Kertokaapa viisaammat että onko tarkoituksena saada juuri ensimmäisen istutuskauden aikana saada juurakko, siis siitä sipulista joka kesällä maahan istutetaan ja syksyllä pois nostetaan?Vai miksi se pitää nostaa?Tiedän että ovat hallanarkoja mutta onko joku muu syy?
edelliseltä asukkaalta oli jäänyt maahan pari vanhaa galadiolusta jotka nostin ja oli tehnyt peräti kolme erillistä jurakkomaista mukulaa.No, jaoin ne ja ajattelin jospa ne sitten ensi kesänä lähtisivät.
Oli todella ilahduttavaa ajatella että ensi kesänä toivottavasti pääsee iloitsemaan sitten kukkaloistosta:)
kukinta toisena vuonna
4
520
Vastaukset
- elli
No siinähän se syy onkin, PALELTUVAT talven aikana,eikä keväällä tule mitään.
Kun ne nyt nostit,sillä pitäis olla sipuli,jossa on juuret.Ravistelet mullat pois ja laitat ne kuivumaan ja viet säilöön talveksi.Keväällä laitat maahan.- terrttu
niitä säilötään? Ihan vaan sellasenaan jossain avoimessa(?) purkissa/laatikossa ? vaiko mullassa? Viileässä kellarissa? vai kelpaako n. 20 asteinen varasto? Annetaanko sipuleiden olla kuivana koko talven ja keväällä vasta kastellaan kun työnnetään maahan?
- elli
terrttu kirjoitti:
niitä säilötään? Ihan vaan sellasenaan jossain avoimessa(?) purkissa/laatikossa ? vaiko mullassa? Viileässä kellarissa? vai kelpaako n. 20 asteinen varasto? Annetaanko sipuleiden olla kuivana koko talven ja keväällä vasta kastellaan kun työnnetään maahan?
Minulla ne on vain paperin päällä alakerrassa 5-10*.Joku laatikko tai mitä nyt keksitkin,varasto on hyvä.
Gladioluksen varret katkotaan noin 10 sentin mittaisiksi ja jätetään siihen kuivumaan.
Keväällä katkotaan ne varret niin, että jää vain se sipuli.Ennen istuttamista, minä laitan ne sipulit päiväksi veteen ja sitten multaan.
Joo,siis kuivana koko talven...kyllä se siitä ;-) - neuvosta
elli kirjoitti:
Minulla ne on vain paperin päällä alakerrassa 5-10*.Joku laatikko tai mitä nyt keksitkin,varasto on hyvä.
Gladioluksen varret katkotaan noin 10 sentin mittaisiksi ja jätetään siihen kuivumaan.
Keväällä katkotaan ne varret niin, että jää vain se sipuli.Ennen istuttamista, minä laitan ne sipulit päiväksi veteen ja sitten multaan.
Joo,siis kuivana koko talven...kyllä se siitä ;-)Kiitos neuvoista!
Kuivumassa ovat ilmavassa paikassa ja tosiaan sipuleihin olikin kasvanut kesän aikana mukavat juuret.Mihin aikoihin olette muuten itse istuttanut keväällä maahan (vyöhyke 2)? Oletteko odottaneet kesäkuun puolelle ja onko kukinta ollut siten kauhean myöhään, melkein syksyllä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279