Naisen arkuus pyöräilyn jälkeen

Lance Armstrong

Auttakaapas arvon rouvat. Olen saanut naisystäväni innostettua kunnon pyörälenkkeihin, mutta illalla ei seksiä tipu kun hän valittaa että alapää on niin arka. Itse tiedän vaihdella vehkeitä satulan eri puolille ja ylämäet poljen yleensä seisaallaan paineen ja hankautumisen vähentämiseksi. Mutta miten pyöräilevät naiset tätä ongelmaa lähestyvät? Kiitos vinkeistä etukäteen.

22

9202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyäräilijä-nainen

      Itse pyöräilen joka paikkaan kesät ja osan talvesta. Ei todella ole koskaan tullut paikat kipeiksi. Liekä vain huono kunto naisella?

      • Lance Armstrong

        Huono kunto ei ole syypää, mutta ehkä tottumattomuus pitkiin pyöräsessioihin. Kyllä hän talvella hiihtää viidenkympin lenkkejä ja kesällä menee satanen pyörällä. Mutta hän valittaa että klitoris tulee pyöräilystä niin araksi, ettei siihen sovi illalla lainkaan koskea.
        Minulla on kyllä topatut pyöräilyhousut, mutta en tiedä auttavatko ne naisihmisellä.


      • mirkuli

        ei siin pillu mee kipeeks vaan reidet.


    • kokemus

      siis käytä pyöräily housuja. Ovat juuri oikeasta paikasta pehmustetut.

    • Lol lolLOLOLOLOL

      se ei vaan halua sua! ei pyöräilystä nyt klitoriks kipeydy!! ei se sentään tossa ulkona lerputa niinkun esim penis.. heheheh kai se kohta sanoo että se kipeytyy kävelystä etkä saa siltä enää koskaaN! hahaha loistava akka! hyvä valehtelija ainakin jos ei muuta! ;);););)

    • Pyöräilijätär

      Osta naisellesi parempi satula. Ihan oikeesti. Liian kovasta satulasta tulee lantiokin kipeäksi, erityisesti pitkillä matkoilla. Nykyään saa sellaisia geelipäällysteitäkin. Ja asenna se satula hiukan alaviistoon n. 85 asteen kulmaan (satulan etuosa alempana kuin takaosa), niin ei hankaa. Huono satula ja väärässä asennossa murhaa oikeasti kaikki himot erityisesti pitkillä matkoilla.

      • maija

        toi on kyllä totta et mulki joskus mun muistaakseni tuli pimpsa kipeeks pyöräilystä.. mut se johtuu siitä asennosta ja satulasta .


      • ksljfksslöf

        Totta!

        Ja satula kannattaa olla mieluummin liian alhaalla kuin ylhäällä.


      • neuvo ...
        ksljfksslöf kirjoitti:

        Totta!

        Ja satula kannattaa olla mieluummin liian alhaalla kuin ylhäällä.

        Eli satulan pitää olla niin alhaalla, että poljinkammen ala-asennossa polvi on muutaman asteen koukussa, eikä lantiota tarvitse keinuttaa.


    • 4kymppinen

      Luin tästä aivan pari viikkoa sitten lehdestä, että alapään vaivat ovat yleisiä pyöräilijöillä, sekä miehillä että naisilla. Satula painaa nivusten kohdalla jotain hermoja tai verisuonia eli paineen ei tarvitse kohdistua suoraan sukuelimiin ollakseen haitaksi. Vaiva on lehden mukaan pitkäkestoisempi kuin mitä arkuudesta tms voisi päätellä. Lehtijuttu suositteli leveämpää satulaa. Niitä saa sellaisia geelitäytteisiä. Vakiosatulat on aika paskoja, kovia ja kapeita.

      • aiheuttaa

        impotenssia. Genitaalialueen pieniin verisuoniin syntyy vaurioita jotka pitemmän päälle alkavat haittaamaan ja vievät kyvyt. Näin väittää urologi kaverini. Ei tieststi mitkään pikku lenkit mutta kymmenien kilometrien matkat useita kertoja viikossa vuodesta toiseen.

        Mäkin kun ajoin 30 kilsan työmatkaa suuntaansa, niin eipä juuri onnistunut laukeaminen iltasin. Mutta kun lopetin pyöräilyn palas kyvyt. Nut sitte jännitän, että vieläkö pelittää 4kymppisenä vai pilasinko sukukaleudet.

        Vaihdoin pyöräilyn lenkkeilyyn ja se pitää verenkierron nivusissa hyvänä.


      • siis minä
        aiheuttaa kirjoitti:

        impotenssia. Genitaalialueen pieniin verisuoniin syntyy vaurioita jotka pitemmän päälle alkavat haittaamaan ja vievät kyvyt. Näin väittää urologi kaverini. Ei tieststi mitkään pikku lenkit mutta kymmenien kilometrien matkat useita kertoja viikossa vuodesta toiseen.

        Mäkin kun ajoin 30 kilsan työmatkaa suuntaansa, niin eipä juuri onnistunut laukeaminen iltasin. Mutta kun lopetin pyöräilyn palas kyvyt. Nut sitte jännitän, että vieläkö pelittää 4kymppisenä vai pilasinko sukukaleudet.

        Vaihdoin pyöräilyn lenkkeilyyn ja se pitää verenkierron nivusissa hyvänä.

        Oon tosiaan huomannu pidempää lenkkiä ajaessa mulkusta katoavan tunnon totaalisesti. Joutuu joskus oikein kokeilemaan, että vieläkö se on housuissa, kun tuntoaisti ilmoittaa aivan toista.
        Toivottavasti tuo impotenssijuttu ei pidä kutiansa.


      • fillaristi.

        Tosi on pyöräilin nuorempana 142km lähes yhtä soittoa aivan kylmiltään 3,5 tuntia käytin aikaa,. Palkaksi sain sen että rypäleet oli lähes viikon puolitunnottomat. Tunto palasi noin viikon päästä liekö retkipyörän kovasta satulasta johtunut. Kyllä naisilla saattaa olla aivan samoja tuntemuksia jolleivät ole tottuneet kovaan satulaan.


      • Rahikainen
        siis minä kirjoitti:

        Oon tosiaan huomannu pidempää lenkkiä ajaessa mulkusta katoavan tunnon totaalisesti. Joutuu joskus oikein kokeilemaan, että vieläkö se on housuissa, kun tuntoaisti ilmoittaa aivan toista.
        Toivottavasti tuo impotenssijuttu ei pidä kutiansa.

        Sama huomio täällä. Kusihätä yllätti kesken pitkän pyörälenkin mutta mistäs kuset kun tuntuu, ettei vehjettä ole ollenkaan. Eka kerralla vähän säikäytti mutta olihan se siellä, kun tunto pikkuhiljaa palautui.
        Mahtaako kuseminen onnistuakaan tunnottomuustilassa? Onko kellään kokemuksia?
        Arvelen, ettei pyöräilyn aiheuttamat tunnottomuustilat ainakaan hyväksi ole mutta mikä neuvoksi kun pyöräily liikuntamuotona on tosi mukavaa?


    • muijalles

      satula siihen pyöräääääään,satulaaaaaaaa.eikä se sitäpaitsi ees välitä susta,se välittää musta.mä panen sitä hullun lailla niin ei ihmekään jos pillu arkana

    • 0hje no 1

      ja tappiin vaseliinia, johan homma hoituu. Voit sitten kotona jatkaa siitä mihin fillaroidessa on jääty ; -)

    • samaongelmainen

      Itse poljen päivässä vain noin 15km, mutta sama ongelma on minulla kuin naisystävälläsi. Polkeminen on TOISINAAN yhtä tuskaa. Jostain syystä satula painaa toisinaan glitorikseen niin pahasti, että sattuu ja pahasti. Satulan asentoa olen yrittänyt korjata, mutta ei vain auta.

      Geelisatula olisi luullakseni apu tähän ongelmaan.

      Hankipa sinä tyttöystävällesi ja minä itselleni.

      • glitoris

        Vai painaa satula GLITORIKSEEN. Täytyy olla omituinen ajoasento tai sitten satula aika pahasti takakenossa...Tai sitten sulla anatomia hakusessa.

        Ja se on muuten KLITORIS. Ihan vaan kotimaisella K:lla vaikka hieno vieraskielinen sana onkin...


    • Anonyymi

      Enevissä määrin näkee naisia pyörän satulassa. Onko tässä nyt isompi epidemia käsillä t. Panosmies

    • Anonyymi

      Vanha avaus, mutta aihepiiri ajaton. Sopivimpia vastauksia fillariasioihin, käyttötarkituksiinsa oikean pyörätyypin valintaan, satulaan ja fillarin ajoergonomian säätöihin löytynee oheiselta palstalta. Varjopuolena, että siellä on jokunen joilla homma menee hieman hifistelyn ja friikkeyden puolelle.

      - https://keskustelu.suomi24.fi/urheilu-ja-kuntoilu/pyoraily?page=5

      Pyöräily on mielyttävää ja hyödyllistä mutta harmi kun sillä on etujensa ohessa haittapuolia ns. miesterveydelle.

      "Miehet ja runsas pyöräily - ei hyvä!"

      "Runsaan pyöräilyn ja eturauhassyövän välillä löytyi yhteys tuoreessa tutkimuksessa."

      - https://www.iltalehti.fi/syopa/a/2014070918476097

      "Näin uskomattoman tehokasta on tavallinen pyöräily – 9 hyvää asiaa, jotka tapahtuvat kun alat pyöräillä"

      - https://www.is.fi/terveys/art-2000007930322.html

    • Anonyymi

      Minulla on taas ihan päin vastoin. Lenkin jälkeen panettaa aivan hulluna. Esim. parisatasen jälkeen mulkku on kuin lipputanko ja sitä saa emäntä saunan jälkeen imeskellä aikansa että rauhoittuu. Lisäksi suht nopeana laukeajana kestävyys on lenkin jälkeen aivan eri luokkaa. Kykenen tuottamaan eukolle nautintoa paljon pidempään ja se kliimaksi onkin sitten melkoinen räjähdys :) Toki olen valinnut satulan oikein ja ajan aina pyöräilyhousuilla.

    • Anonyymi

      Jo nyt on kun ei pillu kestä pyöräilyä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe