0.11 €/km kaikki kulut 2.4DA

V70 2.4D

Pidän tarkkaa kirjaa auton kuluista. Nyt tuli vuosi täyteen V70 2.4D automaatilla.

Ajoin autolla vuoden aikana 26717 km. Dieseliä kului 1720.24 litraa. Keskikulutus oli tällöin 6.44 l/100km. Diesel maksoi 1514.08 €. Autossa on lisälämmitin kellolla. Lisälämmittimeen saa eston päälle. Ajon aikana olen pitänyt lämmitintä päällä jos yli -15 pakkasta ja Oulun läänissä niitä päiviä osuu jonkin verran. Lisälämmitintä kellolla käytin noin 10 kertaa talven aikana.

Huoltokulut olivat 415 €. Sisälsi yhden öljynvaihdon suodattimen kera (ei Volvolla). Volvon merkkiliikkeessä vaihdatin talven aluksi polttoainesuodattimen ja automaatin öljyt ( yhteensä 257 €). Lisäksi yksi ajovalo ja kaksi parkkivaloa 10 €. Katsastus 60 € (katsastin 3.5 kk ennen käyttöönottoa pvm, joka heti vuoden alussa)

Verot olivat 665 ja muutoma sentti päälle (ajoneuvovero ja ns dieselvero).

Vakuutusmaksut olivat 418.90 €. Ostaessa oli kaikki 8 uutta rengasta, joten minun ajomäärällä renkaat kestää noin 3-5 vuotta.

Tämän perusteella kilometri maksoi 0.11 €. Auton arvon alennnusta en ole ottanut huomioon, joka todennäköisesti hintoja seuratessa pyörii jossakin 3500 € paikkeilla.

13

6493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ake, Make, Pera ja mä

Mistäs yhtiöstä noin halpa vakuutus? Siis täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä 418e? Ei pijä paikkaansa!

• V70 2.4D

Liikenne on 164,63 vuosi ja kasko 254 ja osia vuosi. Vakuutusyhtiö on lähivakuutus. Kasko on. Omavastuu omassa mokassa 260 € ja muissa 126 €. Ei korvausta seisontapäivistä

• Ake, Make, Pera ja mä
        V70 2.4D kirjoitti:

Liikenne on 164,63 vuosi ja kasko 254 ja osia vuosi. Vakuutusyhtiö on lähivakuutus. Kasko on. Omavastuu omassa mokassa 260 € ja muissa 126 €. Ei korvausta seisontapäivistä

Tarkistappa tietosi ainakin tuon liikennevakuutuksen osalta. V70:n liikennevakuutus oli Lähivakuutuksen laskurin mukaan 329 euroa 55%:n bonuksilla.

Ja lähi-kasko 70%:n bonuksilla tekee myös sellaiset yli 300 egee.

Eli v70:n vakuutus on halvimmillaankin yli 600 euroa/vuosi.

(itsellä on S40 -96, ja edullisimman vakuutuksen sain siihen (kilpailutettuani muutamassa yhtiössä) hintaan n. 520 euroa/vuosi)

• pip²
        Ake, Make, Pera ja mä kirjoitti:

Tarkistappa tietosi ainakin tuon liikennevakuutuksen osalta. V70:n liikennevakuutus oli Lähivakuutuksen laskurin mukaan 329 euroa 55%:n bonuksilla.

Ja lähi-kasko 70%:n bonuksilla tekee myös sellaiset yli 300 egee.

Eli v70:n vakuutus on halvimmillaankin yli 600 euroa/vuosi.

(itsellä on S40 -96, ja edullisimman vakuutuksen sain siihen (kilpailutettuani muutamassa yhtiössä) hintaan n. 520 euroa/vuosi)

Lainaus:

/Lainaus.

Yllättävän kallis, jos oli edullisin. Oma S40:n liikenne- ja autovakuutus maksaa vuodessa ~462e.

Autovakuutus on 314,28e ja liikennevakuutus 147,48e.

• Ake, Make, Pera ja mä
        pip² kirjoitti:

Lainaus:

/Lainaus.

Yllättävän kallis, jos oli edullisin. Oma S40:n liikenne- ja autovakuutus maksaa vuodessa ~462e.

Autovakuutus on 314,28e ja liikennevakuutus 147,48e.

Bonuksena mulla liikennevakuutuksessa on 55% ja kaskossa täydet. Miten teillä poijjaat voi olla noin halpa liikennevakuutus?!

Tietysti paikkakuntakin vaikuttaa hintaan. Missä yhtiössä itselläsi on vakuutus? (ei ole pakko kertoa). Minulla tällä hetkellä Tapiolassa.

• pip²
        Ake, Make, Pera ja mä kirjoitti:

Bonuksena mulla liikennevakuutuksessa on 55% ja kaskossa täydet. Miten teillä poijjaat voi olla noin halpa liikennevakuutus?!

Tietysti paikkakuntakin vaikuttaa hintaan. Missä yhtiössä itselläsi on vakuutus? (ei ole pakko kertoa). Minulla tällä hetkellä Tapiolassa.

Sampo, vai if:köhän se nykyään on? Eihän nämä mitään valtiosalaisuuksia ole. Bonukset on hyvä olla tapissa, muuten lompakko kärsii.

Liikennevakuutus:
        Perusvuosimaksu 522,91
        Bonusalennus 70,0 % - 366,03
        If-sopimus -alennus 6,0 % - 9,40
        Vuosimaksu yhteensä 147,48

Autovakuutus: (Täyskasko)
        Perusturvien vuosimaksu yhteensä 1141,29
        Varkaudenestoalennus 10,0 % - 114,12
        Ikäalennus 7,0 % - 71,90
        Bonusalennus 70,0 % - 668,68
        Jarrualennus 5,0 % - 14,32
        Ilkivaltaturva 34,95
        Autopalveluplus 18,00
        Rahoitusturva 39,01
        Oikeusturva 5,50
        If-sopimus -alennus 15,0 % - 55,45
        Vuosimaksu yhteensä 314,28

• V70 2.4D
        pip² kirjoitti:

Sampo, vai if:köhän se nykyään on? Eihän nämä mitään valtiosalaisuuksia ole. Bonukset on hyvä olla tapissa, muuten lompakko kärsii.

Liikennevakuutus:
        Perusvuosimaksu 522,91
        Bonusalennus 70,0 % - 366,03
        If-sopimus -alennus 6,0 % - 9,40
        Vuosimaksu yhteensä 147,48

Autovakuutus: (Täyskasko)
        Perusturvien vuosimaksu yhteensä 1141,29
        Varkaudenestoalennus 10,0 % - 114,12
        Ikäalennus 7,0 % - 71,90
        Bonusalennus 70,0 % - 668,68
        Jarrualennus 5,0 % - 14,32
        Ilkivaltaturva 34,95
        Autopalveluplus 18,00
        Rahoitusturva 39,01
        Oikeusturva 5,50
        If-sopimus -alennus 15,0 % - 55,45
        Vuosimaksu yhteensä 314,28

Molemmissa bonus 70. Paikkana pieni kaupunki Oulun läänissä ja on tuo 418 €. Kysyin aikanaan kolmelta yhtiöltä. Tapiola oli kallein, mutten muista enää summaa. Volvialla samalla paketilla 460 €. Lähivakuutuksesta saa 2.5 % maksutapa-aleppusta, kun maksaa yhdessä erässä. Lisäksi oli muistini mukaan 5 % keskittämisalennus, kun kaikki vakuutukset lähivakuutuksessa.

• v70

Ota vain laskelmissa huomioon myös pääomakulut.

Pelkkä arvonalennus tekee enemmän kuin suorat käyttökulut. Ja kyllähän rahoituksellekin pitäisi jotain laskea - tuottaahan auton hinta muutoin sijoitettuna jo aika mukavasti.

Pääomakulut lienevät noin 2 x enemmän kuin suorat käyttökulut -> verottajan hyväksymä kilometrikorvaus on naurettavan pieni eikä kata isomman auton käyttökuluja.

• V70 2.4D

Jos laskisi arvon alennusta 3500 €/vuosi niin olisi 0.13 €/km.

Auton hinta oli vuosi sitten karvan alle 28t€ yksityiseltä ostettuna. Autoliike hyvittäisi suurin piirtein saman ostettaessa uutta noin 40-50 t€ autoa. Yksityisillä markkinoilla ehhä jossakin 24 t€ paikkeilla.

Rahaa ei hautaan saa, joten kiva nauttia itse omista rahoista. Itseen/perheeseen sijoitettuna et saa rahalle mistään parempaa korkoa

• v70
        V70 2.4D kirjoitti:

Auton hinta oli vuosi sitten karvan alle 28t€ yksityiseltä ostettuna. Autoliike hyvittäisi suurin piirtein saman ostettaessa uutta noin 40-50 t€ autoa. Yksityisillä markkinoilla ehhä jossakin 24 t€ paikkeilla.

Rahaa ei hautaan saa, joten kiva nauttia itse omista rahoista. Itseen/perheeseen sijoitettuna et saa rahalle mistään parempaa korkoa

Kyllä autoiluun voi hyvällä omallatunnolla panostaa - ja pitääkin jo turvallisuuden vuoksi.

Tarkoitin pääomakuluilla lähinnä sitä, että omassa tapauksessani uudella Volvolla työajoja ajaen, en kostu kilometrikorvauksista yhtään mitään. Tappiota tulee joka työkeikasta.

Esim. naapurimaan Svenssoni ostaa samanlaisen Volvon kolmanneksen halvemmalla -> miksi meitä rangaistaan niin armottomasti auton hankinnasta? Palkasta viedään päältä ensimmäiset verot ennen kuin ehtii tilin saamaan. Netosta sitten maksetaan veroa veron päälle moneen kertaan etenkin, jos erehtyy autonhankintaan ja sillä vielä ajelee.

Suomalaisen yhteiskunnan peruspilari ja verottajan toivekansalainen onkin sellainen, joka ajaa uudella autolla, polttaa tupakkaa ja väliajat juo viinaa.

• autoilija
        V70 2.4D kirjoitti:

"Itseen/perheeseen sijoitettuna et saa rahalle mistään parempaa korkoa "

väitätkö ihan oikeasti että autoon sijoitettuna rahalla saa hyvän koron? Hehhh, sinähän se oikean tietelijä olet, no huhhuhh.
        Kyllähän auto on kaikkiaan niiiin huono sijoitus
        ettei paljoa toista ole! Oikeesti.

Jos haluat korkea,tuottoa sijoitukselle tai
        "perheelle" niin sijoita vaikka asuntoon.
        Tai osta osakkeita,rahastoja tai pidä ne
        rahat vaikka tilillä!Tuottaa silti enemmän
        kuin sun vanha V70,hehh..

Kaikkea sitä ihmiset itselleen ja muille
        uskottelee..käsittämätöntä

• V70 2.5 tdi

Ainakin meikäläinen, kun on vanhempikoppaiseen V70:een kuluvana vuotena vaihdattanut merkkiliikkeessä pumppuhihnan, moniurahihnan ja jakohihnan vesipumppuineen ja ohjainpyörineen ym., niin huoltolaskua on osunut tälle vuodelle hieman eri lukema. Tosin nyt saakin taas pöristellä aikansa melko vähin (määräaikais-)huolloin...

• t.h.

Laskelmassa täytyy ottaa huomioon jokin laskennallinen pääoma- plus korkokulu, sillä täytyyhän autonvaihtoon voida säästää.

Esim. kilometrikorvauksista jokin tietty osa menee pääomakuluihin. Tai pitäisi mennä.

Vakuutuksia kannattaa kysellä Lähivakuutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91