SIIRTOTALLI

Kiia

105

23972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalevi123
      • P. Ettynyt

        Tuon valmistajan talli ei ole laadukas!
        Homehtuu vuodessa.


      • scorpparisti112
        P. Ettynyt kirjoitti:

        Tuon valmistajan talli ei ole laadukas!
        Homehtuu vuodessa.

        Johtuu siitä kun katsotte noita ilmanvaihtoräppänöitä..Pelkästään 100mm reiät seinissä..Mitkä ei riitä edes ammoniakin poistoon tallista.
        Mainostuksena:
        Meiltä saa homehtumattomia talleja KUNNOLLISELLA ilmanvaihdolla lähes samaan hintaan.Tarjouksia saa pyydellä osoitteesta [email protected].
        Talleilla takuu.


      • aikoo hankkia siirtotallin
        P. Ettynyt kirjoitti:

        Tuon valmistajan talli ei ole laadukas!
        Homehtuu vuodessa.

        Miten kyseisen siirtotallin ilmastointi eroaa/on vajaa/on huonompi kuin muiden vastaavien siirtotallien?


      • tietoinen asiasta
        P. Ettynyt kirjoitti:

        Tuon valmistajan talli ei ole laadukas!
        Homehtuu vuodessa.

        olen tietoinen asiasta valittettavasti on ollut muiden valmistama talli joka on myity heidän kautta


      • kings tallit
        tietoinen asiasta kirjoitti:

        olen tietoinen asiasta valittettavasti on ollut muiden valmistama talli joka on myity heidän kautta

        pieni kirjoitus virhe taisi tulla valmistama


      • kings tallit

        nuo kotisivut ovat vielä voimassa on myös uudet kotisvut nimellä kings-tallit suntuubi.com käykää katsomassa sivuilta siellä huima kesä tarjous 9m talli 5500e


      • kings tallit

        uusi kotisivu kings tallit


      • Bublar
        kings tallit kirjoitti:

        uusi kotisivu kings tallit

        Liityn joukkoon, olen TODELLA PETTYNYT KINGSTALLEIHIN!!!!!!!!! Älkää ostako! Jälkikäteen turha yrittää saada myyjää kiinni saatika vastaamaan PASKASTA TUOTTEESTAAAN!


      • ricardo2
        Bublar kirjoitti:

        Liityn joukkoon, olen TODELLA PETTYNYT KINGSTALLEIHIN!!!!!!!!! Älkää ostako! Jälkikäteen turha yrittää saada myyjää kiinni saatika vastaamaan PASKASTA TUOTTEESTAAAN!

        milloin ostit tallin olen kuullut jos ostit viimme vuoden puolella on mahdollista tallit on tehnyt toinen tallin tekijä


      • kings tallit
        Bublar kirjoitti:

        Liityn joukkoon, olen TODELLA PETTYNYT KINGSTALLEIHIN!!!!!!!!! Älkää ostako! Jälkikäteen turha yrittää saada myyjää kiinni saatika vastaamaan PASKASTA TUOTTEESTAAAN!

        et ole tietääkseni soittanut


      • Make 1058
        scorpparisti112 kirjoitti:

        Johtuu siitä kun katsotte noita ilmanvaihtoräppänöitä..Pelkästään 100mm reiät seinissä..Mitkä ei riitä edes ammoniakin poistoon tallista.
        Mainostuksena:
        Meiltä saa homehtumattomia talleja KUNNOLLISELLA ilmanvaihdolla lähes samaan hintaan.Tarjouksia saa pyydellä osoitteesta [email protected].
        Talleilla takuu.

        Ei pelkästään tallin sisäilmanvaihto, vaan seinien sisäinen tuuletus. Mikään rakennus, jonka seinät on tehty umpinaiseksi ei kestä. Seinän välissä pitää päästä ilman kiertämään, niin että rakenne tuulettuu ja säilyy hyvänä/kuivana.

        Noita tuuletuskanavia saa lisää vaikka metrin välein. Se ei ole ongelma lisätä, jos näyttää että alkaa olla liian paksu ilma. Siitä tulee ongelma, jos seinärakenne ei ole toimiva!


    • jörkka

      KATSO NETTIASUNTO ID 20092 ON KALLIIMPIA MUTTA LAADUKKAITA SIELLÄ POJAT TEKEVÄT NÄITÄ. JA ON TEHTY UUDESTA PUUSTA SEKÄ KULUVAT OSAT ON RUUVI LIITOKSIN HELPPO VAIHTAA JOS TARVII EI TARTTE KOKO TALLIA PURKAA EI OO TARVINNUT PETTYÄ AINAKAAN VIELÄ

      • elämä on

        melko kallis puulattiainen lautatalli. tuohon rahaan saa jo constallilta kokohirsisen siirtotallin betonilattialla.


      • kings tallit
        elämä on kirjoitti:

        melko kallis puulattiainen lautatalli. tuohon rahaan saa jo constallilta kokohirsisen siirtotallin betonilattialla.

        siittä vaan valitsemaan talli sivulta kings tallit on sopivan hintaisia


      • Kiinnostunut!!
        kings tallit kirjoitti:

        siittä vaan valitsemaan talli sivulta kings tallit on sopivan hintaisia

        eipä suntuubista löydy mitään kings-tallia ! :D

        laita säpöä jos vielä teet talleja!!

        [email protected]


      • Tommi90
        Kiinnostunut!! kirjoitti:

        eipä suntuubista löydy mitään kings-tallia ! :D

        laita säpöä jos vielä teet talleja!!

        [email protected]

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!


      • LeenaKos
        Tommi90 kirjoitti:

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!

        Juu, samaa mieltä; Ei kannata tilata!!! Rakenteista puuttuu olennaisia osia jne jne...


      • höm
        LeenaKos kirjoitti:

        Juu, samaa mieltä; Ei kannata tilata!!! Rakenteista puuttuu olennaisia osia jne jne...

        Voisko kertoo tarkemmin mikä rakenteissä mättää? ...siirtotallia ollaan hankkimassa... Tuntuu, että monenlaista on tarjolla.


      • LeenaKos
        höm kirjoitti:

        Voisko kertoo tarkemmin mikä rakenteissä mättää? ...siirtotallia ollaan hankkimassa... Tuntuu, että monenlaista on tarjolla.

        puuttuu esim höyrynsulkua joka kuuluisi ehdottomasti olla. sovittuja asioita jätetään tekemättä. siirtoa ei juurikaan kestä - pohja rikkoutuu helposti. kattopellit tilkkutäkkiä. runkotolppaväli jotain ihan itse keksittyä. toimitetaan myöhässä. maksu halutaan heti käteen.

        tässä muutamia esimerkkejä.


      • höm
        LeenaKos kirjoitti:

        puuttuu esim höyrynsulkua joka kuuluisi ehdottomasti olla. sovittuja asioita jätetään tekemättä. siirtoa ei juurikaan kestä - pohja rikkoutuu helposti. kattopellit tilkkutäkkiä. runkotolppaväli jotain ihan itse keksittyä. toimitetaan myöhässä. maksu halutaan heti käteen.

        tässä muutamia esimerkkejä.

        Tack. Tää riittää. Leenakos oletko hankkinut jostain muualta?


      • LeenaKos
        höm kirjoitti:

        Tack. Tää riittää. Leenakos oletko hankkinut jostain muualta?

        Kerkesin valitettavasti hankkia jo tältä firmalta yhden, enempää en ikinä hanki. Loput rakennamme itse.


      • Tytti16
        Tommi90 kirjoitti:

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!

        JOO, tuttava osti tallin näiltä tyypeiltä ja löytyipä tarkistuksessa paljonkin moitittavaa!!! Ja nimenomaan; rahat kouraan tallin tullessa. ÄLKÄÄ OSTAKO!!


      • lindalau
        Tytti16 kirjoitti:

        JOO, tuttava osti tallin näiltä tyypeiltä ja löytyipä tarkistuksessa paljonkin moitittavaa!!! Ja nimenomaan; rahat kouraan tallin tullessa. ÄLKÄÄ OSTAKO!!

        Samoin täällä, en ole kuullut mitään muuta kuin ikävää.. Ite en kyseiseltä kingstallilta omaani ottanut!!!!!!


      • ricardo2
        LeenaKos kirjoitti:

        Juu, samaa mieltä; Ei kannata tilata!!! Rakenteista puuttuu olennaisia osia jne jne...

        itse ostin heiltä tallin en voi moittia


      • ratsu1
        Tommi90 kirjoitti:

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!

        oletko varma että oli heidän tekemä talli minulla on heidän tekemä 3 hevosen talli eikä valittamista


      • pasi27
        LeenaKos kirjoitti:

        Kerkesin valitettavasti hankkia jo tältä firmalta yhden, enempää en ikinä hanki. Loput rakennamme itse.

        täällä on vähäsen riitasia väitöksiä talleista olen ostanut heiltä tallin en voi ainakaan moittia


      • taavi 3
        LeenaKos kirjoitti:

        puuttuu esim höyrynsulkua joka kuuluisi ehdottomasti olla. sovittuja asioita jätetään tekemättä. siirtoa ei juurikaan kestä - pohja rikkoutuu helposti. kattopellit tilkkutäkkiä. runkotolppaväli jotain ihan itse keksittyä. toimitetaan myöhässä. maksu halutaan heti käteen.

        tässä muutamia esimerkkejä.

        meidän tallissa on höyrysulku en voi moittia en tiedä onko sitten vain hyvä säkä


      • TepaLep
        ratsu1 kirjoitti:

        oletko varma että oli heidän tekemä talli minulla on heidän tekemä 3 hevosen talli eikä valittamista

        ratsu1, ricardo2, taavi3 ja pasi 27 ja oliko muita.. hyvä hyvä!! kingstalleiltako siellä vastaillaan??? aletaanpa ottamaan oikeasti selvää miten suoraselkäisiä myyntimiehiä olette. kyllä todellakin myytte ihan muuta kuin mitä lupaatte. silmät kirkkaina valehtelette tallin tuodessanne. voi helvetti. onneksi suomen maassa ei tällasia huijareita hyväksytä.


      • kings tallit
        TepaLep kirjoitti:

        ratsu1, ricardo2, taavi3 ja pasi 27 ja oliko muita.. hyvä hyvä!! kingstalleiltako siellä vastaillaan??? aletaanpa ottamaan oikeasti selvää miten suoraselkäisiä myyntimiehiä olette. kyllä todellakin myytte ihan muuta kuin mitä lupaatte. silmät kirkkaina valehtelette tallin tuodessanne. voi helvetti. onneksi suomen maassa ei tällasia huijareita hyväksytä.

        olisi kiva tepa tietää mitä vikaa tallissa on soita numeron tiedät jos olet tallin ostanut meiltä tv kings tallit


      • kings tallit
        LeenaKos kirjoitti:

        puuttuu esim höyrynsulkua joka kuuluisi ehdottomasti olla. sovittuja asioita jätetään tekemättä. siirtoa ei juurikaan kestä - pohja rikkoutuu helposti. kattopellit tilkkutäkkiä. runkotolppaväli jotain ihan itse keksittyä. toimitetaan myöhässä. maksu halutaan heti käteen.

        tässä muutamia esimerkkejä.

        pellit on 2m pitkiä siksi joutuu 2kpl laittamaan pellit ovat päällekkäin 50cm huom pellit ovat uusia pellit on käännetty ympäri siksi että pinta puoli on saman värinen aluskate runko tolpitus on villan väli


      • kings tallit
        Tommi90 kirjoitti:

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!

        mitä sisustassa vikaa


      • kings tallit
        Tommi90 kirjoitti:

        Ei kannata tilata tuolta firmalta!! Päälepäin ok näköisiä, sisus onkin sitten jotain ihan muuta...!

        mitä vikaa sisustassa on


      • kings tallit
        LeenaKos kirjoitti:

        Kerkesin valitettavasti hankkia jo tältä firmalta yhden, enempää en ikinä hanki. Loput rakennamme itse.

        milloin ostit tallin


      • kings tallit
        LeenaKos kirjoitti:

        Kerkesin valitettavasti hankkia jo tältä firmalta yhden, enempää en ikinä hanki. Loput rakennamme itse.

        milloin leena ostit tallin olisi kiva tietää


      • kings tallit
        höm kirjoitti:

        Voisko kertoo tarkemmin mikä rakenteissä mättää? ...siirtotallia ollaan hankkimassa... Tuntuu, että monenlaista on tarjolla.

        en tiedä mikä voisi rakenteissa mättää


      • kings tallit
        höm kirjoitti:

        Tack. Tää riittää. Leenakos oletko hankkinut jostain muualta?

        joo se on tosi asia etta on puuttunut tervapaperi ulkovuoren paksuus on 30mm ja sama sisä puolelle runkotolppa on villa välityksellä


      • kings tallit
        taavi 3 kirjoitti:

        meidän tallissa on höyrysulku en voi moittia en tiedä onko sitten vain hyvä säkä

        se on hyvä että löytyy positiivista palautetta


      • Ellu1077
        kings tallit kirjoitti:

        mitä vikaa sisustassa on

        Minulla on myös huonoa palautetta Kings-talleille. Tilasin itselleni talleja kaksi. Tulivat monta viikkoa myöhässä. Ensimmäinen talli tuotiin iltamyöhällä. Rahoja toivottiin käteen. Kun toinenkin talli oli tullut, tuli siihen siirrossa reikä päätyseinään. Tällöin huomasimme puutteita molemmissa talleissa. Tilasin rungon 100 vahvana. Ensimmäisessä tallissa oli tehty näin vahvana etuseinä, jotta luulisimme kaikkien seinien olevan tätä vahvuutta. Monestihan muita seiniä ei pääse tarkastelemaan. Mutta tässä tallissa oli muut seinät 70mm vahvoja. Samaten villa kauttaaltaan 70mm, vaikka tilasin 100mm. Toisessa tallissa kaikki seinät 70-vahvoina.
        Höyrynsulku puuttuu molemmista, vaikka kotisivuilla firma manitsi sen kuuluvan pakettiin(nthän se on poistettu). Se on aika tärkeä osa tallia.
        Paneelit on kiinnitetty osittain naulalla "ilmaan", runkoa ei niillä kohin ole. Ovet venkoilevat koko ajan. Listat on kiinnitetty myös ilmaan, tippuvat pikkuhiljaa.
        En ole talleissa tyytyväinen kuin paneelien kokoon. Nyt firma ei korvannut tallien puutteita, asia menossa kuluttajaneuvojalta riitalautakuntaan. Kyseinen yrittäjä huijasi meitä silmät kirkkaina omassa pihassamme. Mieheni kyseli talleista mm "onhan runko 100 vahvaa" ja "onhan höyrynsulku laitettu". "On on, tottakai".. Jep jep.

        En siis suosittele.


      • pottupoika

        Luojalle kiitos tämän parjatun valmistajan talli ei meille koskaan saapunut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Ellu1077
        pottupoika kirjoitti:

        Luojalle kiitos tämän parjatun valmistajan talli ei meille koskaan saapunut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Hyvä juttu sinun kannaltasi! :) Ostitko jostain muualta?


      • pottupoika
        Ellu1077 kirjoitti:

        Hyvä juttu sinun kannaltasi! :) Ostitko jostain muualta?

        Onneksi saimme tekijät omasta kylästä ja nyt pihassa oma talli, on hyvä ja seinien sisällä just mitä pitää. Kyseisen valmistajan kanssa mennään käräjille.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TILATKO SIELTÄ MITÄÄÄÄÄÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Ellu1077
        pottupoika kirjoitti:

        Onneksi saimme tekijät omasta kylästä ja nyt pihassa oma talli, on hyvä ja seinien sisällä just mitä pitää. Kyseisen valmistajan kanssa mennään käräjille.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TILATKO SIELTÄ MITÄÄÄÄÄÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Pottupoika; Hyvä juttu, että nyt on laadukas talli pihassa!

        Samoin, niinkun mainitsinkin, meidänkin asia on talleja vastaan menossa kovaa vauhtia eteenpäin!

        SAMAA MIELTÄ, ÄLKÄÄ TILATKO JOS ETTE HALUA TULLA HUIJATUKSI!!!!!!!


      • TalliTilaaja
        Ellu1077 kirjoitti:

        Pottupoika; Hyvä juttu, että nyt on laadukas talli pihassa!

        Samoin, niinkun mainitsinkin, meidänkin asia on talleja vastaan menossa kovaa vauhtia eteenpäin!

        SAMAA MIELTÄ, ÄLKÄÄ TILATKO JOS ETTE HALUA TULLA HUIJATUKSI!!!!!!!

        Ihanaa etten ole ainut huijattu. Olen ollut joustava ja antanut lisää aikaa. Rahaa kylläkin menetin valitettavan paljon. Nyt kun tallit myöhässä kuukausitolkulla, on aika kävellä poliisiasemalle. Asiat on pakko saada etenemään, edes rahojen palautuksen verran.

        Liian luottavainen olen aina ollut, nyt tuli raja vastaan.


      • kings tallit
        TalliTilaaja kirjoitti:

        Ihanaa etten ole ainut huijattu. Olen ollut joustava ja antanut lisää aikaa. Rahaa kylläkin menetin valitettavan paljon. Nyt kun tallit myöhässä kuukausitolkulla, on aika kävellä poliisiasemalle. Asiat on pakko saada etenemään, edes rahojen palautuksen verran.

        Liian luottavainen olen aina ollut, nyt tuli raja vastaan.

        oletko tilannut montakin tallia ? talli tilaaja


      • Timbe16
        TalliTilaaja kirjoitti:

        Ihanaa etten ole ainut huijattu. Olen ollut joustava ja antanut lisää aikaa. Rahaa kylläkin menetin valitettavan paljon. Nyt kun tallit myöhässä kuukausitolkulla, on aika kävellä poliisiasemalle. Asiat on pakko saada etenemään, edes rahojen palautuksen verran.

        Liian luottavainen olen aina ollut, nyt tuli raja vastaan.

        Juu, sama vika täällä. Rahaa kouraan ja tuote myöhässä ja tullessaan täysi susi!! En ikinä tule tätä tallivalmistajaa suosittelemaan!!! Melkein voisimme tehdä kaikki yhdessä asialle jotain, koska meitä pettyneitä on näinkin paljon..


      • yksi vaan
        Timbe16 kirjoitti:

        Juu, sama vika täällä. Rahaa kouraan ja tuote myöhässä ja tullessaan täysi susi!! En ikinä tule tätä tallivalmistajaa suosittelemaan!!! Melkein voisimme tehdä kaikki yhdessä asialle jotain, koska meitä pettyneitä on näinkin paljon..

        keneltä tilasit timbe tallin ja milloin


      • Heppakauppa678
        Ellu1077 kirjoitti:

        Minulla on myös huonoa palautetta Kings-talleille. Tilasin itselleni talleja kaksi. Tulivat monta viikkoa myöhässä. Ensimmäinen talli tuotiin iltamyöhällä. Rahoja toivottiin käteen. Kun toinenkin talli oli tullut, tuli siihen siirrossa reikä päätyseinään. Tällöin huomasimme puutteita molemmissa talleissa. Tilasin rungon 100 vahvana. Ensimmäisessä tallissa oli tehty näin vahvana etuseinä, jotta luulisimme kaikkien seinien olevan tätä vahvuutta. Monestihan muita seiniä ei pääse tarkastelemaan. Mutta tässä tallissa oli muut seinät 70mm vahvoja. Samaten villa kauttaaltaan 70mm, vaikka tilasin 100mm. Toisessa tallissa kaikki seinät 70-vahvoina.
        Höyrynsulku puuttuu molemmista, vaikka kotisivuilla firma manitsi sen kuuluvan pakettiin(nthän se on poistettu). Se on aika tärkeä osa tallia.
        Paneelit on kiinnitetty osittain naulalla "ilmaan", runkoa ei niillä kohin ole. Ovet venkoilevat koko ajan. Listat on kiinnitetty myös ilmaan, tippuvat pikkuhiljaa.
        En ole talleissa tyytyväinen kuin paneelien kokoon. Nyt firma ei korvannut tallien puutteita, asia menossa kuluttajaneuvojalta riitalautakuntaan. Kyseinen yrittäjä huijasi meitä silmät kirkkaina omassa pihassamme. Mieheni kyseli talleista mm "onhan runko 100 vahvaa" ja "onhan höyrynsulku laitettu". "On on, tottakai".. Jep jep.

        En siis suosittele.

        Kaveri osti "laadukkaan eestiläisen papreittoman puoliverisen" mannelta. Ei ollut papereita, kun oli juuri tullut maahan ja paperit oli Hippoksessa. Nopealla kaupalla saat nyt näin halvalla, paperit toimitetaan mahdollisimman pian. Oikein kirjallisesti sovittiin!

        Kaupat tuli. Papereita ei tullut, eikä myyjää enää löytynyt. Nimi oli tekaistu. Hevosesta ei koko Hippos tiennyt mitään.

        Eläinlääkäri löysi konista sirun ja sen perusteella tiedot. Ja sitten löytyi myös entinen omistaja, joka oli myynyt sinne ja sinne ja sinne....

        5000 euron pv olikin sitten lämminverinen. Mukava hevonen, ei sillä ;o)¨


      • Pasi 987
        kings tallit kirjoitti:

        se on hyvä että löytyy positiivista palautetta

        Onko positiivista palautetta se, että mainitsee itsestään selvyyden?


      • Mika567
        kings tallit kirjoitti:

        pellit on 2m pitkiä siksi joutuu 2kpl laittamaan pellit ovat päällekkäin 50cm huom pellit ovat uusia pellit on käännetty ympäri siksi että pinta puoli on saman värinen aluskate runko tolpitus on villan väli

        Eiköhän siinä ole muukin syy kuin väri, että pelti laitetaan tietty suunta kohti aurinkoa? Kuten kestävyys ja saumojen vedenpitävyys ja ja ja...

        Peltiä saa muuten muualtakin, kuin sieltä Wekcmannin hylkyvarastosta. Sitä saa ihan lappeen pituisena - jos tarkoitus on tehdä kunnon katto.


      • Mika 567
        kings tallit kirjoitti:

        en tiedä mikä voisi rakenteissa mättää

        Kyse lienee siitä, että Sinun nimenomaan pitäisi tietää. Mahtaako yrittäjiltä löytyä rakennusalan koulutusta ollenkaan?


    • onko se sama

      • perustelia

        laitonta toiminnalle sanoisin tässä kohdassa kyllä ne muutkin osaavat rakentaa
        ja hommata tavaransa jos toinen tallin tekijä pyytää 14000e ja toinen 4000e
        toisilla voi olla suhteita paljon enemmän materiaalin hakintaan
        ja mitä sitten jos ARB TALLEILLA on verovelkaa eihän se sinulle kuulu
        pidetään omista asioista huoli eikä yritys ole vaihtanut sen kummemmin
        nimeä kun kings talleilta fiksu talliksi sen takia kun on nyrkkeily talli sama kings tallit maksetaan vaan omat veromme niin mennään eteenpäin sinun ei tavitse maksella muitten veroja sinä maksat omat verosi


      • Maatalonmies34
        perustelia kirjoitti:

        laitonta toiminnalle sanoisin tässä kohdassa kyllä ne muutkin osaavat rakentaa
        ja hommata tavaransa jos toinen tallin tekijä pyytää 14000e ja toinen 4000e
        toisilla voi olla suhteita paljon enemmän materiaalin hakintaan
        ja mitä sitten jos ARB TALLEILLA on verovelkaa eihän se sinulle kuulu
        pidetään omista asioista huoli eikä yritys ole vaihtanut sen kummemmin
        nimeä kun kings talleilta fiksu talliksi sen takia kun on nyrkkeily talli sama kings tallit maksetaan vaan omat veromme niin mennään eteenpäin sinun ei tavitse maksella muitten veroja sinä maksat omat verosi

        Puutavara-alan liikkeessa olen töissä ja siten voin sanoa, että tuollaiseen talliin ei tarvikkeita osta 4000 eurolla edes alv0%:lla.

        Meidän firman sisäänostohinnoilla saataisiin tarvikkeet juuri ja juuri ostettua, mutta eihän mekään ilman katetta myydä mitään ulos.

        Mikä teidän Y-tunnus muuten on?


    • NiinpäNiin1958

      Pitäisihän sitä nyt järjenkin sanoa, että yksi myy tallia 4 000 eurolla veroineen ja toinen on samantyyppisestä tuotteesta vailla 14 000 euroa, että jokin juttu mättää. Hevosihmisillä näyttää vain olevan sellainen käsitys, että tämä kalliimman tallin valmistaja huijaa - halvemman valmistaja on rehellinen ;o)

      Tuollaisen 4000 euron tallin alviton hinta on 3250 euroa. Siihen pitäisi sitten sisältyä materiaalit, hallivuokrat, palkat, työnantajamaksut, kirjanpitokulut, vakuutukset jne. Mikäli yrittäjä maksaa edes eläkemaksunsa rehellisesti, ovat ne kuukaudessa helposti 500-600 euroa - siitä ei siis jää yrittäjälle yhtään mitään käteen.

      Jos tallia rakentaa palkattu työntekijä minimipalkalla, tulevat palkkakustannukset helposti sivukuluineen yli 2000 euron. Minimipalkalla ei saa töihin rakennusalan ammattilaista, vaan palkkaa pitää maksaa noin 15 euroa/tunti työnantajamaksut.

      Tuo kiinnitti huomioni, että pystytolpat ovat villan mitan mukaisesti. Miten päin se villa sitten asennetaan ja mitä villaa käytetään. Villahan voi olla myös 1200 millin jaolla. Mitenkäs tiuhassa ne tolpat sitten ovat? Ja olenpa kuullut (huhu kylläkin) että villa ei välttämättä ole ollut ihan uutta, vaan "vähän käytettyä", kuin myös kattopelti. Tuulensuojalevy ei ilmeisesti kuitenkaan kuulu perushintaan, kuin ei myöskään rimoitus niin, että seinärakenteet tuulettuvat? Yleensähän tuulensuojalevy vaikuttaa tolppien väleihin, jotta levy saadaa kiinnitettyä oikein pystytolpan kohdalle.

      Kuljettaminen näytti jossain maksavan 300 euroa. Onko kuljettaminen ihan laillista? Tallin koko vaikuttaa mm. siihen, pitääkö kuljetuksen edellä mennä yksi vai kaksi etuautoa. Kuljetuskulut ovat helposti 2-4 euroa kilometri alv23% ja lisäksi lastausaika on muistaakseni tuntitaksalla yli 60 euroa tunnissa plus alv. Joten tuolla 300 eurolla ei tallia laillisesti ja rehellisesti kuljeteta kovin monen kilometrin päähän.

      Rakennusalalla on myös rehellisiä yrittäjiä, jotka hoitavat tunnollisesti maksunsa myös yhteiskunnalle ja elättävät itsensä yritystoiminnallaan. He eivät saa yhteiskunnalta palkanlisiä ja hoitavat myös työntekijöiden eläkemaksut lain edellyttämällä tavalla. Nämä yrittäjät ovat myös vakuuttaneet tuotteensa ja mahdollisissa reklamaatiotapauksissa homma edelleen toimii. On turha valittaa rakennusalan harmaasta taloudesta, kun asiakkaat ovat vailla kuititonta rakentamista ja tyytyvät p*skaan.

      • perustelia

        niinpä niin jos sinä olet ymmärtänyt oikein jos villan pituus on 85 cm niin kattotuolien jako on silloin 85cm villan leveys 55cm niin runko on silloin tehty 60cm keskeltä keskelle kuljetuksesta sen verran se on matkasta kiinni en voi sanoa mitä kuljetus maksaa ollaan tehty paketti hinta kun on oma auto millä kuskaamme tallit edelleen sanon pitäkää omista asioista huoli älkää muitten asioista


      • Voi jumalauta
        perustelia kirjoitti:

        niinpä niin jos sinä olet ymmärtänyt oikein jos villan pituus on 85 cm niin kattotuolien jako on silloin 85cm villan leveys 55cm niin runko on silloin tehty 60cm keskeltä keskelle kuljetuksesta sen verran se on matkasta kiinni en voi sanoa mitä kuljetus maksaa ollaan tehty paketti hinta kun on oma auto millä kuskaamme tallit edelleen sanon pitäkää omista asioista huoli älkää muitten asioista

        OLi oma auto joka oliki serkun auto eikä käytettävissä.


    • HuhHuhTaasNäitä

      Kovin edullisen tallin tilaajan kannattaa tarkistaa yrityksen verotiedot - jos verottaja yleensäkään on tietoinen koko yrityksestä. Kusessa on sellainen ostaja, joka vahingossakaan tukee veroja kierteleviä yrittäjiä. Ja sitten vakuutukset... saatko sinä sellaista epämääräistä tönöä vakuutuksen piiriin - varsinkaan, jos siitä ei ole kuitteja tai muita asiapapereita? Asiallisen rakennuksen saa vakuutettua ja mahdolliset vahingot sitäkin kautta kompensoitua. Kannattaa miettiä sitäkin.

      perustelijalle sen verran, että eiköhän se ole myös minun asia, jos joku veroja kiertää? Minä muiden joukossa joudun maksamaan näidenkin lusmujen elämisen verojen muodossa, joten on se minunkin asia.

    • VerojaMaksanMinäkin

      Siirtotalleissa on helppo kusettaa, kun "paketti" on valmis. Sitä voi luvata ihan mitä vaan rakenteista. Keskimäärin ostajilla ei ole mitään käsitystä rakentamisesta. Ilmanvaihdolla tarkoitetaan räppänöiden määrää... entäpä rakenteiden tuuletus?

      Jos siirtotallia tarjotaan alle 10 000 euron, niin silloin pitäisi hälytyskellot soida. Jotain jää maksamatta tai jostain lintsataan. Kannattaa verrata vaikka talotehtaiden välittämiin autotalleihin ym. Niistä pääsee jyvälle, paljonko rakennuksen tekeminen maksaa, kun verot maksetaan ja työllä on takuu.

    • Yrittäjä!!

      Tämä "PERUSTELIA" tuntuu olevan täys PELLE kun on vielä pokkaa kirjoitella että mielestään on ihan ok kun verot y.m. maksut jää makasamatta yhteiskunnalle.
      Näiden takia rehelliset yrittäjät ja työntekiät sitten makselevat ylimääräisiä kuluja valtiolle kun nämä verojakiertävät ja työttömyyskorvauksia nostelevat paskiaiset jättävät velvollisuudet hoitamatta.

    • Kiinnostaisitietää

      Fiksu-tallien Y-tunnus on...?

    • el viiraa ei

      Olen ostanut erittäin hyvän ja edullisen tallin muutama vuosi sitten Aatos Nostajalta Pohjanmaalta. En muista yhteystietoja, mutta ehkä googlella löytyy?

    • Siirtotallia vailla

      Ketä siirtotallin tekijää suosittelette? Ja millä perustein?

    • Vinkki!

      Itse ostaisin siirtotallin yritykseltä joka on sekä yritys että alvirekisterissä.
      Perusteluna on että nämä verojakiertävät halpistallivalmistajat aiheuttavat vain lisää harmia jo pahasti rehottavaan harmaatalouteen.
      Mitä enemmän näitä käytetään niin sitä enemmän yhteiskunta joutuu näiden maksamattomia veroja keräämään veronmaksajilta korotettujen verojen myötä.
      Jos tallivalmistaja ilmoittaa alvillisen hinnan tallille, mutta ei ole alvirekisterissä niin luuletteko tosiaan, että nämä maksavat verottajalle centtiäkään saamistaan tuloistaan.
      Suosittelisin siirtotallimarkkinoilta Constallia, Uudenmaan Tallipalvelua sekä M&M-Paakkista.

    • Outoa!

      Voiko joku valaista että miten on mahdollista harrastaa yritystoimintaa ilman että on yritysrekisterissä. Ilmoitellaan julkisissa lehdissä siirtotallien valmistamista asiakkaille ja hinnatkin ovat vielä alvillisina.
      Siirtotalli. net on olevinaan uusi siirtotalleja valmistava yritys mutta ei sitä kyllä yritysrekisteristä löydy.
      Olen itse yrittäjä enkä vielä ole moiseen toimintaan omassa työelämässä törmännyt.
      Löytyy yrityksiä jotka tekevät töitä verottajalta salassa, mutta se että vielä on ilmoituksia lehdissä ja jonkunlaiset kotisivutkin, niin sitä en voi ymmärtää että miten tämä on mahdollista ????

      • Ehkäpäss

        tuo ei ole sen yrityksen nimi.


      • ;o))))

        Eniten ihmettelen niitä ihmisiä, jotka ostavat noinkin ison ostoksen tuollaisten sivustojen perusteella. Jos joku sivusto antaa epämääräisen kuvan firmasta niin nuo. Yrittäjän nimeä ei löydy, ei Y-tunnusta, ei kerrota rakennuksen rakenteista tms. mitään....?

        Vaikka toisaalta - suomalaiset ostavat kohta ruokaa vaikka torille kaadetusta läjästä kunnon Neuvostoliitto-tyyliin - kunhan se on vain halpaa. Pienet ongelmat kasvinsuojelussa tai geenimuunteluissa ei haittaa - kunhan se on halpaa. Sitten märistään ja vaaditaan yhteiskuntaa puuttumaan asiaan, kun kuset on housussa.

        Kuinkahan moni on yrittänyt kuluttajaneuvojan kanssa hoitaa asioita liittyen näihin kansallispukuisen vähemmistöryhmän myymiin talleihin liittyen?


    • Ihmettelee myös 69

      Rehellinen yrittäjä uskaltaa laittaa Y-tunnuksen jo www.sivuille näkyviin. Mahdollinen asiakas voi tehdä haluamansa tarkistukset.

      Niin kauan kun on epärehellisiä ihmisiä, niin kauan on erärehellisiä yrittäjiä. Nämä halppistallien ostajat ovat niitä, jotka eivät halua maksaa lakisääteisiä maksuja vaan haluavat "halvalla". He luovat tilauksen epärehelliselle yrittäjälle, joka nostaa rahaa vähän joka luukulta ja harrastavat tallien tekemistä. Niin kauan kun löytyy tällaisia yhteiskunnan loisia, niin kauan harmaa talous kukoistaa.

      Tyhmä kai sitä lopultakin on se, joka erehtyy maksamaan kaikki maksunsa ajallaan ja noudattamaan muutenkin lakia. Näyttää tosiaan siltä, että näin saa toimia, kunhan vain on pokkaa riittävästi. Kai sitä itsekin pitää lopettaa yrittäjänä toimiminen, nostaa kaikki korvaukset ja puuhastelemalla hankkia sitten vähän taskurahaa. Eihän sitä toimettomanakaan halua olla.

    • ällistynyt

      Onko kukaan koskaan tehnyt rikosilmoitusta näistä huijauksista ?

      • miepä

        Olen tehny ja äijä vaan porskuttaa.


    • XoXo22

      Mistäs saisi hyviä talleja?

      • Fiksu tallit

        Meiltä saa hyviä kunnollisia ja pohjamaalattuja valmiiksi


    • HuhHEIJAA

      Taitaa olla nämä suositellut tallien tekijät Constall, Hirnu, Uudenmaan TP ja Paakinen.

      Näillä halppistalli-kavereilla on kuulemani mukaan muutama juttu menossa käräjillä. Mutta mitä iloa siitä on? Luuletteko, että sieltä saa rahojaan takaisin? Ja yleensäkään koko firmaa ei edes ole olemassa, ei varmuutta myyjän oikeasta nimestä, mitään ei ole kirjallisesti, maksuja ei näy tilillä kun ne on käteisellä hoidettu jne.

    • tiitaavi

      kenen valmistajat talliasiat ovat menossa käräjille ja miksi?

    • miepä

      Minä maksoin. Ja sinne jäi rahat. Kävelen uudelleen poliisilaitokselle.

    • suokkityttö
    • minävaa

      www.hirnu.fi

    • Samaa Porukkaa!

      Inn.finn on samaa rothin porukkaa kuin nämä muilla nimillä varustetut halpistallivalmistajat!

    • Kohta talliton

      Minä ostin myös Aatos Nostajalta, kuitin sain, muttei siitä varmaan mitään veroja maksettu. Asiakaspalvelu ollut kyllä kiitettävää.

      Talli vain on pahasti homeessa parin vuoden käytön jälkeen, valmistajan mukaan syynä on ulkona oleva kostea ilma.
      Talli olisi tuota kosteutta ja hometta lukuunottamatta muuten ihan hyvä, ovet ja lukot ovat toimineet tosi hyvin, ei ole tarvinnut säädellä.
      Asensimme tuulituulettimen kattoon ja pidämme lukkuja öisin auki, ei juuri apua.

      Rahoja tällaisesta kaupasta on turha takaisin odottaa. Ei auta, kuin remontoida koko talli uudestaan kesällä, avata koko katto ja laittaa sinne kunnollinen aluskate ja uudet villat nyt siellä olevan sahanpurun ja sanomalehtien tilalle, aluskatteena vihreä pressu, joka on varmaankin hapertunut kesän kuumentaessa peltikattoa.

    • Outoa!

      ARB-Talli joka on Fiksu-Tallien takana on verovelkaa 7.065 euroa.
      Ei kannata heti eurojansa tällaiseen yritykseen upotella.
      Todennäköisesti raha menee perille mutta tavara jää tulematta!

      • Fiksu tallit

        Eipä ole kuukaan vielä sanonut että ei olisi tallia pihaan tuotu


    • Höpö höpö!

      Ei ihmiset täällä turhaan manaile, jos tavara on sitä mitä on luvattu!
      Kaikista kirjoituksista tällä ja hevosnetin puolella, on selvästi mainittu useampaan otteeseen että käsiraha on otettu mutta tallia ei ole ilmestynyt lupauksiasta huolimatta pihalle.
      Kyllähän te fiksutallilaiset kaikenlaista moskaa asiakkaille viette ja vielä kirkkain silmin valehtelette päin naamaa.
      Olen allanin kanssa ollut aikoinani tekemisissä ja puhua kyllä osaa mutta siihen se sitten jääkin.
      Tilaamani siirtotalli allanilta oli täysin susi ja niin väärin rakennettu että korjauksiin meni useampia tuhansia euroja, jotta talli saatiin sellaiseen kuntoon että siellä voi pitää HEVOSIA.

      • fiksu tallit

        olisi kiva tietää kuka olet ja jos olet ollut minun kanssa tekemisissä niin kerro kuka olet. ja minä en ole talliasi varmaan tehnyt soittele


    • Höpö höpö

      Soittele numeron tiedät

    • Meille kävi samoin.

      Tilasin itsekkin aikanaan th-roth nimellä olevalta siirtotallivalmistajalta tallin ja kun sitten totesimme että talli oli kaikkea muuta kuin oli luvattu niin muutaman soittokerran jälkeen ei vastattu enään puhelimeen.

    • En suosittele!

      Meiltä löytyy myös kyseisen fiksu tallien valmistama siirtotalli ja ei kauhesti kehuja voi antaa.
      Kattopelti on jotakin vanhaa purkutavaraa ja aluskate puuttui.
      Talli on nyt täysin pilalla kosteusvaurioden takia.
      Keväällä olisi tarkoitus purkaa talli ja rakentaa tilalle uusi.

      • fiksu tallit

        koska olet tallin tilannut olisi kiva tietää onko meidän valmistama talli onko tallinne pulpetti vai harja


    • Epäilyttävää!!!!!!

      Outo tapaus tämä fiksu tallit vai mikä nykyään lieneekin?
      Porukka kirjoittelee tänne huonoista kokemuksista heidän valmistamistaan siirtotalleista ja hänen kommenttinsa ovat:

      -Ei varmaankaan ole meidän tekemä
      -Onko harja vai pulpettikattonen
      -Olisi kiva tietää onko meidän valmistama
      -Minä en ole talliasi tehnyt

      Jos yritys vaihtelee jatkuvalla syötöllä nimeä niin ei sillä voi olla puhtaita jauhoja pussissa.

    • Älä osta halpaa!!!!!

      Meidän talli näytti päälleppäin ihan asialliselta mutta vuoden kuluttua paljastui karu totuus.

      Aluskatteen puuttumisen takia kaikki katto ja seinävillat olivat märät ja siitä seurannut kosteus sisätiloissa aiheutti hometta sisäseinien lautoihin.
      Nyt talli toimii varastona koska hevosia siellä ei homeen takia voi pitää.

      Älkää hyvät ihmiset sortuko näihin halpistalleihin!

      Hinta houkuttelee mutta pitkässä juoksussa siitä tulee kallis investointi.
      Pahimmassa tapauksessa hevonen sairastuu johonkin hengitystiesairauteen.

      Tallimme valmistaja on kings-tallit.

      Toimii muuten nykyään nimellä Fiksu-Tallit tai ARB-Tallit.

    • Touho

      Olen muutaman halpistallin nähnyt ja rakennustapa millä niitä tehdään on suurin syy kosteusongelmiin.

      Seinärakenteesta puuttuvat ilmakanavat jolloin ilma ei kierrä seinärakenteissa eikä sinne kondensoitunut kosteus pääse millään pois.

      Peltikatto on jotakin purkujätettä missä on reikiä jo ennestään joten vuotavat jo valmiiksi.

      Aluskate puuttuu jolloin kattopelleistä kondensoituva vesi putoaa suoraan eristeiden päälle.

      Tässä on vain muutama esimerkki rakennusvirheistä halpistallien kohdalla.

      En kyllä suosittelisi tällaista tallia edes väliaikaseen käyttöön!

    • Ihmetyttää

      Olen itse rakennusalalla ja minua kummastuttaa suuresti miten nämä pystyvät näitä "halpis" talleja tuollaisilla hinnoilla myymään?

      Laskeskelin tässä hintoja materiaaleille noin suurpiirteisesti niin alennuksineen ja alv 0% hinalla ei edes materiaaleja saa samaan hintaan kuin mitä nämä myyvät valmiita talleja.

      En tiedä mistä materiaalinsa hankkivat, mutta mitään hyvää tavaraa se ei voi olla!

      Todenäköisesti osa on purkujätettä ja osa sahoilta saatua kastunutta ja piloille mennyttä puutavaraa.

      Tällaisilla tarvikkeilla kun tallin rakentaa niin ei ole mikään ihmekkään että ongelmia tulee.

      No mitä nyt näitä juttuja olen täältä lukenut niin onhan niitä pettymyksiä ostajille tullut.

    • hemminki

      mitenkäs tuo Jalastalli? Onko kokemuksia? Halpoja noillakin verrattuna joihinkin muihin nuo tallit....kovasti mainostavat, mutta valitettavasti hinta pistää epäilyttämään.

      • retuliini ky

        Me teemme betonilattialla varustettuja talleja, eristeenä seinissä ja katossa 70mm uretaani, kotisivuilla www.retuliini.fi on jotain tietoa ja 0400333293 saa lisää tietoa kuvia hinnat alk. 6500€ terveisin Retuliini Ky


    • Tutkiskellut!

      Näiltä kannattaa kysellä tarjouksia jos on laadukasta siirtotallia haluamassa!

      -Uudenmaan Tallipalvelut
      -M&M-Paakkinen
      -Constalli

      • Siirtotalli

        Paakkisesta hyviä kokemuksia;)


      • Niinpä12345

        Halvalla saa halpaa. Pojat tekevät sitä, mitä siihen hintaan voi odottaakin.

        Fiksu sen tajuaa, eikä tyhmälle sitä kannata vaivautua edes selittämään.


    • sara11

      Entä Jari Sotkan tekemät tallit? Aika halpoja nekin, entä laatu?

    • En tod.

      Retuliinia en tod. suosittele. Huijari!

    • yks vaan

      Tietääkö kukaan tarviiko siirtotalli jonkinlaisia lupia??

    • ?????

      Mikä retuliinissa tökkii?
      Olen siirtotallia hankkimassa ja kysellyt tarjouksia useammalta valmistajalta.
      Hintahaarukka on niinkin huima kun 3000-20000 euroa riippuen valmistajasta.

      • en. tod.

        Kaikki. Piirustukset ei vastaa toimitettua tavaraa, sovittu ei pidä, laskutetaan liikaa, puhelimella ei saa kiinni, käytös...


      • Samoja
        en. tod. kirjoitti:

        Kaikki. Piirustukset ei vastaa toimitettua tavaraa, sovittu ei pidä, laskutetaan liikaa, puhelimella ei saa kiinni, käytös...

        Samoja kokemuksia mullakin.


    • Duo ;o)

      Ostin Hirnu Oy:lta Duo36-tallin reilu vuosi sitten. Tuli tasan ajallaan ja onhan muuten magee… koneellinen ilmanpoisto, kumilattiat, avattavat ikkunat, EU-mitat, varustehuone…

      Ei tosin "siirtotalli" sanan varsinaisessa mielessä, eikä mikään halppis-talli. Rakennustarkastajakin kehui, että onhan viimeisen jälkeen asiallinen talli.

      Laskettiin ennen ostopäätöstä miehen kanssa, että tämä kolmen vuoden suunnittelu saa riittää ja ostettiin valmis. Ne puut, josta talli piti "sitten kun on aikaa" rakentaa, seisoo vieläkin metsässä… Mies taisi olla enemmän innostunut tästä vaihtoehdosta, kuin minä. Eipähän mennyt kesä rakentamiseen.

      Eikä ole kaduttanut. Toisen karsinan kun vielä vuokrasin, niin vuokralainen maksaa tallilainaa ;o))))

    • Tallia-vailla

      Jari Roth Ähtärissä, onko kellään hänen tekemää siirtotallia!?

      • Tyhmä

        Oiskohan ollu juuri vuosi 2016 kun Roth Ähtäristä piti meille toimittaa talli mutta sinne meni ennakkomaksu eikä tallia tullut koskaan, vaikka asiasta väännettiin vuoden päivät. Selityksiä oli vaikka kuinka ja yritti muka rahoja palauttaa mutta huijari mikä huijari ja veloissa.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe