Agilityn variaattorin rullien paino???

Basso

Tietääkö kukaan agilityn vari rullien painoo,olisin ostamas kevyempiä rullia.laitoin omaan agilityyni 88# suuttimen,rajoittamattoman variaattorin holkin ja se kulkee 65-75km/h mut ehkä vähä laiska ja lisä kiihtyvyys ei olis pahitteex...Entä onko kellään tietoo,että mikä se ruuvi pakoputkessa alkukäyrän ja äänenvaimentimen välis on?

25

13345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhus

      Pakoputken ruuvista en tiedä mutta kaasuttimelta ilmansuodatinkoteloon menevässä putkessa on supistus. Putki SUORAAN katkoteräveitsellä poikki mutkan kohdasta ja supistus veitsellä pois. Pudistus pintoihin ja pikaliimalla kiinni. Pääsuutin pitää tosiaan olla ko. operaation jälkeen isompi.

      • basso

        rajoittaako se jotenkin kaasarin ilmansaantia vai?


      • basso

        millä se kuristus on sielä kiinni?katsoin putkeen ja kuristus näkyy mutta millä se on kiinni?


      • Vanhus
        basso kirjoitti:

        millä se kuristus on sielä kiinni?katsoin putkeen ja kuristus näkyy mutta millä se on kiinni?

        Kuristus on valettu puteen kiinteästi eli ei muuta kuin veitseä vaan...


    • Vanhus

      Niin, nelarin rullia mielestäni ei tarvi keveämmiksi vaihtaa.

      • Basso

        niin vaihdoin rullat ny 6,2g:hen ja nyt kulkee saman verran mut kiihtyy nopeempaa.huippunopeus ei tippunut yhtään!.agilityssä oli ilmeisesti liian painavat rullat vakiona!?nyt kiertää koko ajan täydet kierrokset ja kulkee 65 tasasella, kiihtyy kyllä huomattavasti paremmin.kyllä kannatti!!!


      • Vanhus
        Basso kirjoitti:

        niin vaihdoin rullat ny 6,2g:hen ja nyt kulkee saman verran mut kiihtyy nopeempaa.huippunopeus ei tippunut yhtään!.agilityssä oli ilmeisesti liian painavat rullat vakiona!?nyt kiertää koko ajan täydet kierrokset ja kulkee 65 tasasella, kiihtyy kyllä huomattavasti paremmin.kyllä kannatti!!!

        Mun kävi kevyemmillä rullilla niin että huiput puotos 10km/h , kiihty hieman paremmin mutta painavilla kiihtyy 40- 60km/h välin tosi hyvin.


      • basso
        Vanhus kirjoitti:

        Mun kävi kevyemmillä rullilla niin että huiput puotos 10km/h , kiihty hieman paremmin mutta painavilla kiihtyy 40- 60km/h välin tosi hyvin.

        Minkä painoiset rullat pistit?


      • race90
        basso kirjoitti:

        Minkä painoiset rullat pistit?

        onko se 88 koko hyvä, vai pienempi esim 85 kokoinen?


      • Vanhus
        basso kirjoitti:

        Minkä painoiset rullat pistit?

        6.5g juu.


      • Vanhus
        race90 kirjoitti:

        onko se 88 koko hyvä, vai pienempi esim 85 kokoinen?

        Suutin saa olla 80, 85 tai 90 jos imukuri on pois. Mun alkup. pääsuuttimessa luki 80 mutta todellisuudessa oli vain 70!!! Mittautin oikeen alan liikkeessä. Nyt on 90 suutin, vääntöä tuli mutta ei kulje SILTI kun 65 vaikka olis alamäki.


      • basso
        race90 kirjoitti:

        onko se 88 koko hyvä, vai pienempi esim 85 kokoinen?

        no mä oon vaihtanu variaattorin holkin rajottamattomaan,laittanu 6.2g rullat,poistanu sen "supistuksen" ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevasta letkusta ja mulla on 95#suutin kii ja on hyvä.kulkee 70-75 tiestä riippuen...


      • X_race
        Vanhus kirjoitti:

        Suutin saa olla 80, 85 tai 90 jos imukuri on pois. Mun alkup. pääsuuttimessa luki 80 mutta todellisuudessa oli vain 70!!! Mittautin oikeen alan liikkeessä. Nyt on 90 suutin, vääntöä tuli mutta ei kulje SILTI kun 65 vaikka olis alamäki.

        eli kantsiiko ottaa 90 vai 88 kummallakohan ois parempi?


      • Pafe
        Vanhus kirjoitti:

        Suutin saa olla 80, 85 tai 90 jos imukuri on pois. Mun alkup. pääsuuttimessa luki 80 mutta todellisuudessa oli vain 70!!! Mittautin oikeen alan liikkeessä. Nyt on 90 suutin, vääntöä tuli mutta ei kulje SILTI kun 65 vaikka olis alamäki.

        Jos se kulkee 65 tasasella ja alamäkeen niin siinä on kierrosrajoitin


      • jake
        Vanhus kirjoitti:

        6.5g juu.

        niin ku kukaan ei ole laittanut agilitystä että se prikka joka on variaattorissa niin ei tarvi ostaa monen kympin viri prikkaa. sen käyttää sorvilla niin vie saman asian itse olen tehnyt ja 60-65 kulkee ja nyt olen hankkimassa suurempaa pääsuutinta. tuota kaasarista menevää supistinta en ole tiennytkään olipa hyvä pitänee ottaa se pois!! =)


      • Viriä
        jake kirjoitti:

        niin ku kukaan ei ole laittanut agilitystä että se prikka joka on variaattorissa niin ei tarvi ostaa monen kympin viri prikkaa. sen käyttää sorvilla niin vie saman asian itse olen tehnyt ja 60-65 kulkee ja nyt olen hankkimassa suurempaa pääsuutinta. tuota kaasarista menevää supistinta en ole tiennytkään olipa hyvä pitänee ottaa se pois!! =)

        Jos sorvata voi niin kannattaa, tai sitten ostaa vaikka malossin multivarin, siinä on rajoittamaton holkki mukana. Rullia kannatta ostaa sarja jossa on neljää eripainoista ja kokeilla niistä, suhteessa tulee halvemmaksi kuin ostaa erikseen. Joku kyseli agilityn omien rullien painoja, lienevät 8.5gr.
        Jokainen pyörä on yksilönsä ja erojakin voi olla aika isoja vaikka merkki on sama. Itse tuohon olen törmännyt usein joten kaikki säädöt on joutunut tekemään kokeilujen kautta.
        Omassa agilityssä on liian löysät kytkimen jouset, ottaa liian alhaisilla kierroksilla kiinni. Siinä yksi syy huonoon kiihtyvyyteen lähdöissä.Jäykempiä jousia en ole löytänyt mistään luetteloista joten pitää olla jouset taskussa kun kiertelee alan liikkeissä jotta voi vähän vertailla. Olen seurannut rullien painoista käytyä keskustelua, parhaimmat rullat on väliltä 5.1-6.2gr, riippuen kuskin omasta painosta.


      • jake
        Viriä kirjoitti:

        Jos sorvata voi niin kannattaa, tai sitten ostaa vaikka malossin multivarin, siinä on rajoittamaton holkki mukana. Rullia kannatta ostaa sarja jossa on neljää eripainoista ja kokeilla niistä, suhteessa tulee halvemmaksi kuin ostaa erikseen. Joku kyseli agilityn omien rullien painoja, lienevät 8.5gr.
        Jokainen pyörä on yksilönsä ja erojakin voi olla aika isoja vaikka merkki on sama. Itse tuohon olen törmännyt usein joten kaikki säädöt on joutunut tekemään kokeilujen kautta.
        Omassa agilityssä on liian löysät kytkimen jouset, ottaa liian alhaisilla kierroksilla kiinni. Siinä yksi syy huonoon kiihtyvyyteen lähdöissä.Jäykempiä jousia en ole löytänyt mistään luetteloista joten pitää olla jouset taskussa kun kiertelee alan liikkeissä jotta voi vähän vertailla. Olen seurannut rullien painoista käytyä keskustelua, parhaimmat rullat on väliltä 5.1-6.2gr, riippuen kuskin omasta painosta.

        sijaitseesko se suutin sen kaasarin alapuolelta purkaen, suunnilleen tiedän mutta sä'ästäisi aikaa ja vaivaa kun tietäisi tarkalleen ja onko se kaasari muulla kiini siinä ku niissä moottorille menevässä putkessa ja ilmansuodatin putkessa?


      • jake
        jake kirjoitti:

        sijaitseesko se suutin sen kaasarin alapuolelta purkaen, suunnilleen tiedän mutta sä'ästäisi aikaa ja vaivaa kun tietäisi tarkalleen ja onko se kaasari muulla kiini siinä ku niissä moottorille menevässä putkessa ja ilmansuodatin putkessa?

        Minä kokonen on vakio suutin 65 vai 70?


      • Viriä
        jake kirjoitti:

        sijaitseesko se suutin sen kaasarin alapuolelta purkaen, suunnilleen tiedän mutta sä'ästäisi aikaa ja vaivaa kun tietäisi tarkalleen ja onko se kaasari muulla kiini siinä ku niissä moottorille menevässä putkessa ja ilmansuodatin putkessa?

        Kaasuttimen saat irti kun ruuvaatimukaulan letkulemmarin ja ilmanputsarin letkun ristipääruuvit löysälle.Lisäksi joudut irroittamaan automaattiryypyn kaksi ruuvia jotta saat nostettua sen irti johtoineen, katso missä asennossa se on jotta saat sen oikein takaisin.
        Vielä kaasuvaijeri irti. Pääsuutin on Agilityssä 85. Suuttimen vaihto käy parhaiten kun sulla on koko kaasari pöydällä ja muista että kun aukaiset kohokammion ruuvit siellä on bensat sisällä.
        Pååsuutin on sellaisen pitkän hajoittaja putken päässä jossa on reikiä. Muista että ne on messinkiä ja pehmeetä tavaraa hajoamaan.
        En tiedä osasinko selittää asian ymmärrettävästi, toivottavasti.


      • jake
        Viriä kirjoitti:

        Kaasuttimen saat irti kun ruuvaatimukaulan letkulemmarin ja ilmanputsarin letkun ristipääruuvit löysälle.Lisäksi joudut irroittamaan automaattiryypyn kaksi ruuvia jotta saat nostettua sen irti johtoineen, katso missä asennossa se on jotta saat sen oikein takaisin.
        Vielä kaasuvaijeri irti. Pääsuutin on Agilityssä 85. Suuttimen vaihto käy parhaiten kun sulla on koko kaasari pöydällä ja muista että kun aukaiset kohokammion ruuvit siellä on bensat sisällä.
        Pååsuutin on sellaisen pitkän hajoittaja putken päässä jossa on reikiä. Muista että ne on messinkiä ja pehmeetä tavaraa hajoamaan.
        En tiedä osasinko selittää asian ymmärrettävästi, toivottavasti.

        mistä tietää mikä se on ku jotku sanoo et 70,75,80 ja 85???
        mite muka voi olla jokaisella eri vakiona???


      • Viriä
        jake kirjoitti:

        mistä tietää mikä se on ku jotku sanoo et 70,75,80 ja 85???
        mite muka voi olla jokaisella eri vakiona???

        Kymcon oma korjaamokirja ilmoittaa 85, se on sitten eri asia mitä sinne tehtaalla on pistetty!!
        Korjaamokirjalla tarkoitan merkkihuollon omaa "pumaskaa" en Alfamer:in kirjoja.
        Masco myy isompia suuttimia.
        Jos et tiedä oman suuttimesi kokoa niin etsi joku moottoripyörä tai kaasutin firma jolla on "läpiä" varten mittatulkki. Ja vielä se että noita suuttimia voi kysellä eri liikkeistä hinta eroja kun on aikamoisia.


      • jake
        Viriä kirjoitti:

        Kymcon oma korjaamokirja ilmoittaa 85, se on sitten eri asia mitä sinne tehtaalla on pistetty!!
        Korjaamokirjalla tarkoitan merkkihuollon omaa "pumaskaa" en Alfamer:in kirjoja.
        Masco myy isompia suuttimia.
        Jos et tiedä oman suuttimesi kokoa niin etsi joku moottoripyörä tai kaasutin firma jolla on "läpiä" varten mittatulkki. Ja vielä se että noita suuttimia voi kysellä eri liikkeistä hinta eroja kun on aikamoisia.

        paljonko suunnileen suutin maksaa?


      • Viriä
        jake kirjoitti:

        paljonko suunnileen suutin maksaa?

        Suutin maksoi postituskuluineen pikkusen vajaa
        20e, siis mascolta. Messingin kilohinnaksi tuli jotain 309 e, aika "tyyristä".
        Postikulut tuosta oli 8e, eli melkein samanverran kuin itse suutin maksoi. Jos paikkakunnallasi on
        Mp-liike kysy sieltä mallin kanssa. Tuo suutin malli on monissa kaasuttimissa.


    • Agi08

      Sori että näin vanhaan viestiin vastailen, mutta olen 45 kiloinen 160 cm poika, omistan kymco agility 08 ei fat versio.
      Ja siis normirullat yli 8g, mitkä siis kannattaisi hommata kun kulkee nyt sen 63 ja ei haittaisi yhtään jos kulkisi vaikka sen 50-55 kuhan vaan kiihtyis että pystyis keulia :) sitä ilmanputsarin letkun kuria en oo ottanut pois ja suutin on vakio. mitkä rullat ja suutin kannattaisi hommata että kiihtyis todella hyvin?

      • Helppoa kun mikä

        10g rullat ja suutin jostain 130-150 väliltä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      286
      11286
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7020
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      99
      5741
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5098
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4281
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3979
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3534
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3501
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3035
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2984
    Aihe