Voiko mulla olla astma vaikka spirometria ja histamiinialtistus koe olisivat normaalit eikä mitään poikeava löytyisi? Mulla on viimeaikoina ollut pef arvot vähän alakantissa, eli kun mun "keskiarvo" pitäis olla 380 niin viimeaikoina ne on ollut 345-360,
spirometria ja histamiinialtistus koe
5
4307
Vastaukset
- nea
Eli mä olisin todella kiitolinen jos te muut kertoisitte miten teillä on ollut ooteko saanu astma diagnosin vaikka noi kokeet olisivat normaalit? Ooteko saannu alotaa lääkityksen vaikka noi kokeet olisivat normaalit?
Mulla on ainakin semmoinen tunne että olis pakko saada käytää lääkeitä kun yskin koko ajan ja on välillä vaikea hengitää. olen ollut 4 viikkoa ilman pulmicortia kun olen menossa tuhon histamiinialtistus kokeesen.
Haluaisin viellä varmistaa että olettehan te muut joutuneet olemaan ilman hoitavaa lääkettä 4 viikkoa ennen histamiinialtistus ja spirometria testiä?- 5 päivää
..ennen koetta kun piti olla ottamatta allergialääkkeitä.
Voi olla sulla sitten eri juttu,,vaikea tietää.
Spirometriahan voi olla vaikka kuinka hyvä niin voi olla astmaa ja histamiinialtistuskokeessakin tietääkseni ei välttämättä tule hengenahdistuskohtausta, vaikka olisi astma, sehän on vain suuntaa antava.
Mutta aika yleisenä käytäntönä voidaan pitää, että jos histamiinialtistuskokeessa tulee hengenahdistus ja pef-arvot ajoittain alhaalla, niin voidaan vetää yhtäläisyysviiva, että olisi astmaa...näin ainakin keuhkopolin lääkäri minulle sanoi. - SES
on astmadiagnoosi. Spirometria normaali, kuulema astmaatikolla voi olla. Ei siis sulje astmaa pois. Histamiinialtistuskokeessa kolmas annos teki ahdistuksen. Lääkärin mukaan altistuskoe voi astmaatikollakin olla normaali ja terveellä voi tulla ahdistusta - on siis suuntaa antava tutkimus. Astmadiagnoosi kai tänäkin päivänä ensisijaisesti tehdään pef-puhallusten perusteella ja lääkkeitä testaamaalla.
Mulla ei ollut astmalääkitystä käytössä vielä altistukseen mennessä, eli se oli eka astmatutkimus allergiatestien jälkeen. Spirometriaa ennen olin ottamatta avaavaa lääkettä jonkin aikaa, hoitavan lääkkeen sai ottaa. - kaupunkilainen
Astma voi olla, vaikka histamiinialtistus olisi negatiivinen. Usein kyllä spirossa näkyy astma, tärkeä on myös PEF-seuranta, aamuarvot, ilta-arvot ja ne tärkeät oirearvot, sekä avaavan lääkkeen vaikutusarvoihin. Histamiinialtistusta varten joutuu olemaan viikkoja ilman hoitavaa lääkettä. Joskus astma saattaa olla lievä tai oireilla vain siitepölyaikana, tai flunssa-aikana. Tai olla rasitusastmareaktio. Lieväkin astma pitää hoitaa.
- on astma
kaupunkilainen kirjoitti:
Astma voi olla, vaikka histamiinialtistus olisi negatiivinen. Usein kyllä spirossa näkyy astma, tärkeä on myös PEF-seuranta, aamuarvot, ilta-arvot ja ne tärkeät oirearvot, sekä avaavan lääkkeen vaikutusarvoihin. Histamiinialtistusta varten joutuu olemaan viikkoja ilman hoitavaa lääkettä. Joskus astma saattaa olla lievä tai oireilla vain siitepölyaikana, tai flunssa-aikana. Tai olla rasitusastmareaktio. Lieväkin astma pitää hoitaa.
mulla oli hoitavana lääkitksenä budesonid ei mitään taukoa histamiinialtistus tehtiin ja tulos ei astmaa ,spirometriassa on astma.ja jos olen ilman lääkkeitä pef laskee nopeasti. taitaa lääkäri olla jostain, kyse on ammattitautitutkimuksesta, sydän oireita oli enneku astmaa lääkittiin. ja ei silti astmaa.sydämessä ei vikaa, se tutkittiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829