onko muilla ollut vastaavia ongelmia ku mulla? mulla saattaa sammua valot yhtä äkkiä ja sit ku käyttää parkeilla ja laittaa takas niin syttyvät, autoon on jo vaihdettu kokonaaan uudet umpiot ja ohjausyksiköt ja sama vika eiku jatkuu.
mazda 6 xenon valot
16
7625
Vastaukset
- pimeänä
Itselläni oli alussa sellainen ongelma, että toinen jäi syttymättä. Sitä ei saanut syttymään edes parkeilla käyttämällä. Seuraavassa startissa se taas syttyi, mutta seuraavassa saattoi taas jäädä syttymättä. Koko satsi (umpio, ohjausyksikkö yms.) vaihdettiin uuteen ja nyt on pelannut. Jos molemmat sammuu niin vika lienee virransyötössä???
- ongelmasta
Minulla hanttimiehen puoleinen xenon värisi myös epäsäännöllisesti ja toisinaan sammui. Sain sen em. tavalla toimimaan käyttämällä valokatkaisinta välillä parkeilla. Sitten tapahtui seuraavaa:
Ensimmäinen käynti pikahuollossa
-> "ei sille mitään tässä voi tehdä, varaa aika huollosta"
Ensimmäinen käynti huollossa
-> autoon vaihdettiin koko ajovalo sekä muita kilkkeitä
-> reklamoin saman tien vaihdetun ajovalon lasissa olleesta syvästä naarmusta joten pistivät uuden tilaukseen
Toinen käynti huollossa
-> naarmuuntunut ajovalo, joka (yllätys yllätys) värisi myös vaihdettiin uuteen
Kotipihalle päästyäni huomasin valokeilan edelleen värisevän autotallin ovea vasten joten vedin pari kertaa henkeä ennen kuin soitin Inchcapen huoltopäällikölle. Hänen selviteltyltään tehtyjä korjaustoimenpiteitä kävi ilmi, että alkuperäinen polttimo oli siirretty kahteen uuteen umpioon. Kysyttyäni häneltä kannattaisiko polttimo myös vaihtaa jos valo kerran vilkkuu, hän totesi sen olevan ihan hyvä ajatus ;-)
Tähän mennessä en ole vielä polttimoa käynyt vaihdatuttamassa mutta saa nähdä sitten auttaako sekään... - Jukkis
ongelmasta kirjoitti:
Minulla hanttimiehen puoleinen xenon värisi myös epäsäännöllisesti ja toisinaan sammui. Sain sen em. tavalla toimimaan käyttämällä valokatkaisinta välillä parkeilla. Sitten tapahtui seuraavaa:
-> reklamoin saman tien vaihdetun ajovalon lasissa olleesta syvästä naarmusta joten pistivät uuden tilaukseen
Toinen käynti huollossa
Kotipihalle päästyäni huomasin valokeilan edelleen värisevän autotallin ovea vasten joten vedin pari kertaa henkeä ennen kuin soitin Inchcapen huoltopäällikölle. Hänen selviteltyltään tehtyjä korjaustoimenpiteitä kävi ilmi, että alkuperäinen polttimo oli siirretty kahteen uuteen umpioon. Kysyttyäni häneltä kannattaisiko polttimo myös vaihtaa jos valo kerran vilkkuu, hän totesi sen olevan ihan hyvä ajatus ;-)
Tähän mennessä en ole vielä polttimoa käynyt vaihdatuttamassa mutta saa nähdä sitten auttaako sekään...saa nähä toimiiko sitte:)
- ???
ongelmasta kirjoitti:
Toinen käynti huollossa
Tähän mennessä en ole vielä polttimoa käynyt vaihdatuttamassa mutta saa nähdä sitten auttaako sekään...Ilmennyt samankaltaista ongelmaa. Ensin vaihdettiin joku säätöyksikkö ja muutaman kuukauden päästä itse polttimo. Vähän jäi kaivelemaan kun polttimo ei takuuseen mennytkään. Jotenkin odotin että käyttöikä on pidempi kuin 2,5 vuotta / 50 tkm. Ovatko muut joutuneet näin nopeasti uusimaan ja siitä ilosta vielä maksamaan.
- sepe
aven valojen palamista. nyt taitaa olla totuus edessä kutosen kanssa, jobinpostii vaan tulee ja vikoja piisaa.
- avensiksessa
eli taitaa liittyä noihin xenonvaloihin yleensä.
- rakas
Voi sepe reppanaa, pipo aina vaan kiristää, ja lääkkeet ei toimi.
- Hege
avensiksessa kirjoitti:
eli taitaa liittyä noihin xenonvaloihin yleensä.
MEillä oli sama vika vähän vanhemmas matus ja syy oli yksinkertaisesti pöly! sitä oli valonkatkaisian "viiksessä" eli siinä vivussa mistä valot laitetaan. sinne puhallettiin paine ilmal ja heti lakkas valojen temppuilu. Joskus vika voi olla paljon yksinkertaisempi kuin uskoisi. :)
- häikkää
Minulla vm 2004 ja ajettu vajaat 50tkm ei ole kyseistä ongelmaa. Valot ovat toimineet erittäin hyvin.
- -M6-
Toimii hienosti ja on hyvät syyspimeällä.
On kyllä aivan uusi vika Masassa
2005 20.000km. - uusi
-M6- kirjoitti:
Toimii hienosti ja on hyvät syyspimeällä.
On kyllä aivan uusi vika Masassa
2005 20.000km.Oma lamppuni vaihdettiin talvella 2004. Auto on 10/2003.
- Jukkis
saman ikäinen ja saman verran ajettu 2.3GT
- vaihtoon
Mazdassa ei kyseistä vikaa ole ollut, mutta edellisessä Maximassa oli. Siinä valot ei syttyneet ollenkaan vaan piti pariin otteeseen käyttää parkkeja päällä, kunnes yksikkö tajusi että pitäsi antaa jännitettä polttimoille.
Uusi sytkäboxi auttoi ja sen jälkeen valot toimivat moitteetta. Joten ei kun huoltoon ja vaikka takuuaika olisikin jo ummessa menee vaihtavat ne silti takuuseen.
On muuten hyvä keksintö nämä xenonit. Maximalla ajelin 150.000km ja nyt Kuutosella on mittarissa jo 120.000km eikä kummassakaan ole tarvinnut polttimoihin kajota. Vaikka xenoneiden valoteho heikkenee ajan myötä on Mazdassa valoteho edelleen silmämääräisesti arvioituna 2xhalogeeni ja valokuvio huomattavasti leveämpi.
Bi-xenon tosin olisi vieläkin parempi ratkaisu.......ehkä sitten seuraavassa.- Jukkis
Ja nyt TOIMII!!! saipahan uudet umpiot ja ohjausyksiköt;)
- Jukkis
ja nyt TOIMII!!! saipahan uudet umpiot ja ohjausyksiköt;)
- Jukkis
ja nyt TOIMII!!! turhaan vaihdettiin uudet umpiot ja ohjausyksiköt, mutta onpahan nyt neki sit uudet;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232