Töyhtökääpiön perheenlisäystä tuli, neuvoja kaivataan

harakka

Moikka,
Töyhtökääpiöahvenet saivat perheenlisäystä.
Tänään päivällä saviruukusta tupsahti esille toistakymmentä pienenpientä poikasta. Naaras niitä kävi napsimassa suuhun ja palautti takaisin pesään. Koiras sensijaan pisteli niitä mielestäni poskeensa niinpaljon kuin ehti. Ainakaan se poikasen suuhunsa napattuaan ei mennyt ruukkuun vaan lähti uimaan muille vesille.
Äkkiä siitä paukkasin sitten eläinkauppaan ja ostin 10l muovipurkin.
Kotiin palattuani en nähnyt enää poikasen poikasta. Niimpä imin lapolla summittaisesti ruukun edestä ja lopulta nostin koko ruukun kera äidin muovipurkkiin.
Muovilootassa olen nähnyt tasan 2 poikasta jotka emo käy välillä viemässä takaisin pesään, välillä vähän vaan siirtää.
Onkohan mulla toivoakaan että lisää poikasia olisi vielä kuoriutumassa ruukussa. Ja niillä jotka jäivät isoon akvaan helmirihmojen, monnisten, perhoskirjoahvenen ja töyhtökoiraan kanssa tuskin taitaa siellä saada kasvatettua aikuiseksi.
Nestemäistä artemiaa ostin, missä vaiheessa sitä aletaan laittamaan?
Entä äitikala itse? Kauanko annan olla poikasten kanssa? Vai pitäisikö siirtää se äippä isoon akvaan jos siellä on vielä poikasia, niin saa paimentaa niitä...
Suurella kiitollisuudella otan vastaan kaiken neuvon mitä saan.

1

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

kannattaa otta se emokala pois. sekin saattaa alkaa syömään niitä poikasia. ittel kans töhtöjä mitkä poikinu useasti mut en oo ku kerran kerenny pelastaa poikasia pois isosta akvasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2494
    2. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      57
      2284
    3. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      76
      2253
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      16
      1979
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      84
      1739
    6. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1419
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      30
      1368
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      14
      1234
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1063
    10. Se on siinä

Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      32
      937
    Aihe