Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kahvin juonti

-kiinnostaa-

onko kahvin/teen juonti kiellettyä lestadiolaisuudessa? onko pukeutumisessa jotain sääntöjä yms.?

9

2549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahviratti

      ...ainakaan esikoislestadiolaisuudessa.

      • val

        Ei ole kahvia tai teetä kielletty, eikä mitään muutakaan, jokainen toimii omantunnon mukaan. Kahvi ja tee ovat täysin hyväksyttyä vanhoillislestadiolaisten piireissä


      • "lesta"
        val kirjoitti:

        Ei ole kahvia tai teetä kielletty, eikä mitään muutakaan, jokainen toimii omantunnon mukaan. Kahvi ja tee ovat täysin hyväksyttyä vanhoillislestadiolaisten piireissä

        Hei.. Huomasin tän kirjeen tossa ja päätin itse kijottaa. Oon lestadiolaisnuori täältä jostain.. ;D
        Monet ihmiset luulee että meiltä on kaikki kiellettyä, mutta näin ei ole!! saan ite päättää mitä teen.. En HALUA katsoa tv:tä en HALUA juoda, enkä käydä diskoissa... mutta HALUAN juoda kahvia,ja se ei missään nimessä oo kiellettyä!!! Kiitos..


    • "lestanuori"

      Hei.. Huomasin tän kirjeen tossa ja päätin itse kijottaa. Oon lestadiolaisnuori täältä jostain.. ;D
      Monet ihmiset luulee että meiltä on kaikki kiellettyä, mutta näin ei ole!! saan ite päättää mitä teen.. En HALUA katsoa tv:tä en HALUA juoda, enkä käydä diskoissa... mutta HALUAN juoda kahvia,ja se ei missään nimessä oo kiellettyä!!! Kiitos..

      • ja höpön

        "Mikään ei ole kielletty ja saan itse päättää"...ja höpön höpön...


      • usko

        En kyllä voi uskoa tuota sinun väitettäsi, että SINUN HALUSI, olisi suuremmassa merkityksessä kuin esim. TARPEESI MIELLYTTÄÄ VANHEMPIASI, tai elää heidän opettamallaan tavalla.


      • näin on

        olet aivan oikeassa! Oikea lesta haluaa elää, niinkuin elää, ulkopuolisista se ehkä tuntuu siltä et on hirveesti jotai sääntöjä! Jos mun tekis mieli esim. juopoksi ryhtyä ni mikäs siinä! sanosin muille taivaan tien kulkijoille hyvästit ja kulkisin omia teitäni. Mut ku on halu elää elävässä uskossa.


      • Anonyymi
        näin on kirjoitti:

        olet aivan oikeassa! Oikea lesta haluaa elää, niinkuin elää, ulkopuolisista se ehkä tuntuu siltä et on hirveesti jotai sääntöjä! Jos mun tekis mieli esim. juopoksi ryhtyä ni mikäs siinä! sanosin muille taivaan tien kulkijoille hyvästit ja kulkisin omia teitäni. Mut ku on halu elää elävässä uskossa.

        Vääristetyssä uskossa. Miksi lestat on keksineet oman Raamatun. Tutustulaa alkuperäiseen sanomaan. Olette aivopestyjä!


    • Anonyymi

      Me ollaan muijan kaa juotu ainaski kahvia siitä alkaen kun naapuri hankki ikkunallisen vaatepesukoneen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe