Painoin ekalla neuvolakäynnillä 56 ja seuraavalla 57,5, eli paino nousi 500g viikossa. Tämä kai normaalia?
Sitten alkoi hidastua, viikolla 19 painoa 60 ja nousua 355/vko ja nyt viimeksi painoa 61 rv 23, eli nousua vain 250g/vko. Taas mennyt pian kuukausi ja kilo vaan tullut lisää.
Yhteensä siis rv 26 painoa tullut kuusi kiloa.
Jotankin vaan tuntuu, että painoa olisi tullut liian vähän.
Alan tässä pian hätäilemään, etä kehittyyköhän vauva kunnolla...
Paljonko teillä on tullut painoa ja etenkinolisin tyytyväinen kuullessani jostain toisesta, jolla painon nousu on ollut vähäistä.
Milloin panoa liian vähän?
15
2161
Vastaukset
- kkkkkkkk222
Kyse siis painosta, ei panoista!! :D :D :D
- Tippura
Tuolla otsikolla saat ainakin muutaman lukijan lisää! =D
- tarja
eka raskaudessa 13v sitten kuin 6kg koko aikana.
Neuvolassa ja sairaalassa vaan sanottiin että pieni ja siro vauva on tulossa.
No,poika syntyi viikon etuajassa ja oli 3,800 ja 53 että se siitä pienestä ja sirosta:) - isompi odottaja
Mulla on paino vieläkin samassa kuin ennen odotusta, mutta mulla nyt painoa oli jo ennestään vaikka muille jakaa. Mulla menossa rv 23.
- lil-79
Minäkin varmaan saan vielä joskus kuulla neuvolassa tiukkoja sanoja painostani.. Hyvä kuulla, että tästä elämäni aikana keräämästäni ylipainosta voisi tässä tilanteessa olla vihdoin jotain hyötyä ;) ja se paino ei raskaudessa nousisikaan kovin huimasti.
Kai se niin menee, että kehossa olevaa vararavintoa hyödynnetään raskauden alussa ennen kuin varsinainen painonousu alkaa. Olisihan se hurjaa, jos tästä vielä parilla kymmenellä kilolla paisuisi raskauden aikana :-/ - sekin
lil-79 kirjoitti:
Minäkin varmaan saan vielä joskus kuulla neuvolassa tiukkoja sanoja painostani.. Hyvä kuulla, että tästä elämäni aikana keräämästäni ylipainosta voisi tässä tilanteessa olla vihdoin jotain hyötyä ;) ja se paino ei raskaudessa nousisikaan kovin huimasti.
Kai se niin menee, että kehossa olevaa vararavintoa hyödynnetään raskauden alussa ennen kuin varsinainen painonousu alkaa. Olisihan se hurjaa, jos tästä vielä parilla kymmenellä kilolla paisuisi raskauden aikana :-/Mulla lievä ylipaino ennen raskautta että juuri ja juuri ylitin sokerirasitustestirajan. Paino nousi alussa, mutta nyt vkolla 29 painoa on tullut yhteensä sellaiset 8 kg eikä viime viikkoina ole noussut ollenkaan.
- Nasu
Moikka.
Tuo painonnousuhan on aina ihan yksilöllistä,itselläni nyt viikkoja 37 2 ja painoa n.67 Kun aloin odottamaan painoin 66kg,Kun 13viikkoa kestäneen alkupahoinvoinnin/oksentelun seurauksena paino tippui 57kg ja siitä sitten pikkuhiljaa noussut.Että periaaatteessa ei painoa ole tullut lisää kuin kilo.Että näin minulla.
Tuttavallani tuli ensimmäisen raskauden aikana lisäkiloja 20kg,mutta suurin osa lähti aika heti synnytyksen jälkeen ja loputkin sitten imetyksen aikaan.ja hän on samaa koko luokkaa minun kanssani,että ihan yksilölistä on.
Että kyllä se vauva siellä kasvaa, se ottaa omansa se on vaan sitten sinulta pois.
Itse kun olin siitä myös todella huolissani silloin kun mikään ei viikkoihin pysynyt sisällä.
Painonnousuhan saa olla korkeintaan sen 500g viikko.Mä olen viikolla 25 ja painoa tullut 2,4kg.Oikein tyytyväinen olen että ei ole hiiiiirmusesti noussut,kun ennestään on jo hiukan liikaa painoa.Ja kun vauva on kuitenkin vilkasliikkeinen ja hyvin kasvanut.
- viikko laskettuun
Mulla tullut panoa samanlaiseen tahtiin suurinpiirtein kuin sulla:-D
- minä
Olen nyt viikolla 29 ja painoa tullut yhteensä noin seitsemisen kiloa ja neuvolassa ovat sanoneet että hyvä näin. Eli luulenpa että sullakin kaikki ihan ok. Se vaan on niin yksilöllistä...
- rv 20+6
se riippuu kai aika paljon lähtöpainostakin. isoilla äideillä paino voi helposti jopa pudota kun aletaan tarkkailla mitä suuhun laitetaan. itse lähdin samoista lukemista kuin sinä ja painoa on nyt tullut 7 kg. aika isolta mun maha näyttää "ikäsekseen" kun tuolla kestovaippakurssilla oon muitten mahoihin verrannut, joten en usko että sun kannattaa olla huolissasi.
- minullakin
Yhteensä vajaa seitsemän kiloa koko raskausaikana, tosin synnytin jo viikolla 37. Ei se pelkkä paino ratkaise paljonkaan, minulla oli miinusviikkojakin, mutta vauva oli silti ihan hyvänkokoinen. Itse tarkkailin syömistäni koko raskausajan, söin järkevästi kuitenkin, välttelin vain liikaa sokeria ja rasvoja.
Ei tuo mitenkään huonolta painonnousulta kyllä minusta vaikuta. - kevyt
6 kg rv 26 on jopa lähellä keskiarvoja, ei mitenkään erityisen vähäistä. Yleensä vaan tuntuu että eniten äänessä ovat ne joilla paino nousee paljon. Keskimääräinen nousu koko aikana on kuitenkin n. 12 kg ja heittoja molempiin suuntiin on laajasti.
Alkuperäisen kysyjän painonnousu alussa on ollut keskimääräistä suurempaa, mutta sitten matalampaa, joten kokonaisuus on ihan ok.
Itsellä oli nyt rv 23 0 tullut kokonaisuudessaan 3,8 kg mikä on myös ihan ok. Äitini on saanut molemmissa raskauksissaan alle 10 extrakiloa, joten jotain tekemistä voi olla perinnöllisyydelläkin. Ei siihen painoon niin tarvi tuijottaa, muualla maailmassa raskaanaolevia ei edes punnita tätä tahtia. - silloin
kun neuvolatädit huolestuu, että lapsi ei kasva enää normaalisti.
Tuo painohan on muuten ihan yksilöllistä ja riippuu pitkälti myös lähtöpainosta, paljonko sen edes suositellaan nousevan.
Niin kauan kuin tarkastuksissa ei kukaan puutu painoosi, painosi on ok. - rv 26+1
Kävin eilen neuvolassa, ja painoa on tullut nyt yhteensä 7,5 kiloa. Edellisen neuvolakäynnin jälkeen on tullut 3 kg, joten lähes puolet kiloista on kertynyt viimeisen kuukauden aikana. Terveydenhoitaja ei ainakaan kommentoinut painonnousua mitenkään. (Nyt siis rv 26 1 menossa.)
Painoindeksini oli ennen raskautta n.20,5, joten olen rakenteeltani hoikka. Mielestäni kaikki kilot ovat kertyneet mahaan. Olen raskauden aikana liikkunut säännöllisesti. Käyn päivittäin lenkillä koiran kanssa ja kerran viikossa vesijumpassa. Pyrin syömään terveellisesti. Kaverilleni, jolla oli lievää ylipainoa ennen raskautta, on kertynyt painoa 8 kg. (Hän on viikolla 33 . Joten kovin yksilöllistä näyttää olevan tämä painonnousu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111- 711104
Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27869- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854