Istutin tulppaanin sipuleita pihalle viikko sitten, eli 17.9. Asumme vyöhykkeellä 2. Nyt kelit on olleet hyvin lämpimiä ja rupesinkin miettimään, etten vaan mennyt höntyilemään ja laittanut sipuleita liika aikaisin maahan. Tiedän, että ne voi laittaa myös ihan alkutavestakin. Mutta onko näin aikaisesta istuttamisesta haittaa? Sipulit voi ilmeisesti alkaa kasvamaan nyt syksyllä. Annako niiden olla, vai pitäisikö ne vielä käydä nostamassa ylös ja laittaa maahan uudelleen vasta joskus loka-marraskuulla? Onko tällaisesta ylöskaivelusta sipuleille haittaa? Mitä mieltä olette?
Istutinko liika aikaisin?
5
822
Vastaukset
- hilleviini
olin itse kanssa istuttamassa mutta sitten aattelin että taitaa olla liian länmmintä, vuosi sitten laitoin ihan lokakuun lopussa ja hyvin lähtivät.
En usko, että on haittaa jos ne kaivaa ylös, laita vaan ilmastoituun paikkaan että kuivavat.
näin minä tekisin, mitäs mieltä muut ovat?- itsekkin
olisin samaa mieltä.
- kaivaa ylös
itsekkin kirjoitti:
olisin samaa mieltä.
Ei haittaa vaikka olet jo istuttanut sipulit, ne lähtee kasvattamaan juurta vasta sitten kun maan lämpötila on alle kymmenen astetta. Joten ihan hyvä istutusaika sinulla, itselläni oli tarkoitus istuttaa eilen mutta enpä siinä sateessa viitsinyt. Nyt odotan että maa vähän kuivahtaa ja sitten hommiin.
- Lalla
Niin, itse en kaivais enää ylös. En jaksaisi etsiä niitä mullan seasta... puutarhurini kertoi että maan lämpötila pitäis olla 5-6 astetta sipuleille etteivät ala kasvattaan jotain alkua, joka pitäis kasvaa vasta keväällä.
- ultsi79
Päätin, etten rupea niitä enää ylös kaivelemaan. Saa nähdä, miten keväällä nousevat, vai nousevatko lainkaan. Nyt on ollut tosi lämpimät kelit, että varmaankin alkavat nyt jo kasvaa. Mutta saa nähdä keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092678
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1021904Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141525Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791376Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471146
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53913- 85885