Neitsyt + nouseva merkki

Anonymous

Millä lailla nouseva merkki vaikuttaa persoonallisuuteen? Entä kuumerkki? Itse olen neitsyt, mutta en mielestäni lainkaan tyypillinen sellainen(lapsena oli enemmän, mutta vanhemmiten olen muuttunut päinvastaiseen suuntaan). Olen aika räiskähtelevä ja hajamielinen tapaus, vahvasti tunneihminen. Pienen perfektionistin kyllä löydän itsestäni. Nouseva merkkini ja kuumerkkini ovat molemmat skorpioneja. Vaikuttaako esim. nouseva merkki enemmän tietyissä elämänvaiheissa, vai mikä funktio sillä on - vai onko mitään?

15

3535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

analysoiva, se sinussa on ainakin jäljellä.
      Ja analysoiminen on muuten ihan hyvästä! :)
      (ihminen osoittaa kehittyneisyytensä analysoimalla)

Nousevasta merkistä olen kuullut sen verran, että se voimistuu alkaen 25 ikävuodesta. Minkä ikäinen olet? En yhtään ihmettelisi, vaikka olisit parikymppinen ja huomaisit jo eron...

• vielä

että siis eron aikaisempaan nähden. Itsekin olin lapsena hyvin paljon enemmän omaa aurinkomerkkiäni muistuttava.

• Anonymous

Kiitos vastauksesta, ihan mielenkiintoista tietää. Olen 28-vuotias, ja tosiaan parikymppisestä eteenpäin on tuo nouseva merkki tuntunut olevan hallitsevampi. Lapsena oli niin Neitsyt, etten suostunut edes lainaamaan tavaroitani ystävilleni, sillä ne olisivat saattaneet mennä rikki tai vaikka naarmuuntua. :) Oletko itsekin Neitsyt? Mikä on oma nouseva merkkisi? Tiedätkö vielä tuosta kuumerkistä, että minkä verran se vaikuttaa luonteeseen etc.?

• Kuusta
        Anonymous kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, ihan mielenkiintoista tietää. Olen 28-vuotias, ja tosiaan parikymppisestä eteenpäin on tuo nouseva merkki tuntunut olevan hallitsevampi. Lapsena oli niin Neitsyt, etten suostunut edes lainaamaan tavaroitani ystävilleni, sillä ne olisivat saattaneet mennä rikki tai vaikka naarmuuntua. :) Oletko itsekin Neitsyt? Mikä on oma nouseva merkkisi? Tiedätkö vielä tuosta kuumerkistä, että minkä verran se vaikuttaa luonteeseen etc.?

Kuu on sisintäsi. Itse pidän sitä nousuakin tärkeämpänä. Olen aurinko neitsyt, nouseva neitsyt ja kuu härässä. Avoni on vesimies ja kuu neitsyt ja siksi meillä on samankaltainen tunne-elämä. Kuuta väheksytään aivan liikaa ja nousua korostetaan liikaa. Sitä hoetaan kuin jotain mantraa. Tunne saadaan kuun kautta.

• aurinko Neitsyessä
        Kuusta kirjoitti:

Kuu on sisintäsi. Itse pidän sitä nousuakin tärkeämpänä. Olen aurinko neitsyt, nouseva neitsyt ja kuu härässä. Avoni on vesimies ja kuu neitsyt ja siksi meillä on samankaltainen tunne-elämä. Kuuta väheksytään aivan liikaa ja nousua korostetaan liikaa. Sitä hoetaan kuin jotain mantraa. Tunne saadaan kuun kautta.

itselläni on kuu Vesimiehessä ja aurinko Neitsyessä.
        nouseva merkkini on Leijona.
        millainen on Vesimiehen tunne-elämä?

• kuusta
        aurinko Neitsyessä kirjoitti:

itselläni on kuu Vesimiehessä ja aurinko Neitsyessä.
        nouseva merkkini on Leijona.
        millainen on Vesimiehen tunne-elämä?

on suojella ihmistä. Se suodattaa erilaisia aistimiksia ja vaikutteita. Kuu vesimiehessä tekee seuralliseksi, poistaa neitsyen liikoja estoja. Kaveri jokaiselle niin kauan kuin oma yksilöllisyys säilyy koskemattomana. Seurallisuudesta huolimatta saattaa olla etäinen. Karmallisesti aikuinen.

• kuuoinas
        kuusta kirjoitti:

on suojella ihmistä. Se suodattaa erilaisia aistimiksia ja vaikutteita. Kuu vesimiehessä tekee seuralliseksi, poistaa neitsyen liikoja estoja. Kaveri jokaiselle niin kauan kuin oma yksilöllisyys säilyy koskemattomana. Seurallisuudesta huolimatta saattaa olla etäinen. Karmallisesti aikuinen.

Hei, kysymys on nyt vähän tyhmä, mutta tiedätkö miten vaikuttaa jos aurinkoneitsyellä on kuu oinaassa?

• nimetön
        Anonymous kirjoitti:

Hei! Olen aurinkomerkiltäni neitsyt, jolla sekä kuu että nouseva merkki ovat jousimiehessä. Tällä hetkellä olen 23-vuotias (nainen), ja huomaan koko ajan olevani taipuvaisempi tuonne jousimiehen suuntaan. Tarkoitan siis että nuo neitsyen luonnekuvaukset ja tyyppiesimerkit tuntuvat yhä vieraammilta ja vieraammilta, kun taas tuolta jousimiehen puolelta löytyy jatkuvasti enemmän sellaista mistä tunnistan itseni.
        Olen myös aina pitänyt jousimiehen merkissä syntyneistä ihmisistä, ovat todella hauskaa seuraa ja heidän kanssaan tunnen oloni viihtyisäksi ja luontevaksi :).
        Tiedä sitten johtuuko huonosta onnesta, omasta kypsymättömyydestäni vai mistä, mutta lähes kaikki seurustelusuhteeni (-kumppanini) ovat olleet todella takertuvia, omistushaluisia ja kiinniliimautuvia..eli tässäkin suhteessa vain jousimiehistä ja vesimiehistä tuntuisi löytyvän samalla aallonpituudella olevia ihmisiä.

Esim. härkien hitaus ja (anteeksi!) aivan käsittämätön junttius saavat minut kiipeämään seinille. Kaikki tapaamani härät ovat olleet enemmän tai vähemmän samasta muotista valettuja, odotan edelleen innolla sitä päivää jona tapaan härän merkissä syntyneen henkilön joka ei ole äärimmäisen rasittava, pitkästyttävä ja itsekehua täynnä ;). Ja neitsyen ja härän pitäisi olla liki täydellinen pari..tjoo-oh.

Meni vähän off-topiciksi, mutta tarkoituksena oli sanoa että ainakin omalla kohdallani nuo "kenen kanssa neitsyellä synkkaa"-ennusteet ovat aina olleet aika täydellisesti pielessä. Tätä voisi ehkäpä selittää juuri noilla kuun ja nousevan merkin vaikutuksilla..

Henkilökohtaisesti uskon että kuulla ja nousevalla merkillä on kaiken kaikkiaan laaja vaikutus ihmisen persoonallisuuteen, muutenkin kuin rakkausrintamalla.

Jees, tiedän, kotioloilla, kasvatuksella ja elämänkokemuksilla on aivan varmasti oma merkityksensä ihmisen persoonallisuuteen, mutta tällä palstalla lienee kuitenkin tarkoitus tarkastella asioita astrologian valossa..

Hyvää syksyn jatkoa/talven alkua kaikille :)!

• satunnainen piipahtaja

moi!
      ei ihme että koet olevasi tunneihminen, sillä karttaasi näkemättä tuumailen että kuu ei kovin kaukana askendentistasi ole, koska molemmat ovat skorpparissa. siis ehkä jotain rapumaisuutta ?? jos aivan nousumerkin tuntumassa tuo kuu, niin voisi tuo ulkonäköisikin olla sellainen raputyyppinen? pyöristytkö helposti :)?
      mutta skorppioni ei niin kovin räiskähtelevä ole, ei siinä mielessä kuin vaikka leijona , skope kyllä hillitsee aika hyvin reaktionsa ja näin. toki tunteet ovat voimakkaat, mutta eivät ehkä niin pinnalla kuin vaikka just tulimerkeillä. skope vie hitaasti ja varmasti toiveensa ym. läpi, ei niinkään melulla ja tohinalla kuin vaikkapa oinas :)) ymmärrätkö eron??
      koen itse myös noin kuin sinäkin kirjoitit, että olin ehkä lapsena enempi sellainen neitsytmäinen, nykyään olen rohkeampi, kärsimättömämpi ja räväkämpi, nousuleo!. kala on kuumerkkini, olen herkkä juuu, en katsele (voi katsoa) väkivalta- tai kauhuelokuvia tms. liikutun helposti ja myötäelämisen kyky on korkea, tosin en aina sitä näytä, sureksin enempi yksinäni maailman murjomia ja elämän menoa. Pelot ovat sitten myös megaluokkaa , että huh! kuukala on vähän sellainen herkkis :)
      sellaista kuusta ja muusta.

• ja kuu kalat

...ja nouseva on jousimies.
        Olen vasta 19, en ole huomannut nousevan merkin alkaneen vaikuttaa itseeni vielä. Toki sitä on erilainen kuin lapsena, mutta onko tämä sitten nousevan merkin vai vain kypsymisen tekemää, en tiedä. En ole kyllä koskaan ollut oikein perusneitsyt. Täytyy sanoa että ainoa muutos minkä olen huomannut on se, että itsekurini on heikentynyt muutamasta vuodesta, ja annan asioiden mennä omalla painollaan turhaa ressiä repimättä. Jousimiehistä taas en tiedä oikein mitään muuta kuin sen, että en tule niiden kanssa oikein toimeen xD
        Kuuni on kanssa kaloissa, liikutun myös todella helposti ja pystyn myötäelämään myös hyvin toisen tunteita. Saatan liikuttua mitä ihmeellisimmistä asioista ja olen huomannut pystyväni itkemään myös onnesta.

• nouseva jousimies
        ja kuu kalat kirjoitti:

...ja nouseva on jousimies.
        Olen vasta 19, en ole huomannut nousevan merkin alkaneen vaikuttaa itseeni vielä. Toki sitä on erilainen kuin lapsena, mutta onko tämä sitten nousevan merkin vai vain kypsymisen tekemää, en tiedä. En ole kyllä koskaan ollut oikein perusneitsyt. Täytyy sanoa että ainoa muutos minkä olen huomannut on se, että itsekurini on heikentynyt muutamasta vuodesta, ja annan asioiden mennä omalla painollaan turhaa ressiä repimättä. Jousimiehistä taas en tiedä oikein mitään muuta kuin sen, että en tule niiden kanssa oikein toimeen xD
        Kuuni on kanssa kaloissa, liikutun myös todella helposti ja pystyn myötäelämään myös hyvin toisen tunteita. Saatan liikuttua mitä ihmeellisimmistä asioista ja olen huomannut pystyväni itkemään myös onnesta.

olen hieman vanhempi neitsyt nouseva jousimies ja olen huomannut että tämä nousumerkki vaikuttaa aina vain voimakkaammin. Tällä hetkellä, yli kolmevitosena, vastaan selkeästi paremmin jousimiehen kuvausta kuin neitsyen. Jousimies on aika levoton merkki, se hakee tavallaan jatkuvasti jotakin uutta ja on aika kaavoihin kangistumaton mitä tulee uusiin asioihin suhtautumisessa. Se on kenties se selkein ero mielestäni neitsyeen, joka mielellään analysoi ja lokeroi asiat ja ennenkaikkea pitää ne asiat sitten jatkossa aina siinä samassa lokerossa. Jousimies pystyy sulauttamaan loputtomasti ja helpommin uusia asioita vanhojen pohjalle ja lokeroi ne sitten uudestaan ja uudestaan. Toinen ero jousimiehessä ja neitsyessä on se, että neitsyt on aika maanläheinen ihminen, jolle ulkoiset puitteet eivät merkitse niin paljon. Jousimies taas kaipaa statusta ja arvostusta sekä ulkoisia vallanmerkkejä elämäänsä melkolailla enemmän, tunteakseen tyydytystä.

• kuukala taas
        nouseva jousimies kirjoitti:

olen hieman vanhempi neitsyt nouseva jousimies ja olen huomannut että tämä nousumerkki vaikuttaa aina vain voimakkaammin. Tällä hetkellä, yli kolmevitosena, vastaan selkeästi paremmin jousimiehen kuvausta kuin neitsyen. Jousimies on aika levoton merkki, se hakee tavallaan jatkuvasti jotakin uutta ja on aika kaavoihin kangistumaton mitä tulee uusiin asioihin suhtautumisessa. Se on kenties se selkein ero mielestäni neitsyeen, joka mielellään analysoi ja lokeroi asiat ja ennenkaikkea pitää ne asiat sitten jatkossa aina siinä samassa lokerossa. Jousimies pystyy sulauttamaan loputtomasti ja helpommin uusia asioita vanhojen pohjalle ja lokeroi ne sitten uudestaan ja uudestaan. Toinen ero jousimiehessä ja neitsyessä on se, että neitsyt on aika maanläheinen ihminen, jolle ulkoiset puitteet eivät merkitse niin paljon. Jousimies taas kaipaa statusta ja arvostusta sekä ulkoisia vallanmerkkejä elämäänsä melkolailla enemmän, tunteakseen tyydytystä.

hassua että tuo neitsyt mielletään vähän kaavoihinsa kangistuneeksi, ja sitä jossain mielessä onkin, mutta toisaalta (tälläkin palstalla on ollut monia kirjoituksia!!) neitsyt on muuttuva merkki siinä missä jouska ja kalakin, että kyllä se jonkinlainen tuuliviirimäisyys neitsyeenkin kuuluu (itse sanoisin tuon kuukalankin vaikutuksen alaisena, että muuttuvaa on!) täällä on jopa pojat kirjoitelleet ja ihmetelleet neitsyttyttöystävien "yhtenä päivänä sitä, toisena tätä"-olemusta. että heipparallaa kaavat vaan!
        nousujouska on joskus sellainen että niin sanotusti ottaa ison tilan! laajoja persoonia, opiskelevia tai matkailijoita, jompaa kumpaa usein.

edelliselle kuukalalle, että minäkin kyllä osaan tosiaan itkeä onnestakin, tv on sellainen vollotuttaja varsinkin! urheilukisat, idolsit, missikisat kaikki saa kyyneleet silmäkulmaan kun joku onnistuu jossain, saa pokaalia, palkintoo tai tunnustusta kyvyistään ja mieliala on korkealla, niin johan pala nousee kurkkuun ja silmät kiiltää. on se joskus niin nolookin, että pitääkö sitä nyt näin eläytyä :))

• _Maria_86

Minkähänlainen Neitsyt olen kun nouseva merkki on Härkä ja kuu on Vesimiehessä?

• maikki86

Minkähänlainen Neitsykkä sitä mahdan olla kun nouseva merkki on Härkä ja kuu on Vesimiehessä?

• Sonja

Mulla skorpioni vaikutteet näkyy hyvin, olen räiskyvä persoona ja inhoan kaikkea vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta. muitakin piirteitä löytyy ja olenkin ihan neitsyen ja skorpionin sekoitus. molemmissa on piirteitä jotka natsaa ja sellaisia jotka eivät osu oikeaan. Kuumerkiltäni olen härkä, ja se näkyy myös, mutta vähemmän. Olen jääräpäinen ja peränantamaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1856
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1380
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      957
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      794
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      71
      775
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    Aihe