mul olis edessä imusarjan puhdistus, ja mahdollinen korjaus. ei kuulema jotkut läpät toimi... onko kellään kokemuksii?
W210 220CDI turbo vm 98
CDI:n imusarjan puhdistus
9
7981
Vastaukset
- kokemusta
Terve,
Imusarjan puhdistus onnistuu vain irroittamalla
imusarja ja perään tehokas pesu.
Jos imuaukkojen läpät on irti tai pystyakselit
poikki niin poista ne ja tulppaa alipainekellon putki.
Onko tyhjäkäynti epätasainen, savuttaako?- uus väykkyl...
käynti tasanen ,
otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen? - kokemusta
uus väykkyl... kirjoitti:
käynti tasanen ,
otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen?Imusarja tuntuisi olevan sitten kunnossa.
Lueskelin aiempia viestejä ja olet ilmeisesti
vaihtanut kirkkaat putket sekä niiden tiivisteet.
On tietysti mahdollista että pumppu voi olla
rikki, mitä en tietenkään toivo.
Ilmamassamittarikin on kai vaihdettu.
Joissakin -98 CDI 1 versioissa on ollut
ECU=moottorinohjausyksikkö:n ja koneen välisessä
johtosarjassa kosketusongelmia. Eli ohjausboxin
liittimet ovat väljiä. Lisäksi kannattaisi
ehkä vaihtaa/testata moottoritilassa vänkärin
puolella olevan boxin etureunassa oleva Relay-box.
Siinä on rele päällä sekä tulee lukuisa määrä
johtoja kiinni, On ns. ylijännite-rele. Maksaa
n. 100e.
Seuraavaksi kannattaa tarkistaa imuilmanlämmön
anturi sekä moottorinlämmön anturi. Molemmat ovat
yhteydessä ECU:n joka päättelee ennakon mm.
näiden arvojen perusteella.
Moottorinlämpöanturi tulee termostaatin mukana
joka kannattaa jokatapauksessa vaihtaa ennen
talvea. Koneen lämpö pitää olla n. 80 jotta
mootorinohjaus toimii kunnolla. Näiden kustannus
KL;ssä on n. 50e.
Palataan - kokemusta
uus väykkyl... kirjoitti:
käynti tasanen ,
otin auki la putsasin läpät ja vaihdoin pari uuteen, oli se välittäjätanko löysä parissa...
tämän jälkeen menee viel välillä vika käytölle, ku on ottanu kierroksii, olisko alipane systeemi viallinen?Moottoria edestä katsottuna imusarjan oikella
puolella sulakekotelon etureunan tasolla on
imusarjan paineanturi. Imusarjasta lähtee pieni
musta letku ko. anturiin. Muutamassa tapauksessa
kyseinen letku on murtunut, mitä ei huomaa muuta kuin irroittamalla letku ja tarkistamalla se erittäin huolellisesti. Samaten ruiskuta CRC:tä
kellon aukkoon sekä aukaise imusarjan letkunkara
rautalangalla tms.
Tämä oli yksi mahdollisuus.
Palataan. - Jaago
kokemusta kirjoitti:
Moottoria edestä katsottuna imusarjan oikella
puolella sulakekotelon etureunan tasolla on
imusarjan paineanturi. Imusarjasta lähtee pieni
musta letku ko. anturiin. Muutamassa tapauksessa
kyseinen letku on murtunut, mitä ei huomaa muuta kuin irroittamalla letku ja tarkistamalla se erittäin huolellisesti. Samaten ruiskuta CRC:tä
kellon aukkoon sekä aukaise imusarjan letkunkara
rautalangalla tms.
Tämä oli yksi mahdollisuus.
Palataan.ERINOMAINEN VINKKI TOI PIENI MUSTA LETKU ANTURIIN!! Kaverin mb 220cdi -99 on hävittäny jo vuoden ajan tehot, on vaihdettu ilmamassamittaria (siinäkin oli kyllä tiiviste rikki) ja pari muuta anturia mutta ei vaan pelittäny. Tänään yllä olevan vinkin perusteella vaihdettiin tuo pieni letku ja oli murtunut tukossa molemmin puolin!! Rassattiin auki, laitettiin uusi letku ja löytyy tehoa!!!!! Ei menny kertaakaan vikatilaan.
LOISTAVA VINKKI, KIITOKSIA! - MaZai72
Jaago kirjoitti:
ERINOMAINEN VINKKI TOI PIENI MUSTA LETKU ANTURIIN!! Kaverin mb 220cdi -99 on hävittäny jo vuoden ajan tehot, on vaihdettu ilmamassamittaria (siinäkin oli kyllä tiiviste rikki) ja pari muuta anturia mutta ei vaan pelittäny. Tänään yllä olevan vinkin perusteella vaihdettiin tuo pieni letku ja oli murtunut tukossa molemmin puolin!! Rassattiin auki, laitettiin uusi letku ja löytyy tehoa!!!!! Ei menny kertaakaan vikatilaan.
LOISTAVA VINKKI, KIITOKSIA!Näin on. Jaagon kanssa laitettiin mersu pelittämään. Kiitos siitä ja...
- mersuromu.
millaiset oireet jos turbo menee. mb-270cdi vm 04
- saksa on paska kansa
C-sarjan 270 cdi:t ole saksalaisten vanhoja. Eihän niitä ole myytry Vehon toimesta Suomessa kai yhtään. Niistä voi mennä mitä hyvänsä kun niitä ei ole huollettu eikä pidetty kunnolla. Rääkätään kylmiltään baanalla ja pysäytetään turbo punaisena. Mitä väliä kun auto kohta vaihdetaan ja vaihdossa saa kohtuuhintaa sillä jälleenmyyjä mulkkaa kuitenkin kilometrit ja tekee huoltokirjan ja sitten myy suomalaisille koko paskan.
- marsukas
silloin alkaa koneesta kuulumaan sätkätys, rätkätys ja lopuksi makoinen nauru =)
ja silloin tietää, että turbo on mennyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484