CDI:n imusarjan puhdistus

uus väykkyläinen

mul olis edessä imusarjan puhdistus, ja mahdollinen korjaus. ei kuulema jotkut läpät toimi... onko kellään kokemuksii?
W210 220CDI turbo vm 98

9

7981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

      Terve,

      Imusarjan puhdistus onnistuu vain irroittamalla
      imusarja ja perään tehokas pesu.

      Jos imuaukkojen läpät on irti tai pystyakselit
      poikki niin poista ne ja tulppaa alipainekellon putki.

      Onko tyhjäkäynti epätasainen, savuttaako?

      • uus väykkyl...

        käynti tasanen ,
        otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
        tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen?


      • kokemusta
        uus väykkyl... kirjoitti:

        käynti tasanen ,
        otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
        tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen?

        Imusarja tuntuisi olevan sitten kunnossa.
        Lueskelin aiempia viestejä ja olet ilmeisesti
        vaihtanut kirkkaat putket sekä niiden tiivisteet.

        On tietysti mahdollista että pumppu voi olla
        rikki, mitä en tietenkään toivo.

        Ilmamassamittarikin on kai vaihdettu.

        Joissakin -98 CDI 1 versioissa on ollut
        ECU=moottorinohjausyksikkö:n ja koneen välisessä
        johtosarjassa kosketusongelmia. Eli ohjausboxin
        liittimet ovat väljiä. Lisäksi kannattaisi
        ehkä vaihtaa/testata moottoritilassa vänkärin
        puolella olevan boxin etureunassa oleva Relay-box.
        Siinä on rele päällä sekä tulee lukuisa määrä
        johtoja kiinni, On ns. ylijännite-rele. Maksaa
        n. 100e.

        Seuraavaksi kannattaa tarkistaa imuilmanlämmön
        anturi sekä moottorinlämmön anturi. Molemmat ovat
        yhteydessä ECU:n joka päättelee ennakon mm.
        näiden arvojen perusteella.

        Moottorinlämpöanturi tulee termostaatin mukana
        joka kannattaa jokatapauksessa vaihtaa ennen
        talvea. Koneen lämpö pitää olla n. 80 jotta
        mootorinohjaus toimii kunnolla. Näiden kustannus
        KL;ssä on n. 50e.

        Palataan


      • kokemusta
        uus väykkyl... kirjoitti:

        käynti tasanen ,
        otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
        tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen?

        Moottoria edestä katsottuna imusarjan oikella
        puolella sulakekotelon etureunan tasolla on
        imusarjan paineanturi. Imusarjasta lähtee pieni
        musta letku ko. anturiin. Muutamassa tapauksessa
        kyseinen letku on murtunut, mitä ei huomaa muuta kuin irroittamalla letku ja tarkistamalla se erittäin huolellisesti. Samaten ruiskuta CRC:tä
        kellon aukkoon sekä aukaise imusarjan letkunkara
        rautalangalla tms.

        Tämä oli yksi mahdollisuus.

        Palataan.


      • Jaago
        kokemusta kirjoitti:

        Moottoria edestä katsottuna imusarjan oikella
        puolella sulakekotelon etureunan tasolla on
        imusarjan paineanturi. Imusarjasta lähtee pieni
        musta letku ko. anturiin. Muutamassa tapauksessa
        kyseinen letku on murtunut, mitä ei huomaa muuta kuin irroittamalla letku ja tarkistamalla se erittäin huolellisesti. Samaten ruiskuta CRC:tä
        kellon aukkoon sekä aukaise imusarjan letkunkara
        rautalangalla tms.

        Tämä oli yksi mahdollisuus.

        Palataan.

        ERINOMAINEN VINKKI TOI PIENI MUSTA LETKU ANTURIIN!! Kaverin mb 220cdi -99 on hävittäny jo vuoden ajan tehot, on vaihdettu ilmamassamittaria (siinäkin oli kyllä tiiviste rikki) ja pari muuta anturia mutta ei vaan pelittäny. Tänään yllä olevan vinkin perusteella vaihdettiin tuo pieni letku ja oli murtunut tukossa molemmin puolin!! Rassattiin auki, laitettiin uusi letku ja löytyy tehoa!!!!! Ei menny kertaakaan vikatilaan.
        LOISTAVA VINKKI, KIITOKSIA!


      • MaZai72
        Jaago kirjoitti:

        ERINOMAINEN VINKKI TOI PIENI MUSTA LETKU ANTURIIN!! Kaverin mb 220cdi -99 on hävittäny jo vuoden ajan tehot, on vaihdettu ilmamassamittaria (siinäkin oli kyllä tiiviste rikki) ja pari muuta anturia mutta ei vaan pelittäny. Tänään yllä olevan vinkin perusteella vaihdettiin tuo pieni letku ja oli murtunut tukossa molemmin puolin!! Rassattiin auki, laitettiin uusi letku ja löytyy tehoa!!!!! Ei menny kertaakaan vikatilaan.
        LOISTAVA VINKKI, KIITOKSIA!

        Näin on. Jaagon kanssa laitettiin mersu pelittämään. Kiitos siitä ja...


    • mersuromu.

      millaiset oireet jos turbo menee. mb-270cdi vm 04

      • saksa on paska kansa

        C-sarjan 270 cdi:t ole saksalaisten vanhoja. Eihän niitä ole myytry Vehon toimesta Suomessa kai yhtään. Niistä voi mennä mitä hyvänsä kun niitä ei ole huollettu eikä pidetty kunnolla. Rääkätään kylmiltään baanalla ja pysäytetään turbo punaisena. Mitä väliä kun auto kohta vaihdetaan ja vaihdossa saa kohtuuhintaa sillä jälleenmyyjä mulkkaa kuitenkin kilometrit ja tekee huoltokirjan ja sitten myy suomalaisille koko paskan.


    • marsukas

      silloin alkaa koneesta kuulumaan sätkätys, rätkätys ja lopuksi makoinen nauru =)
      ja silloin tietää, että turbo on mennyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe