Koiraskanarian erottaminen pesinnän jälkeen?

JJT 2

Nyt on kolme poikasta lähtenyt pesästä ja emot syöttävät niitä ahkerasti, eivät vielä syö itsenäisesti. Myös koiras osallistuu ruokintaan. Poikaset ovat nyt n. 3 viikkoa vanhoja.

Nyt minua lähinnä ihmetyttää, että vaikka koiras ruokkii poikasia hyvin, niin se välillä koettaa nyhtää yhdestä poikasesta höyheniä, nähtävästi uuden pesän rakentamistarkoituksessa. Vai eikö naaraan kuulu ensisijaisesti rakentaa pesää? Eli jos tuo poikasten höyhenten nyhtäminen jatkuu, niin olisiko aiheellista siirtää koiras toiseen häkkiin yksin ja jättää naaras poikasten kanssa?

Minulla on toinen hyvä ja tilava häkki. Eikös silloin yksin ollessaan koiras viserräkin enemmän kutsuessaan näköetäisyydellä olevaa naarasta? Nyt on kyseessä siis toinen poikue, eikä pesintää ole enää tarkoitus jatkaa. Aikaisintaan ensi vuoden helmikuussa aloitamme uuden pesinnän. Pesinnät tulee rajoittaa 2-3 krt/vuosi.

2

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minna

eli sulla on nyt oransseja kanarian poikasia..? vai? olisin siis yhden koiraan kiinnostunut ostamaan jos vain olisi mahdollista. voisin maksaa niistä enenmmän kuin sen 15 euroa mitä eläinkauppa niistä maksaisi... eli n. 25-40 euroa. :) mutta ilmoittele!

Minna, mese/sähköposti: [email protected]

• eeku

Nyppiminen johtuu vain liiallisesta ns. voimaruoan käytöstä. Uusi pesänteko-vireys on alkanut liika aikaisin. Ei auta mitään muuta kun uros pois…tai sitten naaras pois, koska sama ylivireys on myös naaralle ja se on usein pahempi.
      Minä olen tämmöisessä tapauksessa ottanut naaraan pois, koska tässä vaiheessa ruokkiminen kuuluu jo lähes täysin uroksen tehtävään.
      Muista aina ...voimaruoka vain ensimaiset 4-5 vrk. -ei enää sen jälkeen. Sitten kaikki on kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2363
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1352
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1276
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe