Caddy Suomessa = Mita Jarkea??

USAssa asuva

Lukaisin tuossa huvittuneena pitkan ketjun suomalaisen Caddy-omistajan uhosta ja ei voi kuin ihmetella mika on se mahti maailmassa mika saa Suomipojan hankkimaan itselleen ko. ajokin ja viela Suomesta?? Taalla puolen palloa noita vastaavan vm. kotteroita on ihan taalla pienella kylallakin myynnissa kymmenittain ja hinnat lahtee $1000 paatyen max $5000. Meinasinpa lentaa perseelleni kun huvikseni tsekkasin mitapa vaikka autotalli.comissa vastaavista pyydetaan = 16000-30000 euroa! Ei perkule, taalla niilla ajelee lahinna white trash -jengi ja huonojen alueiden varilliset. Vaan Suomessa ollaan niin edustusautoa etta huh huh... Noh, mikas siina jos ei rahalle muuta kayttoa keksi.

42

9494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EpoksiT

      ,Suomessa taksit ja mannet ajaa mersuilla,Saksassa turkkilaiset..Suomessa ja Euroopassa ylipäänsä Cadillac ja Lincoln on yhtä kuin upeimmat edustusautot,niillä on todella statusta,toisin kuin meseillä ja volvoilla ja muilla.Kääntävät ihan eri tahtiin päitä kuin nuo taksitolppien ja joka pertin leasing-autot.

      Jenkeissä taas jenkit niin yleisiä että haluavat kokeilla muitakin.Kysynnän ja tarjonnan laista on kyse.

      Olet varmaan jo huomannutkin siellä asuneena,että kromi tosiaan häikäisee silmiä vähän eri malliin kuin härmässä.Ja se ei johdu vaan auringonpaisteesta ;)

      • Just

        Jos se ei kulje, kromaa se...

        On se kumma, kuinka helpolla höynäytetään. Suurin pointti sulla tossa ihailussa on kromin määrällä.


      • d'Elegance
        Just kirjoitti:

        Jos se ei kulje, kromaa se...

        On se kumma, kuinka helpolla höynäytetään. Suurin pointti sulla tossa ihailussa on kromin määrällä.

        Niin, nythän vain on niin, että toinen tykkää vauhdista ja toinen ulkonäöstä. Nämä ovat sellaisia sisäisiä arvostusasioita, joista voidaan toki argumentoida, mutta se ei yleensä johda mihinkään. Lähinnä siihen, että kaivaudutaan vaan syvemmälle poteroon puolustamaan omaa kantaa ja moititaan toisia. Tämä näkyy harvinaisen hyvin tuolla toisella, yleisellä jenkkikeskustelupuolella, jossa joku irvileuka käy säännöllisesti ärsyttämässä harrastajia ja saa aikaan melkoista sähinää. Ja aivan turhaan. Siksihän näitä eri tyypin autoja on, että kaikille ei voi tarjota kaikkea samassa paketissa, jokaiselle suotakoon rauha harrastaa omien mieltymysten mukaan. Harrastekenttää riittää meille kaikille.
        Niinhän se on, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ;)


      • HeikkiL
        Just kirjoitti:

        Jos se ei kulje, kromaa se...

        On se kumma, kuinka helpolla höynäytetään. Suurin pointti sulla tossa ihailussa on kromin määrällä.

        Ruotsissa 90-luvun puolessa välillä uusi takaveto Cadillac Fleetwood.Siinä oli muistaakseni jotain -200 kW ja vääntöä samanverran kuin Corveten padassa.Vaikka oli tosi iso auto,niin eipä sille ainakaan siihen aikaan yksikään Volvo 850 T tai muu "sportti"sedan pärjännyt..Ja autossa oli kromiakin,eli en allekirjota tota väitettä,sori.

        Tietty Cadillaciä ei SAA ajaa kuin sportteja,sillä pitää ajaa edustavan mukavasti vaikka reserviä olisikin.Se vaan kuuluu asiaan.Kyllä mä pidin siitä autosta,ehkä jopa paras auto minkä olen omistanut.Haaveissa ostaa sellanen joskus tänne Suomeenkin


      • Just
        HeikkiL kirjoitti:

        Ruotsissa 90-luvun puolessa välillä uusi takaveto Cadillac Fleetwood.Siinä oli muistaakseni jotain -200 kW ja vääntöä samanverran kuin Corveten padassa.Vaikka oli tosi iso auto,niin eipä sille ainakaan siihen aikaan yksikään Volvo 850 T tai muu "sportti"sedan pärjännyt..Ja autossa oli kromiakin,eli en allekirjota tota väitettä,sori.

        Tietty Cadillaciä ei SAA ajaa kuin sportteja,sillä pitää ajaa edustavan mukavasti vaikka reserviä olisikin.Se vaan kuuluu asiaan.Kyllä mä pidin siitä autosta,ehkä jopa paras auto minkä olen omistanut.Haaveissa ostaa sellanen joskus tänne Suomeenkin

        Mahdatko tarkoittaa tätä paritonnista, rumpujarruilla (takana) varustettua kärryä?

        Tehoa noin 200kw ja vääntöä 450nm, 0-100km/h 8.5 sek ja huiput 180km/h.

        Tuolle pärjäsi monet Volvot jo tuohon aikaan.


      • Justjoo***
        Just kirjoitti:

        Mahdatko tarkoittaa tätä paritonnista, rumpujarruilla (takana) varustettua kärryä?

        Tehoa noin 200kw ja vääntöä 450nm, 0-100km/h 8.5 sek ja huiput 180km/h.

        Tuolle pärjäsi monet Volvot jo tuohon aikaan.

        Se oli varustettu Corvetesta tutulla LT-1 mahtikoneella,tosin rautakansilla. Impala SS kiihtyi samalla koneella ja vaihteistolla tehtaan mukaantasan 7.1 sekuntia 5 hengen kuormalla 0-100 km/h(monet lehdet kellotti kymmenyksiä nopeempia aikoja), ja toi Caddy ei paina kuitenkaan niin paljon enempää kuin Impala (jos välitys vielä Broughamin tiukempi peränen),niin että 8,5 sekuntia on sun märkä päiväuni samanikäiselle Volvolle. Itse tollasta LT-1 Caddyä kerran ajaneena voin sanoa,että potkasee ylivaihteella siihen malliin ettei siinä ole millään 850:llä mitään saumaa.Voimaa todella on.

        Huiput 180 km/h? Tämä viimeistään todisti tietämättömyytesi.Se auto on rajoitettu bensansyöttö katkaisemalla vauhtiin 123 mp/h,eli vajaa 180 km/h.Mainittakoon että Impala SS ilman rajoitinta otti huippuja(oli vielä suomalainen kappale) 238 km/h vuonna 1995. Muuten,todetaan jälleen kerran,ei pysynyt tuohon aikaan mikään volvo perässä,tuskin pysyy vieläkään vakiona.

        Aikamoisia lukuja ison automaattiVolvon verran kuluttavalta vimmeiseltä oikealta takavetoiselta mastodontilta vai mitä? No,toiset tykkää corollasta toiset Cadillacistä,kummallakin pääset paikasta A paikkaan B,mutta turha silti alkaa siitä Corollasta mitään Rolls-Roycen ja Ferrarin yhdistelmää täällä maalailemaan ;)


      • Just
        Justjoo*** kirjoitti:

        Se oli varustettu Corvetesta tutulla LT-1 mahtikoneella,tosin rautakansilla. Impala SS kiihtyi samalla koneella ja vaihteistolla tehtaan mukaantasan 7.1 sekuntia 5 hengen kuormalla 0-100 km/h(monet lehdet kellotti kymmenyksiä nopeempia aikoja), ja toi Caddy ei paina kuitenkaan niin paljon enempää kuin Impala (jos välitys vielä Broughamin tiukempi peränen),niin että 8,5 sekuntia on sun märkä päiväuni samanikäiselle Volvolle. Itse tollasta LT-1 Caddyä kerran ajaneena voin sanoa,että potkasee ylivaihteella siihen malliin ettei siinä ole millään 850:llä mitään saumaa.Voimaa todella on.

        Huiput 180 km/h? Tämä viimeistään todisti tietämättömyytesi.Se auto on rajoitettu bensansyöttö katkaisemalla vauhtiin 123 mp/h,eli vajaa 180 km/h.Mainittakoon että Impala SS ilman rajoitinta otti huippuja(oli vielä suomalainen kappale) 238 km/h vuonna 1995. Muuten,todetaan jälleen kerran,ei pysynyt tuohon aikaan mikään volvo perässä,tuskin pysyy vieläkään vakiona.

        Aikamoisia lukuja ison automaattiVolvon verran kuluttavalta vimmeiseltä oikealta takavetoiselta mastodontilta vai mitä? No,toiset tykkää corollasta toiset Cadillacistä,kummallakin pääset paikasta A paikkaan B,mutta turha silti alkaa siitä Corollasta mitään Rolls-Roycen ja Ferrarin yhdistelmää täällä maalailemaan ;)

        Mistä repäisit tuon Corolla-jutun? Miksi on heti itku kurkussa, kun joku edes pienesti kyseenalaistaa tuota jenkkifanaatikon päiväunta?

        Ja aivan yhtä kaukana on tuo Cadillac Ferrarin ja Rolls-Roycen yhdistelmästä kuin tuo sinun haavekuvissasi minulla oleva Corollakin :)
        Rumpujarrut vielä 90-luvulla...ei jeesus.

        Mitäs sä tuosta Impalasta jauhat, näytä vain niitä Cadin arvoja/aikoja.

        Mmm...niin, voimaa ja voimaa. Eiköhän liki 6-litrasesta moottorista pitäisikin edes pienesti enemmän potkua lähteä kuin parilitrasesta Volvosta? Nokun ei edes hirveästi lähde.

        Jaahas, itsekin kyllä uskon, että enemmän kuin 180km/h tuolla Cadilla päästiin, mutta 238km/h kuulostaa kovalta. Tietysti, jos semmoisen virallisesti mitatun lukeman esität, Cadillacilla ajettuna, niin uskon.

        Tässä muutamia Volvoja tuolta ajalta:

        Volvo 850 2.5 T 4d 96-97
        2.5l
        1490kg
        142kw
        270nm
        245km/h
        6.9sek

        Volvo 850 R 2.3 4d 95-97
        2.3l
        1550kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Volvo 850 T5 2.3 4d 93-97
        2.3l
        1400kg
        165kw
        300nm
        240km/h
        7.4sek

        Volvo S70 R 4d 97-98
        2.3l
        1530kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Jooh, aikamoisia lukuja ruotsalaisilta perhelullilta, kaikki vakioita ja tehdasmalleja :) Niin... mutta maksoivathan ne uutena liki saman kuin amerikkalainen Cadillac.

        Ihastella voi muita väheksymättä. Itsekin pidän pröystäilevistä Caddyistä V8:ineen, mutta tuommoinen harrastamasi kaikki-tai-ei-mitään-mentaliteetti on hyvin lapsellista.


      • VolvoAkaCorolla
        Just kirjoitti:

        Mistä repäisit tuon Corolla-jutun? Miksi on heti itku kurkussa, kun joku edes pienesti kyseenalaistaa tuota jenkkifanaatikon päiväunta?

        Ja aivan yhtä kaukana on tuo Cadillac Ferrarin ja Rolls-Roycen yhdistelmästä kuin tuo sinun haavekuvissasi minulla oleva Corollakin :)
        Rumpujarrut vielä 90-luvulla...ei jeesus.

        Mitäs sä tuosta Impalasta jauhat, näytä vain niitä Cadin arvoja/aikoja.

        Mmm...niin, voimaa ja voimaa. Eiköhän liki 6-litrasesta moottorista pitäisikin edes pienesti enemmän potkua lähteä kuin parilitrasesta Volvosta? Nokun ei edes hirveästi lähde.

        Jaahas, itsekin kyllä uskon, että enemmän kuin 180km/h tuolla Cadilla päästiin, mutta 238km/h kuulostaa kovalta. Tietysti, jos semmoisen virallisesti mitatun lukeman esität, Cadillacilla ajettuna, niin uskon.

        Tässä muutamia Volvoja tuolta ajalta:

        Volvo 850 2.5 T 4d 96-97
        2.5l
        1490kg
        142kw
        270nm
        245km/h
        6.9sek

        Volvo 850 R 2.3 4d 95-97
        2.3l
        1550kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Volvo 850 T5 2.3 4d 93-97
        2.3l
        1400kg
        165kw
        300nm
        240km/h
        7.4sek

        Volvo S70 R 4d 97-98
        2.3l
        1530kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Jooh, aikamoisia lukuja ruotsalaisilta perhelullilta, kaikki vakioita ja tehdasmalleja :) Niin... mutta maksoivathan ne uutena liki saman kuin amerikkalainen Cadillac.

        Ihastella voi muita väheksymättä. Itsekin pidän pröystäilevistä Caddyistä V8:ineen, mutta tuommoinen harrastamasi kaikki-tai-ei-mitään-mentaliteetti on hyvin lapsellista.

        http://home.swipnet.se/850-styling/fast.htm

        Sen verran noi kutosella alkavat lukemat alkoi häiritsemään että kaivoin esille ton Fleetwood LT-1:sen aikaiset tehoturbovolvot: kovin noteeraus 7,5 sekuntia automaattina,jollainen siis oli myös Fleetwoodin vaihteisto.Että turha noista tosiaan on mitään superautoja täällä tehdä,on sitten itku kurkussa tai ei,eiksje ;)


        Miksi vertasin Impalaan,siksi että siinä on identtinen moottori ja voimansiirto ja Impalalle tehdas on luvannut aikanaan tarkan kiihtyvyyden,koska kuten mainittua Fleetwoodia sai vielä tiheämmälle peräruuvilla,voidaan olettaa hyvin että sen hieman suurempi paino on kompensoitu aika hyvin niin että kiihtyvyydet eivät tosiaan heitä sekuntikaupalla vastaavasta Impalasta kuten sinä oletat.Tätä tukee sekin,että varttimaililla Fleetwood Broughamille kellotettiin loppunopeus joka oli vain mailin Impala SS:ää hitaampi.

        Pointti oli se,että vaikka nää luxussedan-jenkit oli valtavan kokoisia autoja,niin ei niitä voinut silti teilata suoralta kädeltä "laiskoiksi maantientukoiksi" mitä jotkut asioista tietämättömät ovat yrittäneet.450 nM tökkii aika haipakkaan maantielaivaakin.Useinhan suurimpia epäkohtien julistajia ovat juuri ne,jotka eivät koko asiasta mitään tiedä.Pätee myös täällä suomi24:ssa aika hyvin näemmä..

        Ja mitä viittaamaasi teho/iskutilavuus-suhteeseen tulee..Huhhuh,luuletko nyt oikeasti että Cadillac olisi suunnitellut autonsa prioriteettinä maksimiteho ja huippunopeus? Jenkeiltä löytyy ihan omat mallinsa siihen kilpaan,ja usko pois,sen kauemmaksi kuin Cadillacin vetämistä urheiluautoksi tuskin voit päästä.Se on edustusauto,ja sellaiseksi suunniteltu(lue: matalalta vääntävä voimakas moottori,joka liikuttaa jo tyhjäkäyntikierroksilla autoa normaalinopeuksilla moottorin ääntä tuskin sisään kantautumatta).
        No,koska nyt vedit tämän iskutilavuusteho-jutun esille,niin vastaan sulle aika tylysti nyt(sori): Varttimaililla ei paljon paina se,onko sillä toisella heikompi iskutilavuus/tehosuhde jos sillä 8 litrainen 600 hv kone autossa ja sulla on se 1.8 litranen GTi hurjilla 300 hv alla.Ymmärsitkö mitä tarkoitan? Lopputuloksen kannalta on ihan sama mitä litratehoja koneesta taiotaan jos kaverilla on enemmän tehoa.Kylmää kyytiä vai mitä? Montako Volvon 2 litrasta turbomottia on kyydittänyt auton varttimailin läpi 4,5 sekunnissa loppunopeudella 550 km/h? Tuskin yksikään,mutta lukematon määrä "iso litraisia" jenkkiv8:seja sen on tehnyt kyllä..No,ehkä tämä tuli selväksi tällä.

        Huh,riistäytyy aina lapselliselle tasolle nämä jutut..Nyt yllätin itseni perustelemasta Cadillacin paremmuutta verrattuna Volvoon..Uskomatonta,täytyy oikein rauhoittua :)


      • Just
        VolvoAkaCorolla kirjoitti:

        http://home.swipnet.se/850-styling/fast.htm

        Sen verran noi kutosella alkavat lukemat alkoi häiritsemään että kaivoin esille ton Fleetwood LT-1:sen aikaiset tehoturbovolvot: kovin noteeraus 7,5 sekuntia automaattina,jollainen siis oli myös Fleetwoodin vaihteisto.Että turha noista tosiaan on mitään superautoja täällä tehdä,on sitten itku kurkussa tai ei,eiksje ;)


        Miksi vertasin Impalaan,siksi että siinä on identtinen moottori ja voimansiirto ja Impalalle tehdas on luvannut aikanaan tarkan kiihtyvyyden,koska kuten mainittua Fleetwoodia sai vielä tiheämmälle peräruuvilla,voidaan olettaa hyvin että sen hieman suurempi paino on kompensoitu aika hyvin niin että kiihtyvyydet eivät tosiaan heitä sekuntikaupalla vastaavasta Impalasta kuten sinä oletat.Tätä tukee sekin,että varttimaililla Fleetwood Broughamille kellotettiin loppunopeus joka oli vain mailin Impala SS:ää hitaampi.

        Pointti oli se,että vaikka nää luxussedan-jenkit oli valtavan kokoisia autoja,niin ei niitä voinut silti teilata suoralta kädeltä "laiskoiksi maantientukoiksi" mitä jotkut asioista tietämättömät ovat yrittäneet.450 nM tökkii aika haipakkaan maantielaivaakin.Useinhan suurimpia epäkohtien julistajia ovat juuri ne,jotka eivät koko asiasta mitään tiedä.Pätee myös täällä suomi24:ssa aika hyvin näemmä..

        Ja mitä viittaamaasi teho/iskutilavuus-suhteeseen tulee..Huhhuh,luuletko nyt oikeasti että Cadillac olisi suunnitellut autonsa prioriteettinä maksimiteho ja huippunopeus? Jenkeiltä löytyy ihan omat mallinsa siihen kilpaan,ja usko pois,sen kauemmaksi kuin Cadillacin vetämistä urheiluautoksi tuskin voit päästä.Se on edustusauto,ja sellaiseksi suunniteltu(lue: matalalta vääntävä voimakas moottori,joka liikuttaa jo tyhjäkäyntikierroksilla autoa normaalinopeuksilla moottorin ääntä tuskin sisään kantautumatta).
        No,koska nyt vedit tämän iskutilavuusteho-jutun esille,niin vastaan sulle aika tylysti nyt(sori): Varttimaililla ei paljon paina se,onko sillä toisella heikompi iskutilavuus/tehosuhde jos sillä 8 litrainen 600 hv kone autossa ja sulla on se 1.8 litranen GTi hurjilla 300 hv alla.Ymmärsitkö mitä tarkoitan? Lopputuloksen kannalta on ihan sama mitä litratehoja koneesta taiotaan jos kaverilla on enemmän tehoa.Kylmää kyytiä vai mitä? Montako Volvon 2 litrasta turbomottia on kyydittänyt auton varttimailin läpi 4,5 sekunnissa loppunopeudella 550 km/h? Tuskin yksikään,mutta lukematon määrä "iso litraisia" jenkkiv8:seja sen on tehnyt kyllä..No,ehkä tämä tuli selväksi tällä.

        Huh,riistäytyy aina lapselliselle tasolle nämä jutut..Nyt yllätin itseni perustelemasta Cadillacin paremmuutta verrattuna Volvoon..Uskomatonta,täytyy oikein rauhoittua :)

        Joopajoo...

        Sen näkee, että jenkki-entusiastille edes sen myöntäminen, että euro-auto olisi hyvä, on mahdotonta.

        Pitää kaivaa esiin kaikki mahdolliset historianhämärissä tehdyt SS:ät ja mahtavat V8:it, jotka käyvät niin dragsteriin kuin pakettiautoon. Käy jo vähän sääliksi, kun vouhotat jostain varttimailista 5.5sek. Miten se nyt näihin mukavuuspainotteisiin Cadeihin liittyy. Tarvitsee näköjään koko mantereen autohistorian huiput päihittämään joku piskuinen Volvo :)

        Jos ei muuta, niin itketään vaihteistotyypistä. Viimeksi väitteesi kuului: "ei mikään volvo"-tyyliin :)

        Ja viimeksi tuo 450nm oli jutuissasi "corvette"-tason juttua, nyt vain edustuskäyttöön suunnattu. Kuinka selvästi huomaakaan, että sua harmittaa lähes vastaavien vääntöjen saaminen parilitrasesta motista turbolla. Turbon käyttäminen vain tarvitseee tuotekehitystä... mutta mitä voisikaan odottaa autoilta, jotka tulevat mantereelta, jossa HEMI on vielä kova sana :) (pösö käytti tuota jo 40-luvulla)

        Jos kerran nuo jenkit ovat niin erinomaisia, niin miksi moinen muiden vähättely. Nimenomaan, "se koira älähtää..." ja niin edelleen.

        Itse en omista Volvoa, euron kylläkin.
        Ja puolestani tästä tähän, tämä ei edistä yhtään mitään.


      • Just
        VolvoAkaCorolla kirjoitti:

        http://home.swipnet.se/850-styling/fast.htm

        Sen verran noi kutosella alkavat lukemat alkoi häiritsemään että kaivoin esille ton Fleetwood LT-1:sen aikaiset tehoturbovolvot: kovin noteeraus 7,5 sekuntia automaattina,jollainen siis oli myös Fleetwoodin vaihteisto.Että turha noista tosiaan on mitään superautoja täällä tehdä,on sitten itku kurkussa tai ei,eiksje ;)


        Miksi vertasin Impalaan,siksi että siinä on identtinen moottori ja voimansiirto ja Impalalle tehdas on luvannut aikanaan tarkan kiihtyvyyden,koska kuten mainittua Fleetwoodia sai vielä tiheämmälle peräruuvilla,voidaan olettaa hyvin että sen hieman suurempi paino on kompensoitu aika hyvin niin että kiihtyvyydet eivät tosiaan heitä sekuntikaupalla vastaavasta Impalasta kuten sinä oletat.Tätä tukee sekin,että varttimaililla Fleetwood Broughamille kellotettiin loppunopeus joka oli vain mailin Impala SS:ää hitaampi.

        Pointti oli se,että vaikka nää luxussedan-jenkit oli valtavan kokoisia autoja,niin ei niitä voinut silti teilata suoralta kädeltä "laiskoiksi maantientukoiksi" mitä jotkut asioista tietämättömät ovat yrittäneet.450 nM tökkii aika haipakkaan maantielaivaakin.Useinhan suurimpia epäkohtien julistajia ovat juuri ne,jotka eivät koko asiasta mitään tiedä.Pätee myös täällä suomi24:ssa aika hyvin näemmä..

        Ja mitä viittaamaasi teho/iskutilavuus-suhteeseen tulee..Huhhuh,luuletko nyt oikeasti että Cadillac olisi suunnitellut autonsa prioriteettinä maksimiteho ja huippunopeus? Jenkeiltä löytyy ihan omat mallinsa siihen kilpaan,ja usko pois,sen kauemmaksi kuin Cadillacin vetämistä urheiluautoksi tuskin voit päästä.Se on edustusauto,ja sellaiseksi suunniteltu(lue: matalalta vääntävä voimakas moottori,joka liikuttaa jo tyhjäkäyntikierroksilla autoa normaalinopeuksilla moottorin ääntä tuskin sisään kantautumatta).
        No,koska nyt vedit tämän iskutilavuusteho-jutun esille,niin vastaan sulle aika tylysti nyt(sori): Varttimaililla ei paljon paina se,onko sillä toisella heikompi iskutilavuus/tehosuhde jos sillä 8 litrainen 600 hv kone autossa ja sulla on se 1.8 litranen GTi hurjilla 300 hv alla.Ymmärsitkö mitä tarkoitan? Lopputuloksen kannalta on ihan sama mitä litratehoja koneesta taiotaan jos kaverilla on enemmän tehoa.Kylmää kyytiä vai mitä? Montako Volvon 2 litrasta turbomottia on kyydittänyt auton varttimailin läpi 4,5 sekunnissa loppunopeudella 550 km/h? Tuskin yksikään,mutta lukematon määrä "iso litraisia" jenkkiv8:seja sen on tehnyt kyllä..No,ehkä tämä tuli selväksi tällä.

        Huh,riistäytyy aina lapselliselle tasolle nämä jutut..Nyt yllätin itseni perustelemasta Cadillacin paremmuutta verrattuna Volvoon..Uskomatonta,täytyy oikein rauhoittua :)

        Joopajoo...

        Sen näkee, että jenkki-entusiastille edes sen myöntäminen, että euro-auto olisi hyvä, on mahdotonta.

        Pitää kaivaa esiin kaikki mahdolliset historianhämärissä tehdyt SS:ät ja mahtavat V8:it, jotka käyvät niin dragsteriin kuin pakettiautoon. Käy jo vähän sääliksi, kun vouhotat jostain varttimailista 5.5sek. Miten se nyt näihin mukavuuspainotteisiin Cadeihin liittyy. Tarvitsee näköjään koko mantereen autohistorian huiput päihittämään joku piskuinen Volvo :)

        Jos ei muuta, niin itketään vaihteistotyypistä. Viimeksi väitteesi kuului: "ei mikään volvo"-tyyliin :)

        Ja viimeksi tuo 450nm oli jutuissasi "corvette"-tason juttua, nyt vain edustuskäyttöön suunnattu. Kuinka selvästi huomaakaan, että sua harmittaa lähes vastaavien vääntöjen saaminen parilitrasesta motista turbolla. Turbon käyttäminen vain tarvitseee tuotekehitystä... mutta mitä voisikaan odottaa autoilta, jotka tulevat mantereelta, jossa HEMI on vielä kova sana :) (pösö käytti tuota jo 40-luvulla)

        Jos kerran nuo jenkit ovat niin erinomaisia, niin miksi moinen muiden vähättely. Nimenomaan, "se koira älähtää..." ja niin edelleen.

        Itse en omista Volvoa, euron kylläkin.
        Ja puolestani tästä tähän, tämä ei edistä yhtään mitään.


      • Just
        VolvoAkaCorolla kirjoitti:

        http://home.swipnet.se/850-styling/fast.htm

        Sen verran noi kutosella alkavat lukemat alkoi häiritsemään että kaivoin esille ton Fleetwood LT-1:sen aikaiset tehoturbovolvot: kovin noteeraus 7,5 sekuntia automaattina,jollainen siis oli myös Fleetwoodin vaihteisto.Että turha noista tosiaan on mitään superautoja täällä tehdä,on sitten itku kurkussa tai ei,eiksje ;)


        Miksi vertasin Impalaan,siksi että siinä on identtinen moottori ja voimansiirto ja Impalalle tehdas on luvannut aikanaan tarkan kiihtyvyyden,koska kuten mainittua Fleetwoodia sai vielä tiheämmälle peräruuvilla,voidaan olettaa hyvin että sen hieman suurempi paino on kompensoitu aika hyvin niin että kiihtyvyydet eivät tosiaan heitä sekuntikaupalla vastaavasta Impalasta kuten sinä oletat.Tätä tukee sekin,että varttimaililla Fleetwood Broughamille kellotettiin loppunopeus joka oli vain mailin Impala SS:ää hitaampi.

        Pointti oli se,että vaikka nää luxussedan-jenkit oli valtavan kokoisia autoja,niin ei niitä voinut silti teilata suoralta kädeltä "laiskoiksi maantientukoiksi" mitä jotkut asioista tietämättömät ovat yrittäneet.450 nM tökkii aika haipakkaan maantielaivaakin.Useinhan suurimpia epäkohtien julistajia ovat juuri ne,jotka eivät koko asiasta mitään tiedä.Pätee myös täällä suomi24:ssa aika hyvin näemmä..

        Ja mitä viittaamaasi teho/iskutilavuus-suhteeseen tulee..Huhhuh,luuletko nyt oikeasti että Cadillac olisi suunnitellut autonsa prioriteettinä maksimiteho ja huippunopeus? Jenkeiltä löytyy ihan omat mallinsa siihen kilpaan,ja usko pois,sen kauemmaksi kuin Cadillacin vetämistä urheiluautoksi tuskin voit päästä.Se on edustusauto,ja sellaiseksi suunniteltu(lue: matalalta vääntävä voimakas moottori,joka liikuttaa jo tyhjäkäyntikierroksilla autoa normaalinopeuksilla moottorin ääntä tuskin sisään kantautumatta).
        No,koska nyt vedit tämän iskutilavuusteho-jutun esille,niin vastaan sulle aika tylysti nyt(sori): Varttimaililla ei paljon paina se,onko sillä toisella heikompi iskutilavuus/tehosuhde jos sillä 8 litrainen 600 hv kone autossa ja sulla on se 1.8 litranen GTi hurjilla 300 hv alla.Ymmärsitkö mitä tarkoitan? Lopputuloksen kannalta on ihan sama mitä litratehoja koneesta taiotaan jos kaverilla on enemmän tehoa.Kylmää kyytiä vai mitä? Montako Volvon 2 litrasta turbomottia on kyydittänyt auton varttimailin läpi 4,5 sekunnissa loppunopeudella 550 km/h? Tuskin yksikään,mutta lukematon määrä "iso litraisia" jenkkiv8:seja sen on tehnyt kyllä..No,ehkä tämä tuli selväksi tällä.

        Huh,riistäytyy aina lapselliselle tasolle nämä jutut..Nyt yllätin itseni perustelemasta Cadillacin paremmuutta verrattuna Volvoon..Uskomatonta,täytyy oikein rauhoittua :)

        Joopajoo...

        Sen näkee, että jenkki-entusiastille edes sen myöntäminen, että euro-auto olisi hyvä, on mahdotonta.

        Pitää kaivaa esiin kaikki mahdolliset historianhämärissä tehdyt SS:ät ja mahtavat V8:it, jotka käyvät niin dragsteriin kuin pakettiautoon. Käy jo vähän sääliksi, kun vouhotat jostain varttimailista 5.5sek. Miten se nyt näihin mukavuuspainotteisiin Cadeihin liittyy. Tarvitsee näköjään koko mantereen autohistorian huiput päihittämään joku piskuinen Volvo :)

        Jos ei muuta, niin itketään vaihteistotyypistä. Viimeksi väitteesi kuului: "ei mikään volvo"-tyyliin :)

        Ja viimeksi tuo 450nm oli jutuissasi "corvette"-tason juttua, nyt vain edustuskäyttöön suunnattu. Kuinka selvästi huomaakaan, että sua harmittaa lähes vastaavien vääntöjen saaminen parilitrasesta motista turbolla. Turbon käyttäminen vain tarvitseee tuotekehitystä... mutta mitä voisikaan odottaa autoilta, jotka tulevat mantereelta, jossa HEMI on vielä kova sana :) (pösö käytti tuota jo 40-luvulla)

        Jos kerran nuo jenkit ovat niin erinomaisia, niin miksi moinen muiden vähättely. Nimenomaan, "se koira älähtää..." ja niin edelleen.

        Itse en omista Volvoa, euron kylläkin.
        Ja puolestani tästä tähän, tämä ei edistä yhtään mitään.


      • Just
        Just kirjoitti:

        Joopajoo...

        Sen näkee, että jenkki-entusiastille edes sen myöntäminen, että euro-auto olisi hyvä, on mahdotonta.

        Pitää kaivaa esiin kaikki mahdolliset historianhämärissä tehdyt SS:ät ja mahtavat V8:it, jotka käyvät niin dragsteriin kuin pakettiautoon. Käy jo vähän sääliksi, kun vouhotat jostain varttimailista 5.5sek. Miten se nyt näihin mukavuuspainotteisiin Cadeihin liittyy. Tarvitsee näköjään koko mantereen autohistorian huiput päihittämään joku piskuinen Volvo :)

        Jos ei muuta, niin itketään vaihteistotyypistä. Viimeksi väitteesi kuului: "ei mikään volvo"-tyyliin :)

        Ja viimeksi tuo 450nm oli jutuissasi "corvette"-tason juttua, nyt vain edustuskäyttöön suunnattu. Kuinka selvästi huomaakaan, että sua harmittaa lähes vastaavien vääntöjen saaminen parilitrasesta motista turbolla. Turbon käyttäminen vain tarvitseee tuotekehitystä... mutta mitä voisikaan odottaa autoilta, jotka tulevat mantereelta, jossa HEMI on vielä kova sana :) (pösö käytti tuota jo 40-luvulla)

        Jos kerran nuo jenkit ovat niin erinomaisia, niin miksi moinen muiden vähättely. Nimenomaan, "se koira älähtää..." ja niin edelleen.

        Itse en omista Volvoa, euron kylläkin.
        Ja puolestani tästä tähän, tämä ei edistä yhtään mitään.

        Tietoteknistä aikakautta... ei ollut tarkoitus.


      • saa nauraa
        Just kirjoitti:

        Mistä repäisit tuon Corolla-jutun? Miksi on heti itku kurkussa, kun joku edes pienesti kyseenalaistaa tuota jenkkifanaatikon päiväunta?

        Ja aivan yhtä kaukana on tuo Cadillac Ferrarin ja Rolls-Roycen yhdistelmästä kuin tuo sinun haavekuvissasi minulla oleva Corollakin :)
        Rumpujarrut vielä 90-luvulla...ei jeesus.

        Mitäs sä tuosta Impalasta jauhat, näytä vain niitä Cadin arvoja/aikoja.

        Mmm...niin, voimaa ja voimaa. Eiköhän liki 6-litrasesta moottorista pitäisikin edes pienesti enemmän potkua lähteä kuin parilitrasesta Volvosta? Nokun ei edes hirveästi lähde.

        Jaahas, itsekin kyllä uskon, että enemmän kuin 180km/h tuolla Cadilla päästiin, mutta 238km/h kuulostaa kovalta. Tietysti, jos semmoisen virallisesti mitatun lukeman esität, Cadillacilla ajettuna, niin uskon.

        Tässä muutamia Volvoja tuolta ajalta:

        Volvo 850 2.5 T 4d 96-97
        2.5l
        1490kg
        142kw
        270nm
        245km/h
        6.9sek

        Volvo 850 R 2.3 4d 95-97
        2.3l
        1550kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Volvo 850 T5 2.3 4d 93-97
        2.3l
        1400kg
        165kw
        300nm
        240km/h
        7.4sek

        Volvo S70 R 4d 97-98
        2.3l
        1530kg
        184kw
        350nm
        250km/h
        6.7sek

        Jooh, aikamoisia lukuja ruotsalaisilta perhelullilta, kaikki vakioita ja tehdasmalleja :) Niin... mutta maksoivathan ne uutena liki saman kuin amerikkalainen Cadillac.

        Ihastella voi muita väheksymättä. Itsekin pidän pröystäilevistä Caddyistä V8:ineen, mutta tuommoinen harrastamasi kaikki-tai-ei-mitään-mentaliteetti on hyvin lapsellista.

        Harvoin saa nauraa itsensä kipeäksi, kun joku ei suostu myöntämään, että Euroopassa tehdään maailman parhaat edustusautot, maailman parhaat urheiluautot ja jne.

        Kiitoksia perusteista ja ennenkaikkea toiselle osapuolelle Cadillac - Chevrolet Impala - Corvette ja jne. enää puuttuvat pakettiautot ja maastoautot listalta. Lähtötilannehan oli 4 - ovinen sedan tyyliä Cadillac.


      • JukkisKT
        saa nauraa kirjoitti:

        Harvoin saa nauraa itsensä kipeäksi, kun joku ei suostu myöntämään, että Euroopassa tehdään maailman parhaat edustusautot, maailman parhaat urheiluautot ja jne.

        Kiitoksia perusteista ja ennenkaikkea toiselle osapuolelle Cadillac - Chevrolet Impala - Corvette ja jne. enää puuttuvat pakettiautot ja maastoautot listalta. Lähtötilannehan oli 4 - ovinen sedan tyyliä Cadillac.

        Kukahan tässä nyt tekee vaihteeksi itsestään pellen? :D Toi LT-1-mosa todella löytyy identtisenä Impala SS:n että Buick Roadmasterin että Cadillac Fleetwood (kyllä 4 ovinen) nokalta.Corvetessa myös muuten identtinen motti paitsi alukansilla ja erilaisella ruiskun ohjelmakortilla.

        Ennenkuin alkaa nauraa toisille kannattaa varmistua omista perusteista :D


      • JassåLampinen
        saa nauraa kirjoitti:

        Harvoin saa nauraa itsensä kipeäksi, kun joku ei suostu myöntämään, että Euroopassa tehdään maailman parhaat edustusautot, maailman parhaat urheiluautot ja jne.

        Kiitoksia perusteista ja ennenkaikkea toiselle osapuolelle Cadillac - Chevrolet Impala - Corvette ja jne. enää puuttuvat pakettiautot ja maastoautot listalta. Lähtötilannehan oli 4 - ovinen sedan tyyliä Cadillac.

        Porsche-kohdassa ovat perustelleet että Corvette on parempi urheiluauto kuin yksikään saksalainen.Väittävät että Saksasta ei ole koskaan edes tullut oikeaa urheiluautoa,jenkeillä kuulema useita Viperista Corveten kautta Chargeriin.Kannattaa tutustua siellä tähän saku vs.jenkki väittelyyn eikä aloittaa tänne uutta!


      • monikko vs. yksilö
        JassåLampinen kirjoitti:

        Porsche-kohdassa ovat perustelleet että Corvette on parempi urheiluauto kuin yksikään saksalainen.Väittävät että Saksasta ei ole koskaan edes tullut oikeaa urheiluautoa,jenkeillä kuulema useita Viperista Corveten kautta Chargeriin.Kannattaa tutustua siellä tähän saku vs.jenkki väittelyyn eikä aloittaa tänne uutta!

        "ovat perustelleet"... LOL!
        Ei ole yrittänyt kukaan muu kuin sinä Tapastikos! Ja erittäin huonolla menestyksellä!
        Naurettavan säälittävä inisijä :DD

        Tapastikos=JukkisKT =JassåLampinen?


      • Cadillac
        Just kirjoitti:

        Mahdatko tarkoittaa tätä paritonnista, rumpujarruilla (takana) varustettua kärryä?

        Tehoa noin 200kw ja vääntöä 450nm, 0-100km/h 8.5 sek ja huiput 180km/h.

        Tuolle pärjäsi monet Volvot jo tuohon aikaan.

        http://www.albeedigital.com/supercoupe/articles/0-60times.html

        Tuolta voi jokainen katsoa ja vertailla vähän noita kiihtyvyyksiä. Eipä noissa varttimaili ajoissa ole kauheesti eroo tuohon aikaan volvolla ja Cadylla. Menkää yhdessa kokeilemaan ja ottakaa pesäpallomailat mukaan niin saatte oikeesti selvyyden tähänkin asiaan.

        En muuten vastaa sivuston luotettavuudesta missään suhteessa ;)

        Itseäni kiinnostaisi kuinka monta 120 mailii kulkevaa tehdastekoista autoo oli vuonna 1956. Vissiin kovin montaa euroautoo ei sieltä löydy.

        Ainiin loppuun pieni Caddi mainos.. joutuvat ahtaalle meinaan Chryslerin (mersun) kanssa ja tungevat ahtimen siihen vanhaan northstar koneeseensa. Lopputuloksen voi lukea Cadin omilta sivuilta. Siihen ei taida Volvo muutamaan vuoteen vastata.

        Mitä tulee tohon alkuperäiseen jutun aiheeseen niin täällä Suomessa 90% on White Trashia kuten tästäkin keskustelusta voi todeta ja sen takia Cadien hinnat on niin korkeella :)


      • Matemaatikko
        Justjoo*** kirjoitti:

        Se oli varustettu Corvetesta tutulla LT-1 mahtikoneella,tosin rautakansilla. Impala SS kiihtyi samalla koneella ja vaihteistolla tehtaan mukaantasan 7.1 sekuntia 5 hengen kuormalla 0-100 km/h(monet lehdet kellotti kymmenyksiä nopeempia aikoja), ja toi Caddy ei paina kuitenkaan niin paljon enempää kuin Impala (jos välitys vielä Broughamin tiukempi peränen),niin että 8,5 sekuntia on sun märkä päiväuni samanikäiselle Volvolle. Itse tollasta LT-1 Caddyä kerran ajaneena voin sanoa,että potkasee ylivaihteella siihen malliin ettei siinä ole millään 850:llä mitään saumaa.Voimaa todella on.

        Huiput 180 km/h? Tämä viimeistään todisti tietämättömyytesi.Se auto on rajoitettu bensansyöttö katkaisemalla vauhtiin 123 mp/h,eli vajaa 180 km/h.Mainittakoon että Impala SS ilman rajoitinta otti huippuja(oli vielä suomalainen kappale) 238 km/h vuonna 1995. Muuten,todetaan jälleen kerran,ei pysynyt tuohon aikaan mikään volvo perässä,tuskin pysyy vieläkään vakiona.

        Aikamoisia lukuja ison automaattiVolvon verran kuluttavalta vimmeiseltä oikealta takavetoiselta mastodontilta vai mitä? No,toiset tykkää corollasta toiset Cadillacistä,kummallakin pääset paikasta A paikkaan B,mutta turha silti alkaa siitä Corollasta mitään Rolls-Roycen ja Ferrarin yhdistelmää täällä maalailemaan ;)

        Tällä normaalialgebralla laskien 123 mailia tunnisssa on noin 197,907 kilometriä samassa ajassa.


      • Saddam
        d'Elegance kirjoitti:

        Niin, nythän vain on niin, että toinen tykkää vauhdista ja toinen ulkonäöstä. Nämä ovat sellaisia sisäisiä arvostusasioita, joista voidaan toki argumentoida, mutta se ei yleensä johda mihinkään. Lähinnä siihen, että kaivaudutaan vaan syvemmälle poteroon puolustamaan omaa kantaa ja moititaan toisia. Tämä näkyy harvinaisen hyvin tuolla toisella, yleisellä jenkkikeskustelupuolella, jossa joku irvileuka käy säännöllisesti ärsyttämässä harrastajia ja saa aikaan melkoista sähinää. Ja aivan turhaan. Siksihän näitä eri tyypin autoja on, että kaikille ei voi tarjota kaikkea samassa paketissa, jokaiselle suotakoon rauha harrastaa omien mieltymysten mukaan. Harrastekenttää riittää meille kaikille.
        Niinhän se on, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ;)

        Ja kolmas on jenkkihomo!


      • 6vaihdetta/turbo ym
        Just kirjoitti:

        Jos se ei kulje, kromaa se...

