasmelua paljon. Sitten vielä nastarenkaiden aiheuttama kova lisämelu. Siinä sitten ollaan muka renkaat ovat äänekkäitä. Jokainen voisi käydä vaikka ensi kesän lomallaan kokeamassa renkaiden äänettömyyttä Keskieuroopassa, joissa teitä ei saa rikkoa kovamelallilla ja kuulla ensi kertää autonsa moottoriäänen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1424776- 1803909
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153596Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432911- 1381866
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?581318Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211261Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231213