Jedi-Uskonto
8
3867
Vastaukset
- Darth Xydanus
Nuo uskonto-jutut on minusta ihan turhia...mikäs siinä jos joku tykkää...
- Darth Wexi
Niin... eipä nuo jutut muhunkaan nappaa, mutta kukin elää tavallaan...
- Real Jedi
Darth Wexi kirjoitti:
Niin... eipä nuo jutut muhunkaan nappaa, mutta kukin elää tavallaan...
... miten täällä voikin olla niin paljon näitä viestejä. Eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi että Jediuskonto on tosiaankin olemassa, montako kertaa sitä vielä täytyy kuuluttaa..? :) itse en kuulu ko. uskontoon vaan pikemminkin noudatan Jedien filosofiaa.
- vachon
voi jeesus.. ei voi olla totta että suomestakin löytyy näitä jedihömpänpömppä uskovaisia... eiiih!
eikö turhempaa tekemistä elämälleen voi keksiä... kuin uskoa elokuvaan.. (tämän takia nissä on ikä rajat ettei nassikat ottaisi liian tosissaa kaikeea mitä siellä tapahtuu... mutta että täysikäset ihmiset ne kumminkin ottaa asiat turhan tosissaan)- Minä vaan
Olen itse luterilainen ja jostain tuntuu oudolta että uskon tuhansia vuosia vanhaan kirjaan...
Joku uskoo maailman sieluun, joku muihin "satukirjoihin" kuten hindujen jne kirjat...
Joku taas tieteeseen joka on vajaavaista ja vain sovittu juttu... Käykö et 1 1=2 meininki...
Anna ihmisten rauhassa elää, star warssissa on hyvä perusfilosofia... Ei vihaa, ei pelkoa, ei raivoa... Sillä tavalla olisi hyvä meidänkin elää...
Vrt. Rakkauden kaksoiskäsky... - vachon
Minä vaan kirjoitti:
Olen itse luterilainen ja jostain tuntuu oudolta että uskon tuhansia vuosia vanhaan kirjaan...
Joku uskoo maailman sieluun, joku muihin "satukirjoihin" kuten hindujen jne kirjat...
Joku taas tieteeseen joka on vajaavaista ja vain sovittu juttu... Käykö et 1 1=2 meininki...
Anna ihmisten rauhassa elää, star warssissa on hyvä perusfilosofia... Ei vihaa, ei pelkoa, ei raivoa... Sillä tavalla olisi hyvä meidänkin elää...
Vrt. Rakkauden kaksoiskäsky...ei vihaa, ei pelkoa, ei raivoa... ei pahaa? mutta eihän silloin voisi olla "hyvä" elää kun ei tiedettäisi mikä on hyvää.. niinku sanotaan, jos ei hyvää ilman pahaa jne.
tietysti jokainen uskokoon mihin haluaa, uskontojakin kun niin monia niin miksei myös jediuskontoa voisi olla? ehkä siinäkin enempi on kysymyksestä että uskooko siihen että joku kaunis päivä tuo voima vallitsee minutkin ja pystyn hyppäämään katolta alas, vai uskooko tosiaan vain ja ainoastaan siihen elämänkatsomukseen.
surullista mutta totta, tiedän, että suomessakin ainakin yksi tapaus on joka tosiaan uskoo omaavansa jedi voimat.. lähinnä tuota meinasin siis edellisellä kommentilla. eihän tuo minun asiani ole miten muut elävät, mutta kyllä vähän pistää mietityttämään että porukka tosissaan voi satuttaa itseään jo pelkästään sillä että näkeevät elokuvan ja uskoovat siihen niinkin vahvasti, ja sit käy hassusti ku huomataan että, no eipä tainnukkaan olla voima kanssani.
henk. koht. tykkään että ihmiset ilmaisevat omia mielipiteitään, niistä yleensä syntyy mielenkiintosia keskuteluita tai jopa väittelyitä, niin kauan kuhan osataan olla avoimia kaikelle, siitä kun voi ammentaa sitten jotain lisää sieltä toisten ajatusmaailmasta. - Real Jedi
vachon kirjoitti:
ei vihaa, ei pelkoa, ei raivoa... ei pahaa? mutta eihän silloin voisi olla "hyvä" elää kun ei tiedettäisi mikä on hyvää.. niinku sanotaan, jos ei hyvää ilman pahaa jne.
tietysti jokainen uskokoon mihin haluaa, uskontojakin kun niin monia niin miksei myös jediuskontoa voisi olla? ehkä siinäkin enempi on kysymyksestä että uskooko siihen että joku kaunis päivä tuo voima vallitsee minutkin ja pystyn hyppäämään katolta alas, vai uskooko tosiaan vain ja ainoastaan siihen elämänkatsomukseen.
surullista mutta totta, tiedän, että suomessakin ainakin yksi tapaus on joka tosiaan uskoo omaavansa jedi voimat.. lähinnä tuota meinasin siis edellisellä kommentilla. eihän tuo minun asiani ole miten muut elävät, mutta kyllä vähän pistää mietityttämään että porukka tosissaan voi satuttaa itseään jo pelkästään sillä että näkeevät elokuvan ja uskoovat siihen niinkin vahvasti, ja sit käy hassusti ku huomataan että, no eipä tainnukkaan olla voima kanssani.
henk. koht. tykkään että ihmiset ilmaisevat omia mielipiteitään, niistä yleensä syntyy mielenkiintosia keskuteluita tai jopa väittelyitä, niin kauan kuhan osataan olla avoimia kaikelle, siitä kun voi ammentaa sitten jotain lisää sieltä toisten ajatusmaailmasta.Tarkoitat ilmeisesti Suuri SuurJediMestari Kars Skywalkeria. Surullista katsottavaa, kun joku todella ottaa ELOKUVAN niin tosissaan. Eipä tainnut oikein ottaa huomioon, että kaikki 'makeet Voimahypyt' yms. on stunttia kaikki. Olenpa nähnyt netissä sellaistakin, kun ko. sivusto on äänestetty "maailman paskimmaksi sivustoksi" (niin siellä luki)...
- Tuntematon
Real Jedi kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti Suuri SuurJediMestari Kars Skywalkeria. Surullista katsottavaa, kun joku todella ottaa ELOKUVAN niin tosissaan. Eipä tainnut oikein ottaa huomioon, että kaikki 'makeet Voimahypyt' yms. on stunttia kaikki. Olenpa nähnyt netissä sellaistakin, kun ko. sivusto on äänestetty "maailman paskimmaksi sivustoksi" (niin siellä luki)...
.. Tuota Kars Skywalkerin touhua. Minusta koko juttu tuntuu vain suurelta pilalta, sillä Kars itse ei ole kovinkaan uskottava (ainakaan kirjoitustensa perustella.) Liikaa kirjoitusvirheitä, vaikka tätä selitettiinkin jo moneen kertaan.
Sitä paitsi, jos Kars itse noudattaisi jedioppeja, eli " täydellistä mielen ja tunteiden hallintaa", miksi hän sitten vastailee kommentteihin melko hyökkäävästikin?
No oli miten oli, minua kiinnostaa enenmmänkin tuo Walesin Jedikirkko. Se voisi olla ihan mielenkiintoinenkin kokemus.
Ainiin, ja täytyy vielä mainita. Star Wars ei ole vain elokuva, kuten monet tuntuvat luulevan.
Sen syvällisyyden voi havaita vasta kirjoista, joka, kuten tässä nyt on kiistelty, on samanlailla verrattavissa vakavasti otettuun raamattuun, joka on ainakin minulle vain tarina muiden joukossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389