        On se kumma, kuinka helpolla höynäytetään. Suurin pointti sulla tossa ihailussa on kromin määrällä.

        toisaalta jos toi kulkupuoli suomessa ykkösasia niin mitä järkeä täällä ainakaan ostaa autoa jolla pääsee pitkälti yli 200kmh?sellaista autoa ei taida olla myynnissäkään jolla ei pääse talvirajoitusten 80kmh ja kesäaikaan max 120kmh,yleensä 100 pääteillä.onko siinä jotain mielenkiintoista ajella lähes tyhjäkäynnillä isoimmalla pykälällä ja kivikovaa alustaa jumaloiden.eikö siinä jos jossain ihan väärä suomi-valinta uraisille ja kuoppaisille teille joita ei edes talvisin kunnolla aurata...paitsi sporttiautojen spoilereilla,niin kauan kuin ehjänä...


    • d'Elegance

      ... voi ihmetellä, miksi jenkit jumaloi jotain hikisiä taksimerssuja tai 300 sarjan Bolsevikin Matka Vaunuja. Selitys taitaa piillä siinä, että jenkit on tällä puolen Atlanttia harvinaisia suhteessa mersuihin ja jenkeissä taas euroautot harvinaisia jenkkeihin. Mutta rykäiskääpä joku ja tuokaa Australiasta Holden tänne, niin johan on erikoisuus.

      • erikoista Holdenissa

        On?

        Voit ostaa oman "EuroHoldenin" nimeltä Opel ihan täältä Suomestakin ja on rattikin oikealla eli vasemmalla puolella. Tokihan Holdenilta löytyy joukko hiukan erikoisempia konsepteja kuten Commodore SS jossa on Omegan koppaan istutettu 5.7 vinkkeli kasi.

        Aussit muuten pitävät Holdenia (Ausseissa tehty Opel) laaduttomana autona jolla ajetaan lähinnä viran takia (Ja pitää muuten paikkansa! Tietyissä virka-asemissa olevien henkilöiden pitää ajaa Home made autoilla). Ostavat mieluummin laadukkaita Japseja kuten Subaruita...


    • Ex-GTI

      Jos siellä olisi samanlaiset autoverot ja bensa samoissa hinnoissa, niin uskon että Cadillac olisi (edelleen) edustusauto. 50-60 -luvuillahan niillä ajelivat siellä rikkaat ja kuuluisat. Sitten tuli öljykriisi ja käkkylä alkoi rakentamaan ritsoja... joilla nyt värilliset ja white trash ajaa.

      Minun hilseen yli on mennyt STS:n suosio tuning aihiona? Onko räppäri Snoop Dogg (diili Cadillacin kanssa) mainostanut MTV:llä niin hyvin Caddyä, että lippalakkien on saatava jokaisen oma sellainen?

    • Baijerissa asuva

      Mitäpä tuohon muuta voi sanoa, kuin että samalla tavalla sietää ihmetellä, että joku ostaa useita kymppitonneja maksavan Bemarin Suomessa! Tai käytettynä maksaa siitä pehmoiseksi ajetusta 5-sarjalaisestaan parikymppiä. Täälläpäin kun joka neljäs vastaantuleva auto on BMW, ja niillä ajaa työttömistä sosiiaalipummeista alkaen kaikki laitapuolen kulkijat ja vähän reilummin päivettyneet kaverit... Ja ihmekös tuo, kun Bemut ei täällä maksa juuri mitään, ja käytettyä löytyy joka takapihalta tonnilla parilla.
      Eikö ole vähän niinku sama juttu???
      Suomi on Suomi, Ameriikka on Ameriikka jne...

      • Baijerissa

        Muutama asia. Saksassa samantasoiset Mercedes ja BMW ovat uusina lähes samanhintaiset, mutta Suomessa Mersu on rutosti kalliimpi. Siksi täällä on aivan järkevää ostaa BMW.

        Suomessa autot maksavat, mitä maksavat - hintoja on turha vertailla Saksaan.

        Olen itse ostanut juuri vajaalla 20 tonnilla 8 vuotta vanhan 523iA:n, kilometrejä 191 000. Ja jos joku puhuu pehmeäksi ajetusta, ei ole koskaan ko. autoa omistanutkaan. Eilen käytin katsastuksessa - totesi katsastaja auton uuden veroiseksi ja kaikki mittaustuloksetkin huippuluokkaa. Ja muutenkin pelaa kuin enkeli.

        Ja ei taida osoitteesi olla edes Saksassa.


      • enkeli :-)
        Baijerissa kirjoitti:

        Muutama asia. Saksassa samantasoiset Mercedes ja BMW ovat uusina lähes samanhintaiset, mutta Suomessa Mersu on rutosti kalliimpi. Siksi täällä on aivan järkevää ostaa BMW.

        Suomessa autot maksavat, mitä maksavat - hintoja on turha vertailla Saksaan.

        Olen itse ostanut juuri vajaalla 20 tonnilla 8 vuotta vanhan 523iA:n, kilometrejä 191 000. Ja jos joku puhuu pehmeäksi ajetusta, ei ole koskaan ko. autoa omistanutkaan. Eilen käytin katsastuksessa - totesi katsastaja auton uuden veroiseksi ja kaikki mittaustuloksetkin huippuluokkaa. Ja muutenkin pelaa kuin enkeli.

        Ja ei taida osoitteesi olla edes Saksassa.

        Taisi tulla väärälle palstalle tämä sun juttus, Bemut on tuossa toisen otsikon alla.


      • tapa se
        enkeli :-) kirjoitti:

        Taisi tulla väärälle palstalle tämä sun juttus, Bemut on tuossa toisen otsikon alla.

        Caddyharrastaja valitettavasti provoilee muilla palstoilla.


    • järkeä

      Totta puhut - siis, jos asiaa noin globaalisti ajatellaan. Eihän siinä tietenkään ole mitään järkeä, että ostaa auton Suomesta!

    • Nimimimi

      Cadia verrataan volvoon? Ja seuraava tulee ihmiseltä joka vastustaa kaikkia amerikkalaisia kotteroita periaatteesta:

      Ottakaa toiseksi automerkiksi bmw tai mersu tai audi tai jagulaari tai mikä tahansa muu edustusmerkki. Koska volovo on loppupeleissä kuitenki ennenkaikkea perheauto. Ennenkaikkea turvallinen tapa kuljettaa sinut ja ne 1,jotain lasta paikasta a paikkaan b kun taas kätilakki on edustusauto. Siis on ihan mukava nähä että joku amerikkalainen firma yrittää oikeasti haastaa euruuppalaiset autot euroopassa. Ja jos nuo japsien "luksusmerkkien" tänne tulo huhut pitää paikkaansa niin hyvä vaan. Kilpailua tarvitaan.

    • ol`school

      "taalla niilla ajelee lahinna white trash -jengi ja huonojen alueiden varilliset. Vaan Suomessa ollaan niin edustusautoa etta huh huh... Noh, mikas siina jos ei rahalle muuta kayttoa keksi."

      No mitenkäs sitten rikkaiden ja kuuluisien escalade, devillet jne? Kyllä ne on siellä ihan edustuautoja... asutko jossain hemmetin kingstonissa vai mitä vittua sä selität? Tai sitten olet saatanan kateellinen kun rahasi ei riitä

      • caprice 94

        Sekaannunpa minäkin juttuun. Kävin joskus 05 jenkeissä lomalla. Mielessä tietty bongailla vanhoja jenkkejä ja ottaa aurinkoa. Eipä niitä paljon näkynyt. Oikeastaan todella vähän. 50-70lukusia liikenteessä varmaan 0.0001% kaikista mutta sitten 80luvun lopun caddyä näkyi jo jonkun verran. Samanikäisiä chevyjä,toyotia,,renuja,volvoja tai vaikka mersuja ei ollut missään. Kysyin eräältä tyypiltä miksi näin ja hän vastasi et cadillac on kestävä,kallis ja siksi todella suosittu auto vanhanakin 50 porukan keskuudessa. Aikanaan ollut niin kallis ettei siitä luovuta vaan sitä jopa huolletaan tosin kun näitä muita. Luulisin et 80-90mallisia caddyjä on edelleen jokunen satatuhatta tänäkin päivänä ajossa siellä. muutenhan kalusto alle 10v järjestään


      • gm lives again
        caprice 94 kirjoitti:

        Sekaannunpa minäkin juttuun. Kävin joskus 05 jenkeissä lomalla. Mielessä tietty bongailla vanhoja jenkkejä ja ottaa aurinkoa. Eipä niitä paljon näkynyt. Oikeastaan todella vähän. 50-70lukusia liikenteessä varmaan 0.0001% kaikista mutta sitten 80luvun lopun caddyä näkyi jo jonkun verran. Samanikäisiä chevyjä,toyotia,,renuja,volvoja tai vaikka mersuja ei ollut missään. Kysyin eräältä tyypiltä miksi näin ja hän vastasi et cadillac on kestävä,kallis ja siksi todella suosittu auto vanhanakin 50 porukan keskuudessa. Aikanaan ollut niin kallis ettei siitä luovuta vaan sitä jopa huolletaan tosin kun näitä muita. Luulisin et 80-90mallisia caddyjä on edelleen jokunen satatuhatta tänäkin päivänä ajossa siellä. muutenhan kalusto alle 10v järjestään

        Saattaa olla myös niin, että vanhojen Cadillacin ostajakunta on enemmän konservatiivistä, joille merkka eniten auton tarjoamat ominaisuudet. Huomiota ei kiinnitetä auton vuosimalliin, nykyaikaisuuteen tms.

        Itse olen ajellut seuraavia Caddyjä: Deville, Seville (sts ja sls), DTS, STS ja CTS. Kaikki ovat kiitettävän arvosanan ansaitsevia autoja. STS ja SLS -mallien suorituskyky erot ovat aikamoiset. Uusimmat mallit omaavat sitten 3,6litraisen directinjektion moottorin, missä reilusti yli 300hv. Suorituskyky sama kuin Northstar:lla vaikkakin vääntö heikompi ja kulutus pienempi.
        Suorituskykyisistä Volvoista puhuttaessa voidaan vertailukohdaksi Caddy leiristä hakea vaikkapa CTS V supercharged -malli. Amispojat kaivakoot sen specsit itse netistä.

        ps: Sevillen suurin virhe on, että sillä ei ole pystysuoria takavaloja, mikä on Caddyn tunnusmerkki.


    • eskaloituu

      Escalade on ainoo jota kattelen hienona ja kalliina autona, mutta en minä tota kyllä ostais jos rahaa ois enkä kyllä itekkään ymmärrä mitä tekee tollasella "maasturilla" joka ei mene metässä mihinkään ja jos käyttö tarkoitus on ajaa työ/kauppareissuja.

    • Unelma.
      • is 220d

        pitävät hienoina ja amerikassa vaan pummit ajelevat tuollaisilla olemattomilla käkkylöillä.ahtautuvat sitten trailereihinsa.hah hah.hulppeaa elämää


      • amerikan herkut
        is 220d kirjoitti:

        pitävät hienoina ja amerikassa vaan pummit ajelevat tuollaisilla olemattomilla käkkylöillä.ahtautuvat sitten trailereihinsa.hah hah.hulppeaa elämää

        Joo, Jenkkilässä on bensa ja ruokakin paljon halvempaa kuin täällä pikku-venäjällä. Suomessa vaan keksitään lisää veroja, kun kansa kerran maksaa... Että se niistä hinnoista.
        PS. Voithan sä hakea sen halvan Caddyn sieltä, mutta kun olet rahdit, verot,rekisteröinnit ja katsastukset sekä mahdolliset korjaukset tehny, niin huomaat, että hintaa tuli sille halvalle Caddylle!


    • wcäddy..

      cäddy meinaan wv-gäddy ja on vouhakka ruisaillak..

    • nysällinen

      kato pitäs saada jatketta 3 senttiseen, makso mitä makso.

    • 555 cad

      Tuli tuosta "huonojen alueiden värilliset" jutusta mieleen että kyllä on elämän perusasiat huonolla mallilla jos auton valinnan ratkaisee se että jossain on joku tummaihoinen joka ajaa samanlaisella autolla. Ei mulla muuta, moro.

    • USA: ssa tälleen

      Olen asunu jenkeissä ja voin kokemuksesta sanoa että siellä ei kovinkaan suuresti arvosteta japsi tai pienempiä euro autoja. Väki siellä arvostaa Cadillakkiä, koska se on kestävä, näyttävä ja amerikkalaisuuden symboli. Puheet siitä että cady olisi siellä pelkkä roskaväen auto, niin jättäisin sen kyllä omaan arvoonsa, olihan siellä värillisillä yhtälailla myös mersua, bemua ja lexusta. Jos siellä meinaa ulkomaisella autolla tehdä vaikutuksen, niin se täytyy olla sika kallis malli tai täysin tuunattu ulkoa ja sisältä, jenkkihän ei karvalakkimalleja juurikaan suosi. Volvosta monikin jenkki sanoi että siinä on valmistaja joka on matkinut jenkki autojen muotoilua ja etenkin sisältä se on kuin jenkki, mutta kestävyydeltään keskinkertainen heidän mielestään. Cadillackien hintoihin jenkeissä sen verran että kunnolliset yksilöt ja etenkin arvostetummat mallit maksavat sielläkin, mutta tarjonnan kirjavuus ja valitettavasti jotkin pajat fiksaavat vientiin loppuun ajettuja ja kolaroituja autoja, jotka ovat asiaan vihkiytymättömälle ostajalle ikävä yllätys täällä Suomessa. Sama koskee muitakin merkkejä, esim. kävin katsomassa Santa Anassa, länsirannikolla Mercedes kauppaa, jossa myytiin mm. vesivaurioituneita-(kunnostettuja) johtotähtiä ja pakko sanoa että halpoja olivat mutta en kyllä itselleni sellaista pommia ostaisi.

      • ..............

        Kappalejako kiitos. Eijaksalukeeyhtäpötköävaikkaaasiakiinnostais.


      • lasalle
        .............. kirjoitti:

        Kappalejako kiitos. Eijaksalukeeyhtäpötköävaikkaaasiakiinnostais.

        Joopa onhan juttua, mutta mikä hlöautomalli on ollut eniten myyty 2010 Usassa.
        ja ollut ilmeisesti useamman vuodena ajan. Sehän on ollut Toyota Camry, mitä ei Suomeen ole tuotu moneen vuoteen on ilmeisesti niin huono auto. Itselläni oli STS 4 vuotta , hieno auto ja tosi kiva ajettava, jos on kunnossa, tässä yksilössä esim itsestään säätävä jousitus ei ollut, joten vaihdoin sen pois. Ko. sts, maksoi Suomessa uutena 99.000 ilman lisävarusteita ja lisävarusteiden kera n. 130 000 € no vaihdossa siitä sai 13 vuotta vanhana 7 500 €. ,Olen Cadillac fani ja ostan varmaan jossain vaiheessa taas Cadin mutta kukkaro pitää olla kunnossa että jaksaa harrastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe