Istutin tulppaanin sipuleita pihalle viikko sitten, eli 17.9. Asumme vyöhykkeellä 2. Nyt kelit on olleet hyvin lämpimiä ja rupesinkin miettimään, etten vaan mennyt höntyilemään ja laittanut sipuleita liika aikaisin maahan. Tiedän, että ne voi laittaa myös ihan alkutavestakin. Mutta onko näin aikaisesta istuttamisesta haittaa? Sipulit voi ilmeisesti alkaa kasvamaan nyt syksyllä. Annako niiden olla, vai pitäisikö ne vielä käydä nostamassa ylös ja laittaa maahan uudelleen vasta joskus loka-marraskuulla? Onko tällaisesta ylöskaivelusta sipuleille haittaa? Mitä mieltä olette?
Istutinko liika aikaisin?
5
805
Vastaukset
- hilleviini
olin itse kanssa istuttamassa mutta sitten aattelin että taitaa olla liian länmmintä, vuosi sitten laitoin ihan lokakuun lopussa ja hyvin lähtivät.
En usko, että on haittaa jos ne kaivaa ylös, laita vaan ilmastoituun paikkaan että kuivavat.
näin minä tekisin, mitäs mieltä muut ovat?- itsekkin
olisin samaa mieltä.
- kaivaa ylös
itsekkin kirjoitti:
olisin samaa mieltä.
Ei haittaa vaikka olet jo istuttanut sipulit, ne lähtee kasvattamaan juurta vasta sitten kun maan lämpötila on alle kymmenen astetta. Joten ihan hyvä istutusaika sinulla, itselläni oli tarkoitus istuttaa eilen mutta enpä siinä sateessa viitsinyt. Nyt odotan että maa vähän kuivahtaa ja sitten hommiin.
- Lalla
Niin, itse en kaivais enää ylös. En jaksaisi etsiä niitä mullan seasta... puutarhurini kertoi että maan lämpötila pitäis olla 5-6 astetta sipuleille etteivät ala kasvattaan jotain alkua, joka pitäis kasvaa vasta keväällä.
- ultsi79
Päätin, etten rupea niitä enää ylös kaivelemaan. Saa nähdä, miten keväällä nousevat, vai nousevatko lainkaan. Nyt on ollut tosi lämpimät kelit, että varmaankin alkavat nyt jo kasvaa. Mutta saa nähdä keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374