Sytytystulppien vaihtoväli?

S70

Auto on otettu käyttöön 7/1999 ja nyt sillä on ajettu 80500km.

Huomasin eilen vanhoja Bilian huoltopöytäkirjoja selatessani, että tulpat on ruksattu vaihdetuksi 42000km:n kohdalla, (50000km:n huolto), mutta ei laskutetuksi. Luultavasti ovat alkuperäiset?

Suositusvaihtoväli näyttää olevan 50000km.

Olisi mukava kuulla, että kuinka pitkään olette ajelleet samoilla tulpilla?

Ennenhän tulppia vaihdeltiin 10...20000km:n välein.

4

7189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvoilija

...öljytkin vaihdettiin ennen 10 tonnin välein, nykyää neuvotaan jopa 50 tonnin vaihtoväliin. Kyllä siinä paremmatkin öljyt litkuuntuu.

Eiköhän 30 tonnin vaihtoväli ole tulpille hyväksi.

• minä

huoltokirjat ja suositukset ovat auton valmistajien tekemiä,mutta oman järjen käyttö on sallittua. jos minä olisin auton valmistaja niin tekisin huoltosuositukset että ei tarvittse huoltaa olenkaan ja antaisin 100,000 km takuun ainoastaan yksi takuutarkastus 5000 km:n kohdalla. uskoisin että kyllä autot nykyään sen kestävät mutta olisivat hylsyjä jo 200,000km:ssä. mutta yllätys yllätys en ole auton valmistaja vaan ajan yli 5 vuotta vanhalla ritsalla ja olen aina ajanut ja tulen aina ajamaan niin kuin myöskin vaihdan öljyt ja suodattimen 10,000km:n välein ilmanputsarin 20,000km:n välein ja tulpat 30,000km:n kohdalla.
      Jos tämä huoltokirjan/suosituksien mukainen autojen elinkaaren lyhentäminen onnistuu niin köyhä kansa kävelee ja kuka sitten tekee paska- hommat kysynpähän vaan.

• Aatolvi

Ja höpö höpö! Kyllä olisi autotehdas äkkiä vararikossa amerikkalaisten asiakkaiden oikeuskäsittelyiden seurauksena, jos osien vaihtovälit olisivat tolkuttomasti yläkanttiin suositeltuja!!!

Annetuilla öljynvaihtoväliohjelmilla (15 000 - 50 000 km) moottori ei kulu korjauskuntoon ainakaan voitelun heikkouden takia ennen puolen miljoonan kilometrin ajoja! Jostakin muusta satunnaisesta syystä se voi kyllä rikkoontua.

Sinä saat tietysti uhrata autosi huoltoon miten paljon tahansa ylimääräistä, mutta mitään hyötyä siitä ei ole.

• 1 500 000 km

Oikein hyvin nykyajan tulpat toimivat 50 000 km. Minä olen itse vaihtanut tulppani n. 100 000 km välein, eli joka toinen vuosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe