Tein kotiviiniä omenista, pihlajanmarjoista ja rurinoista. Rusinat ja pihlajanmarjat laitoin siiviläpussiin, mutta omenat niiden suuren määrän vuoksi suoraan astian pohjalle. Viini on käynyt nyt kaksi viikkoa. Aiemmin nostin ja siiviläpussin ylös ja siivilöin marjat pois.
Ongelmani on se, että käymissankon pohjalla on sakkaa reilut kymmenen litraa. Tarkoittaako, että joudun kaatamaan koko tämän osan viemäriin, vai onko se mahdollista saada suodatettua jotenkin käyttökelpoiseksi?
Ongelmia kotiviinissä
3
481
Vastaukset
- Omat konstit
Olisi tietenkin ollut helpompaa laittaa myös omenat siiviläpussiin, koska hieman vähemmän sotkua olisi nyt pytyn pohjalla. Lapo viini sitten, kun aiot sen käymisen lopettaa ja jätä pahin sakka imemättä pytyn pohjalle. Yleensä pahimmissa viineissäni on sakkaa jäänyt n. 2 litraa ekassa ja ehkä tokassakin lappoamisessa, koska tokassa on bentoniitti mukana ja se saa sakat laskeutumaan pohjaan. Toinen lappoaminen kannattaa tehdä jo mahdollisimman puhdasta viiniä ottaen ja lopuista voi kaataa selkeimmät vaikka pulloon seisomaan erikseen. Ja sitten vielä odottelemaan kolmatta lappoamista. Onhan noita välineitä, joilla saa suodatetuksi sakat pois, mutta sellaista en omista, joten on tehtävä muuten varman päälle.
- maikuu
Viinisi on jo juotukkin,luulen.Vastaan silti.Kaupasta saa sellaista "Superkirkastetta"joka kirkastaa viinin hyvin.Kaikki sako laskeutuu pohjalle.Meillä se on ainakin hyvin toiminut.
- kaikki
Pistä ensikerralla kaikki mehuksi etukäteen ja vasta sitten porisemaan viinipönttöön! Suurehko homma,mutta sakkaa tulee tosi vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882