Töyhtökääpiön perheenlisäystä tuli, neuvoja kaivataan

harakka

Moikka,
Töyhtökääpiöahvenet saivat perheenlisäystä.
Tänään päivällä saviruukusta tupsahti esille toistakymmentä pienenpientä poikasta. Naaras niitä kävi napsimassa suuhun ja palautti takaisin pesään. Koiras sensijaan pisteli niitä mielestäni poskeensa niinpaljon kuin ehti. Ainakaan se poikasen suuhunsa napattuaan ei mennyt ruukkuun vaan lähti uimaan muille vesille.
Äkkiä siitä paukkasin sitten eläinkauppaan ja ostin 10l muovipurkin.
Kotiin palattuani en nähnyt enää poikasen poikasta. Niimpä imin lapolla summittaisesti ruukun edestä ja lopulta nostin koko ruukun kera äidin muovipurkkiin.
Muovilootassa olen nähnyt tasan 2 poikasta jotka emo käy välillä viemässä takaisin pesään, välillä vähän vaan siirtää.
Onkohan mulla toivoakaan että lisää poikasia olisi vielä kuoriutumassa ruukussa. Ja niillä jotka jäivät isoon akvaan helmirihmojen, monnisten, perhoskirjoahvenen ja töyhtökoiraan kanssa tuskin taitaa siellä saada kasvatettua aikuiseksi.
Nestemäistä artemiaa ostin, missä vaiheessa sitä aletaan laittamaan?
Entä äitikala itse? Kauanko annan olla poikasten kanssa? Vai pitäisikö siirtää se äippä isoon akvaan jos siellä on vielä poikasia, niin saa paimentaa niitä...
Suurella kiitollisuudella otan vastaan kaiken neuvon mitä saan.

1

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

      kannattaa otta se emokala pois. sekin saattaa alkaa syömään niitä poikasia. ittel kans töhtöjä mitkä poikinu useasti mut en oo ku kerran kerenny pelastaa poikasia pois isosta akvasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe