V50 vai Seat Altea

Autoa ostamassa

Ois ostos listalla Volvo V50 1.6 tai Seat Altea 1.6.. En tiedä autojen suoritus arvoja, enkä muutakaan kyseisistä autoista. Kertokaas kokemuksia ja suoritus arvoja jne.. Kiitos asiallisista neuvoista.

6

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odota että uusi leon suoriutuu kauppoihin ja harkitse sitten... Muuten kyllä suosittelisin Volvon ostoa (ainakin jälleenmyyntiarvo säilyy). Seatit kylläkin persoonallisempia... Altea on viellä aika harvinainen liikenteessä.

• autoa ostamassa

Kyllä itsekkin olen samaa mieltä, että Volvon arvo säilyis paremmin, mutta onhan Alteassa VW:n tekniikka ja auto on tilava, hyvä ajaa ja tosi tyylikäs.. Vaikean paikan edessä olen, mutta ehkä Altean hiukan edullisempi hankinta hinta voi viedä pitemmän korren ja nyky ajan yks kutoset on riittävän tehokkaita.
        Kiitos kommentista:

• Nimetön
        autoa ostamassa kirjoitti:

Kyllä itsekkin olen samaa mieltä, että Volvon arvo säilyis paremmin, mutta onhan Alteassa VW:n tekniikka ja auto on tilava, hyvä ajaa ja tosi tyylikäs.. Vaikean paikan edessä olen, mutta ehkä Altean hiukan edullisempi hankinta hinta voi viedä pitemmän korren ja nyky ajan yks kutoset on riittävän tehokkaita.
        Kiitos kommentista:

Niin,sellainen pikku juttu vielä noista "pikku"volvoista. Niistä on muuten sitten se oikea VOLVO kaukana,noi 40 ja 50 sarjat pojautuvat EDELLEENKIN renaultteihin! Hinta on toki volvon hinta mutta laatu EI todellakaan sitä ole! harkitsin aikanaan itsekin v tai s 40 ostoa,mutta kun alkoi todellisuus paljastua sivuutin mokoman luotettavuusongelmaisen hollantilais tekeleen..en tosin väitä että Seatit olisivat harmittomia,mutta kuitenkin luotan enemmän volkkarin tekniikkaan kun Reanulttiin.. olen nähnyt aika monta hiiltynyttä rellu kuskia, yksi niistä on minun pomo joka on vannonut pysyvänsä jatkossa erossa renaultista....
        Oikeat volvot ovat v70 ja s80......

• repe
        Nimetön kirjoitti:

Niin,sellainen pikku juttu vielä noista "pikku"volvoista. Niistä on muuten sitten se oikea VOLVO kaukana,noi 40 ja 50 sarjat pojautuvat EDELLEENKIN renaultteihin! Hinta on toki volvon hinta mutta laatu EI todellakaan sitä ole! harkitsin aikanaan itsekin v tai s 40 ostoa,mutta kun alkoi todellisuus paljastua sivuutin mokoman luotettavuusongelmaisen hollantilais tekeleen..en tosin väitä että Seatit olisivat harmittomia,mutta kuitenkin luotan enemmän volkkarin tekniikkaan kun Reanulttiin.. olen nähnyt aika monta hiiltynyttä rellu kuskia, yksi niistä on minun pomo joka on vannonut pysyvänsä jatkossa erossa renaultista....
        Oikeat volvot ovat v70 ja s80......

Tuossa oli kyllä niin paljon väärää tietoa, että on pakko oikaista. Edellisen korimallin S/V40 -Volvoissakin tekniikka on diesel-moottoria lukuunottamatta Volvon omaa, muutoinhan auto tehtiin samalla pohjalevylle Mitsubishi Carisman kanssa. Alkuperäisen kysyjän tarkoittamassa uudessa V50 -mallissa ei sitten ole Renaulttia sitäkään vähää, sen sijaan osa moottoreista tulee Fordin valikoimista.

Yleinen arvostus ja sitä kautta jälleenmyyntiarvo on Volvossa varmaan hieman Seatia parempi. Toisaalta ainakin tällä hetkellä Volvoa tulee tuontiautona maahan niin paljon, että esim. V70-sarjan ja edellisen korimallin 40-sarjan arvo tippuu varsin nopeasti.

• tutkimukset
        repe kirjoitti:

Tuossa oli kyllä niin paljon väärää tietoa, että on pakko oikaista. Edellisen korimallin S/V40 -Volvoissakin tekniikka on diesel-moottoria lukuunottamatta Volvon omaa, muutoinhan auto tehtiin samalla pohjalevylle Mitsubishi Carisman kanssa. Alkuperäisen kysyjän tarkoittamassa uudessa V50 -mallissa ei sitten ole Renaulttia sitäkään vähää, sen sijaan osa moottoreista tulee Fordin valikoimista.

Yleinen arvostus ja sitä kautta jälleenmyyntiarvo on Volvossa varmaan hieman Seatia parempi. Toisaalta ainakin tällä hetkellä Volvoa tulee tuontiautona maahan niin paljon, että esim. V70-sarjan ja edellisen korimallin 40-sarjan arvo tippuu varsin nopeasti.

On osoittanut, että S/V40 Volvot ovat olleet Ruotsalaisia isoveljiään (S60/V70/S80) luotettavempia valmistus maasta huolimatta.

• vesa

Niin, itse pähkäilin samaa siihen asti kun kävin ajamassa Volvoa Käyttöautossa(1.8 moottorilla) ja koeajon aikana syttyi moottorielektroniikan merkkivalo joka ei myöskään sammunut) mainitsin asiasta myyjälle joka suurinpiirtein " ei olkaansa kohauttanut" asialle. Kaikkihan voi lukea Tuulilasi- lehdestä minkälaisia ongelmia heillä on ollut Volvon kanssa.Mutta asiasta toiseen, Volvon tilat ovat aivan aneemiset verrattuna Alteaan ja omasta mielestäni tuo paljon puhuttu kuljettajan ympäristö on Alteassa vähintään yhtä hyvä kuin Volvossa. Ja Alteaan sai paljon paremman kaupan kuin Volvoon. Nyt on takana (vasta)n.3000km Altealla eikä minkäänlaisia ongelmia (niin kuin pitääkin). Jos olisin ostanut Volvon voisin kuvitella,että olisin jo käynyt korjaamolla monta kertaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5253
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3302
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2725
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2378
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      133
      1886
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      162
      1476
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1407
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      108
      1350
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1307
    Aihe