Kun rataverkkoa sähköistettiin, luvattiin poistaa
vartioimattomat ylikäytävät. Tämä taisi unohtua,
kun taas tuli viisi uhria ! Rautatiet tappaa
tasaiseen tahtiin, kun ei tee lupaamiaan
turvallisuustöitä.
Rautatiet uudistuu
13
1222
Vastaukset
- JTW
Tasoylikäytävällä väistämisvelvollisuus on aina
rautatietä ylittävällä! Tämä tarkoittaa myös
vartioiduissa tasoristeyksissä vaikka puomit ei
olisi alhaalla valo vilkkuisi valkoista! 99.9%
tasoristeysonnettomuuksista aiheutuu ylittäjän
huolimattomuudesta. Täällä tuskin tapahtuisi
tasoristeysonnettomuuksia juuri lainkaan jos
ajettaessa tasoristeykseen noudatettaisiin
tarvittavaa varovaisuutta! Vr:n rahojen varmasti
tärkeämpi sijoituskohde on junakulunvalvonta.
Tasoristeysonnettomuuksien syy on aina
ylittäjässä!- Insinööri
Niinpä niin. Kunpa nämä hengellään leikkijät
tajuisivat edes, että sitä junaa ohjaa ihminen.
Vaikka oma henki ei tunnu minkään arvoiselta,
kannattaisi miettiä veturinkuljettajan päässä
olevia ajatuksia, kun menee ensimmäisenä
katsomaan veturin keulassa olevaa muodotonta
metallimöykkyä, jossa on pahoin ruhjoutuneita
ihmisruumiita sisällä. Veikkaan, että he pyörivät
vielä pitkään mielessä onnettomuuden jälkeenkin... - Martti
Insinööri kirjoitti:
Niinpä niin. Kunpa nämä hengellään leikkijät
tajuisivat edes, että sitä junaa ohjaa ihminen.
Vaikka oma henki ei tunnu minkään arvoiselta,
kannattaisi miettiä veturinkuljettajan päässä
olevia ajatuksia, kun menee ensimmäisenä
katsomaan veturin keulassa olevaa muodotonta
metallimöykkyä, jossa on pahoin ruhjoutuneita
ihmisruumiita sisällä. Veikkaan, että he pyörivät
vielä pitkään mielessä onnettomuuden jälkeenkin...Kyllähän totuus todellakin on, että 95 %
tasoristeysonnettomuuksista on pelkästään
autoilijan oman huolimattomuuden ja/tai
välinpitämättömyyden syytä. Tuskin kukaan meistä
ajaa omalla autolla silmät kiinni kolmion takaa
risteykseen, jossa kulkee painavia rekkoja
kovalla vauhdilla. Riskit ovat samat kun jos ajaa
rautatien tasoristeykseen varomatta.
- utelias
On erittäin valitettavaa, että viisi nuorta
menhtyi junan alle. Mutta nämäkin uhrit olisi
vältetty, jos ajaja olisi noudattanut
alkeellisintakin järjenkäyttöä. Onko
extreme-urheilu niin läpitunkenut nuoret, että
sitä pitää harrastaa tasoristeyksessä ajamalla
alhaalla olevien puomien ja punaisten
varoitusvalojen ohi? Sellaista ei voi tehdä
vahingossa, vaan pelkkää järjettömyyttään.
Sellaiset autoilijat ovat tosi vaarallisia paitsi
itselleen myös muille tienkäyttäjille.- Otto
Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
eipä vaan ole näkynyt - jyrki
Otto kirjoitti:
Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
eipä vaan ole näkynytmillaistahan kaukosäätöä mahdat tarkoittaa????
- Insinööri
Otto kirjoitti:
Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
eipä vaan ole näkynytKaukosäätöä käytetään tietääkseni vain hitailla
nopeuksilla ajettaessa (teollisuusraiteet). Jos
esimerkiksi Kärkölässä (Lahti-Riihimäki -rata)
puomit jäisi alas pitemmäksi aikaa, olisi
laitteissa jotain vikaa.
Eikä tuo selitys jossain päin maailmaa usein
alhaalla olevista puomeista varmasti vapauta
ylittäjää varmistamasta onko juna tulossa. - Kallonkutistaja
Otto kirjoitti:
Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
eipä vaan ole näkynytTuskin ainakaan uhrien omaiset hyväksyisivät
kuolinsyyksi "liian kauan" alhaalla olleita
puomeja.
Luulisi, että ainakin silloin kuljettaja olisi
erityisen tarkkana, kun puomit ovat alhaalla.
Mutta miksei ollut? Tai ehkä hän olikin? Mutta
kun juna tulee yli sata metriä kolmessa
sekunnissa, niin edes tarkkaavaisena ei olisi
ollut edes teoreettista mahdollisuutta selviytyä
puomien välitse? - Otto
jyrki kirjoitti:
millaistahan kaukosäätöä mahdat tarkoittaa????
No kun seisoin puomin edessä vartin verran ja
kysyin asiaa paikalla muissa töissä olleilta VR:n
miehiltä, että mikä on, vastasivat, että Tampere
säätää puomeja, eivät he voi asialle mitään.
Tampere on muuten noin 100 km päässä puomeista. - JTW
Otto kirjoitti:
Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
eipä vaan ole näkynyt...sen hoitaa! Muistaakseni hiukka vajaa
kilometri ennen tasoristeystä on tunnistin jonka
ohitettuaan juna kytkeytyy tasoristeyksen
varoituslaitteet toimintaan! Kärkölän tapauksessa
ilmeisesti onnettomuusjuna oli jo ohittanut
kyseisen tunnistinkohdan ennenkuin vastaantuleva
juna oli ohittanut tunnistimen joka nostaa
puomit, josta johtuen puomit eivät nousseet
junien välissä! Tuohon Tampereen ohjaukseen sen
verran että kaikilla päärataverkoilla on
automaattiset tasoristeysten ohjauslaitteet jotka
tosin "keskustelevat" junavalvonnan kanssa joka
kertomassasi tapauksessa luultavasti sijaitsee
Tampereella! Toki ne käsikäytöllekkin saa mutta
lienee aika harvinaista!
- Kätilö
Mee mummolles nyyhkimään, että rautatiet tappaa,
poliisi on paska ja yhteiskunta mätä...
Ensinnäkään kyseessä ei ollut vartioimaton
tasoristeys vaan VARTIOITU ! Toiseksi, romua
ohjasti ääliö, jota yhteiskunnan pelisäännöt
eivät ennenkään ole koskeneet - kortti kuivumassa
promillerallista - eivätkä nytkään em. säännöt
haitanneet matkantekoa vilkkuvien valojen eikä
puomien muodossa, vaan kuinkas sitten
kävikään.......- ..
kaiken lisäksi mahtoikohan olla koko porukka
pilvessä?
- ...että sillä lailla...
Niin syyhän oli junan koska se ajoi päälle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496419- 322292
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.741232- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835