Rautatiet uudistuu

Otto

Kun rataverkkoa sähköistettiin, luvattiin poistaa
vartioimattomat ylikäytävät. Tämä taisi unohtua,
kun taas tuli viisi uhria ! Rautatiet tappaa
tasaiseen tahtiin, kun ei tee lupaamiaan
turvallisuustöitä.

13

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTW

      Tasoylikäytävällä väistämisvelvollisuus on aina
      rautatietä ylittävällä! Tämä tarkoittaa myös
      vartioiduissa tasoristeyksissä vaikka puomit ei
      olisi alhaalla valo vilkkuisi valkoista! 99.9%
      tasoristeysonnettomuuksista aiheutuu ylittäjän
      huolimattomuudesta. Täällä tuskin tapahtuisi
      tasoristeysonnettomuuksia juuri lainkaan jos
      ajettaessa tasoristeykseen noudatettaisiin
      tarvittavaa varovaisuutta! Vr:n rahojen varmasti
      tärkeämpi sijoituskohde on junakulunvalvonta.
      Tasoristeysonnettomuuksien syy on aina
      ylittäjässä!

      • Insinööri

        Niinpä niin. Kunpa nämä hengellään leikkijät
        tajuisivat edes, että sitä junaa ohjaa ihminen.

        Vaikka oma henki ei tunnu minkään arvoiselta,
        kannattaisi miettiä veturinkuljettajan päässä
        olevia ajatuksia, kun menee ensimmäisenä
        katsomaan veturin keulassa olevaa muodotonta
        metallimöykkyä, jossa on pahoin ruhjoutuneita
        ihmisruumiita sisällä. Veikkaan, että he pyörivät
        vielä pitkään mielessä onnettomuuden jälkeenkin...


      • Martti
        Insinööri kirjoitti:

        Niinpä niin. Kunpa nämä hengellään leikkijät
        tajuisivat edes, että sitä junaa ohjaa ihminen.

        Vaikka oma henki ei tunnu minkään arvoiselta,
        kannattaisi miettiä veturinkuljettajan päässä
        olevia ajatuksia, kun menee ensimmäisenä
        katsomaan veturin keulassa olevaa muodotonta
        metallimöykkyä, jossa on pahoin ruhjoutuneita
        ihmisruumiita sisällä. Veikkaan, että he pyörivät
        vielä pitkään mielessä onnettomuuden jälkeenkin...

        Kyllähän totuus todellakin on, että 95 %
        tasoristeysonnettomuuksista on pelkästään
        autoilijan oman huolimattomuuden ja/tai
        välinpitämättömyyden syytä. Tuskin kukaan meistä
        ajaa omalla autolla silmät kiinni kolmion takaa
        risteykseen, jossa kulkee painavia rekkoja
        kovalla vauhdilla. Riskit ovat samat kun jos ajaa
        rautatien tasoristeykseen varomatta.


    • utelias

      On erittäin valitettavaa, että viisi nuorta
      menhtyi junan alle. Mutta nämäkin uhrit olisi
      vältetty, jos ajaja olisi noudattanut
      alkeellisintakin järjenkäyttöä. Onko
      extreme-urheilu niin läpitunkenut nuoret, että
      sitä pitää harrastaa tasoristeyksessä ajamalla
      alhaalla olevien puomien ja punaisten
      varoitusvalojen ohi? Sellaista ei voi tehdä
      vahingossa, vaan pelkkää järjettömyyttään.
      Sellaiset autoilijat ovat tosi vaarallisia paitsi
      itselleen myös muille tienkäyttäjille.

      • Otto

        Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
        kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
        välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
        aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
        on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
        siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
        luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
        eipä vaan ole näkynyt


      • jyrki
        Otto kirjoitti:

        Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
        kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
        välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
        aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
        on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
        siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
        luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
        eipä vaan ole näkynyt

        millaistahan kaukosäätöä mahdat tarkoittaa????


      • Insinööri
        Otto kirjoitti:

        Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
        kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
        välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
        aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
        on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
        siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
        luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
        eipä vaan ole näkynyt

        Kaukosäätöä käytetään tietääkseni vain hitailla
        nopeuksilla ajettaessa (teollisuusraiteet). Jos
        esimerkiksi Kärkölässä (Lahti-Riihimäki -rata)
        puomit jäisi alas pitemmäksi aikaa, olisi
        laitteissa jotain vikaa.

        Eikä tuo selitys jossain päin maailmaa usein
        alhaalla olevista puomeista varmasti vapauta
        ylittäjää varmistamasta onko juna tulossa.


      • Kallonkutistaja
        Otto kirjoitti:

        Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
        kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
        välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
        aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
        on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
        siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
        luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
        eipä vaan ole näkynyt

        Tuskin ainakaan uhrien omaiset hyväksyisivät
        kuolinsyyksi "liian kauan" alhaalla olleita
        puomeja.

        Luulisi, että ainakin silloin kuljettaja olisi
        erityisen tarkkana, kun puomit ovat alhaalla.
        Mutta miksei ollut? Tai ehkä hän olikin? Mutta
        kun juna tulee yli sata metriä kolmessa
        sekunnissa, niin edes tarkkaavaisena ei olisi
        ollut edes teoreettista mahdollisuutta selviytyä
        puomien välitse?


      • Otto
        jyrki kirjoitti:

        millaistahan kaukosäätöä mahdat tarkoittaa????

        No kun seisoin puomin edessä vartin verran ja
        kysyin asiaa paikalla muissa töissä olleilta VR:n
        miehiltä, että mikä on, vastasivat, että Tampere
        säätää puomeja, eivät he voi asialle mitään.
        Tampere on muuten noin 100 km päässä puomeista.


      • JTW
        Otto kirjoitti:

        Näinkin tietysti on, mutta kun puomit lasketaan
        kaukosäädöllä, niin ainakin meilläpäin on puomit
        välillä alhaalla kymmenenkin minuuttia (paras
        aika puoli tuntia), ennenkuin juna tulee. VR:lle
        on sama, kuinkakauan puomit on alhaalla, vastuu
        siirretään ylittäjälle. Täälläkin pyhästi
        luvattiin eritasoristeykset kaikkiin kohtiin ja
        eipä vaan ole näkynyt

        ...sen hoitaa! Muistaakseni hiukka vajaa
        kilometri ennen tasoristeystä on tunnistin jonka
        ohitettuaan juna kytkeytyy tasoristeyksen
        varoituslaitteet toimintaan! Kärkölän tapauksessa
        ilmeisesti onnettomuusjuna oli jo ohittanut
        kyseisen tunnistinkohdan ennenkuin vastaantuleva
        juna oli ohittanut tunnistimen joka nostaa
        puomit, josta johtuen puomit eivät nousseet
        junien välissä! Tuohon Tampereen ohjaukseen sen
        verran että kaikilla päärataverkoilla on
        automaattiset tasoristeysten ohjauslaitteet jotka
        tosin "keskustelevat" junavalvonnan kanssa joka
        kertomassasi tapauksessa luultavasti sijaitsee
        Tampereella! Toki ne käsikäytöllekkin saa mutta
        lienee aika harvinaista!


    • Kätilö

      Mee mummolles nyyhkimään, että rautatiet tappaa,
      poliisi on paska ja yhteiskunta mätä...
      Ensinnäkään kyseessä ei ollut vartioimaton
      tasoristeys vaan VARTIOITU ! Toiseksi, romua
      ohjasti ääliö, jota yhteiskunnan pelisäännöt
      eivät ennenkään ole koskeneet - kortti kuivumassa
      promillerallista - eivätkä nytkään em. säännöt
      haitanneet matkantekoa vilkkuvien valojen eikä
      puomien muodossa, vaan kuinkas sitten
      kävikään.......

      • ..

        kaiken lisäksi mahtoikohan olla koko porukka
        pilvessä?


    • ...että sillä lailla...

      Niin syyhän oli junan koska se ajoi päälle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6419
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2292
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1313
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      74
      1232
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      835
    Aihe