todella hyvä ja paikkaansa pitävä ohjelma tv kakkoselta,jossa todettiin asiantuntijan suulla että MYÖS NAISET LYÖVÄT LAPSIAAN,ja myönnettiin että siitä vaietaan,sitä vähätellään,siitä ei saa puhua,se on tabu,äiti nostetaan yhteiskunnassa jalustalle ja nähdään ainoastaan hyvänä,ei koskaan väkivaltaisena,lapsiaan lyövänä,eihän ÄITI sellasta voi tehdä kun on nainen ja ÄITI,nyt kuitenkin ohjelmassa todettiin että ei se ÄITI aina niin eriskummallisen hyvä olekkaan,mikä on aivan totinen tosi,ainakin TURUSSA tämä äitimyytti istuu kuin paska Junttilan tuvan seinässä,Äiti voi pahoinpidellä lasta ja asiaan ei puututa vaikka lastensuojeluilmoituksia on tehty,myös ylilääkäri teki,lastensuojelu hyssytteli asian maton alle,siitä ei puhuttu,jos koettikin puhua niin juttu käännettiin aivan muualle,jos isä olisi tehnyt saman,olisi oven takana ollut poliisista kansalliskaartiin,ilmoituksia tehty sinne tänne niin että paperipula iskee, ja sossutantat suuna päänä kitapurje lepattaen riekumassa kuinka kauhea isä voi olla,mutta kun todennäköinen tekijä onkin ÄITI,ollaan kuin kusi sukassa,Turussa sitä on muuallakin kuin sukassa mutta eihän Suomen laki rankaise TÄYTTÄ YMMÄRRYSTÄ VAILLA olevia,nähtäväksi jää mikä on EIOT:n kanta.
naisten väkivallasta
4
446
Vastaukset
- teillä turuus???
rauhoitu? tuossa on nyt siis kyse jostain muusta - ei ne naiset nyt niiin solkenaan lapsia hakkaa???
Puhutaan mieluummin asiasta:
miehen osallistumista lapsen hoitoon väheksytään: totta.
Naisen epäonnistumisesta kasvattajana vaietaan; totta...
Mitäs muita totuuksia löytyykään? Turussa?- Nykyinen masentunut
Olin 5 kun äitini erosi isästäni. Isä joi paljon ja oli väkivaltainen isoveljeäni kohtaan,siitä saakka kun lapsi oli ollut vain kaksi vuotias. Erottuaan äitini hermot olivat jo riekaleina. Sain pamauksia jos jostakin syystä. Isäni ei minua ikinä satuttanut. Äitiä ja veljeäni kylläkin. En tiedä oliko äitin tapa kostaa minulle pamauksillansa,kun isä oli hakannut heitä. Joka tapauksessa äiti ja veli vetivät aina yhtä köyttä ja olin kuin ulkopuolinen lapsi. Kaipasin huomiota ja tein kaikkea inhottavaa että sitä sain. Halusin hellyyttä,mutta sitä en juurikaan saanut. Nykyään olen 28 vuotias rikkinäinen ihminen. Kärsin erittäin syvällä olevasta masennuksesta ja pidä itseäni paskana. Mitä lapsena kokee sen aikuisena käsittelee ja se muokkaa sinusta ihmisen mitä muut ovat sinulle tehneet.
- Isä itsekin
Nyt en kyllä muista lähdettä sen paremmin (joku lehtiartikkeli se oli), mutta siinä oli juttua siitä, että nykyään naiset vastaavat kolmanneksesta perheväkivaltatapauksista. Lapsiin kohdistuvasta väkivallasta naiset vastasivat 50% tapauksista, mutta myös puolisoon kohdistuvista väkivallanteoista naisten osuus oli noususssa.
Ongelmaksi nähtiin lähinnä se, että yhteiskunta ei myönnä ongelmaa todeksi. Naisten väkivaltaa seliteltiin väsymyksellä sekä itsepuolustuksella, vaikka tilastoiduissa tapauksissa ei oltu otettu huomioon itsepuolustustilanteita. Usein vedottiin myös siihen että mies on teoillaan aiheuttanut väkivallan. Väkivaltaisen naisen on vaikeaa lähteä hakemaan apua ongelmaansa, kun virallinen ja epävirallinen suomi viestii etteivät naiset ole väkivaltaisia ja vaikka olisivatkin niin vika ei ole naisessa. Naisten väkivalta miehiä kohtaan koettiin myös humoristiseksi (Justiina-ilmiö), vaikka todellisuudessa näissä tapauksissa on kyse kaikesta muusta kuin hauskasta.
Tänä vuonna on aloitettu projekti, jolla pyritään tuomaan naisten väkivaltaongelmaa esiin, jotta asianomaiset osaisivat hakea apua ongelmiinsa. Mikäli tätä aihetta on käsitelty jo televisiossakin, niin projektihan on käynnistynyt sitten ihan kivasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.915518Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.573661Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin492219Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611986Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3011927- 471626
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363