Kertokaa minkälaisia oireita teillä on ollut umpisuolentulehduksessa?
Missä kipu tuntui?Miten alkoi?
Oliko vatsa kosketusarka?
Kerro tietosi,kiitos.
Umpisuolentulehduksen oireet
9
30807
Vastaukset
- jotain:
*voi olla pientälämpöilyä tai kuumetta
*vatsa on kipeä, yleensä kipu alkaa navan seudulta ja siirtyy oikealle päin, koko vatsa voi olla kipeä
*pahoinvointi
* hyppele kahdella jalalla jos tärähdys sattuu vatsaan, voi se olla merkki
*mene makuulle selällesi, oikea jalka koukkuun vatsan päälle, jos sattuu voi olla merkki tulehduksesta
Omiin testauksiin ei pidä luottaa 100% eikä muiden ohjeisiin.
Yksi noista, moni noista oireita voi liittyä umppariin tai sitten ei, eli jos tunnet ettet pärjää tai tiedä mitä tehdä mene miel. lääkäriin.- oireilut
Kuumeilu ja epämääräiset vatskivut kannattaa aina käydä lääkärille näyttämässä.
Tulehdus arvot kannattaa myös tarkistuttaa. - puhjennut
oireilut kirjoitti:
Kuumeilu ja epämääräiset vatskivut kannattaa aina käydä lääkärille näyttämässä.
Tulehdus arvot kannattaa myös tarkistuttaa.Mulla umpisuoli ehti puhkeamaankin aikanaan ... Oireina mulla oli päivän ajan todella kovaa pistävää vatsakipua, mulla kuitenkin kipu tuntui enemmän vasemmalla puolella vaikka umppari sijaitseekin oikealla. Yön yli oksensin noin 5 minuutin välein ja aamulla ei enää voinutkaan edes maata paikallaan kun kipu oli jo NIIN valtava ! Seurauksena tästä kaikesta 2 viikkoa sairaalassa, leikkauksen jälkeisin vatsakalvontulehduksen johdosta !
- Umppari
Minulla oli alussa väsyttävä olo niin että ajattelin tulevani kipeksi. Sitten tuli lievä lämpö. Sitten vatsa oli outo, sattui jos söin jotakin karkeampaa niin että söin mössökeittoa pari päivää. Vatsakivut oli ylävatsalla alussa pari päivää.
Neljäntenä päivänä kivut laskeutuivat alas oikealle. Pahoinvointia ja oksentelua ei ollut lainkaan. Lämpöä vain alkupäivinä.
Kivut oli kovat(samantapaiset kuin synnytyskivut ennen ponnistusta)ja umpisuoli puhkesi ennen leikkausta. Sairaalassa 6 päivää. Vatsa oli tärähdysarka vielä kauan kotonakin ja muutenkin outo, paisunut ja erilaisen mallinen, tuntuinen kuin ennen. Toipumiseen meni kaikenkaikkiaan yli 3 kk kunnes vatsa oli aivan samanlainen kuin ennen.- Hirssi
Mulla on ollut yli 2kk outoja vatsasärkyjä jotka säätelevät selkään asti, mutta on sanottu ettei voi johtua umpparista.Se kuulemma puhkeaa paljon aikasemmin ja on niin kivulias ettei pystyisi nukkumaan vatsallaan,juoksemaan jne.Kuumetta mulla ei ole ollut missään vaiheessa eikä pahoinvointiakaan.Munuaiset ja virtsatiet tutkittu ultralla, no broblemo.Pieni venyttely on ajoittain auttanut.
Osaisko joku sanoa mikä mua oikein vaivaa?
Kiitokset kaikille vastanneille! - Selene
Hirssi kirjoitti:
Mulla on ollut yli 2kk outoja vatsasärkyjä jotka säätelevät selkään asti, mutta on sanottu ettei voi johtua umpparista.Se kuulemma puhkeaa paljon aikasemmin ja on niin kivulias ettei pystyisi nukkumaan vatsallaan,juoksemaan jne.Kuumetta mulla ei ole ollut missään vaiheessa eikä pahoinvointiakaan.Munuaiset ja virtsatiet tutkittu ultralla, no broblemo.Pieni venyttely on ajoittain auttanut.
Osaisko joku sanoa mikä mua oikein vaivaa?
Kiitokset kaikille vastanneille!Kuules toi on ihan illmi selvä iskias hermo.
Joka oireilee lääkäriä kannattaa kuunnella se yleensä osaa selittää syyt. - Hirssi
Selene kirjoitti:
Kuules toi on ihan illmi selvä iskias hermo.
Joka oireilee lääkäriä kannattaa kuunnella se yleensä osaa selittää syyt.Siis voiko iskias vaivata jo 20.vuotiaanakin?Mulle on vaan määrätty antibiootteja jatkuvasti virtsatietulehdukseen vaikka ei pöpöjä löytynytkään.Kyllä Suomen lekurit osaa asiansa..miten voin saada sitten ajan selkälekurille?Voiko tuo säädellä kipua myös vasemmalle puolelle rintaa & oikeata kylkeä?
- tjoo
Hirssi kirjoitti:
Siis voiko iskias vaivata jo 20.vuotiaanakin?Mulle on vaan määrätty antibiootteja jatkuvasti virtsatietulehdukseen vaikka ei pöpöjä löytynytkään.Kyllä Suomen lekurit osaa asiansa..miten voin saada sitten ajan selkälekurille?Voiko tuo säädellä kipua myös vasemmalle puolelle rintaa & oikeata kylkeä?
mulla itellä ollu nyt aiNA silleen välillä tyylii 1kk välillä aina noin päivän tai kaski ala vatsa oikealta puolelta ihan sairaaan kipeä, sellanen kosketusarka ja pistelevä tunnne, mitä tää voi ollla ?
- tttttyy
voi olla pelkkä suolen mutka/solmu. Suoli on siitä ihmeellinen että sitä voi vaikka leikata eikä se satu mutta jos se venyy solmun/mutkan seurauksena on tosi kipeä ja vatsa voi olla ihan kosketusarkakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362799Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs192605100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432298Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo391666Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381503
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341281
- 261181