Miksihän pv 50 (läppäpytty) tyhjäkäynti huutaa. Moottori käy alkkun reilua tyhjäkäyntiä ja siitä vähitellen kierrokset nousevat vaikka kaasuun ei koske. Kampiakselin stefat on vaihdettu ja sen jälkeen jo ajettukin ilman juonittelua, mutta nyt nuo kierrokset nousevat...
pv 50 käynti
4
5145
Vastaukset
- ciao
Pääseekö kaasuluisti varmasti laskeutumaan ala-asentoon ? Ota vasemmanpuoleinen säätöruuvi pois,käännä kaasua päälle ja pois. Sun pitäis kuulla, kun luisti naksahtaa ala-asentoon.Jos ei naksahda, niin säädä vaijerin alapäästä säätöruuvilla,kunnes naksahtaa.Alä laita säätöruuvia vielä paikoilleen, vaan käytä mopo lämpöiseksi ja anna käydä tyhjäkäyntiä.Mopon pitäisi sammua.Jos sammuu, niin laita ruuvi paikoilleen ja ruuvaa se kiinni.Käynnistä mopo,nyt sen pitääkin huutaa.Avaa ruuvia,kunnes tyhjäkäynnistä tulee sopiva.Ruuvaa oikeanpuoleinen ruuvi kiinni ja avaa sitä 1,5 kierrosta. JOS mopo huutaa vaikka kaasuttimesta kuuluu naksahdus, niin vika on muualla.Tarkista, että sylinterin alapään ja läppäventtiilin tiiviste ovat paikoillaan.Tarkista, että kaasuttimen ja sylinterin välillä on riittävän paksut tiivisteet,jotta liitos on tiivis.Tarkista, että tyhjäkäyntisuutin on varmasti auki, irrotus vaatii juuri oikean kokoisen meisselin,muuten kanta nuljaantuu.Tässä tärkeimmät,muitakin vikamahdollisuuksia on.
- peeveesti
Kiitos neuvoista,tauti parantui ruuveja pyörittämällä. Luisti ei laskeutunut alas ja ruuvit oli pyöritetty miten sattuu. Mikä niiden tarkoitus muuten on, sen keulimmaisen mesinkikantaisen ja sen takana olevan ristikkopäisen ??
- ciao
peeveesti kirjoitti:
Kiitos neuvoista,tauti parantui ruuveja pyörittämällä. Luisti ei laskeutunut alas ja ruuvit oli pyöritetty miten sattuu. Mikä niiden tarkoitus muuten on, sen keulimmaisen mesinkikantaisen ja sen takana olevan ristikkopäisen ??
Vasen (etummainen) ruuvi vaikuttaa ainoastaan siihen, kuinka alas luisti laskeutuu.Oikealla (takimmainen) säädetään tyhjäkäyntipiirin ilman määrää,kyseessä on ns. ilmaruuvi.Jos ilmaruuvia käännetään kiinnipäin,niin moottori pyrkii imemään tyhjäkäyntisuuttimen kautta enemmän pensaa ,eli seos rikastuu.Ruuvaa ilmaruuvi kiinni kevyesti,sitten avaa sitä 1,5 kierrosta.Käytä mopo lämpöiseksi ja säädä etummaisella ruuvilla tyhjäkäynti mahd. hitaaksi(ei kuitenkaan niin hitaaksi että mopo sammuilee).Käännä ilmaruuvia kiinnipäin 1/4 kierr. tarkkaile parantuiko käynti.Jos parantui, niin kierrä vielä 1/4 kierr. Jos käynti huonontui, niin käännä takaisinpäin kunnes käynti parantuu.Ilmaruuvin oikea asento on 1 -2 kierr. auki . Jos mopo käy parhaiten kun ruuvi on 3 kierr. auki, niin jossain on pientä vikaa. Tämän ns. tyhjäkäyntipiirin tuottama seos ei aivan riitä,sitä varten luistia on etummaisella ruuvilla vähän nostettava ,jotta luistin alapuolelta pääsee tulemaan vähän lisäseosta, ja tyhjäkäyntinopeus saadaan sopivaksi. LYHYESTI: Etummainen ruuvi säätää tyhjäkäynti nopeuden, takimmainen seossuhteen (joko rikas, OK tai laiha). Että näin . . .
- Anonyymi
Ehkä mopo palstalta löytyy tieto ei moottoripyörä palastalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683