Jos esim. autossa on nyt Mobil 1 Rallyformula
5w-40 ja jos tarvii lisätä öäjyä voiko laittaa Mobil 1 Rallyformula 5w-50?
Öljyjen sekoittaminen keskenään?
7
12991
Vastaukset
- Nimetön
Sekoitus on hieman huonompaa kuin huonompi öljy.
Mutta kaikkia moottoriin tarkoitettuja öljyjö voi käyttää kyhdessä. - sekoittaa
Öljy kenties aavistuksen muuttuu "paksummaksi", mutta ei aiheuta mitään vaaraa.
Itsekin olen joskus sekoittanut vaihdoista jääneistä "jämistä" yhden täyden kannullisen öljyä ja hyvin tuntui pelaavan auto silläkin seoksella, olivat eri merkkisiä synteettisiä/osasynteettisiä öljyjä. - .......+,
Eri viskositeettejä voi sekoittaa keskenään, mutta jos öljyissä on eri API-luokitus, ei ole suotavaa sekoittaa.
- luumu
Öljy-yhtiöt ovat ilmoittaneet, että voi sekoittaa mineraalia ja synteettistä, eikä mainittu mitään API-luokitus rajoituksia.
- joku toinen...
luumu kirjoitti:
Öljy-yhtiöt ovat ilmoittaneet, että voi sekoittaa mineraalia ja synteettistä, eikä mainittu mitään API-luokitus rajoituksia.
"Öljy-yhtiöt ovat ilmoittaneet, että voi sekoittaa mineraalia ja synteettistä, eikä mainittu mitään API-luokitus rajoituksia."
Mainittakoot, että tuotahan tekevät ne öljy-yhtiöt itsekin, siis sekoittelevat öljyjä... Jokainen on varmaan kuullut termin "osa-synteettinen", se tarkoittaa sitä, että siinä sekaisin synteettistä ja mineraaliöljyä. Ja niillä on kuitenkin huomattava laadullinen ero. - ........+,
joku toinen... kirjoitti:
"Öljy-yhtiöt ovat ilmoittaneet, että voi sekoittaa mineraalia ja synteettistä, eikä mainittu mitään API-luokitus rajoituksia."
Mainittakoot, että tuotahan tekevät ne öljy-yhtiöt itsekin, siis sekoittelevat öljyjä... Jokainen on varmaan kuullut termin "osa-synteettinen", se tarkoittaa sitä, että siinä sekaisin synteettistä ja mineraaliöljyä. Ja niillä on kuitenkin huomattava laadullinen ero.No, selvä sitten. Itse koetan kuitenkin vältellä koktaileja ihan vanhasta muistista´, mitä koulukirjat ennen kertoivat.
- olli
Mulla on -89.galant,öljyä vie jo liki 400tkm.ajettuna jonkun verran,kaatelen koneeseen välillä synteetistä ja väliin osasellaista,ei haittaa pätkääkään,taitaa olla paljon ajetulle ihan sama??
Saattaa olla että yläkerta ei saa heti voitelua kylmissä olossuhteissa,mutta ei sen väliä,vai kertokoon joka tietää asiasta??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272034
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1021845Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841649Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611504Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331182- 811118
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm531105- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471056Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013