sikiön sydänäänet?

utelias

Millä viikolla teillä kuului sydänäänet? Olen rv11 ja ainakaan vielä ei kuulunut mitään. Ja tietty heti huolestuttaa...

14

1392

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiivitaaviviivi

Mulla kuului jo rv10, joka olikin yllätys omasta mielestäni.

• älä huolestu

Mulla ei edes yritetty neuvolassa kuunnella ennenkuin vasta toisella käynnillä, rv 13 4 , ja silloin kuulu heti ja kovaa :) Olin tosin edellisenä päivänä nähnyt np-ultrassa että kaikki ok.

Jokatapauksessa mielummin niin että odottelee rauhassa tarpeeksi pitkälle ettei sitten huolestu ihan turhaan jos mitään ei kuulukkaan. Neuvoloissa on yleensä vielä niin aataminaikaset vehkeet että niillä ei kauheen aikasin edes voi mitään kuulua.

• huolestu vielä

neuvolassa ei kuulunut rv 10 5, mutta muutaman päivän kuluttua np-ultrassa kyllä. ei kannata huolestua, ei useinkaan kuulu neuvolan laitteilla kovin varhaisessa vaiheessa, terveydenhoitajan mukaan joskus menee jopa viikolle 15.

• tyytelitaateli

meillä ei kuulunu 12 3 ja päästiin heti ultraan..kyllä se syrän pommpi ilosesti..luulen et ens kerralla kuuluu ku sillo olen jo 17 2 =)

• rv 36+2

mulla kuuluu viikolla 13,ei aihetta huoleen!

• Helmimamma

Meillä kuulu 14 viikolla, eivät ees yrittäny aikasemmin.

• Riikka

Itellä kuului rv 11 2. Mutta turha huolestua kun laitteissa eroja kuten myös kohdun asennolla. Itse olen hoikka ja kohtu kai vielä pikkusen eteenpäin kallellaan. Lääkäri jopa sanoi ennen kun alkoi kuuntelemaan että tuskin vielä kuuluu mutta kokeillaan.

• tyttö ja toukka rv 26

meillä kuulu vasta 17 vkolla :) joten älä huoli!! siihen kyllä varmasti vaikuttaa mun edessä oleva istukkakin,mut kuitenkin!!
      onnea odotukseen!!!

• raskaus?

Sellasta pohdin, että mitenkäs raskauden voi varmistaa, jos sydämenlyöntejä ei kuulu? Kai siellä kohdussa silti asukki näkyy? Ja sitten tietty kuukautisten loppuminen varmentaa asiaa. Periaatteessahan raskaudesta kannattais kertoa ulkopuolisille vasta sydämenlyöntien kuulemisen jälkeen, jos asiasta haluaa olla varma. Eikä niin kauan pysty odottamaan (esim viikolle 17)!

• ultras
        raskaus? kirjoitti:

Sellasta pohdin, että mitenkäs raskauden voi varmistaa, jos sydämenlyöntejä ei kuulu? Kai siellä kohdussa silti asukki näkyy? Ja sitten tietty kuukautisten loppuminen varmentaa asiaa. Periaatteessahan raskaudesta kannattais kertoa ulkopuolisille vasta sydämenlyöntien kuulemisen jälkeen, jos asiasta haluaa olla varma. Eikä niin kauan pysty odottamaan (esim viikolle 17)!

siit saat varmistuksen, maksaa noin 150 euroa ja sit kela pois eli n. 90/110 euroa omasta pussista.

• Kissimirri!
        ultras kirjoitti:

siit saat varmistuksen, maksaa noin 150 euroa ja sit kela pois eli n. 90/110 euroa omasta pussista.

Kyllähän yksityisellä ultrassa saa vahvistuksen sille, että raskaus on olemassa juuri tänä päivänä ultrahetkellä. Mutta kovin varhaisilla viikoilla, jolloin keskenmenojen riski on vielä iso, mikään ei takaa sitä, että raskaus jatkuu vielä huomennakin.

Siksi on rahanhaaskuuta mennä varhaiseen ultraan. Yksityislääkärit sitä varmasti suosittelevat, lihottaahan se mukavasti heidän rahapussiaan. Mutta ei se mitenkään takaa raskauden jatkumista eikä estä keskenmenoja.

Mutta jos on varaa heittää 600 mummonmarkkaa kankkulan kaivoon, niin siitä vaan. Tosin olen sitä mieltä, että Kelakorvauslakia pitäisi muuttaa niin, että tämäntapaisia turhia ultrakäyntejä ei korvattaisi lainkaan.

• KM:a estä
        Kissimirri! kirjoitti:

Kyllähän yksityisellä ultrassa saa vahvistuksen sille, että raskaus on olemassa juuri tänä päivänä ultrahetkellä. Mutta kovin varhaisilla viikoilla, jolloin keskenmenojen riski on vielä iso, mikään ei takaa sitä, että raskaus jatkuu vielä huomennakin.

Siksi on rahanhaaskuuta mennä varhaiseen ultraan. Yksityislääkärit sitä varmasti suosittelevat, lihottaahan se mukavasti heidän rahapussiaan. Mutta ei se mitenkään takaa raskauden jatkumista eikä estä keskenmenoja.

Mutta jos on varaa heittää 600 mummonmarkkaa kankkulan kaivoon, niin siitä vaan. Tosin olen sitä mieltä, että Kelakorvauslakia pitäisi muuttaa niin, että tämäntapaisia turhia ultrakäyntejä ei korvattaisi lainkaan.

mutta jos km tai useampi takana, niin kyllä se on kiva tietää, et oikea alku siellä istuu.

Ja mitä ihmettä nyt yks 100 euroa on mielenrauhasta; joku sen saman vetää baarissa.
        Ja kannattaa harkita vauvahaaveita vasta sitten kun 100 euroa ei vie ruokarahoja, kun pitää se vauvakin kuitenkin pysytä elättämään ja vaatettamaan.

Ja kertauksena:
        Sydänäänet kuunnellaan anturilla (Doppler) vatsan päältä. Ultraus jossa sydämensykkeen näkee suoritetaan usein (ei aina) alakautta.
        Sydänäänet kuulee viikolla 9-16 tapauksesta (istukan paikka, lihavuus) ja laitteista riippuen, sydänäänet näkee ultrassa noin viikolta 6 alkaen.

• sanottiin

että ne kuuluu tuolla viikolla hyvin harvoin.. iteltäni ei kuulunu.. tänään 12 5 kuulu ekaa kertaa!!

• rv9+3

Mulla ei kuulunut rv 9 3 ja tietty huolestuin, mutta ultrassa 10 0 näkyi sydän pomppivan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe