Onko isoja kulutuseroja on sitten 1.8 tai 2.0? Ja onko noi kaikki 406:t sinkittyjä(oli aikanaan mulla Xantia ja se ei ruostunut mistään kun oli sinkitty kori)Harkitsin aluksi hdi:tä kun on pieni kulutus mutta on niin lussu(joku 13 sek 0-100 km/h!! Siis 2000-luvulla uuden tekniikan tdi-kone ja silti..) ettei oikein ole mun tasosta touhua huudattaa punaselle että pysyy edes perusliikenteen rytmissä mukana..Siis tietoa kokemuksia bensa406:sista?
406:Onko sinkitty/paljon kuluttaa
9
2322
Vastaukset
- TimppaAudisti
11 sekkaa 0-100 km/h manuaalina,melkein kaikki kilpailijat pystyy 2-litrasilla jonnekin 9 sekuntiin,Pösö 406 vaatii siihenkin v6:n ja v6:n kulutuksen.
Toi 2 litranen on ainakin ihan juoppu,menee väkisin 9 litraa satkulla yhdistettynä manuaalina.Vähän vanhaa tekniikkaa auttamatta jo..- ex-406-kuski
Sekä 1,8- että 2-litraista bensiinimoottoria on sekä vanhempaa XU-sarjaa että uudempaa EW-sarjaa. EW-sarjan moottoreissa on hieman enemmän tehoa ja vääntöä ja vastaavasti pienempi kulutus; valmistajan ilmoittama yhdistetty kulutus on lähes litran pienempi. 2-litrainen vaihtui XU:sta EW:ksi faceliftin yhteydessä mallivuodeksi 2000 ja 1,8-litrainen vuotta myöhemmin.
Itselläni on kokemusta kummastakin. 2-litrainen farmari XU-koneella kulutti ympärivuotisessa ajossa n. 9 l / 100 km. Sedan 1,8-litraisella EW-koneella vastaavassa ajossa 7,8 l / 100 km.
Kiihtyvyydestä sen verran, että 1,8-litrainen EW on ennemminkin kuminauha kuin raketti. 2-litrainen EW sen sijaan pelittää ainakin 307:ssa vallan mukavasti, vääntää hienosti jo 2000 kierroksesta lähtien. Peugeotit ovat sitä paitsi lehtien koeajoissa useimmiten kiihtyneet tehtaan ilmoittamia arvoja paremmin, joten pelkkiin tehtaan ilmoittamiin arvoihin voi tässä tapauksessa suhtautua eri lailla varauksella kuin yleensä.
Tässä lainaus 406 SV 2.0:n koeajosta Tuulilasissa 3/96: "Kaksilitraiselle SV-mallille luvataan 11 sekunnin kiihtyvyys 0–100 km/h välille. Kovalla, yli 20 asteen pakkasella auto äityi kuitenkin alittamaan jopa 10 sekunnin rajan."
Ja melkein kaikkien 2-litraisten kilpailijoiden 9 sekunnin kiihtyvyydestä sen verran, että tämän päivän malleista Mondeolle ja Lagunalle ilmoitetaan 9,8 s, Passat FSI:lle 9,4 s. - bensan/dieselin
hinnoilla mielummin kiihdyttelen pari sekunttia hitaammin nollasta sataan, jos pystyn siten säästämään. Mutta jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, itse mielummin kaadaan "löpöä" omaan kurkkuun kuin poltan savuna taivaan tuuliin :)
- Bensisti
bensan/dieselin kirjoitti:
hinnoilla mielummin kiihdyttelen pari sekunttia hitaammin nollasta sataan, jos pystyn siten säästämään. Mutta jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, itse mielummin kaadaan "löpöä" omaan kurkkuun kuin poltan savuna taivaan tuuliin :)
tyypillinen tapaus,näitä heeboja jotka huuteli uutisissa kun bensanhinta nousi haastattelijalle "onneksi ajan dieselillä",ei tainnut kaveri oikein tajuta mistä se dieseli tulee :D No kerron sen tässä,se tulee öljystä ja se on öljyn hinta joka nousee ainakun näitä korotuksia tulee..Rautalankaa
Kun lasket dieselverot päälle,kovan hankintahinnan, kalliit huolto-osat ollaankin tilanteessa jossa saat ajaa kuin kaupparatsu että pääset edes tasoihin bensakoneiden kanssa.Ja silloin kannattaa miettiä haluaako että vaatteet haisee maansiirtokoneen polttoaineelle aina tankin jälkeen,kaasua saa polkea nilkka suorana että kulkisi minnekään ja sillinkin pöläyttelee vaan mustaa nokea takalasiin.
Makunsa kullakin :) - Selidies
Bensisti kirjoitti:
tyypillinen tapaus,näitä heeboja jotka huuteli uutisissa kun bensanhinta nousi haastattelijalle "onneksi ajan dieselillä",ei tainnut kaveri oikein tajuta mistä se dieseli tulee :D No kerron sen tässä,se tulee öljystä ja se on öljyn hinta joka nousee ainakun näitä korotuksia tulee..Rautalankaa
Kun lasket dieselverot päälle,kovan hankintahinnan, kalliit huolto-osat ollaankin tilanteessa jossa saat ajaa kuin kaupparatsu että pääset edes tasoihin bensakoneiden kanssa.Ja silloin kannattaa miettiä haluaako että vaatteet haisee maansiirtokoneen polttoaineelle aina tankin jälkeen,kaasua saa polkea nilkka suorana että kulkisi minnekään ja sillinkin pöläyttelee vaan mustaa nokea takalasiin.
Makunsa kullakin :)Edelleen alle 20tkm/vuosi riittää, että mun kohdalla diesel tulee halvemmaksi. Mutta vaikka menis tasoihinkin, niin silti ajaisin mieluummin dieselillä. Kaupungissa huonompi, maantiellä paaaljon parempi.
Tuo vaatteiden haju ja se, etteikö turbodieselit kulkisi, onkin sitten ihan täyttä tuubaa.
Makunsa kullakin. - en tässä
Bensisti kirjoitti:
tyypillinen tapaus,näitä heeboja jotka huuteli uutisissa kun bensanhinta nousi haastattelijalle "onneksi ajan dieselillä",ei tainnut kaveri oikein tajuta mistä se dieseli tulee :D No kerron sen tässä,se tulee öljystä ja se on öljyn hinta joka nousee ainakun näitä korotuksia tulee..Rautalankaa
Kun lasket dieselverot päälle,kovan hankintahinnan, kalliit huolto-osat ollaankin tilanteessa jossa saat ajaa kuin kaupparatsu että pääset edes tasoihin bensakoneiden kanssa.Ja silloin kannattaa miettiä haluaako että vaatteet haisee maansiirtokoneen polttoaineelle aina tankin jälkeen,kaasua saa polkea nilkka suorana että kulkisi minnekään ja sillinkin pöläyttelee vaan mustaa nokea takalasiin.
Makunsa kullakin :)tajua? Enkö kirjoittanut "näillä bensan/dieselin hinnoilla"? Mitä haluat vääntää rautalangasta, etten ymmärrä mistä dieselöljy tulee, niinkö?
Nyt väännän sulle rautalangasta: Jos bensan ja dieselin hinta nousee samassa suhteessa (LUE: SAMAN VERRAN), on "voittaja" dieselauton omistaja, eikö niin? Polttoaineen kulutushan tässä tapauksessa ratkaisee. Korotusten ollessa eri suuruiset, tilanne luonnollisesti on toinen.
Puhut ilmeisesti uusista autoista, kun puhut kovasta hankintahinnasta? Käytetyissä autoissa hintaerot eivät ole huomattavat, toki joillain merkeillä/malleilla voi ollakin.
Miksi vaatteet haisee maansiirtokoneen polttoaineelle, onko bensan hajuiset vaatteet jotenkin paremmat? Pää tulee kipeeksi molemmista. Miksi vaatteet pitää sotkea polttoaineella?
Totta on se, että useat bensakoneelliset autot kulkevat dieselautoja paremmin, noin keskimäärin.
Kannattavuuslaskelmat ovat puhdasta matematiikkaa, ja ainakin käytetyistä autoista puhuttaessa kilometrien ei tarvitse olla päätähuimaavia, jotta nakuttajalle löytyy ihan taloudellinenkin peruste.
- Palle
Oma 2000-mallinen 2-litrainen 406 facelift bensafarkku vie keskimäärin 8,5 l/ 100 km. Melko vähän kaupunkiajoa tuossa, mutta paljon moottoritietä 130-140 km/h.
Ohituskiihtyvyys on huomattavasti parempi kuin miltä paperitietojen perusteella odottaisi (vääntöä 190 nm). - PikkuSumi
No heipsan tytöt ja poikalapset!
Tässä vähän tilastotietoa, kun ette näköjään lue niitä autolehtiänne kunnolla:
406 HDI 80 kw: kiihtyvyys 0-100 km/h 11,6 s! (Tekniikan Maailma 16/2000)
Kaverin kanssa tuli sitten kokeiltua käytännön kiihtyvyyttä, kun mittarissa nopeutta 50 km/h ja kolmosvaihde päällä, 136 heppanen bensa-406 vastaan tuo 110 heppanen HDI diesel-406:
yllätys yllätys, bensa jäi kuin tikku skeidaan, kun tallat polkaistiin pohjaan!! Bensa sai dieselin kiinni vasta n. kilometrin kiihdytyksen jälkeen, kun hevosvoimat pääsivät puhumaan!
Eli opetus: harvoin sillä paikaltaan lähtö-kiihdytyksellä on mitään merkitystä, vaan vääntö se on mikä normaaliajossa ratkaisee!
Maantiellä nopeutta mittarissa 130 km/h ja kierroksia HDI:ssä vain n. 2400, 136-heppasessa bensassa kierroksia on yli 3000 ja melu sen mukainen!
Repikää siitä bensalussut...- Masa N.
Ei 0 - 100 kiihtyvyydellä ole mitään tekemistä auton todellisen suorituskyvyn kanssa.
Haluttaessa saadaan 0 - 100 kiihtyvyys hyvän näköiseksi kun venytetään kakkosvaihde pitkäksi jotta ei tarvitse vaihtaa kolmoselle. Tai niinkuin pyörissä, ykkönen niin pitkäksi että ottaa sillä 150 km/h.
Pösöissä välitykset on viritelty normaalia ajotapaa varten ja voimaa/vääntöä löytyy silloin kun sitä tarvitaan.
Jos välttämättä halutaan vertailla paikaltaan kiihtyvyttä niin parempi vertailuarvo on 0 - 60 tai 0 - 80 jotka voivat käytännön liikennetilanteissa tulle esiin. Satasen nopeusalueilla on melkein poikkeuksetta kiihdytyskaistat joten siellä ei tarvitse autoansa kiihdytyksillä hajoittaa.
Kumma juttu sinänsä, vaikka autoissa on muikeita kiihtyvyysarvoja niin silti niillä ajavilla urpoilla kestää kiihdytys normaaliin nopeuteenkin joskus jopa minuutteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po974723Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202857Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242704Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441896- 251786
- 1311625
- 1521560
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111511Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821439Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941380