Hei!
Huomasin että ihan äskettäin että vasempaan kainaloon on tullut kova melko pieni patti. Väliin on hieman aristanut tai oikeastaan painanut. Noin reilu kaksi vuotta sitten minulta poistettiin vasemmasta rinnasta hyvänlaatuinen kasvain.
Aloin miettimään voiko tällä kainalossa olevalla patilla olla jotain yhteyttä esim. syöpään?? Olen kummminkin vasta 21-vuotias joten ei varmaankaan kovin todennäköistä että olisi rintasyöpä..Kävin viime syksynä Oulun yliopistollisessa sairaalassa tutkimuksissa, jossa minulta otettiin koepala rinnasta sekä katsottiin ultraäänellä kainalot ja rinnat. Silloin lääkäri kertoi että vasemmassa rinnassa on myös maitorauhaskudosta, joka saattaa kuukautiskierron mukaan väliin "paisua". Onko mahdollista että tämä maitorauhaskudos muuttuisi kovaksi ja pattimaiseksi?? Toisessa kainalossa en tunne samanlaista kovaa pattia. Olen kyllä melko hoikka mutten usko sen patin olevan mikään luu yms. Rinnoissa ei näy mitään eikä tunnu mitään poikkeavaa..
Pitäisikö minun käydä lääkärissä pattia näyttämässä ?? Olisi mukava jos saisin asiallisia vastauksia sekä kommenttia muilta joilla samanlaisia "vaivoja"..
Kiitos!!
Patti vasemmassa kainalossa...
12
12018
Vastaukset
- Nimetön
mene heti lääkäriin eräällä tuttavalla oli myös patti kainalossa joka osottautui rintasyövän etäpesäkkeeksi rinta jouduttiin leikkaamaan pois.Ei syöpä tänä päivänä katso minkä ikäinen ihminen on.Voihan olla että se on vaaraton mutta kyllä minä menisin näyttämään sitä lääkärille eihän se ota jos ei annakkaan
- täti
Sanontasi "eihän se ota jos ei annakkaan", on tähän tilanteeseen mahdollisimman huono.
Voi nimittäin todella olla niin, että rinta otetaan pois, jos pahkura on syöpä. Voitko edes kuvitella miltä sellainen tuntuu parikymppisestä?! Minä en.
Olen samaa mieltä, että keskustelun aloittajan tulisi hakeutua lääkäriin, mutta olisi kiva, jos "neuvonantajat" edes vähän miettisivät sananvalintaansa.
Olen henkilökohtaisesti ollut syövän kanssa hyvin paljon tekemisissä ja jo pelkän oman mielenrauhasi vuoksi suosittelen käymään patin takia lääkärissä. Toivottavasti siellä ei mitään ikävempää ilmene, mutta käy näyttämässä.
- sitä ollaan
Eli kun nuori löytää patin kainalosta ja ensimmäisenä ja ainoana vaihtoehtona tulee syöpä mieleen niin kohta täällä on täysin asiattomia kommentteja lisäämässä paniikkia.
- kummastunut..
Todellakaan syöpä ei katso ikää. Patti kainalossa voi olla vaikka imusolmukesyöpää, jota nuorillakin esiintyy.
Mitään pattia ei kannata paria viikkoa kauempaa katsella. Lääkäriin vaan. Aloittajalle; ethän syö E-pillereitä tuollaisessa tilanteessa? - mutta melkein
kummastunut.. kirjoitti:
Todellakaan syöpä ei katso ikää. Patti kainalossa voi olla vaikka imusolmukesyöpää, jota nuorillakin esiintyy.
Mitään pattia ei kannata paria viikkoa kauempaa katsella. Lääkäriin vaan. Aloittajalle; ethän syö E-pillereitä tuollaisessa tilanteessa?Imusolmukesyövässä imusolmukkeet ovat suuria ja pehmeitä tai kumimaisia. Pieni, kova ja ajoittain aristava kainaloresistenssi nuorella toki tulee selvittää, mutta todennäköisyydet ovat syöpää vastaan.
- N-84
mutta melkein kirjoitti:
Imusolmukesyövässä imusolmukkeet ovat suuria ja pehmeitä tai kumimaisia. Pieni, kova ja ajoittain aristava kainaloresistenssi nuorella toki tulee selvittää, mutta todennäköisyydet ovat syöpää vastaan.
En olisi tässä kysellytkään teiltä mielipiteitä ellei minulta olisi poistettu hyvälaatuista kasvainta vasemmasta rinnasta kaksi vuotta sitten. Sen vuoksi säikähdin kainalossa ollutta pattia, koska se kehittyi hyvin nopeasti siihen ja on aristava. Syön kyllä e-pillereitä. Silloin kun sain pillerit niin kysyin onko niistä haittaa kun on poistettu patti rinnasta. Terveydenhoitaja sanoi ettei niistä pitäisi olla haittaa..
En itsekään usko syöpään, mutta menen ensi tiistaina tarkistuttamaan lääkärille tuon patin niin ei vaivaa asia enää.. - minä
mutta melkein kirjoitti:
Imusolmukesyövässä imusolmukkeet ovat suuria ja pehmeitä tai kumimaisia. Pieni, kova ja ajoittain aristava kainaloresistenssi nuorella toki tulee selvittää, mutta todennäköisyydet ovat syöpää vastaan.
Minulle lääkäri sanoi että normaalit imusolmukkeet ovat pehmeitä, soikean muotoisia ja muljuilevat kun niitä tunnustelee. Itse tunnen kainalon ja rinnan välimaastossa muutamia tälläisiä,jotka varmuudeksi vielä ultrassa katsottiin. Hyvä tietysti on tilanne tarkistaa ja saada mielenrauha
- täti
N-84 kirjoitti:
En olisi tässä kysellytkään teiltä mielipiteitä ellei minulta olisi poistettu hyvälaatuista kasvainta vasemmasta rinnasta kaksi vuotta sitten. Sen vuoksi säikähdin kainalossa ollutta pattia, koska se kehittyi hyvin nopeasti siihen ja on aristava. Syön kyllä e-pillereitä. Silloin kun sain pillerit niin kysyin onko niistä haittaa kun on poistettu patti rinnasta. Terveydenhoitaja sanoi ettei niistä pitäisi olla haittaa..
En itsekään usko syöpään, mutta menen ensi tiistaina tarkistuttamaan lääkärille tuon patin niin ei vaivaa asia enää..Tää on taas tätä, että nuori nainen saa pillerit terveydenhoitajalta, vaikka rinnassa on jo ollut kasvain! Näin meillä säästetään!
Jos sinulla on syöpä, sinulla on edessäsi myös oikeusjuttu, jonka kautta sinulla on oikeus korvauksiin.
Liikkukko patti, vai onko se kiinni lihaksessa tai luussa? Jos patti liikkuu, sen on hyvä merkki, jos ei, niin sekään ei ole kuolemantuomio.
Mutta lopeta heti pillerit, ja mene heti huomenna lääkäriin. - N-84
täti kirjoitti:
Tää on taas tätä, että nuori nainen saa pillerit terveydenhoitajalta, vaikka rinnassa on jo ollut kasvain! Näin meillä säästetään!
Jos sinulla on syöpä, sinulla on edessäsi myös oikeusjuttu, jonka kautta sinulla on oikeus korvauksiin.
Liikkukko patti, vai onko se kiinni lihaksessa tai luussa? Jos patti liikkuu, sen on hyvä merkki, jos ei, niin sekään ei ole kuolemantuomio.
Mutta lopeta heti pillerit, ja mene heti huomenna lääkäriin.Toi patti on joku sormenpään kokoinen ja kova. Mielestäni se ei liiku. Tai siihen sattuu ku sitä yrittää liikuttaa.. Oon myös miettinyt et voiskohan se olla rintarauhaskudosta joka on kovettunutta??? Ku muistan ku lääkäri tutki rintoja pari vuotta sitten niin se sano et just vasemmassa kainalossa on rintarauhaskudosta.
- vasemmassa kainalossa
N-84 kirjoitti:
Toi patti on joku sormenpään kokoinen ja kova. Mielestäni se ei liiku. Tai siihen sattuu ku sitä yrittää liikuttaa.. Oon myös miettinyt et voiskohan se olla rintarauhaskudosta joka on kovettunutta??? Ku muistan ku lääkäri tutki rintoja pari vuotta sitten niin se sano et just vasemmassa kainalossa on rintarauhaskudosta.
enkä tiedä mikä se on...
lääkäriin en ole vielä mennyt, vaikka patti on ollut kainalossa jo melkein pari kuukautta..
varmaan olis syytä mennä lääkärin pakeille..
tosin heti kun huomasin patin ,soitin arvauskeskukseen, ja siellä se hoitaja sanoi, että se voi johtua nimenomaan kuukautisista, että sinne kertyy jotain.. mut aika outoa että on näin kauan patti jo ollut...
- N-69
on aikamoinen patti vasemmassa kainalossa, eilen tuli aika mammografiaan, kun lääkärin antama antibioottikuuri ei auttanut...toivottavasti ei kuitenkaan ole sitä mitä luulen, kummallakaan!!!:) Voimia ja lämpöisiä syys iltoja sulle!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114