Aivan valtava lopunaikojen massaherätys tulee pian Suomeen! Lukekaa www.tulta.net !! herätys tulee myöhässä mutta se tulee!! Uskovat saavat valtavan apostolisen voitelun ja ihmeitä ja merkkejä alkaa esiintyä jokaisella uskovalla! Läpimurto tulee! ne jotka eivät koskaan ennen ole olleet voitelussa saavat sen!! me saamme sen!! valtavan ihmeitä tekevän voitelun!! Valloitamme koko maailman ja viimeinen herätys käännyttää koko maailman uskoon!! muslimit,hindut,buddhalaiset kaikki!!! viimeinen vuodatus tulee!! se on lähellä!! sateet tulevat! oletko valmis mahtavaan tulevaisuuteen??
Valtava herätys tulossa!!
18
1244
Vastaukset
- Herätysmies..
TORONTON SIUNAUS
1. Uusi virta
Koko ns. länsimainen kulttuuri eli hengellisessä kuivuudessa 80-luvun lopusta 90-luvun alkuun asti. Pyhä Henki toimi muualla maailmassa, muttei saanut sijaa näissä taloudellisesti kehittyneissä ja hyvinvoivissa maissa.
Vuonna 1989 alkoi USA:han muuttaneen julistajan Rodney Howard-Brownen kokouksissa vaikuttaa länsimaissa jo lähes unhoon joutunut Pyhän Hengen ilo ja vapauttava ja uudistava voitelu. Tämä voitelu oli kyllä jossain määrin ollut vaikuttamassa jo esimerkiksi Argentiinan herätyksessä ja sen ilmiöt olivat tuttuja muun muasssa Claudio Freidzonin ja Carlos Annacondian kokouksissa.
Tämä Pyhän Hengen vaikutus tuli läntisen kristillisyyden tietoisuuteen laajemmin vasta kun Toronto Airport Vineyard seurakunnassa alkoi poikkeuksellinen Pyhän Hengen vaikutus tammikuun 20. päivänä 1994. Tähän Pyhän Hengen vaikutukseen liittyi silloiseen uskonnolliseen kulttuuriin nähden poikkeuksellisia kaatumisia, naurua, itkua, elehtimistä, juopumista ja monenlaista muuta ulkonaista manifestaatiota.
Herätyksen virtoja kokeneet sanoivat, että tämä on sitä mitä he ovat kauan odottaneet ja kaivanneet. Pyhän Hengen alueista vieraantuneet "fariseukset" eivät voineet sulattaa sitä, että Pyhä Henki alkaa tehdä jotain heidän viisautensa tai kontrollinsa ulkopuolella. Hämmästyttävää oli, että tämä uudistus vastaanotettiin nopeasti esimerkiksi katolisissa ja anglikaanisissa piireissä, mutta helluntailaisuus ja monet ns. uskon liikkeen suunnat torjuivat sen.
Tässä uudistuksessa ei ollut kysymys ulkonaisista manifestaatioista, vaan siitä, että Pyhä Henki antoi uuden ilmestyksen Jumalan Isän rakkaudesta seurakunnalle. Jeesus alkoi koskettaa seurakuntaa kouriintuntuvalla, nopeasti ja syvällisesti muuttavalla tavalla. Länsimaiset seurakunnat olivat joutuneet järkeisopin ja suorituskristillisyyden valtaan, niin että Jeesuksen sana Efeson tai Laodikean seurakunnalle olivat järkyttävän todellisia niille.
2. Pyhän Hengen virvoituksen vaikutuksia
Pian tätä Pyhän Hengen vaikutusta alettiin kutsua "Toronton siunaukseksi". Heti alkuun Pyhä Henki puhui, että tämä on vasta virvoitus, eikä varsinainen herätys. Jeesuksen täytyy alkaa vähitellen elvyttää kylmää ja jähmettynyttä seurakuntaansa, jotta se voisi jälleen tulla hedelmälliseen tilaan ja alkaa toteuttaa todellista lopun aikojen sadonkorjuuta. Syvällistä Hengen hedelmää alkoi näkyä uudistuksen vastaanottaneissa ihmisissä ja seurakunnissa:
Sisäinen parantuminen ja eheytyminen
Fyysisten sairauksien parantuminen
Pelastuksen ilo
Avioliittojen ja perheiden eheytyminen
Jumalan rakkaudessa eläminen
Sapatin lepoon pääseminen
Ensirakkaus Jeesukseen
Uutta henkilökohtaista kutsumusta ja voitelua
Seurakuntien toimintatapojen ja työnäkyjen elpyminen ja uudistuminen
Tämä Pyhän Hengen virvoitus levisi noin vuoden kuluessa ympäri maailman ja saavutti Suomenkin vuonna 1995 maalis-huhtikuun vaihteessa ns. Jyväskylän kokouksessa. Erilaisia Hengen vuodatuksia alkoi tapahtua monissa paikoissa, joissa sydänten jano teki sen mahdolliseksi.
3. Uudistuksen vastaanottaminen
Jeesuksen kylväjävertaus (Luuk. 8:5-18) toteutui järkyttävällä tavalla tämän uudistuksen vastaanottamisessa. Oli seurakuntia, jotka saivat uudistukseen kosketuksen, mutta perkele sai pelolla ja vääristelyllä ihmiset torjumaan uudistuksen ja luopumaan siitä. Oli seurakuntia, jotka uskoivat vain hetken, mutta kun tuli syvemmän muutoksen ja puhdistuksen aika, he luopuivat. Oli myöskin seurakuntia, jotka olivat niin täynnä maailmallisia vaikutteita, ettei uudistus saanut niissä ollenkaan sijaa.
Ei ollut mikään sattuma, että Pyhän Hengen uudistus sai alkunsa Toronto Airport Vineyard seurakunnassa. Ei ole myöskään sattuma, että tämä seurakunta, nykyisellä nimellään Toronto Airport Christian Fellowship on edelleen tämän Pyhän Hengen uudistuksen kansainvälinen kohtauspaikka ja siellä Pyhän Hengen ilmestyminen on yhä syventymässä. Tästä seurakunnasta löytyi johtajia, joista Jeesus sanoi:
"...Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä. Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon..."
4. Mitä tapahtuu seurakunnille, jotka eivät ota vastaan?
Pelastuskutsu, Pyhän Hengen vuodatus ja herätys ovat äärimmäisen vakavia hetkiä. Jeesus varoitti monta kertaa: "Valvokaa, sillä ette tiedä aikaa ettekä hetkeä!"
Tunnemme eräässä kylässä 1950-luvulla tapahtuneen pienimuotoisen herätyksen piirteitä. Kylään tuli kaksi naisevankelistaa, jotka alkoivat saarnata kodeissa. Pian ihmiset alkoivat tulla synnintuntoon ja tavallisiin kotikokouksiin saattoi monenakin iltana viikosta tulla 50-60 henkeä. Kokouksissa vaikutti voimallinen Pyhän Hengen profeetallinen läsnäolo, joka paljasti ihmisten sydämen tilan. Kahden talven aikana herätys kulki talosta taloon ja koko kylä koki herätyksen. Kuitenkin oli sellaisia,jotka kertakaikkiaan paaduttivat sydämensä Jumalan kutsulle. Lyhyen ajan kuluessa herätyksestä nämä Jeesuksen torjuneet kuolivat pahoihin sairauksiin ja itsemurhiin. Etsikää Herraa silloin kun Hänet löytää voidaan!
Kylväjävertauksen loppuosassa Jeesus sanoo vakavat sanat:
"...Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."
Jumala on tarkoittanut jokaisen uudistuksen ja Pyhän Hengen vuodatuksen vastaanotettavaksi niin, että se USKOSSA SULAUTUU MEIHIN. Me olemme Suomen kansana nyt vaarallisessa tilanteessa siksi, että niin monet seurakunnat ovat torjuneet uudistuksen tai luopuneet siitä. Olemme tulleet aikaan, jolloin "tuomari seisoo ovella". Jos me vastustamme Jumalaa, hinta tulee nopeasti maksettavaksi, mutta jos me vastaanotamme Jumalalta, Hän antaa nopeasti ja yltäkylläisesti lisää.
Hebr. 10:36-39: Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on. Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen." Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
5. Mitä tapahtuu sydämissä?
Sydänten valinnnat tänä aikana ratkaisevat sen, miten kukin voi vastaanottaa todellisen tulossa olevan herätyksen. Joka torjuu nyt Pyhän Hengen uudistuksen, tulee jäämään herätyksen ensimmäisen aallon ulkopuolelle! Jeesus haluaa tässä vielä jatkuvassa uudistuksessa puhdistaa sydämistä pois mm. seuraavia synnin alueita:
Valheellinen elämäntapa (uskonnollinen näytös, kaksinaismoraali)
Omavanhurskaus (lakihenkisyys, syyllistäminen)
Järkeisopit (hyvän ja pahan tiedon puun lankeemus)
Kontrollin henki, pakottaminen, vaatiminen (tuhoava johtajuus seurakunnassa)
Ylpeys, kilpailu, kateus ja himot (vain puhdassydämiset saavat nähdä Herran)
Pyhää Henkeä vastustavat asenteet (väärät opit, perinnäissäännöt, noituus)
Rakkaudettomuus, kylmyys, penseys
On välttämätöntä ottaa uudistus vakavasti, sillä vain Pyhän Hengen suora kosketus voi vapauttaa ja puhdistaa ihmisen näillä alueilla. Jeesus on ojentamassa väkevää kättään jokaista omaansa kohtaan ja kysymässä: "Lapseni, kelpaako sinulle Isän rakkaus, joka vain voi sinut puhdistaa, parantaa ja eheyttää?"
6. Vakavat, hiljaiset sydänten valinnat, jotka tuottavat elämän tai kuoleman
Pyhä Henki on valitsemassa ja sinetöimässä Karitsan morsianta. Valinnat ovat sydänten valintoja, eikä kukaan ulkopuolinen voi niitä tietää. Ylkää on lähtenyt vastaan erilaisia uskovia. Vain ne, jotka ovat ladanneet itsensä täyteen Pyhän Hengen öljyä, pääsevät Karitsan häihin. Hiljainen, näkymätön, mutta äärimmäisen vakava valintaprosessi on meneillään.
Kummassa joukossa sinä haluat olla? Haluatko tulla täyteen Pyhää Henkeä, vai riittääkö sinulle muodollisuudet, rakenteet ja ulkonainen esitys? Estääkö uskonnollinen ylpeytesi sinua etsimästä elävää vettä paikasta, joka ei pysty ruokkimaan ylpeyttäsi? Onko janosi Jeesuksen ilmestymiseksi niin suuri, että hinnasta välittämättä murtaudut uskonnollisten ja synnillisten muurien läpi elävän virran kosketukseen?
Tämä valinta on yhtä tärkeä, kuin valintasi Jeesuksen vastaanottamiseen tai torjumiseen pelastajanasi, sillä nyt on kysymys morsiuspukuun pukeutumisesta. Saako Jeesus pyhittää sinutkin siihen tilaan, jossa Hänen morsiamensa astuu taivaalliseen hääjuhlaan?
7. Viikon henkilökohtainen tehtävä
1) Anna Pyhän Hengen elvyttää ja palauttaa sinulle kaikki ne siunaukset, jotka vastaanotit Pyhän Hengen uudistuksen aikaisemmissa vaiheissa, mutta jotka ovat saattaneet unohtua.
2) Tutki sydämesi tila. Janoatko todella läpimurtavaa Pyhän Hengen voitelua, vai ovatko muut asiat tärkeämmällä sijalla elämässäsi?
3) Jos päätät etsiytyä todellisen Pyhän Hengen uudistuksen kosketukseen, kysy Pyhältä Hengeltä, mistä sinä voit saada siihen kosketuksen. Älä masennu, vaikka et löytäisi sitä sieltä, mistä odottaisit. Kun janoat ja etsit, Herra on näyttävä sinulle tien virvoituksen kohtaamiseen isommassa tai pienemmässä ryhmässä.
4) Irtisanoudu Pyhää Henkeä vastustavista ajatusrakennelmista ja opeista. Erityisesti irtisanoudu ja irrottaudu kontrolloivasta hengellisestä yhteydestä, sillä kontrollin hengen tehtävänä on nimenomaan vastustaa ja estää Pyhää Henkeä koskettamasta ja ilmestymästä.
5) Lue esimerkiksi kirja John Arnott "Isän siunaus", tai muita uudistuksen synnyttämiä kirjoja. Kuuntele uudestaan uudistuksen kasetteja ja videoita. Hylkää sydämestäsi ajatus, että uudistus olisi ohi. Jo Toronton siunauksen alussa ilmitullut HENGEN ILMOITUS ON TULLUT SITÄ VARTEN, ETTÄ SE TOTEUTUU SINUNKIN ELÄMÄSSÄSI!
6) Anna anteeksi kokemasi vaino ja pettymykset. Jeesus on nyt ilmestymässä ennenäkemättömän voimallisesti ja Hän kutsuu sinua osallistumaan maailmanhistorian kunniakkaimpaan ja kirkastetuimpaan seurakunnan palveluvaiheeseen.
7) Ota vastaan taivaallisen Isän ihmeellinen rakkaus sinua kohtaan. Jokainen nöyrtyvä sydän saa elpyä taivaallisen puhdistavan voiman kosketuksessa. Lepää, ota vastaan, iloitse ja riemuitse armosta ja Jumalan suuresta rakkaudesta sinuakin kohtaan!
Ilm. 19:6-9:Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus." Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."
Rakkaudella siunaten
Seppo ja Marja
8. Kultahammasihme Torontossa!
http://www.crown-house.com (10.3.99)
Kathy Walters
Toronto, Kanada -maaliskuu 1999
Palasin juuri ihanasta Esirukouskonferenssista TACF:sta (Toronto Airport Christian Fellowship-seurakunta) ja kaikki, mitä voin sanoa, on "Teidän olisi pitänyt olla siellä mukana!!"
Keskiviikkoiltana ennen kuin Dutch Sheets julisti voimakkaan ja voidellun sanomansa, saimme nähdä lyhyen videopätkän, jossa John Arnott palveli Etelä Afrikan kokouksessa ja jossa ihmisten hampaisiin tuli kultapaikkoja. Videopätkän jälkeen John pyysi niitä, jotka halusívat itsellen tämän ihmeen nousemaan seisomaan ja uskomaan siihen samalla koskettaen molemmin puolin kasvojaan. Rukouksen jälkeen hän pyysi meitä tarkistamaan toistemme suut ja noin 10 ihmistä meni eteen - jotkut huutaen ja kaikki olivat innoissaan, koska nyt heillä oli kultahampaita ja -paikkoja, joita heillä ei aikaisemmin ollut ollut!
Oli todella jännittävää olla siellä ja nähdä näiden tapahtuvan. Sitten John antoi muutaman henkilön todistaa ja me rukoilimme uudestaan ...tällä kertaa lisää ihmisiä vastaanotti ihmeen. Ja kolmannella rukouskerralla tuli taas lisää ihmeitä! SE OLI IHMEELLISTÄ! Sen jälkeen lähes joka kokouksessa rukoiltiin tätä ihmettä ja joka kerta oli monia, jotka saivat huomata kultapaikkojen ilmestyneen suuhunsa! Viimeisimmässä laskemisessa, jonka kuulin oli 198 ihmistä, jotka lähti kokouksista kultaa suussaan! Tätä erityistä Hengen ilmentymää ei ole tapahtunut Toronton seurakunnassa aikaisemmin! SIISTIÄ!
Itse henkilökohtaisesti en saanut tätä ihmettä (VIELÄ) kuitenkin olin etuoikeutettu katsomaan useisiin suihin...ja mikä näky! Eräällä naisella, joka oli elänyt lähes koko lapsuutensa sosiaaliavun turvin, oli nyt 8 uutta kultahammasta! Toisella naisella oli 4 kulta hammasta ja/tai -paikkaa keskiviikkona ja lauantaihin mennessä niitä oli 11! (Näin hänet tämän ihmeen molemmissa vaiheissa) Eräällä miehellä oli kaksi kaunista, täydellistä, loistavaa kultahammasta ja toisessa oli ristin muotoinen kaiverrus! Ymmärrän, että tämä kuulostaa mahdottomalta, mutta näin ne omin silmin!
Perjantaina Herra salli useiden henkilöiden todella seurata tämän muutoksen tapahtumista. Heidän joukossaan oli eräs lääketieteen tohtori, joka tunnusti, ettei ollut koskaan ennen nähnyt mitään tämän kaltaista. Ylistysryhmän rumpali sai kultahampaan, samoin eräs seurakunnan omista pastoreista. Ja kun julkisesti kerättiin todistuksia uskovilta niin se mies, joka nauhotti nämä todistukset, sai myös itselleen kultahampaan. Eikö tämä ole ihmeellistä? Miten ihmeellistä Jumalaa me palvelemmekaan!
Näiden ihmeiden lisäksi tapahtui useita muita ihania paranemisia mm. kroonisia vakavia selkävaivoja korjaantui ja kasvaimia poistettiin. Ja lauantaina... ihana "kultapöly" alkoi ilmestyä ihmisten käsiin ja kyyneliin kun he ylistivät Herraa! Jos haluat voit tarkistaa ,seurakunnan omalta web-sivulta, missä on aitoja kuvia näistä hampaista ("Tooth Pics!") : www.tacf.org- malluulle männä.
Taidan mennä ensin tutimaan, että jaksan aamulla herätä. Hyvää yötä.
- Wilkerson
Helluntaisaarnaaja David Wilkerson antaa oheisessa saarnassaan erittäin hyvän ja ajankohtaisen opetuksen Toronton liikkeestä.
Saarnan hieman lyhennetty käännös suomeksi:
http://www.kristitynfoorumi.fi/srkhapaisy.htm
ja alkuperäinen saarna englanniksi:
http://www.intotruth.org/dev/reproach.htm - Rosso Dolore
Mietin vain, että mitä ihmeen hyötyä tästä kultahammasihmeestä on? Tuleeko sielu entistä autuaammaksi? Tekeekö ihmisen paremmaksi ja taivaskelpoisemmaksi? Eikö jumalallanne ole muuta tekemistä kuin pyöriä jossain hihhulikokouksessa kultahampaita laittelemassa ja kultapölyä heittelemässä? Onko kulta jotenkin jumalankin mielestä tavoiteltava asia?
Maailmassa on todellista tuskaa ja hätää, ihmeitä kaivattaisiin siellä. Eikö juuri jumalattomille pitäisi niitä ihmeitä näyttää, jotta he alkaisivat uskoa? Ai niin...vaikka kuolleet heräisi niin ei me uskottaisi. Mut kamoon. Yrittäkää nyt silti edes ja nostakaa joku oikeasti kuolleista. Ketä tämä tosiaan hyödyttää, sillä kultahampaita on muutenkin ollut kautta historian ihmisten suussa. Jos tilalle kasvaisi oikea ja aito hammas, se olisi enemmän ihme.
Tällainen "ihmeiden" hehkuttelu ei herätä kuin epäluuloa ja vastustusta entisestään. Niin järjettömältä jumalanne ihmeiden teko vaikuttaa. Mutta ai niin....jumalahan tekikin oman hommansa hullutukseksi ei-uskovien silmille... - kristitty.
Wilkerson kirjoitti:
Helluntaisaarnaaja David Wilkerson antaa oheisessa saarnassaan erittäin hyvän ja ajankohtaisen opetuksen Toronton liikkeestä.
http://www.intotruth.org/dev/reproach.htmsori jos kaadoin Lenin patsaasi...
- kristitty.
Wilkerson kirjoitti:
http://www.intotruth.org/dev/reproach.htmEi totuuden hiventäkään, no valheen isä saatana ei osaa/halua muuta kuin valhetta..
- K.O.
Jeesus sanoi, että löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee!
Lopunaikaan on luvattu suuri luopumus raamatun mukaan eikä kuvaamaasi koko maailmaa käsittävää herätystä ja uskoontuloa.- kristitty.
Sinulla on vääristynyt jumalakuva.
- ........
Luukas 18
1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.
4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."
6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26 Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
27 Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
28 Silloin Pietari sanoi: "Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua".
29 Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
30 ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää".
31 Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.
32 Sillä hänet annetaan pakanain käsiin, ja häntä pilkataan ja häväistään ja syljetään;
33 ja ruoskittuaan he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös."
34 Mutta he eivät ymmärtäneet tästä mitään, ja tämä puhe oli heiltä niin salattu, etteivät he käsittäneet, mitä sanottiin.
35 Ja hänen lähestyessään Jerikoa eräs sokea istui tien vieressä kerjäten.
36 Ja kuullessaan, että siitä kulki kansaa ohi, hän kyseli, mitä se oli.
37 He ilmoittivat hänelle Jeesuksen, Nasaretilaisen, menevän ohitse.
38 Niin hän huusi sanoen: "Jeesus, Daavidin poika, armahda minua!"
39 Ja edelläkulkijat nuhtelivat häntä saadakseen hänet vaikenemaan; mutta hän huusi vielä enemmän: "Daavidin poika, armahda minua!"
40 Silloin Jeesus seisahtui ja käski taluttaa hänet tykönsä. Ja hänen tultuaan lähelle Jeesus kysyi häneltä:
41 "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Hän sanoi: "Herra, että saisin näköni jälleen".
42 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Saa näkösi; sinun uskosi on sinut pelastanut".
43 Ja heti hän sai näkönsä ja seurasi häntä ylistäen Jumalaa. Ja sen nähdessään kaikki kansa kiitti Jumalaa.
1. kirje Timoteukselle 2
1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
- Baskeri.
Mitään erikoista lopun aikojen herätystä ei ole luvattu eikä tule, muuta kuin evankeliumin normaali eteneminen maailmalla, jota on jatkunut kohta 2000 v. Jooelin kuuluisa profetiakin täyttyi Ap.t :n mukaan jo ensimmäisenä helluntaina.
- Ulla Maija
Herätykset on ohi Koko uskonto on kaatumassa
kohti itää. Näkyy nuo muslimit voittavan koko maailman. Kaipa mekin ollaan pian Muslemeja kun ne panee meille pakkovallan. Meille tulee Muslemi herätys Kyllä iltasade tulee.
Se on varma.
Ihmisiä voidaan kastaa kerralla laumoittain.
Kehitysmaissa sitä tapahtuu jo, ja ihmisiä menee kerralla 300: kin kasteelle.
Täällä Suomesa olemme takapajulassa, mutta kunhan
aika tulee, niin tapahtuu yhtä ja toista.
Mm. tulee aika jolloin Jumalan kansa lähtee pois
luopiokirkoista, kirkoista jotka ovat luopuneet Raamatusta.
Sellaisia tuulia on aistittavissa, kun totudesta lluovutaan ja ihmisten mielihalut voittavat Raamatun sanan.
Kaikkea hyväää ja siunausta Sinulle
Jari
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli- ristiriidassa raamatun kanssa
"Ennustuksesi" on ristiriidassa raamatun ilmoituksen kanssa. Raamattu kertoo suuresta luopumuksesta, joka kohtaa maailmanlaajuisesti elävää kristillisyyttä juuri ennen Kristuksen toista tulemista. Tuosta päivästä on kirjoitettu: "Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu" (2. Tess. 2:3).
Jeesus on itse sanonut meille: "Kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" (Luuk 18:8).
Jeesuksen mukaan valtaosa ihmisistä on luopunut uskosta ennenkuin hän tulee takaisin. Jeesukseen uskovia on harvassa. Antikristuksen aikaansaama valheherätys on vietellyt luopuneen seurakunnan. Moni luotettava julistaja uskoo että ns. Toronton ilmiö on alkusoittoa tälle lopulliselle luopumiselle.- vai mitä
ON kaksi eri asiaa puhua luopumisesta ja tulla uskoon .Eikö ensin tarvitse olla jotain ,ennen kuin voi luopua jostain.
- yksi kaste
vai mitä kirjoitti:
ON kaksi eri asiaa puhua luopumisesta ja tulla uskoon .Eikö ensin tarvitse olla jotain ,ennen kuin voi luopua jostain.
Ekstyksessä luovutaan lapsena kasteessa saadusta Kristuksesta ja Pyhästä Hengestä ja vaihdetaan ja antikristuksen ihmeitä tekevään henkeen, joka saadaan lahkokasteessa. - yksi kaste riittää
yksi kaste kirjoitti:
Ekstyksessä luovutaan lapsena kasteessa saadusta Kristuksesta ja Pyhästä Hengestä ja vaihdetaan ja antikristuksen ihmeitä tekevään henkeen, joka saadaan lahkokasteessa.Oikein kuulemma rienaavat ja pilkkaavat lapsena saamaansa Pyhää Kastetta kemuillessaan uusintakasteiden kaukaloissaan. Julkihäpäisevät Kristuksen veren, niin voidaanko heitä enää edes uudistaa parannukseen sellaisen teon kuin lahkokasteen jälkeen? Ties vaikka olisi samalla se kuuluisa Pyhän Hengen pilkkakin kyseessä?
- Toronton herätystä selventä...
Toronton herätystä selventäviä linkkejä
http://www.theriver.fi/Ministries.htm
http://www.revival.fi/
http://www.river.fi/
http://www.tulta.net/NRK050.htm
http://www.uta.fi/utain/2005k/8/20979.html - kristitty.
yksi kaste riittää kirjoitti:
Oikein kuulemma rienaavat ja pilkkaavat lapsena saamaansa Pyhää Kastetta kemuillessaan uusintakasteiden kaukaloissaan. Julkihäpäisevät Kristuksen veren, niin voidaanko heitä enää edes uudistaa parannukseen sellaisen teon kuin lahkokasteen jälkeen? Ties vaikka olisi samalla se kuuluisa Pyhän Hengen pilkkakin kyseessä?
missä Raamatullisuus ja Pyhän Hengen täyteys. Voi Voii Vooi poloista, sanoisi Jeesus....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519