Oulun karateseurat

Shuto

Kertokaapa oululaiset karateharrastajat (shotokan), millainen meininki seurassanne on? Kuinka paljon ja minkä ikäistä porukkaa käy värivöiden treeneissä? Mikä on harjoitusten taso? Olen juuri muuttanut Ouluun ja seura pitäisi löytää...

7

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shihan

      www.oulunkarateseura.fi, ja mene käymään harkkareissa tutustumassa.

    • kilpaileminen

      jos ei, niin suosittelen Oulun karate-do shotokaita, melkein samanlaista kuin shotokan. Ikähaitari ~15-40, porukkaa on yleensä 10-20. Harjoituksista riippuen välillä on tosi rankat ja välillä vähän kevyemmät :), erittäin mukavat ja hyvät vetäjät ja muutenkin hyvä porukka, suosittelen lämpimästi :).

      Kaikille kiinnostuneille, jotka haluaisivat aloittaa karaten, niin uusi peruskurssi alkaa 13.10.05 (mukaan pääsee 3.11 saakka)klo 19.30-21.00 merikosken ya/lukio. Käykää seuran omilla sivuilla tutustumassa seuraan http://shotokai.budokat.com/

      • gojuka

        Shotokaihan on täysin eri asia kuin Shotokan.


      • nongojuka
        gojuka kirjoitti:

        Shotokaihan on täysin eri asia kuin Shotokan.

        odotan innolla asiantuntevaa kommenttiasi peustavan laatuisista eroista....


      • gojuka
        nongojuka kirjoitti:

        odotan innolla asiantuntevaa kommenttiasi peustavan laatuisista eroista....

        ..eikö näiden asioiden kertominen ole enemmänkin oman opettajan velvollisuus..?

        ..jos sinulle myydään shotokaita "samanlaisena kuin shotokan" niin sinua ollaan kyllä vedetty höplästä bigtime.

        ..erot miten nämä lajit eroavat toisistaan ovat niin suuret ettei tämän foorumin anti riitä sitä kattamaan.


      • Mika Kontiala
        gojuka kirjoitti:

        ..eikö näiden asioiden kertominen ole enemmänkin oman opettajan velvollisuus..?

        ..jos sinulle myydään shotokaita "samanlaisena kuin shotokan" niin sinua ollaan kyllä vedetty höplästä bigtime.

        ..erot miten nämä lajit eroavat toisistaan ovat niin suuret ettei tämän foorumin anti riitä sitä kattamaan.

        Hei!


        Alunperin shotokai ja shotokan olivat samaa karatea.
        Molempia on nykyään montaa sorttia. Oma shotokan-karateni on lähempänä erästä shotokai-karatea kuin mitään muuta shotokania, johon olen ennättänyt tutustumaan.

        Ehkä tähän syynä on se, että harrastamallani shotokanilla ja kyseessä olevalla shotokailla on molemmilla varsin selkeä ja suora yhteys siihen shotokaniin, jota harrastettiin Japanissa ennen kuin JKA edes oli perustettu.


    • Mika Kontiala

      Hei!

      Olen vieraillut kaikkien Oulun shotokan-seurojen harjoituksissa, eli Oulun karateseura, Yliopiston karatejaos (tjsp) ja Shinbukan. Omasta mielestäni meininki ja harjoittelutunnelma on ollut jokaisessa seurassa hyvä ja ohjaus tasokasta. Eroja on lähinnä tekniikassa ja painotuksissa. OKS ja yliopiston seura harjoittelevat WKF shotokania, jossa on erilainen perusasento kuin Shinbukanissa, joka on Kase Ha Shotokania.

      OKS on isoin seura. Siellä on harjoittelijoita laidasta laitaan ja paljon vetäjiä. Harjoitteluvuoroja useita viikossa eri puolilla Oulua.

      Yliopiston seura koostuu lähinnä yliopiston opiskelijoista ja henkilökunnasta.

      Shinbukan on seuroista pienin. Ohjattuja harjoituksia on vain kahdet viikossa. Shinbukanin jäsenillä on toistaiseksi oikeus käydä OKS:n ja yliopiston seuran harjoituksissa samoin kuin näiden seurojen harjoittelijoilla on oikeus käydä Shinbukanin harjoituksissa. Harjoittelen itse tässä seurassa.


      Koska olen itsekin juuri muuttanut Ouluun, näkemykseni OKS:stä ja ylipiston seurasta on hiukan pinnallinen. Minut on kuitenkin otettu molemmissa seuroissa hyvin vastaan, kun olen heidän harjoituksissaan ehtinyt käymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe