ls 650

eero k

Halpa pyörä pitäs löytää. Iskeny silmäni savageen, onko millasia? tehoa tietty ei ole mut kai tollasella ajelee... Entäs kestävyys puoli? kaverit ajellu rivikoneilla kovia määriä mut miten kestää ykspyttynen ilmakone? 50000km ja koneremppa vai miten?

18

4667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo-Inkeri

      Savage on ehkä kamalin vessa mitä Suzuki on viime vuosikymmeninä tehnyt. Omakohtaista kokemusta kestävyydestä ei ole (eikä tule!) mutta yhden näin korjaamolla, ja siinä oli nokka-akseli tehty juustosta (veikkaan että Goudasta) ja yläkerta oli korkannut.

      Halpahan se on varmaan, mutta mites se sanonta hyvästä ja halvasta taas menikään...

      Myönnän että näkemykseni perustuu pitkälti siihen, etten pidä ns. custom-pyöristä. Minusta ne pitäisi vakiovarustaa nuotiolla, jotta ne voitaisiin polttaa. Joku toinen voi täysin vapaasti olla toista mieltä, eikä hän ole tippaakaan enempää väärässä kuin minäkään.

      • savage

      • Hondisti

        Totta turiset, Suzuki Savage on ehkä maailman huonoin moottoripyörä, on se niin ruma. Äänikin on kammottava ja liian kova. Lisäksi pyörä on hidas ja erittäin huono ajaa. Moottorit ovat todella huonoja, niillä on tapana räjähtää alle 10000km ajettuina täysin, surkean öljynkierron ja jäähdytyksen takia. Toisiovetohihnan vaihtoväli lienee tuhannen kilometrin luokkaa. Lisäksi pyörä on yksisylinterinen (kaikki alle 4 sylinteriset moottoripyörät voisi lisätä jo mainittuun nuotioon), joten se on todella vahvasti alitehoinen ja tärisevä. Pyörästä puuttuu todella paljon oleellisia osia, kuten katteet, tuplalevyjarrut, jne.

        Koskaan en ole tuollaisella ajanut, enkä aja!Onneksi en edes tunne ketään kuka moista pskaa omistaisi!

        Osta mieluummin uusi Honda Fireblade tai Blackbird, Suzukin GSXR1000 tai Hayabusa, tai sitten joku iso Kawan tai Yammun sportti. Muista, että alle 10000€ hinnalla et saa mitään moottoripyöräksi kutsuttavaa laitetta!


      • näyttää
        Hondisti kirjoitti:

        Totta turiset, Suzuki Savage on ehkä maailman huonoin moottoripyörä, on se niin ruma. Äänikin on kammottava ja liian kova. Lisäksi pyörä on hidas ja erittäin huono ajaa. Moottorit ovat todella huonoja, niillä on tapana räjähtää alle 10000km ajettuina täysin, surkean öljynkierron ja jäähdytyksen takia. Toisiovetohihnan vaihtoväli lienee tuhannen kilometrin luokkaa. Lisäksi pyörä on yksisylinterinen (kaikki alle 4 sylinteriset moottoripyörät voisi lisätä jo mainittuun nuotioon), joten se on todella vahvasti alitehoinen ja tärisevä. Pyörästä puuttuu todella paljon oleellisia osia, kuten katteet, tuplalevyjarrut, jne.

        Koskaan en ole tuollaisella ajanut, enkä aja!Onneksi en edes tunne ketään kuka moista pskaa omistaisi!

        Osta mieluummin uusi Honda Fireblade tai Blackbird, Suzukin GSXR1000 tai Hayabusa, tai sitten joku iso Kawan tai Yammun sportti. Muista, että alle 10000€ hinnalla et saa mitään moottoripyöräksi kutsuttavaa laitetta!

        olevan "asiantuntijalla" lääkkeet unohtunu.


    • VFR-97

      Voit unohtaa suurin piirtein kaikki tähän asti vastaukseksi kirjoitettu subjektiivinen luulo Savagesta.
      Itselläni on Honda VFR ja pojallani Savage - siis kaksi täysin eri planeetalta olevaa pyörää, mutta en silti halua/voi mollata Savagea kuten edelliset - ja puhun sentään kokemuksesta.

      Savagen kestävyydestä sanoisin, että matalaviritteinen yksimukinen "peruskone" kestää siinä kuin jokin muukin, kunhan muistaa huolehtia suodattimista ja öljyistä asianmukaisella tavalla - sama pätee kyllä kaikkiin moottoreihin. Tehoa siinä ei liikaa ole, mutta kortin silläkin saa menetettyä, jos hölmöillä haluaa - ja aika yksinkertaisilla jutuilla konetta voi ihan vaaratta hieman piristää.

      Ajo-ominaisuudet ovat taas kovin subjektiivinen käsite, mutta helppo Savagella on ainakin ajaa, sen voi vanhempi tyttärenikin todistaa, joka mp-kortin saatuuaan lähti Savagella heti lenkille. Kävimme myös pojan kanssa pyörähtämässä pyörillämme nk. Rautaperseajon, 1000 mailia/24 tuntia - jää monilla kyykkäreillä ajamatta.

      Savagen yksi merkittävä piirre ja etu on sen konstailematon tekniikka. Jokainen, jolla jakari pysyy edes hiemankaan kädessä, voi ja osaa säätää ja huoltaa oman pyöränsä ilman sen kummempia mutu-asentajia, joita tälläkin palstalla suorastaan vilisee - LUE: halvalla.
      Lisäksi, jos tulee "tenkkapoo", voi "kilauttaa kaverille", paremminkin käydä mallin omilla harrastajasivuilla kysymässä neuvoa mitä ihmeellisimmiltäkin tuntuviin ongelmiin ja ilmiöihin - ei löydy hevin toista, yhtä toimivaa mallikohtaista harrastajajoukkoa.

      Lainaus: "Toisiovetohihnan vaihtoväli lienee tuhannen kilometrin luokkaa."
      Tämmöisiä ei kannattaisi edes nimimerkillä kirjoitella, sillä remmin kestävyys on parempi kuin keskiverto O-rengasketjun.

      "It's up to you!" sanoo ameriikanpoika eli ratkaiset kysymyksesi tietysti itse, mutta näiltä sivuilta yleensä tuleva palaute on kovin kaukana totuudesta - johtuu usein vain kokemuksenpuutteen tuomasta kaikkitietäväisyydesta - korvantaukset märkinä, nääs...

      • Vieras69

        asiallisesta ja neutraalista vastauksesta.


      • Turo-Inkeri
        Vieras69 kirjoitti:

        asiallisesta ja neutraalista vastauksesta.

        ...tuoda esiin oma mielipiteensä, kun sellaista kerran kysytään??
        Custom-pyörät ovat paskoja ajettavia, koska niissä on liian loiva keulan kulma ja etujättö, ne eivät käänny kurveihin, mikä on mielestäni eräs nautinnollisen moottoripyöräilyn perustavan laatuisimpia vaatimuksia.
        Savage on 80-luvun tekniikkaa, eivätkä sen komponentit ainakaan tämän päivän tasoon verrattuna ole kovin kaksisia. Tämä tosin pätee moneen customiin, aivan kalleimpia lukuunottamatta (H-D on poikkeus, sen komponentit ovat suhteellisen paskoja vaikka hintalapussa olisi 30.000).
        Minusta Savage on myöskin hammetin ruma.
        Mutta jos joku sellaisella haluaa ajella, ei se minua haittaa. Kiitos kun saan kuitenkin ilmaista oman mielipiteeni, vaikkei se kenties ole niin "neutraali" kuin itse tykkäisit!


      • kerro
        Turo-Inkeri kirjoitti:

        ...tuoda esiin oma mielipiteensä, kun sellaista kerran kysytään??
        Custom-pyörät ovat paskoja ajettavia, koska niissä on liian loiva keulan kulma ja etujättö, ne eivät käänny kurveihin, mikä on mielestäni eräs nautinnollisen moottoripyöräilyn perustavan laatuisimpia vaatimuksia.
        Savage on 80-luvun tekniikkaa, eivätkä sen komponentit ainakaan tämän päivän tasoon verrattuna ole kovin kaksisia. Tämä tosin pätee moneen customiin, aivan kalleimpia lukuunottamatta (H-D on poikkeus, sen komponentit ovat suhteellisen paskoja vaikka hintalapussa olisi 30.000).
        Minusta Savage on myöskin hammetin ruma.
        Mutta jos joku sellaisella haluaa ajella, ei se minua haittaa. Kiitos kun saan kuitenkin ilmaista oman mielipiteeni, vaikkei se kenties ole niin "neutraali" kuin itse tykkäisit!

        kuvastin, ken on maassa kaunehin. No minä tietysti, Turo-Irmeli. Mulla on iso mp. Oikein Suzuki SV 650. Ei, ei, ei mikään perusmalli vaan ihan "S", miesten malli. Kaikki muu on kato paskaa. Pikkumulkulta mä vähän vaikutan mutta pääasia että saan tuoda omat mielipiteeni julki muista välittämättä. Ne muutkin on kato pelkkää paskaa.


      • Turo-Inkeri
        kerro kirjoitti:

        kuvastin, ken on maassa kaunehin. No minä tietysti, Turo-Irmeli. Mulla on iso mp. Oikein Suzuki SV 650. Ei, ei, ei mikään perusmalli vaan ihan "S", miesten malli. Kaikki muu on kato paskaa. Pikkumulkulta mä vähän vaikutan mutta pääasia että saan tuoda omat mielipiteeni julki muista välittämättä. Ne muutkin on kato pelkkää paskaa.

        Kustomi-spedeltä kärähti sulake!! Tottakai kaikkien pitää rakastaa niitä teidän hölmön näköisiä, letkurunkoisia, kiikkustuolin ajo-ominaisuuksin varustettuja malmikasojanne, muuten hän on mielestänne täysi mulkku.

        ps. Keskustelemme nyt MIELIPITEISTÄ, joten todellakin saan tuoda omani julki, ja niin saat sinäkin. Meidän ei tarvitse olla joka asiasta samaa mieltä, sehän juuri on näiden keskustelupalstojen idea. Yrittämällä tehdä hommasta jotenkin henkilökohtaista sensijaan nolaat vain itsesi.


      • Pena vaa
        Turo-Inkeri kirjoitti:

        Kustomi-spedeltä kärähti sulake!! Tottakai kaikkien pitää rakastaa niitä teidän hölmön näköisiä, letkurunkoisia, kiikkustuolin ajo-ominaisuuksin varustettuja malmikasojanne, muuten hän on mielestänne täysi mulkku.

        ps. Keskustelemme nyt MIELIPITEISTÄ, joten todellakin saan tuoda omani julki, ja niin saat sinäkin. Meidän ei tarvitse olla joka asiasta samaa mieltä, sehän juuri on näiden keskustelupalstojen idea. Yrittämällä tehdä hommasta jotenkin henkilökohtaista sensijaan nolaat vain itsesi.

        Mist sää tiät mil tua ajaa, hä? Eikä tua mummiälest ainakaa sanonu et sää olet täys mulkku. Pikkumulkust eli pippelist oli puhe. Täs mistää mielipiteist pitäs ol kyse vaa moottoripyärist. Sää täst yrität henkilökohtast tehrä.


      • Turo-Inkeri
        Pena vaa kirjoitti:

        Mist sää tiät mil tua ajaa, hä? Eikä tua mummiälest ainakaa sanonu et sää olet täys mulkku. Pikkumulkust eli pippelist oli puhe. Täs mistää mielipiteist pitäs ol kyse vaa moottoripyärist. Sää täst yrität henkilökohtast tehrä.

        se ol sillviisii Pena et tuas alus kysyttii, et mitä oot mielt, ja mää si kertosin.

        Gyl tää on kans todel ammattikoulutasost väittelyä täsänäi...!!


      • Pena vaa
        Turo-Inkeri kirjoitti:

        se ol sillviisii Pena et tuas alus kysyttii, et mitä oot mielt, ja mää si kertosin.

        Gyl tää on kans todel ammattikoulutasost väittelyä täsänäi...!!

        Lues ny uurestaa mitä kaveri kysy ja mitä sää oikee vastailit. Lues sit vaik tuan veeäfär-ysiseiska vastaus ja miäti tykönäs. Mää lähre ny paarii hörpyl, moro.


      • Turo-Inkeri
        Pena vaa kirjoitti:

        Lues ny uurestaa mitä kaveri kysy ja mitä sää oikee vastailit. Lues sit vaik tuan veeäfär-ysiseiska vastaus ja miäti tykönäs. Mää lähre ny paarii hörpyl, moro.

        kysyttiin ihan selko suomenkielellä, mitä mieltä olette LS650:sta, ja minun mielestäni se on täysi paska.

        Kannattaisi ehkä harkita muuttoa esim. Pohjois-Koreaan, missä kansalla on vain yksi kollektiivinen mielipide, ja se on sitten aivan takuusti se oikea. Voisi helpottaa elämääsi.


      • Pena vaa
        Turo-Inkeri kirjoitti:

        kysyttiin ihan selko suomenkielellä, mitä mieltä olette LS650:sta, ja minun mielestäni se on täysi paska.

        Kannattaisi ehkä harkita muuttoa esim. Pohjois-Koreaan, missä kansalla on vain yksi kollektiivinen mielipide, ja se on sitten aivan takuusti se oikea. Voisi helpottaa elämääsi.

        kyl sää saat mu pualest harkit muuttoos mihi vaa sua haluttaa, ei siin mitää. Pohjos-Koreast mää e tiä juur mittää, mitä ny pari kertaa tyäasiois käyny. Mut onk sil isoo eroo siäl tai tääl? Säähä olet jo tääl sitä miält et su miälipitees o ainoo oikee. Ei mu elämäs ol mittää isompii murheit. Tua ajoasento Hajapusas vaa vähä vaivaa vanhaa miäst. Mut kiitti ny kuitenki.


      • Turo-Inkeri
        Pena vaa kirjoitti:

        kyl sää saat mu pualest harkit muuttoos mihi vaa sua haluttaa, ei siin mitää. Pohjos-Koreast mää e tiä juur mittää, mitä ny pari kertaa tyäasiois käyny. Mut onk sil isoo eroo siäl tai tääl? Säähä olet jo tääl sitä miält et su miälipitees o ainoo oikee. Ei mu elämäs ol mittää isompii murheit. Tua ajoasento Hajapusas vaa vähä vaivaa vanhaa miäst. Mut kiitti ny kuitenki.

        määä ole ollu sitä mielt, et mun mielipitteeni muka ainoa oikia olis??


      • Elvis
        Turo-Inkeri kirjoitti:

        määä ole ollu sitä mielt, et mun mielipitteeni muka ainoa oikia olis??

        Muuaaaahahahahahahah...älä ny helevetissä... tikit ratkee...


    • eero k

      Siinähän tuli. kyykkyä en osta koskaan koska en tykkää niin sanotuista muovipyöristä. omistan crossin joten sillä on hyvä hurjastella. Luulen kuitenkin et savage ei ole seuraava pyöräni.testilenkin perusteella ei sovellu minulle. Sanonpa vaan et savage on hiukan customoituna komee!!

    • Anonyymi

      No sutkin intruder 1500 vedetään 300000km, harvaiskuinen ilmajäähdytteinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe