Ihonani aina välillä kuumottaa ja se punoittaa poskipäistä jne. Lisäksi kylmässä ja kuumassa(esim. saunassa) iho muuttuu todella punaiseksi. Eli oireet viittaisivat siihen, että minulla on couperosa iho.
Voiko tätä kiusallista vaivaa hoitaa mitenkään "kotikonstein", vai pitääkö ostaa jotain hoitavaa voidetta? Arbutin olisi varmaan paras voide couperosa ihoon? Mistä sitä saa, apteekistako, ilman reseptiä? Arbutin taitaa vaan olla melko kallista, onko mitään halvempaa vaihtoehtoa?
Kiitos, jos jaksatte neuvoa minua tämän ongelman kanssa.
Couperosa ihon hoito?
10
9501
Vastaukset
- *red*
Itsellä sama ongelma, paitsi että ihoni on lisäksi erittäin pintakuiva rasvoittuva. Arbutinia olen käyttänyt joskus pari pulloa. Ihan miellyttävä käytössä; mm. silottaa ihoa, mutta ei minusta auttanut oman ihoni punoitukseen. Sitä paitsi tosiaankin kallis!
Nyt käytän apteekin Avéne-sarjaa, joka on tarkoitettu juuri couperosa-/herkälle iholle. Ei mikään halpa sarja sekään; voide maksoi n. 20 euroa ja varmaankin oli sarjan halvin. Lisäksi minulla käytössä sarjan putsari ja suihkutettava lähdevesi. On ehkä jonkin verran auttanut ongelmaan, mutta lopullista tulosta en vielä osaa sanoa, koska voidettakin pitäisi käyttää vähintään 2-3 kuukautta, jotta ihon pintaverisuonet vahvistuvat.- Minä itse
Tarviiko tuohon mitään reseptiä, vai menenkö vaan Yliopiston apteekkiin ja ostan tota Avene voidetta? Ja voiko tuon käytöstä olla mitään haittaa? Ja siis tuota pitäisi käyttää 2-3 kuukautta, voiko lievä couperosa iho parantua lopullisesti tuolla?
- *red*
Minä itse kirjoitti:
Tarviiko tuohon mitään reseptiä, vai menenkö vaan Yliopiston apteekkiin ja ostan tota Avene voidetta? Ja voiko tuon käytöstä olla mitään haittaa? Ja siis tuota pitäisi käyttää 2-3 kuukautta, voiko lievä couperosa iho parantua lopullisesti tuolla?
Ei tarvitse reseptiä, kyllä se on ihan apteekissa myytävä kosmetiikkasarja. Apteekista löytyy varmaan muitakin couperosaiholle sopivia tuotteita, mutta minä nyt itse käytän tällä hetkellä tuota Avenea. Siitä sarjasta löytyy kyllä aika monenlaista eri voidetta, joten ehkä kannattaa kysyä, mitä he suosittelisivat juuri sinun ihollesi tai voit kysyä, voitko saada näytteitä.
Haittaa ei ainakaan minun iholleni ole noista tuotteista ollut ja minulla on erittäin herkkä iho, mutta sekin on niin yksilöllistä, tuleeko ärsytystä vai ei. En osaa sanoa, voiko noillakaan tuotteilla parantaa edes lievää couperosaa lopullisesti, mutta ainakin niiden pitäisi helpottaa ongelmaa. Sitä tässä itsekin toivon :) - Minä itse
*red* kirjoitti:
Ei tarvitse reseptiä, kyllä se on ihan apteekissa myytävä kosmetiikkasarja. Apteekista löytyy varmaan muitakin couperosaiholle sopivia tuotteita, mutta minä nyt itse käytän tällä hetkellä tuota Avenea. Siitä sarjasta löytyy kyllä aika monenlaista eri voidetta, joten ehkä kannattaa kysyä, mitä he suosittelisivat juuri sinun ihollesi tai voit kysyä, voitko saada näytteitä.
Haittaa ei ainakaan minun iholleni ole noista tuotteista ollut ja minulla on erittäin herkkä iho, mutta sekin on niin yksilöllistä, tuleeko ärsytystä vai ei. En osaa sanoa, voiko noillakaan tuotteilla parantaa edes lievää couperosaa lopullisesti, mutta ainakin niiden pitäisi helpottaa ongelmaa. Sitä tässä itsekin toivon :)Kiitti neuvoista.
Saakohan tota muuten luontaistuotekaupoista? Voiko alaikänen käydä hakemassa tuon?
Ei muuta. - MARIKA :)
Itselläni on noita avenen tuotteita. Käytin niitä melko kauan säännöllisesti, mutta kun ostelin uusia aineita, jäi Avene vähän kaapin pohjalle. Puhdistustuotteet oli aika tehokkaita ja rasva auttoi hyvin kuivan ihon kanssa. Tosin punotukseen ei mulla ainekaan auttanut ollenkaan. Eli en suosittele ostamaan, koska ovat kuitenkin melko kalliita ja löytyy halvempiakin tuotteita, jotka voivat olla ihonhoitoon jopa parempia.
Kesää tässä odottelen, että ruskettuu, eikä punoitus näy yhtä hyvin :) - Mar
Minä itse kirjoitti:
Kiitti neuvoista.
Saakohan tota muuten luontaistuotekaupoista? Voiko alaikänen käydä hakemassa tuon?
Ei muuta.Olen vasta 14 vuotta,ja ihoni on hyvin kuiva ja punoittava näyttää siltä että minulla on Couperosa iho? Kävisikähän minullekkin Avene?
- pihikö?
MARIKA :) kirjoitti:
Itselläni on noita avenen tuotteita. Käytin niitä melko kauan säännöllisesti, mutta kun ostelin uusia aineita, jäi Avene vähän kaapin pohjalle. Puhdistustuotteet oli aika tehokkaita ja rasva auttoi hyvin kuivan ihon kanssa. Tosin punotukseen ei mulla ainekaan auttanut ollenkaan. Eli en suosittele ostamaan, koska ovat kuitenkin melko kalliita ja löytyy halvempiakin tuotteita, jotka voivat olla ihonhoitoon jopa parempia.
Kesää tässä odottelen, että ruskettuu, eikä punoitus näy yhtä hyvin :)Olen käyttänyt avenen anti-redness kasvorasvaa hyvin tuloksin jo vuosia. Asuin 10 vuotta ulkomailla ja ostin sitä n 14 euroa putkilo. Täällä näyttää olevan PIKKUISEN kalliimpaa, kun eilen oli apteekissa hintalappu 28 euroa! Mutta siis voin suositella, ainakin mulla punoitus on vähentynyt huomattavasti.
- isis unitone 4
Natural arbutiinia 10-20 x tehokkaampi on ISIS Unitone 4 Alfa-arbutin ja ei nyt niin älyttömän kallista...
http://www.rohdoskauppa.fi/couperosa-c-315.html
http://www.isispharma.fi/index.php?q=unitone-4-tuotteet - Couperosa & akne
Auttaako tai haittaako Avene tai vastaavat couperosa -iholle suunnatut tuotteet akneen? Itselläni couperosa iho ja aknea; onneksi aika lievää molemmat. Ihan tiedustelen jos olisi tietoa
- dobra1
Couperosa & akne, tästä onkin vierähtänyt jo vuosi tämän viestiketjun jatkosta, mutta kamppailen täsmälleen saman kysymyksen kanssa itse täällä. Isältäni olen perintölahjaksi saanut alkujaan akneihon (söin siihen roaccutania jokusen sata nappia, pääsin siitä sitten lopulta..) ja nykyisin iho on muuttunut atoopiseksi/couperosaksi. Ensin epäilin enempi tuota atoopista, mutta sittemmin olen ymmärtänyt, isäni ihoa katsoessa, joka on siis selkeä couperosa, että se taitaa ollakin sitä! Oireet näyttäisivät myös olevan couperosan suuntaisia, nimittäin talvisaikaan alkaa etenkin suihkun jälkeen kammottava ihon punoitus, kiristys, hilseily ja mitä kaikkea.
Olen käyttänyt jo pitkään (lopetettuani roaccutanin n.4 vuotta sitten) avenen tuotteita, tuota geelimäistä puhdistusainetta, tai mitä lienee ja lisäksi kevyesti kosteuttavaa päivävoidetta. Edellinen voide pääsi loppumaan ja vaikutti muutenkin, ettei se ollut enää riittävän kosteuttavaa iholleni, joten ostin tänään couperosalle tarkoitetun, Antirougeurs JOUR -voiteen. Täytyy sanoa, että aika öljymäinen tuote. Iho oli kovin hämmentynyt ja räikyvänpunainen kun ensi kertaa äsken suihkunraikkaana sitä laitoin. Nyt tilanne on kuitenkin rauhoittunut ja ajattelin jatkaa tämän kokeilun kanssa.
Epäilen vahvasti, että näillä tuotteilla olisi mitään huonoa vaikutusta aknee, päin vastoin. Suosittelen, etenkin sinulle, joka aknen ja couperosan kohdalla asiaa kysyit, että käytät hellävaraista, mielellään Avenen puhdistusgeeliä aamuin-illoin ja siihen joku sopivasti kosteuttava, saman sarjan kosteusvoide. Ikävä kyllä nämä meidän ihotyypit vaatii tätä "apteekki"-tuotteilla pläräämistä. Ainakin minun kohdallani.
Eipä muuta. Onnea matkaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559