Kävin syyskuussa Neste Tikkurila (Keskus) tarkoituksenani pestä autoni. Ostaessani pesua (normaali pesu, harjaton) myyjä sanoi, etteivät he anna takuuta siitä, että autoni tulee puhtaaksi.?!!
Ihmettelin tätä, mutta koska olen käyttänyt kyseistä asemaa ennenkin auton pesuun ja olen huomannut silloin, että kuivatessani autoa kuivauspyyhkeellä, siihen on jäänyt vähän likaa varsinkin auton helmoista. En pitänyt asiaa niin vakavana, ja mainitsin siitä kassalle. Myyjä sanoi myös, että käytettäessä pelkästään harjatonta pesua auton pinnalle syntyy "magneettikenttä"??? eikä auto puhdistu tarpeeksi pesussa. LOL
Ajaessani pesukadulle huomasin, että heille oli tullut uudet laitteet (pehmyt harja). Ajoin normaalisti pesusta läpi. Pesun jälkeen huomasin, että varsinkin auton katto oli edelleen yhtä likainen kuin ennen pesua. Jopa maantiepöly oli vain kastunut.
Pyysin tupakalla olevaa toista myyjää katsomaan autoa mennessäni sisään reklamoimaan asiasta. Myyjä totesi, ettei lika ole lähtenyt. Myyjä, joka oli minulle aikaisemmin kertonut mystisistä magneettikentistä, rupesi nyt selvittämään, että ostamani pesu onkin lähinnä huuhtelu.
Sanoin, että he myyvät huuhtelua pesuna ja vaikka he ilmoittavat ostotilanteessa, ettei auto välttämättä puhdistu, ei se vapauta heitä vastuusta. Koska myyjät eivät osanneet ratkaista asiaa millään lailla, pyysin heitä soittamaan omistajalle.
Omistajan kanssa puhelimessa oli sama myyjä, joka oli käynyt tarkistamassa pesujäljen. Seisoin vieressä, kun hän kertoi puhelimessa omistajalle, ettei hänenkään mielestä pesujälki ollut riittävä.
En kuullut vastausta, mutta myyjä sanoi omistajalle puhelimessa "ai olette sitä mieltä, mitä mun pitäisi ilmoittaa asiakkaalle?". Tässä vaiheessa toinen myyjä pyysi antamaan puhelimen suoraan minulle.
Kerroin omistajalle asiani, jolloin hän kysyi minulta auton merkkiä ja vuosimallia sekä milloin auto oli viimeksi pesty (olin pessyt käsin autoni viimeksi n.1,5 -2 viikkoa aikaisemmin). Kerrottuani nämä hän samantien oli sitä mieltä, ettei pesutiheys ollut riittävä. Oudoksi asian tekee se, että hän oli selkeästi sanonut sen jo myyjälle puhelimessa tietämättä näitä faktoja.
Omistaja ehdotti ratkaisuksi sitä, että maksaisin erotuksen harjattoman pesun ja harjallisen pesun väliltä, ja ottaisin uuden pesun (harjallinen). Periaatteesta en ollut valmis maksamaan lisää, koska olin käyttänyt aikaisemmin samaan pesua ennen laitteiden uusimista, ja auto oli puhdistunut.
Kaiken kukkuraksi omistaja sanoi minulle, että harjaton pesu on tarkoitettu sellaisille autoilijoille, jotka pesevät autonsa KAKSI KERTAA PÄIVÄSSÄ. Toivon syvästi, että hän sanoi vahingossa minulle väärin puhelimessa ja tarkoitti kaksi kertaa viikossa. Voihan tietenkin olla, että hän on turhaantunut virheinvestointiinsa ja ei välitä, mitä valehtelee tyytymättömille asiakkaille. Tässä vaiheessa en halunnut enää neuvotella asiasta.
Tikkurilan Neste on ilmeisesti saanut paljon reklamaatiota uusien pesulaitteiden asentamisen jälkeen, mistä kielii sekin, että myyjät on opetettu varoittamaan asiakkaita pesujäljestä ennen pesun ostoa.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia Neste Tikkurila Keskuksen (Tikkurilantie) uudesta pesukadusta?
Asia ei ole äärimmäisen vakava eikä taloudellinen menetys ollut suuri. Lähinnä vituttaa omistajan asenne, ja käy sääliksi huoltamon myyjiä, jotka joutuvat kiusallisiin tilanteisiin.
Ei aihetta murheeseen. Tikkurilan tien toisella puolella sijaitsevalle Shellille (auki 24h) tehdään tällä hetkellä remppaa pesukadulle, joka valmistuu toivottavasti mahdollisimman pian.
Neste Tikkurila Keskus
10
11486
Vastaukset
- Jarski
Aja kuule se paskas jorpakkoon, jos on noin vaikeeta. Pitäis tyhmemmänkin tajuta, että kaikki pesut noissa pesuloissa on lähinnän huuhtelua. Jos autosi olisi tullut puhtaaksi olisit varmaankin valittanut, että auringossa auton maalipinta häikäisee ikävästi. Ne on varmaankin ihan tyytyväisiä, että ajat jatkossa kilpailijalle ja riivaat heitä. Paras tapa on tietenkin pestä auto ajaa se talliin ja olla sen jälkeen ajamatta. Siellä voi sitten käydä katsomassa puhdasta autoa aina tarpeen tullen.
Oletko muuten miettinyt julkisia kulkuneuvoja?? - morjasi
Harjapesu on ainoa vaihtoehto saada auto puhtaaksi. Harjaton todellakin vain silloin kun pestään koko ajan.
- mpa
Itse kävin samalla nesteellä pesemässä autoni eikä lähtenyt puhtaaksi. Kerrottuani asiasta myyjälle sain uuden pesun, jonka voin käyttää kuukauden kuluessa. Joten palvelussa ei minun osaltani ole valittamista.
- niin tai
palaa sitten asiaan kun se toinenkin "pesu" on tehty...
- vaihdoin huoltamoa
Samanlainen kokemus samasta paikasta. Paska lähinnä levisi, ei lähtenyt
- faktatietoa10
1. Alaotsikkosi on väärin, pesit pesuKONEESSA, et käsin.
2. Harjaton pesu pehmoharjakoneissa on valitettavasti tuollainen. Pesukoneessa ei VOIDA käyttää samoja pesuaineita kuin oikeassa harjattomassa koneessa. FAKTATIETOA!
3. Harjatonpesu ei tietääkseni edes lue kyseisen aseman pesulistalla, eli sitä myydään ns. pöydänalta-->
niitä kysytään harvoin, taksi kuskit pesevät autonsa sillä ja taksit pesevät autonsa väh. KAKSI KERTAA päivässä.
4. Tällä että asiakkaalle ilmoitetaan ettei sillä pesulla yksinkertaisesti saa puhdasta autoa tarkoittaa sitä,että myyjä kuitenkin on asiasta maininnut ja luultavasti koittanut vielä ympäripuhua asiakkaan ja suositellut muitakin pesuja ja silti ASIAKAS MENEE OMAA TYHMYYTTÄÄN sitten sen pesun ostamaan.- zorzie
Tämä Suomi 24:n systeemi on syvältä. Tässäkin ketjussa aloittaja on kertonut tapauksesta vuodelta 2005. Liki viisi vuotta myöhemmin tulee kommentteja, jotka eivät voi missään tapauksessa enää liittyä alkupeäiseen. Ei taida enää realiteeteetit kohdata toisiaan.
- märkä
zorzie kirjoitti:
Tämä Suomi 24:n systeemi on syvältä. Tässäkin ketjussa aloittaja on kertonut tapauksesta vuodelta 2005. Liki viisi vuotta myöhemmin tulee kommentteja, jotka eivät voi missään tapauksessa enää liittyä alkupeäiseen. Ei taida enää realiteeteetit kohdata toisiaan.
Ehkä on parempi pestä käsin jos auton haluaa puhtaaksi, mökkitien sahaamisen jälkeen ei varmasti kaikki lähde maalipinnasta.
On aivan sama käytkö nesteellä, abc:llä, tai teboililla, nuo laitteet eivät pese kunnolla kaikkia kohtia autosta, esim vannepesu on aina kelvoton, varsinkin erikoisvanteille joissa paljon koloja/aukkoja.
Meilläkin pmv:stä helmat jäävät likaisiksi, jopa aivan kuiviksi harjapesussa. Auton muodot vaikuttavat aika paljon pesujälkeen.
Niin ja ei tuo pesuri käsinpesua voita ikinä, vähän vaivaa ja ranteet heilumaan, jos on likainen niin syytä itseäsi tumpeloinnista.
- -jape-
No kyllä nuo harjattomat pesut ovat vain huuhteluja lähes joka paikassa. Itse pesen autoni (taksi) säästä riipuen jopa 4 kertaa vuorokaudessa harjattomassa ja tulee riittävän puhtaaksi jotta kehtaa asiakkaita kuskata. Jos on tiedossa pidempi poutakausi, otan aina harjallisen. Halvalla ei hyvää saa!!!
- Anonyymi
Ala-Tikkurilan Shellin pesuohjelma sitten välillä sekoaa ja rikkoo autosta peilit sun muut. Hyvä tietää, että olet ihan omillasi jos näin käy. Huoltoasema ei ota vastuuta. Tämä ihan tiedoksi, itselle näin kävi ja "hieman" harmittaa...nykyään kierrän kaukaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822