Kysymys

Moonlight

Mitä tarkoittaa nouseva merkki?

8

1278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

moonlight?

Ihan yhtä helppo kysymys

Nouseva merkki on siis se toinen merkki, joka nousee pintaan luonteessasi. Jos nouseva merkkisi olisi esim. skorpioni, ja virallinen merkkisi neitsyt, olisit silloin hyvin skorpionimainen neitsyt ;)
      Eli toisin sanoen, nousevalla merkillä ON merkitystä. Se ei vaikuta ihan ehkä niin paljoa kuin oma horoskooppimerkki, mutta kyllä se vaikuttaa jonkun yhden kolmasosan ainakin.

• Moonlight

Kiitos vastauksesta!
        Virallinen merkki on siis se, joka vaikuttaa eniten ja nouseva merkki jonkun verran sen lisäksi.

• juuri niin...
        Moonlight kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!
        Virallinen merkki on siis se, joka vaikuttaa eniten ja nouseva merkki jonkun verran sen lisäksi.

Siinä on asia pähkinänkuoressa.

Siksi nouseva merkki aina otetaankin horoskoopin yhteydessä esille. Nouseva merkki voi todellakin muokata ihmistä... esim. itselläni se on Rapu, joka pehmentää huomattavasti Leijonan tempperamenttia. Aikaisemmin aina ihmettelin horoskooppikirjaa selaillessani, että miten paljon yhteistä minulla ja Ravulla voikaan olla. En mitenkään liioittele, Rapu oli ainoa merkki kirjassa johon tunsin samankaltaisuutta Leijonan lisäksi. Nyt kun olen saanut sen selville (että olen nous. rapu), ymmärrän varsin hyvin esimerkiksi sen, että kukaan ei ikinä arvaa horoskooppiani oikein :D Sanotaam kuulemma, että ihmistä luullaan aina hänen nousevaksi merkikseen (minulta onkin joskus kysytty, että olenko rapu...).

• Poison
        juuri niin... kirjoitti:

Siinä on asia pähkinänkuoressa.

Siksi nouseva merkki aina otetaankin horoskoopin yhteydessä esille. Nouseva merkki voi todellakin muokata ihmistä... esim. itselläni se on Rapu, joka pehmentää huomattavasti Leijonan tempperamenttia. Aikaisemmin aina ihmettelin horoskooppikirjaa selaillessani, että miten paljon yhteistä minulla ja Ravulla voikaan olla. En mitenkään liioittele, Rapu oli ainoa merkki kirjassa johon tunsin samankaltaisuutta Leijonan lisäksi. Nyt kun olen saanut sen selville (että olen nous. rapu), ymmärrän varsin hyvin esimerkiksi sen, että kukaan ei ikinä arvaa horoskooppiani oikein :D Sanotaam kuulemma, että ihmistä luullaan aina hänen nousevaksi merkikseen (minulta onkin joskus kysytty, että olenko rapu...).

... mahdollisista nousevista planeetoista. Oma nouseva merkkini on neitsyt, jota olen hieman ihmetellyt koska en koe olevani mitenkään erityisen palvelualtis, siivoushullu, yms. Noh, satuin tässä jokin aika sitten huomaamaan että minulla on Mars aivan askendentin päällä. Se siitä... :P

• Moonlight
        Poison kirjoitti:

... mahdollisista nousevista planeetoista. Oma nouseva merkkini on neitsyt, jota olen hieman ihmetellyt koska en koe olevani mitenkään erityisen palvelualtis, siivoushullu, yms. Noh, satuin tässä jokin aika sitten huomaamaan että minulla on Mars aivan askendentin päällä. Se siitä... :P

Mikä on askendentti?

• ellunen
        Moonlight kirjoitti:

Mikä on askendentti?

Nouseva merkki
        (engl. ascendent). Nouseva merkki on astrologinen käsite. Nouseva merkki määrittyy sen merkin mukaan, joka on tietyllä hetkellä (esim. syntymähetkellä) nousemassa itäisen taivaanrannan yläpuolelle. Tuosta kohdasta käytetään nimitystä askendentti. Jotkut eivät tee käsitteellistä eroa askendentin ja sen merkin välillä, ja siksi joskus myös nousevastä merkistä käytetään nimitystä askendentti.

• Moonlight
        ellunen kirjoitti:

Nouseva merkki
        (engl. ascendent). Nouseva merkki on astrologinen käsite. Nouseva merkki määrittyy sen merkin mukaan, joka on tietyllä hetkellä (esim. syntymähetkellä) nousemassa itäisen taivaanrannan yläpuolelle. Tuosta kohdasta käytetään nimitystä askendentti. Jotkut eivät tee käsitteellistä eroa askendentin ja sen merkin välillä, ja siksi joskus myös nousevastä merkistä käytetään nimitystä askendentti.

Kiitti vastauksesta, ellunen!

• täällä
        Moonlight kirjoitti:

Kiitti vastauksesta, ellunen!

Mukavaa porukkaa jutskaamassa! Lisää teidänlaisianne =)

t.LeoN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      117
      3932
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      76
      3265
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      67
      1877
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      219
      1341
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1242
    6. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      210
      1013
    7. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      765
    8. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      706
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      20
      706
    10. Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?

Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,
      Sinun unelmalomasi
      6
      695
    Aihe