Tekninen kysymys uudesta levystä

Ihmettelijä

Pätkäseekö muilla eka biisin alussa ihan pikasesti? Vai pitääkö viedä levy vaihtoon...

13

2082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.R

      Pätkäsee mutta ei alussa. Sitten on muutakin vikaa levyssä! Ja sen kansilehdissä, katsokaapas tarkasti niitä:(

      • Nanna

        Näin musiikin harrastajana suorastaan ärsyttää, että kappaleisiin ei oltu merkitty kappaleiden soittajia. Kiitos listassa voi hyvällä mielikuvituksella tunnistaa rumpalin ja basistin.


      • jei
        Nanna kirjoitti:

        Näin musiikin harrastajana suorastaan ärsyttää, että kappaleisiin ei oltu merkitty kappaleiden soittajia. Kiitos listassa voi hyvällä mielikuvituksella tunnistaa rumpalin ja basistin.

        tää pisti myös mun silmään, miks ei oo soittajien nimiä biisien alla..


      • H.R
        jei kirjoitti:

        tää pisti myös mun silmään, miks ei oo soittajien nimiä biisien alla..

        Onko skismat bändissä olleet niin totaalisia että soittajat on 'vahingossa' unohdettu??Ei voi olla totta.


      • ...
        H.R kirjoitti:

        Onko skismat bändissä olleet niin totaalisia että soittajat on 'vahingossa' unohdettu??Ei voi olla totta.

        bändi soittanut ekallakaan levyllä.


      • joo
        ... kirjoitti:

        bändi soittanut ekallakaan levyllä.

        soittavat muusikot eivät liity Janin bändiin
        millään muotoa.Kyseessä ovat siis studiomuusikot
        jotka levyllä soittaa.Jos nimet Nykänen ja Rantanen jotain valaistusta antavat :)


      • Nanna
        joo kirjoitti:

        soittavat muusikot eivät liity Janin bändiin
        millään muotoa.Kyseessä ovat siis studiomuusikot
        jotka levyllä soittaa.Jos nimet Nykänen ja Rantanen jotain valaistusta antavat :)

        Mutta hirveesti kiinnostaisi tietää kuka soittaa banjon H.K Karjalaisen biisissä ja soittaako Jani itse vika biisin pianon?

        Levyhän on loistava ja luulenpa aavistavani syyn siihen, miksi Jani kuullostaa niin erilaiselta keikoilla. Tämä levyhän on suunnattu radiosoittoon. Eli levyn sovitukset on tehty niin, että niitä voi soittaa kaikilla kanavilla YleX:stä Iskelmäradioon. Laulajan leipähän on ympäri maata, mutta radiosoitosta saa leipää silloinkin kun ei kierrä ympäri tätä suomenneitoa.

        Toisaalta, en todellakaan halua, että artisti kuullostaa levyllä samalla kuin livenä. Mikään ei ole vaivaannuttavampaa keikalla kuin huomata, että osa keikasta tulee taustanauhalta (nykyisin kovalevyltä).


      • Jani soittaa
        Nanna kirjoitti:

        Mutta hirveesti kiinnostaisi tietää kuka soittaa banjon H.K Karjalaisen biisissä ja soittaako Jani itse vika biisin pianon?

        Levyhän on loistava ja luulenpa aavistavani syyn siihen, miksi Jani kuullostaa niin erilaiselta keikoilla. Tämä levyhän on suunnattu radiosoittoon. Eli levyn sovitukset on tehty niin, että niitä voi soittaa kaikilla kanavilla YleX:stä Iskelmäradioon. Laulajan leipähän on ympäri maata, mutta radiosoitosta saa leipää silloinkin kun ei kierrä ympäri tätä suomenneitoa.

        Toisaalta, en todellakaan halua, että artisti kuullostaa levyllä samalla kuin livenä. Mikään ei ole vaivaannuttavampaa keikalla kuin huomata, että osa keikasta tulee taustanauhalta (nykyisin kovalevyltä).

        vielä virtaat suonissain-biisissä Jani soittaa ite pianoa. En ole varma mutta kaiken järjen mukaan myös tuo banjo-soolo Mul on sun kuva-biisissä on Janin soittama.


      • -----
        Jani soittaa kirjoitti:

        vielä virtaat suonissain-biisissä Jani soittaa ite pianoa. En ole varma mutta kaiken järjen mukaan myös tuo banjo-soolo Mul on sun kuva-biisissä on Janin soittama.

        Banjoa soittaa H.Korkeaäki


      • Ritu
        Jani soittaa kirjoitti:

        vielä virtaat suonissain-biisissä Jani soittaa ite pianoa. En ole varma mutta kaiken järjen mukaan myös tuo banjo-soolo Mul on sun kuva-biisissä on Janin soittama.

        käsittääkseni Hannu Korkeamäki.


      • eikka
        Nanna kirjoitti:

        Mutta hirveesti kiinnostaisi tietää kuka soittaa banjon H.K Karjalaisen biisissä ja soittaako Jani itse vika biisin pianon?

        Levyhän on loistava ja luulenpa aavistavani syyn siihen, miksi Jani kuullostaa niin erilaiselta keikoilla. Tämä levyhän on suunnattu radiosoittoon. Eli levyn sovitukset on tehty niin, että niitä voi soittaa kaikilla kanavilla YleX:stä Iskelmäradioon. Laulajan leipähän on ympäri maata, mutta radiosoitosta saa leipää silloinkin kun ei kierrä ympäri tätä suomenneitoa.

        Toisaalta, en todellakaan halua, että artisti kuullostaa levyllä samalla kuin livenä. Mikään ei ole vaivaannuttavampaa keikalla kuin huomata, että osa keikasta tulee taustanauhalta (nykyisin kovalevyltä).

        Jani kuulllostaa ängältä, SaSSSe.Miksi ei pienenä laitettu puhevikaa kuntoon?


      • Ihmettelijä
        eikka kirjoitti:

        Jani kuulllostaa ängältä, SaSSSe.Miksi ei pienenä laitettu puhevikaa kuntoon?

        Kävin vaihtaas levyn Anttilassa mistä sen ostinkin ja edelleen ekassa biisissä, just ennen laulun alkua on semmonen ns. pätkäsy.
        Onko vika siis äänittämisessä vai kuuluuko se muka siihen biisiin?


    • huomannut

      Minä en ainakaan oo huomannut.
      Siis tarkalleen ottaen kuinka alussa?
      Pianointron aikana vai?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe