Mitä kahviin maidon sijasta?

maidoton

Moi!
Olen lopettanut kokonaan maidon juonnin, koska uskon olevani sille allerginen. Nyt ongelmana on se, että kahvista ei saa hyvänmakuista näille perus soija- tai riisijuomilla. Olen kokeillut alprosoja-, oakly- ja rice dreamjuomia, mutta mikään ei niistä mielestäni sovi hyvin kahviin. Pari vuotta sitten kun kokeilin, niin joku vastaava valmiste sopi erittäin hyvin kahviin, mutten enää muista nimeä.

P.s. Niin ja mustana en juo!

9

2267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopia sekään

      onhan kai siinäkin maitoperäisiä aineita,vai kuinka.

    • choco

      Kenties kookosmaito kävisi? En ole itse kokeillut, mutta ajattelen, että soija- ym. maidot maistuvat pahalta kahvissa koska ovat täysin rasvattomia. Kookosmaidossa rasvaa tosin on hieman liikaakin, mutta ehkä kevytkookosmaito?

    • määäkiiiiiiiiiiii

      Kokeile kasvirasvapohjaista Ruokakermaa(15%).

    • Anonyymi

      Kauramaito?

    • Anonyymi

      Perunajauho ei ollut hyvä kun vahingossa kokeilin. Ei kyllä sakeutunutkaan juomalämpöisessä, mutta outo sivumaku vaikka lisäsin maitojauhetta. Maitojauheella kannattaa olla 100% tiivis purkki, löysäkantisissa paakkuntuu aika nopeasti, perunajauholle sopii nekin. Vaihdoin purkkeja niin sekoittui.

    • Anonyymi

      Ei kannata oaklyä laittaa, voi olla vähän puumaista🌳🤣 Oatly taaseen saattaa näin 17 vuodessa olla kehittynyt paremmaksikin. Ainakin halpa vs kallis ohjelmassa kehuivat sitä elovenan versiota.

    • Anonyymi

      Maku kysymys. Kahviin on erikseen kauramatoa. Minun makuun käy vain merkki:VALIO ODDLY GOOD.BARISTA OAT DRINKI.kaura juoma joka nimen omaan on tarkoitettu kahviin.Merkkejä on paljon kyseistä kaura juomaa kahviin.Joten täysin maku kysymy. Itä-Helsinki 17.12.22

      • Anonyymi

        Vähemmän huono kuin jotkut muut, mutta maitojauhe paljon parempi jos maito pääsee loppumaan. Kurjaa olisi elämä jos joutuisi maitoa välttämään, lisäksi vaikkapa lihaa, sokeria jne. Sipulikin aiheuttaa tarpeeksi ongelmia kun sitä ei pysty syömään ja pilaavat lähes kaikki einekset.


    • Anonyymi

      viskiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe