Alprox 0.5 mg

huhuhu

olen 17v naispuolinen ihminen. minulle määrättiin alprox-nimistä lääkeainetta 0.5mg kerta-annoksina 1-3 kertaa päivässä ahdistukseen ja paniikkihäiriöihin ns ensiapulääkkeeksi.

olen kuullut sen olevan kovinkin addiktoiva lääke. millaisia sivuvaikutuksia teillä on tuosta esiintynyt?

21

13214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmällänsä

      Vaikeaa seksuaalista haluttomuutta, joka ei poistu vaikka lääkkeen käytön lopetti.

    • Einarkki

      olen syönyt kuusi vuotta samalla annoksella kuin sinä.Nyt olen terapian seurauksena ja elämäntilan-
      teen muuttuessa pudottanut määrän 1x0,5mg/vrk. Ei sivuvaikutuksia.Itsekurin on pidettävä kun käytetään bentsoja lääkkeenä. Jos huomaat ylittäväsi annosta, puhu lääkärisi kanssa.Uusia ssri masennuslääkkeitä voidaan käyttää myös sa-
      massa hoidossa kuin Alproxia.

      • huhuhu

        aluksi vain puolikkaan tuostakin (0.5mg) ja kattoisin miltä tuntuu? en yhtään tykkää pelleillä lääkkeiden kanssa ja tuntuis hurjalta tuo 0.5 milligrammaa useamman kerran päivässä. ehkä ois pitäny lääkärin kanssa jutella tästä, mutta enpä tajunnut, kun en tiennyt sen olevan tälläinen koukuttavampi lääke.

        miltä tuon lääkkeen ottamisen jälkeen tuntuu? tuleeko siitä pökränen tai semmonen olo, et on jonkun lääkkeen vaikutuksen alasena selkeesti, vai onko huomaamattomampaa eikä itsekään tajua? ajattelin illalla ottaa ja katsella miten yö menee.


      • Gin80
        huhuhu kirjoitti:

        aluksi vain puolikkaan tuostakin (0.5mg) ja kattoisin miltä tuntuu? en yhtään tykkää pelleillä lääkkeiden kanssa ja tuntuis hurjalta tuo 0.5 milligrammaa useamman kerran päivässä. ehkä ois pitäny lääkärin kanssa jutella tästä, mutta enpä tajunnut, kun en tiennyt sen olevan tälläinen koukuttavampi lääke.

        miltä tuon lääkkeen ottamisen jälkeen tuntuu? tuleeko siitä pökränen tai semmonen olo, et on jonkun lääkkeen vaikutuksen alasena selkeesti, vai onko huomaamattomampaa eikä itsekään tajua? ajattelin illalla ottaa ja katsella miten yö menee.

        Mäkin syön samaa lääkettä (tai siis Xanoria, rinnakkaislääkettä, mutta samaa ainetta se on), mutta ainoastaan "ensiapuna" kun alkaa ahdistaa. Muuten olen SSRI-lääkityksellä (äskettäin aloitettu, joten en osaa vielä sanoa onko siitä apua vaiko ei). Pelkäsin kans vähän ottaa noin isoa annosta ja toistaiseksi olen pärjännyt hyvin jopa 0,25mg:lla, tosin se riippuu ihan siitä miten paha sun tilanne on ja onko ahdistus kokoaikaista. Mulla se tulee lähinnä kun joudun lähtemään jonnekin (ulos, kauppaan, koululle).

        Ja juu, minäkin vähän pelkäsin että miltäs se tuntuu kun tuota ottaa. :) Hermoilin vähän ja ajattelin että mitäs jos se unettaa tai paniikki iskee vastareaktiona kun huomaan "lamaantuvani". No, ei siitä sitten sellaista tullut ollenkaan. Ekat puoli tuntia olo oli aika tavallinen, sitten tuntui vain rauhalliselta. Tilanne joka yleensä ahdisti ja aiheutti paniikintunnetta olikin yhtäkkiä vain ihan tavallinen tilanne. Eli on se mulla ainakin ollut aika huomaamatonta, joten enää en pelkää ottaa jos tarvetta tulee. En koe muuttuvani mitenkään eri ihmiseksi. Tietenkään en sitten tiedä mikä vaikutus on jos ottaa tosiaan 0,5mg kolmekin kertaa päivässä.

        Jos tosiaan mietityttää annostus, niin voithan kokeilla pienellä annoksella ensin ja parin päivän jälkeen koittaa sitten enemmällä. Itse kokeilin näin ja totesin että jo pienikin annos rauhoittaa. Ja lääkärin kanssahan kannattaa neuvotella kans jos jotain on mielessä, laitat vaikka soittopyynnön tai jotain jos et pääse heti tapaamaan. Mutta pärjäilehän! Eiköhän se sopiva annostus vielä löydy.


      • joujou

        Sori, mutta etkö ole muka koukussa kuuden vuoden syönnin jälkeen?


    • sairastava

      Sanoisin että on hyvä lääke paniikkihäiriöön. olen sairastanut jo 15vuotta paniikkihäiriötä, tämä sairaus on yleensä pysyvä vaiva. silloin ei niin haittaa jos vähän alprox koukuttaa,sillä se auttaa.

      • Lääkemies

        Kyllä todellakin haittaa kun koukuttaa! Kehtaatki syöttää alaikäselle tollasta paskaa.
        Oon 20v mies ja mulle määrätty parivuotta sitten 1mg xanoria iltaisin nukkumiseen. Nyt menee 2-2.5 mg joka ilta ja ku lääkkeet loppuu nii en nuku viikkoon tai kahteen ja koko elämä lähtee menemään päin helvettiä... Nyt koitan taas vaihteeksi lopettaa tuon paskan syömisen, mutta sen kyllä sanon että tuota ei kannata missään nimessä käyttää kuin tilapäisenä apuna joskus.
        Oikeen hyvä lääke muuten jos ei koukuttais...


      • Lääkemies
        Lääkemies kirjoitti:

        Kyllä todellakin haittaa kun koukuttaa! Kehtaatki syöttää alaikäselle tollasta paskaa.
        Oon 20v mies ja mulle määrätty parivuotta sitten 1mg xanoria iltaisin nukkumiseen. Nyt menee 2-2.5 mg joka ilta ja ku lääkkeet loppuu nii en nuku viikkoon tai kahteen ja koko elämä lähtee menemään päin helvettiä... Nyt koitan taas vaihteeksi lopettaa tuon paskan syömisen, mutta sen kyllä sanon että tuota ei kannata missään nimessä käyttää kuin tilapäisenä apuna joskus.
        Oikeen hyvä lääke muuten jos ei koukuttais...

        Niin ja anteeksi tuo että aloin purkamaan mielipiteitäni kirosanoin...
        Innostuin vähän.


        Minä olen hippi jaetaanko trippi?


    • joujou

      Miten itse määrittelisit paniikkihäiriösi? Saatko kohtauksia päivittäin vai tietyissä tilanteissa? Ei sitä tosiaankaan kannata ruveta syömään sillä periaatteella, että ottaa tabun säännöllisesti vaikkei edes ahistaisi.

      Mulla on ajoittaista ahdistusta lähinnä pms aikaan ja silloin saatan ottaa puolikkaan 0,25mg tabusta, sekin riittää. Vähän väsyttävä, mutta vie pois ahdistuksen selkeästi. Pidä sitä purkkia taskussa ja ota vasta sitten, jos todella voit huonosti. Itsellä menee max. 2 tabua/kk.

      Paniikkihäiriö ei poistu lääkkeillä, ne vain helpottavat eikä poista todellista ongelmaa. Tsemppiä!

    • paniikkini..

      on sen laatusta, että joka päivä mitä erilaisemmissa tilanteissa. ahdistaa melkeinpä koko ajan. olen nyt noita puolikkaita 0.5mg popsinut ja perkeleesti nostanu elämänlaatua. tänään piti ottaa aamulla ja illalla eli yhteensä tuli tuo 0.5mg. sitten eilen illallla otin myös.

      nämä siis on mulla vaan tuo 30kpl purkki käytössä ja nimenomaan alkuun. katellaan että jatkuuko ahistus vai katoaako taas vaihteeks viikossa-parissa vai siirrynkö kunnon lääkityksiin ja terapioihin yms.

      kiitos teille asiallisista vastauksia :)

      • tuo

        Alprox väsyttää,otan vain tarvittaessa eli kun kohtaus tulee. Eikä ole vienyt seksihaluja.


    • meitsi

      Minulle määrättiin paniikkihäiriöön tuota ensiavuksi ja sitten optipar(20mg) joka on siis tämä ei-koukuttava, pitkäaikainen masennus/paniikkihäiriö-lääke. Arastelin itsekin Alproxin ottamista, ja taisinkin ottaa sitä vain muutaman kerran. Jos olet huolissasi että jäät koukkuun niin älä ota. Sinullekkin on todennäköisesti määrätty lääkkeitä, jotka alkavat vaikuttaa vasta muutaman viikon kuluessa. Odota niiden vaikutusta, ota ehkä tuskaisimpaan oloon yksi alprox. Kyllä olo alkaa pikkuhiljaa helpottaa!

      • Tyttö 19v

        Hei ihmiset, noi teidän annokset ei todellakaan ole suuria...itse syön säännöllisesti väh 2mg päivässä...ja lieviä paniikkikohtauksia tulee silti! Mun paniikki kohtaukset alko noin puoli vuotta sitten ja niitä tuli päivittäin useita sekä erityisesti yöllä...mitään haittavaikutuksia ei alproxista oo vielä ilmenny!!!


    • Xanttttu

      no tota tiedän ihmisiä joille on määrätty 3 x 2mg Xanoreita ahdistukseen päivässä, tosin kyseinen henkilö kärsii amfetamiinipsykoosista.

      Itelläni on vakava paniikkihäiriö ja syön 0.5mg Xanor Depot (pitkävaikuitteinen), 1-3 kertaa päivässä. Kohtaukset ja ahistukset ovat lähteneet kokonaan pois (siis lääkkeen vaikutuksen alaisena)

      Xanorin kanssa ei kannatta ruveta leikkimään, sillä se aiheuttaa pahaa riippuvuutta. Itse en tällä hetkellä varmaan pystyisi suoriltaan lopettaa, sillä "koen" olevani riippuvainen euforiasta jonka lääke tuo minulle. Se aiheuttaa myös fyysistä riippuvuutta. Olen kuitenkin sinut sen asian kanssa, hoitavana lääkityksenä minulla on Mirtazapin 30mg (tunnetaan myös nimellä Remeron). Kun elämän tilanteeni tasoittuu, yritän lopettaa Xanorin syömisen.

      Varovaisuutta.

    • Nimetön

      oon kans 17 nainen... samaa lääkettä samalla anos määrällä syöny nyt vajaa pari viikkoo... aamulla jätin ottamatta lääkeen ja oli koko päivän kauheet vierotus oireet. teki mieli vaa mennä johonki nurkkaa ja pysyy piilossa

      • ei ongelmaa

        Mä söin niitä puoli vuotta, sitten lopetin kerrasta, eikä tullut mitää vierotus yms. oireita.


    • jake11

      itse söin 6mg 2 depotteja ja 3mg nope vaikutteisia ja voin hyvin, mutta minulla alkoi korvaushoito ja imeskelen 20mg suboxonea ja jouduin jättämään xanorit ja nyt minut on vallanut suunnaton viha kaikkia ja itseäni kohtaan ja kiinnostus kaikkeen on hävinnyt siitä asti kun en ole saanut xanoria

      jotenka antakaanminulle xanoreita vaikka käytän suboxonea

    • Anonyymi

      Kirjotan nyt 18 vuotta myöhään mut jos joku sattuu lukeen tätä nii en suosittele noita lääkkeitä IKINÄ. Koukutti mut. -19v tyttö

    • kakkua tuli 5v

    • Anonyymi

      Paras lääke mitä paniikkihäiriöön on koskaan kehitetty. Depot muodossa kun annos saadaan sopivaksi voi elää normaalia elämää ilman paniikkeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe