Voi tätä touhua...

sippe

...tällä palstalla.
Olisipa täällä sellainen palsta, jossa esikoislestadiolaiset saisivat keskustella rauhassa ja rakkaudessa siitä ihanimmasta ja kalleimmasta asiasta jota me olemme saaneet tuntea ja kokea. Niin ettei siellä olisi korpit kraakkumassa ja kylvämässä kaikkea sontaa Herran peltomaahan.

6

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäli mielestäsi täällä esiintyy jotakin sopimatonta, laita siitä vihje sheriffille, niin asia tulee harkintaan.

      Toisaalta, kaikkea esikoisuuden linjasta poikkeavaa ei voida poistaa, koska se olisi sensuuria. Sananvapaus tulee olla hyvän maun ja laillisuuden rajoille asti.

      Mikäli olet uskossasi tyytyväinen, ei kai sitä joku nettikirjoitus pysty horjuttamaan???

      Antoisia keskusteluhetkiä toivottelen.

    • ei Rauhan yhdistyksestä

      Keskinäisen kehumisen kerhoja ovat seurat, täällä on mahdollisuus tutustua myös kriittisempiin ja mahdollisesti omista totutuista poikkeaviin näkemyksiin. Kritiikki auttaa uskonkin uudistamisessa!

      • näin on

        Rakkauden kaksoiskäsky ja monet muut paikat raamatussa eivät anna mahdollisuutta pahan puhumiselle veljistä, sisarista, saarnaajista, eikä seurakunnasta. Kaikki on neuvottu kääntämään parhain päin. Täällä kirjoittaa niin tietäväisiä omia ajatuksiaan totena, eivätkä kuitenkaan vastaa kun kysytään tarkemmin asiasta, sillä eivät pysty. Eivät tiedä edes alussa mainitsemiani raamatun opetuksia, mutta ovat kuitenkin neuvomassa toisia. Viha kristillisyyttä ja sen uskollisia työntekijöitä ja totuuden apulaisia kohtaan on sokaissut heidät.


      • emily
        näin on kirjoitti:

        Rakkauden kaksoiskäsky ja monet muut paikat raamatussa eivät anna mahdollisuutta pahan puhumiselle veljistä, sisarista, saarnaajista, eikä seurakunnasta. Kaikki on neuvottu kääntämään parhain päin. Täällä kirjoittaa niin tietäväisiä omia ajatuksiaan totena, eivätkä kuitenkaan vastaa kun kysytään tarkemmin asiasta, sillä eivät pysty. Eivät tiedä edes alussa mainitsemiani raamatun opetuksia, mutta ovat kuitenkin neuvomassa toisia. Viha kristillisyyttä ja sen uskollisia työntekijöitä ja totuuden apulaisia kohtaan on sokaissut heidät.

        Ihan kuin olisit ittekin kuulostanut katkeralta "kritisoijille".

        Tutkikoon kukin enemmän itteään ja tuomitkoon vähemmän muita. Käsittääkseni tuomitsemis-tehtävää ei ole annettu meille.

        Vaikka on uskossa ei tartte tyhmä olla. Saa puuttua epäkohtiin. Pitäskö ne painaa villasella ja antaa jonkun näin on -tyypin sanella faktana näkemyksensä.


      • kääntämään
        näin on kirjoitti:

        Rakkauden kaksoiskäsky ja monet muut paikat raamatussa eivät anna mahdollisuutta pahan puhumiselle veljistä, sisarista, saarnaajista, eikä seurakunnasta. Kaikki on neuvottu kääntämään parhain päin. Täällä kirjoittaa niin tietäväisiä omia ajatuksiaan totena, eivätkä kuitenkaan vastaa kun kysytään tarkemmin asiasta, sillä eivät pysty. Eivät tiedä edes alussa mainitsemiani raamatun opetuksia, mutta ovat kuitenkin neuvomassa toisia. Viha kristillisyyttä ja sen uskollisia työntekijöitä ja totuuden apulaisia kohtaan on sokaissut heidät.

        Miten kaikki on neuvottu kääntään parhain päin raamatussa?

        Raamatussa kehotetaan puhumaan rakkaudella toisista ihmisistä (hyvää ja totta), mutta ei me voida parhaalla tahdollakaan saada muutettua huonoa käytöstä hyväks.

        Pitäiskös sanoa, kun on joku vaikkapa sanonut: et pääse taivaaseen kun tanssit, pitäskö siis sanoa: tuo ihminen ei KOSKAAN tuomitse ketään.


    • Leeviläinen

      ..tällä palstalla.
      Olisipa täällä sellainen palsta, jossa esikoislestadiolaiset saisivat keskustella rauhassa ja rakkaudessa siitä ihanimmasta ja kalleimmasta asiasta jota me olemme saaneet tuntea ja kokea. Niin ettei siellä olisi korpit kraakkumassa ja kylvämässä kaikkea sontaa Herran peltomaahan.

      Olihan teillä ihan oikea oma palsta, joku ruukku.com??, rekistöröintineen päivineen?, mutta mikä nyt on tämän esikoislestadiolaisen ruukku-foorumin kohtalo? Lopetettuko? Ja nyt on esikoislestadiolaisten siedettävä näitä Suomi24:n palstalle pääseviä, kaltaisiani häiriköitä? Sheriffi kyllä huolenpitää sensuurista! Kraak!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe