Tervehdys! Onko kellään tietoa? Kun istukka on alkanut kalkkeutua niin että se näkyi jo hyvin ultrassa, kestääkö se hyvänä vielä kauankin, vai pitäisikö ruveta jo odottelemaan miten lähettyville synnytystä?
istukan kalkkeutuminen
5
801
Vastaukset
- Nimetön
Mulla oli kans kalkkeutunu istukka aika pahastikin. lapsen kasvu hidastu ja sitä sitte ultralla tarkkailtiin kahesti viikossa koko viimenen kuukausi. Heti käynnistettiin synnytys, kun viikkoja oli tasan 38. Pelkäsivät, että joudutaan jo aikaisemminkin, mutta onneksi ei tarvinu. Ois tarvinu, jos lapsen paino ois alkanu laskemaan.
- 35+5
että istukka on kalkkeutunut, jos ultraa ei enää tehdä kuin se normaali alle 20 viikolla? Onko oireita esim. vatsa ei kasva tai mitä??
- sorry vaan
Vedättekö te tulevat äidit röökiä? Jos istukka pahasti kalkkeutuu, se ei enää toimi kunnolla ja vauva kärsii. Vauva ei saa tarpeeksi ravintoa, ei kasva ja voi huonosti (huono hapettuminen jne.)
Kehotankin nyt teitä äideiksi tulevia todella miettimään, kumpi on tärkeämpää: lapsenne hyvinvointi ja terveys vaiko omat sairaat mielitekonne (=tupakka). Tupakanpolton lopettamisen ei pitäisi olla liian suuri uhraus äidiksi haluavalta!
Raivostuttavaa nähdä raskaanaolevia tupakoimassa!!!!- rv 36
itse en polttanut ennen raskautta enkä polta nyttenkään että eiköhän se ihan jostain muusta johdu.
- nimetön
rv 36 kirjoitti:
itse en polttanut ennen raskautta enkä polta nyttenkään että eiköhän se ihan jostain muusta johdu.
Kalkkeutuminen ei välttämättä johdu ollenkaan tupakasta. tupakka kyllä hidastaa lapsen hapen saantia jne, ettei ole hyvä varsinkin jos istukka kalkkeutunut. Mutta ei ole pystytty selkeästi todistamaan mikä aiheuttaa kallleutumisen. Kaikillahan istukka loppuviikoilla alkaa hieman kalkkeutumaan. Jostain syystä joillakin se kalkkeutuu aikaisemmin. Jostain syystä istukka "luulee" lapsen olevan jo valmis ja alkaa lopettelemaan tehtäväänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713